-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Fasza nagyon ez a Hungaroring, azt hittem hogy több idő lesz mire ráérzek, de már a 3. mért köröm 1:23 vége volt. 1:21:739-ig sikerült levinni a negyedik menetre. Sajnos a másodikban forgalomban voltam, baromi nehéz ám sportmotorokkal küzdeni mert visszajönnek az egyenesben. A harmadik meg félbeszakadt, a negyedik jó volt. Célegyenesben 200 fölé tud menni a motor, de a 210-et már nem éri el
-Mike- megelőzött a Mansellhez vezető egyenesben aztán utána mondja nekem hogy látta hogy lyukat váltottam. Nem váltottam lyukat, csak ennyivel lassabb a motor
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Viiktor1989 #102200 üzenetére
"egy GSX-S mennyire közelíti meg élményben a BMW motorozhatóságát"
Ha van lehetőséged akkor próbáld ki őket mindenképp. Nekem volt szerencsém mindkettőhöz és mind a kettő nagyon jó, de eltérően, és teljesen másképp motoroztam velük. A Suzukival könnyedebb volt menni érzésre, legalábbis nekem, miközben a BMW-vel sokkal sterilebb volt a menet.Az S1000R egy műszer, a GSXS1000 meg csak simán marha jó. Utóbbi engem nagyon meglepett, sokoldalú de közben elég éleset is lehet vele menni erőlködés nélkül. Viszont a BMW egy izgalmasabb forma, és sokkal komolyabb felszereltség. Nem tudom hogy milyen szinten használtad a gixxert, és hogy miért váltanál nakedre. A BMW-n sokkal sportosabban ülsz, a Suzukin meg elég kényelmesen. A BMW szerviz minősége és költségei is ismeretlenek számomra, míg a Suzukiban a K5-ös gixxer motorja és technikája van benne többnyire, szóval volt ideje kiforrni
Ki kell próbálni őket, szerintem fél-fél óra szerpentinezés után tudni fogod hogy melyik kell.
Én ezek közül a Tuono Factoryt venném amúgy
A Z1000-ről semmit nem tudok, szerintem a felszereltségéhez képest drága, ronda és nehéz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
RJ-jel baszakodtak a motortolvajok. Biztos láttátok már páran de gondoltam belinkelem.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Jármű eladáskor a törzskönyvnek mi a szerepe? Azt át kell adni adásvételkor, vagy az okmányirodában kell leadni az adásvételi szerződéssel együtt?
Ha jól emlékszem én minden esetben postán megkaptam az új törzskönyvet vásárlás után, de arra már nem emlékszem hogy az eladó mit csinált vele.Amúgy ma motortakarítás közben egy kisfiú benézve a kerítésen mondta az apjának hogy milyen szép ez a motor, szívesen adna érte tízezer forintot. Szétalázott
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #102310 üzenetére
Te milyen csatornákat nézel baszki Várjál ajánlok neked még, másfél óra tiszta kikapcsolódás minden epizód [link]
Egyébként: nem értem hogy a traffipaxolás helyett vagy mellett miért nem a buszsávozókat büntetik itt Budapesten, 3x annyi lóvét biztosan be lehetne szedni belőle, aztán mindenki örül mint majom a farkamnak.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
Közszolgálati info: a Mátrában a galyatetői elágazás és Mátraháza között fel van marva az út, nagyon sok rajta a törmelék úgyhogy elég poros és csúszós. Viszont már próbaaszfaltozást csináltak egy pár méteres szakaszon és tegnap is kint mértek a geodéták. Elvileg 2019 szeptember-októberben lesz teljesen kész.
Úgyhogy 3 km-rel meghosszabbodik ahol lehet csapatnihttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #102370 üzenetére
Tehát akkor az okosan motorozás definíciója: felhajtható állú sisak, körszakáll, három doboz még a szomszédba is, túramotor, sisakbeszélő, mindenféle gps meg telefonos tartó, utólag felszerelt gecinagy csövek és lámpák, textilruha tízezer zsebbel és fényvisszaverős csíkokkal, hátsófék taposása 0-24, bójakerülgetés, a motor dőlésével ellentétes irányba való testtartás, pleximagasító.
Mit hagytam ki?(#102371) ath ebben mondjuk van valami, én egy trágár kifejezést használtam rá, de egye fene
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #102377 üzenetére
Az valami egészen zseniális hogy mindenbe bele tudod fűzni a reklámot
Egyébként nem tudom hogy Mentolka nem-e vette a lapot, vagy szerinte egyszerűen nem vicces, de szerintem a motoros sztereotípiák kifejezetten azok, motorozási stílustól függetlenül. Én is magamra ismerek ha olyan, jót röhögök azt ennyi
Most hazafelé pl egy R6 a Kerepesin dupla záróvonalon a szembesávban 2 rendőr mellett nyelezte el, saccra olyan 80-100 körül mert a kettes már a felső tartományban forgott Rendőrök le se szarták
(#102378) Grillo LOL, igen
Hát a pesti robogósokat is körbe lehetne írni, és megint sztereotipizálok de 90%-uk iszonyat fasz módon megy, legalábbis akiket én nap mint nap Bp-n látok Sokan szidják a bicikliseket pedig kanyarba sincsenek a robogósokhoz képest
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #102390 üzenetére
"Innentől kezdve az egész sebességmizéria öngól."
Kurva nagy +1Emlékszem amikor a VÉDA rendszer még csak bevezetés alatt volt ment a kampány hogy az majd mennyi midnenre jó lesz, és nem csak a gyorshajtást fogják nézni, hanem piros lámpa, leállósáv, buszsáv, stb stb. Aztán 80%-át a fix kameráknak olyan helyre telepítették ahol a gyorshajtáson kívül semmi mást nem lehet nézni mert se lámpa, se extra sávok, és a gyorshajtáson kívül nem is néznek mást ezekkel a kamerákkal
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Formaster #102395 üzenetére
Svájcban nincs baleset? Van sok minden ami jó az ottani rendszerben és van pár ami nem.
Itthon kevesebb lett a baleset a többszáz új traffi miatt? Nem. Nem a sebességméréstől csökken a balesetek száma.Nénike begyógyszerezve 30-cal szemből nekiment a parkoló autómnak mert fogalma sincs semmiről. Traffizd meg.
Ma is láttam egy vespást ahogy a szűk belvárosi egyirányú utcában baszatta szembeforgalomban szemre 30-40nel Nem hajtott gyorsan ő sem Traffizd meg.
[link] ennek a faszinak ezt a lejátszási listáját is nyugodtan végignézheted, ezeket is hiába traffizod.
Tucatnyi sokkal veszélyesebb és fontosabb dolog van a balesetmegelőzés területén mint a sebességmérés. Nem hiszem hogy a piroslámpákat meg a buszsávokat bekamerázni kevésbé lenne jövedelmezőbb például.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #102418 üzenetére
Az önvezető autó nem a telefonját nyomkodja, nincsenek holtterei, hamarabb és hatékonyabban fékez mint te bármikor, nem 40-nel tötymörög a 60-as szakaszon, képes elindulni időben a zöldnél nem keresi másodpercekig az egyest, és még sorolhatnám.
De ti már az utóbbi 10 hsz-ben nem a gyorshajtásról beszéltek hanem minden egyebet idekevertetek amit kevesen vitattak.Budapesten minden reggel baleset van, olyan helyeken ahol harmincig se tudsz gyorsítani. Szereljetek fel még 100 traffipaxot a jól belátható zárt szakaszokra, aztán csodálkozzatok hogy semmilyen balesetet nem lehet megelőzni vele, ugyanúgy ahogy azt a rendőrség teszi a pár hete kiadott statisztikájuk és közleményük alapján.
Arról nem is beszélve, hogy bármikor megyek valamelyik autópályán egy ilyen védakapuhoz érve csak annyit látok magamelőtt hogy mindenkinek ég a féklámpája, annak ellenére hogy addig sem mentünk 130-cal sem. Mert a gyógyegerek reflexből tapossák a féket. És nem csak a VÉDA kapuk alatt, hanem a sebességet nem mérő útdíjkamerák előtt is.Lehet itt nettó hülyézni (milyen a bruttó hülye?) ami amúgy nagyon hangzatos csak semmit nem jelent, és te is egy hsz-en belül önmagadnak mondasz ellent a 30%-os példáddal.
Elég megnézni hogy a VÉDA kamerák nagyrészét milyen helyszínekre telepítették és még a "nettó hülyéknek" is leesik hogy a pénzbeszedésen kívül semmi funkciójuk nincs. Pedig rakhatták volna kereszteződésekbe is hogy figyelje a piros lámpákat, hogy csak egy példát mondjak.
A piros lámpán áthajtást egyébként pár éve vitték le 100 ezerről 50 ezerre.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Amikor vásárlás előtt mész egy próbakört hogy minden stimmel-e a Harleyval
A kedvencem amikor a fehér autó befordul a sávjába, ez meg küldi tovább mintha ott se lennehttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Formaster #102499 üzenetére
WD40-nel kb még a bicikliláncot se nagyon kéne fújkálni, nemhogy a motorét. Svájci rendőr helyében jól megbüntetnélek titeket, mert egyszer majd elrepültök egy szemmel alig látható kanyarban mert tiszta olaj a gumi.
Nem egy bonyolult művelet bemenni egy motorosboltba és venni egy motoros láncsprayt. Például Motul C2+ jó minden típusra és fehér színű hogy lássad hova fújtad. Tökmindegy hogy hideg vagy meleg a lánc amikor fújod, ez csak egy vallási humbug. Ráfújod, vársz 20-30 percet aztán mehetsz isten hírével és nem dobja le.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Formaster #102523 üzenetére
Mivel nekem nem dobja le, neked meg tiszta olaj a gumi, ezért vagy user error van vagy szar amit használsz. Vedd meg a teszt szerint a legjobbat akkor aztán hajrá.
A héten Bázelben vagyok, az előbb a taxi 70es táblánál jött 75tel. Halálfélelmem volt
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Formaster #102532 üzenetére
Ha a gumin van az olaj az már rég rossz...
Én minden aprósággal a szervizbe rohanok, nem bütykölök otthon semmit, de a láncfújás még nekem is megy anélkül hogy összebasznám a gumit. Nem akarlak megsérteni de ezek után előre félek mi lesz ha elkezdesz otthon motort szerelni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Formaster #102538 üzenetére
Gúnyolódhatsz, de nem nekem olajos a gumim A váz alatt gondolom a lengővillát érted, különben még furább lenne.
Az hogy nem vagy egyedül a problémával nem jelenti azt hogy jól csinálod vagy jó a termék amit használsz.Nehéz elképzelni hogy a Yamahánál hülyék dolgoznak és minden MT07 a gumira csapja az olajat mert 43 fogas lánckereket tettek a 17es felnire.
Azt hiszem egyértelmű hogy az összeolajozott gumi mennyire balesetveszélyes. Ha típushiba lenne akkor már rég visszahívás keretében javították volna.
Ezért írtam hogy próbálj ki egy másik terméket, máshogy nem fog kiderülni.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
"ráadásul V2-re".
Ültem SV650-en és harmatgyenge. Ne sértődj meg, véletlenül sem akarom a motorodat fikázni, de nagyon gyenge még egy FZ6-hoz képest is. Mindenhol az, hiába V2.
8 ezernél meg amikor már végre történni kezdene valami, akkor hirtelen mintha elzárnák a csapot aztán szevasz.Egy 116 lóerős motorra ne mondjad már hogy alig megy Fordulattól függetlenül bárhol legalább 2x jobban megy mint amin most ülsz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #102669 üzenetére
Kéne szólnod a rendőröknek, mentőknek, stb, hogy tiszta hülyék amiért szirénát használnak. Kukásmellény meg díszkivilágítás kell nekik, ahogy neked is. Ha téged megvédett 200 ezer km-en át akkor őket pláne megvédi majd. Amúgy meg lassan menjenek és akkor nem lesz baj.
(#102666) Teasüti "Ugyanezen vélemények szerint még a nappali tompított fényszóró előírása is tévedés."
Skandináv országokban még lakott területen is kötelező a folyamatos tompított vagy menetfény használat. Ha mentél már naplementében, vagy télen amikor alacsonyan van a nap akkor egyértelmű lenne neked is, hogy ez marhára nem tévedés.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #102672 üzenetére
Látod, mondtam én, szólj a szerveknek hogy te tudod a megoldást és hogy kitörölhetik a szirénával. Elvégre 100-ból 100-an üvöltetik a zenét a kocsiban.
Ha saját magadnak nyomod el az egyik érzékszervedet a forgalomban, akkor nem is értem min csodálkozol. Az a bamba sofőr aki ráhúzta szerencsétlenre a kormányt rád is ugyanúgy rádhúzta volna, bármilyen gyönyörűen is öltözöl fel. Van olyan aki nem lát, nem hall, csak megy, de nem ez az átlagos. A sportdob hasonlóan működik mint egy megkülönböztető jelzés. Ha nem lát akkoris van rá esély hogy meghall, és a hang alapján kezdi el nézegetni a tükreit. Utána már látni is fog.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Volt már? 0:27-nél van a lényeg.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Viszonylag releváns a legutóbbi Égéstér adás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #102737 üzenetére
Nekem most így hirtelen nem jut eszembe több motoros témájú adás, de biztos hogy volt. Ezt kivéve, szerintem ez óriási, Szabó II László volt a vendég. Igaz ez is már 3 évvel ezelőtti.
Amúgy általában érdekesek ezek, még akkoris ha ugye autós téma, csak nem mindig van időm végighallgatni. Kb minden 8-10-iket szoktam benyomni. Amikor a nepper van azt szeretem, jó sztorikat mesél
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Formaster #102772 üzenetére
Amit linkeltél az is azt írja hogy üzemmeleg állapotig járassuk, ami egyébként még mindig pontatlan. Üzemmeleg állapotot alapjáraton pötyögtetve éred el a leghosszabb idő alatt, tehát úgy a leghosszabb a motor hidegüzeme ami a kopások nagyrészéért felelős. Tehát ha beindítod, akkor kb fél perc járatás után az a legjobb ha elindulsz és egyenletesen, részterhelésen, kerülve a nyélgázokat és a nagyon magas fordulatot, de ugyanakkor a nagyon alacsony fordulatot is, haladsz a motorral.
Értem én hogy nagyon akarsz rá vigyázni de egyelőre nagyon távolra estél a ló túloldalán. Van egy fiatal, relatíve egyszerű motorod, tök felesleges akár a kuplungon akár a motorkopáson gondolkoznod. Semmi olyan szokatlan vagy extra vagy forradalmi megoldás nincs az MT-07-ben ami miatt ilyeneken kéne agyalnod. Pláne hogy feltételezem nem üvegeled megállás nélkül hiszen még csak most tanulod a motorozást. Ha lenne egy 10 éves R6-od aminek heti szinten kinyelezed a lelkét akkor azt mondanám hogy izgulhatsz ilyeneken.
Tasit meg hagyjuk is... Nagyon határozottan állítja a szemellenzős véleményét és ezzel sok laikust meg tud győzni. Olyan mint aki újra kitalálta a lapos Földet, aztán hirtelen mennyi követője lett. Ha így kellene tenni, akkor az le lenne írva a user manualban. Ha megnézed van egy külön arra vonatkozó rész a könyvben hogy hosszú időre (az enyémnél fél év feletti intervallumot ad meg) hogyan kell szakszerűen elrakni a motort.
Hozzá nem értőként a legjobbat akkor teheted a motoroddal ha márkaszervizbe hordod ahol a szerelők évente kapják a gyári képzéseket, csak gyári alkatrészt használsz, és ha kérdésed van akkor szintén a márkaszervizhez fordulsz. Ahogy a linkelt Égéstér adásban is elhangzott, a modern motorok legnagyobb ellensége a kókány szerelő.
(#102770) Teasüti 10W40 -20 celciusig jó. De mondjuk a többségnek ez lényegtelen egy motornál, -20 vagy -30 ígyse úgyse megyek
(#102756) geresics "Az olyan, mintha meg akarnád állapítani az SV, a GS, és a GSXR között az összes különbséget"
De hiszen már megtette. Az SV a tökéletes motor, egy vehemens vadállat pedig csak 650-es, a GSXR meg egy lomha szar ami alig akar elindulni annak ellenére hogy ezres és 200 lóerő.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Későn szólok de nem rég jutott csak eszembe: holnap Euroring valaki?
Bejelentkeztem a délutáni etapra.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
Euroringen olyan tumultus volt hogy ilyet még akciós napon sem láttam. Emiatt fel is osztották 3 csoportra, ami egyébként nem volt rossz ötlet, így viszont óránként csak 20 perc jutott.
Az utolsó menetben már fele annyian voltunk, végre voltak tiszta körök. Másfél másodpercet javítottam a legjobb körömön. Hogy hol a brébe találtam másfelet azt nem tudom, amikor az 1:27-et elértem azt hittem már nem nagyon fogok tovább javulniEgyre jobban böki a csőröm hogy jobb fékekkel, futóművel és 20-30 lóerővel többől mit tudnék kihozni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #102927 üzenetére
De nem 1:11-et
Viccet félretéve, az RS125 alatt jobb futómű van és az első fékek is 4 dugattyúsak az én 2 dugattyúsommal szemben. Ok, erősnek nem erős, de csak 120 kiló a motor, az Euroring meg relatíve kicsi pálya, tehát a súly sokat számít. Gondolom a slick gumi is hoz 1-2 másodpercet az utcaihoz képest. Hungaroringen már más lenne a helyzet.
Illetve én eleve nem pályamotort akarok venni, nem tudnám hova tenni és utánfutót sem tudok húzni mert nincs mivel. Ráadásul idén is csak 4x voltam pályán összesen, ehhez nekem luxus lenne pályamotort tartani.Meg hát eleve a felvetés kicsit demagóg, ennyi erővel lehetne MZ is, mert azok is hasonló köröket mennek a kupában.
Eleve nem értem miért kérdés az, hogy újabb modernebb szebb motorra vágyok?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #102930 üzenetére
Amúgy nem olyan egyszerű 1000es, de még 600as sportmotorokat sem megelőzni ha csak pár másodperccel vagyok gyorsabb mert a kigyorsításon állva maradok.
Nem akarom erre fogni, de én mint kezdő itt is érezném a felsoroltak előnyeit Meg a cukrászda előtt is többen bámulnák a motort
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
37 ezres Spyke Robotic kesztyű így a 3. teljes szezonja végére, kb 24 ezer km után megadta magát. A bal tenyerén kilyukadt. A 2. szezon végéig még nagyjából tartotta magát idén azonban rohamosan romlott az állapot, egyre jobban kitágult a csuklópánt, és az ujjain a gumi díszítésekből is 1-2 leesett.
Arra azért nem számítottam hogy sima 3 év használattól esés nélkül kilyukad a tenyere.Télen lesz idő kitalálni hogy mi legyen helyette, hátha lesz még egy jó Black Friday is. Csak azt nem tudom hogyha beruházok egy Dainese vagy Alpine kesztyűre sok pénzért, akkor az is szétbaszódik-e a sima használattól 3 év alatt, vagy az jobban fogja bírni?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mosquito- #103030 üzenetére
Rossz lóra tettél Legalább akciósan vetted, vagy a teljes áron?
Na jó, hát majd kíváncsi leszek nálad mennyit megy el.Igazából ezek a feltételeim egy sportkesztyűvel szemben, persze az alap dolgokon felül:
- dupla tépőzár (csuklónál és mandzsettánál)
- TPU protektor a tenyérnél is
- kisujjvédelemNagyobb márkáknál 50-60 ezernél kezdődnek amik ezt tudják, Spidinél ugyanez a szint már 80 ezer... Azt már kicsit sokallom egy kesztyűért, ezért is vettem anno ezt a Spykeot mert olcsóbban hozta ugyanazt, csak nem volt elég tartós Azt gondoltam volna hogy 5 évet simán kibír nálam.
Bárcsak a kesztyűkhöz is mindenki annyira értene mint a motorolajokhoz
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #103074 üzenetére
Mennyit szánsz rá? Milyen évjárat érdekel? Gondolom rendszámos kéne?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #103167 üzenetére
Én az új R1 USA árán vagyok kiakadva teljesen...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs