- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26170 üzenetére
A tőcsavar szakadt el úgy, hogy a törött vége 2 mm-rel beljebb van, mint az öntvény csöcs teteje. Ráadásul M7-es menetű, az öntvény meg igen vékony falú. Balmenetes töröttcsavar-kiszedőt meg hozzá való csigafúrót már vettem kínomban a csavarboltban, de nagyon hitvány valaminek néz ki. Sajnos ilyesmit még nem csináltam, és ráadásul sz*r helyre is esik: a váz mellett 10mm-rel kellene fúrni, majd kihajtani. Nem akarnám a blokkot kiszedni és a hengerfejet levenni, mert nem lehet hozzá hengerfejtömítést (sem) szerezni. Helyszínen kell megpróbálnom. Fosok tőle, na!
Rettegek, hogy az öntvényt majd én fogom elrepeszteni... ...ráadásul ki kellene szedjem a párját is, hogy lássam, milyen mélyre lehet fúrni. 2 anyával meg sem bírtam moccantani.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26180 üzenetére
Urak, mázlim volt!!!!
Másfél órás küzdelemmel, saját kezűleg sikerült csont nélkül kiszednem a beletört tőcsavart a hengerfejből.
Vezetőpersellyel (tudja fene, mi volt eredetileg, a fiókban találtam ezt a kis csövecskét) a váz mellett 2 mm-rel vezetett fúrógéppel, 2,5 mm átmérőjű hosszú csigarúróval befúrtam majdnem 10 mm mélyre (itt már vigyorogtam, mert egyszer mintha fúrás közben megmozdult volna befelé a csavarszár egy picit). Bőven meglocsoltam már tegnap este WD 40-nel (nincs itthon más csavarlazító) és egy Tescos, übergagyi TORX-fejet beleverve szépen elkezdett kijönni. Egyszer megforgott (elkopott) a torx, akkor fúrtam 3 mm-re, és belevertem a következő nagyobbat. Ezzel sima ügy volt. A tegnap vett törtcsavar-kiszedő így felesleges beruházás volt, de ez a legkevesebb!
Már csak esztergályoshoz kell menni, új csavarokat csináltatni. Cserélem a párját is (az nagyon nehezen indult meg 2 anyával, de azon is segített a tegnap esti WD-40-es kezelés), mert egész úton hazafelé az tartotta a kipufit, szerintem elfáradhatott szegény.
persuader: a törtcsavar-kihajtónak (az enyémnek) túl nagy a kúpszöge, nemigen akart belekapni. Az Index motoros fórumában adták még az este a TORX-bites ötletet. Bevált!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26185 üzenetére
Persu, miből csináltassak új tőcsavarokat? 8.8-as anyagú, hosszú M10-es csavarból megfelelő lesz szerinted, Vagy próbáljak szerezni 10.9-eset?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26187 üzenetére
Igen, az a terv. Kevés munkával kiadja.
Ami viszont érdekes, hogy a kipufogók (darabonként) 3 helyen vannak rögzítve, egyrészt ugye a gumiágyazású motorblokkhoz a 2 tőcsavarral, másrészt meg még 2 helyen a vázhoz (a blokk alatt oldalt, meg hátul az utaslábtartó tövénél), de teljesen mereven! A könyök a dobba hegesztve, tehát a blokk rezgéseit nem tudom, mi "nyeli el". Szerintem semmi.
Valahol törnie kellett. De amúgy meg gyárinak tűnik az egész, nem tudom miért ilyen.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26189 üzenetére
Most voltam az esztergályosnál, végülis hosszú menet nélküli szakasszal rendelkező M8-as imbuszcsavarokat vettem, azt adtam oda "nyersanyagnak". A szára 8 mm, az kiadja az M7-et. 8.8-as, abból nincs is gyengébb. Csütörtök délutánra ígérte, mert éppen nyakig ülnek a melóban.
Azt mondod, ragasszam be a csavarokat? A léghűtéses hengerfej nem tud melegebb lenni, mint amit ezek a trutyik bírnak?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #26193 üzenetére
Nekem .mf topictársunk szerzett echte japán nyelvű service manualt a belpiacos kis csótányomhoz, szerinted mennyit értek belőle? Viszont a részletes rajzok felbecsülhetetlenek számomra!
(#26194) alvaro: ugyan motorkerékpárokkal ezidáig nem foglalkoztam, de gépészmérnök volnék... ...igaz, csak tervezek, de azért nem okoz nehézséget, ha össze kell piszkolni a kezemet. Autókat (a sajátjaimat) viszont általában magam javítom, igaz, mióta Yarisom van, azóta nem kellett semmihez sem nyúlni. Sajnos szerszámokkal már gyöngébben állok, meg garázsom/műhelyem sincs...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #26196 üzenetére
Ezzel a helyzeti előnnyel kétségtelenül rendelkezem....
Mondjuk azért nem mindig segít: a japán manualban a "beállítási adatok", "mérendő értékek" oszlopában csak ilyen "kisszék" meg hasonló krixkraxok találhatók. Azt látom a rajzon hogy hol és hogyan kell mérni, de azt nem tudom, hogy mennyit!
példa: itt vannak a legfontosabb műszaki és beállítási adatok (ebben még európai karakterek is vannak, ez még nagyon könnyű részlet):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Köszi szépen, ezt a lapot csak szemléltetésképpen szúrtam be, most már értem, hogy mi micsoda rajta.
Ha gondban leszek (bár állítólag egy Honda sosem romlik el, igaz, Persu? ), akkor úgyis a segítségedet (-teket) fogom kérni.
Ha unatkozol, szívesen átküldöm az egész 157 oldalas dokumentumot!(#26200) csongi: tudom, hogy a normálisak nagyon drágák, szerintem azért a 2 csöppért inkább kunyizok valamelyik autószerelőtől. Az az egy gondom, hogy a hő hatására nem fog-e magától elengedni? Ott azért lehet vagy 200 fok is üzem közben... ...még a drágákra is csak jellemzően 150 fokot adnak meg.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #26210 üzenetére
Dehogy generálom a problémát: csak arra jöttem rá igen rövid motoros pályafutásom alatt (de sajnos 50 évesen), hogy motorozni qrva jó dolog! Ha 20 évvel hamarabb jövök rá, akkor 20 éve vigyorognék!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26217 üzenetére
mailed non public....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #26222 üzenetére
Azon már túl vagyok, de oda nem küldhetem a 34MB-os pdf-fájlt...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26256 üzenetére
Végignéztem a videót, de nekem nagyon nem tetszik. Dinamikátlan, kiég, nem bírja a szembefényt semennyire sem... Ködössé válik minden, ha nem hátulról süt a nap. Mondjuk ezt fotós, és nem videós szemmel nézve mondom...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zsolt19900 #26333 üzenetére
Neked GS 500-ad volt, ugye? Milyen évjárat, mennyi km? Mennyiért ment el? Ha ide nem akarod, jöhet privátba! Köszi! (Jövőre váltani szeretnék nagyobbra, és ez a típus is a kiszemeltek között van, a CBF 250-nel, CBF 500-zal és a Hyosung 250-es kis chopperével egyetemben... Na jó, ER-5-öket is nézegetek titokban... )
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ujskodas #26336 üzenetére
Jövő nyáron lesz aktuális: addig pénzt kell szerezni, nagyobb jogsit kell csinálni, valamint az erdélyi túrámat még a kis csótánnyal szeretném végig nyomni.
Fejidomos (nem kerek lámpás) moci amúgy sem érdekel, a hatszázas nekem már egyszerűen túl sok. Két pici henger legyen benne, 'oszt csá! (Vagy egy...)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Buster17 #26342 üzenetére
Jelenleg még semennyi sem. Jövőre a kis mocim árához (200-250k) kb. még ugyanennyit fogok tudni hozzá tenni, tehát a választék legaljáról kell majd szemezgessek. Úgy abszolúte max. 500k-ig. Gyakorlatilag mindegyik tetszik, ami "motor formájú", tehát nincs rajta egy deka műanyag idom sem + kerek lámpás. Chopper vagy naked...
Nekem 25-30 LE is elég volna, autóból is picit használok (1000-es Yaris), de tudok vele igen dinamikusan haladni országúton. Váltogatok, mint a hülye, de élvezem! Autópályára meg nem szoktam menni, motorral sem fogok.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #26348 üzenetére
Szép az a motor, én megcsodálhattam élőben vasárnap!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #26362 üzenetére
Igen ám, csak ez is éppen olyan japán belpiacos kis szörnyeteg, mint a mostani. A kis Hondával eddig szerencsém volt, de alkatrészügyben ez is elkeserítő: a másfél hónapja elszakadt, és akkor frissiben megrendelt fordulatszámmérő-meghajtóspirálra jövő hónap 10.-ét ígértek. Japánban most gyártják!
szerk: mondjuk elvileg 3.760,- forintba fog kerülni, de hiszem ha látom!Gondolj bele, ha bármi nagyobb baja lenne... ...tolhatnám ki a MÉH-telepre?
Nem akarok jövőre is még egy ennyire öreget venni (2000 utáni kellene, Európában is forgalmazott típusból), de azok meg nem ennyiért mennek sajnos...
Csak a naked gépek között van ilyen, ilyesmi áron: CBF 250, Suzuki GS 500. Kawa ER.-5 Azok viszont nem ennyire szépek!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #26401 üzenetére
"...Az átlagmotoros az esetek döntő többségében túl feszesen tartja a láncot. Ez nem csak a lánc élettartamát rövidíti meg, de a lengővilla mozgását is beszűkíti: a feszülő lánc „lefelé”, azaz a kirugózott állapot felé húzza a lengővillát.
A lánc feszességét annak holtjátékával mérhetjük le. Az első- és hátsó lánckerék közti féltávnál, a neutrális állapottól felfelé és lefelé mért 15-20 mm-es mozgás intervallum nevezhető ideálisnak. Ergo a teljesen lenyomott, és teljesen felhúzott állapotok között nagyjából 4 centiméternek kell lennie (lásd a képet). ..."
Idézve a linkelt cikkből: tehát a Te 1 centid az bőven kevés, nem hogy sok lenne!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #26410 üzenetére
Erről a Pécs-Orfűről mesélj már pár szót: ha idegen is mehet, és nem lesz túl sz*r az idő, akkor lehet hogy társulnék!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Integra #26421 üzenetére
Vicces az egész szerkezet: ha mondjuk kihasználom a motor teljes 100kW-ját (azaz nyélgázon megyek), akkor nem egészen 8 percre elegendő a 11,7 kWh-s akku kapacitása. Horvátországba nem ezzel kellene elindulni nyaralni, az tuti!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #26445 üzenetére
Ez teljesen korrekt: minden motort és autót így kellene letárolni, ha hosszú hónapokig nem lesz használva. (Kocsit illik felbakolni)
(#26448) SymbianOS: majd november végén tedd ezt. Lesz még jó idő, én legalábbis szeretnék még nagyokat motorozni, a sárguló fák között a Mecsekben!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egy kis reggeli humor: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #26518 üzenetére
Városban én 4.-nél följebb sose váltok (amúgy 80 körül kapcsolok 5.-be), és a fordulatszámmérőről látom, hogy hányadikban van: 4.-ben pont ugyanannyit mutat, mint a km-óra. A kis öreg csótány váltója szerencsére nagyon pöpec, de én egyébként is minden visszaváltást gázfröccsel csinálok, így még sohasem akadt el, vagy ment "ál-üresbe". Igen, közben mindig felengedem a kuplungot. Nagyon sokat váltogatok amúgy, de "nekem tetszik"! Ugyanennyire pöpec, kattanós a kis Yaris váltója is, azt is imádom! (Előtte francia autóim voltak, a váltójuk broáf! )
(#26519) dewil666: Ha nekem akarod eladni, akkor postával együtt 2000-ért!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, jövő hét végére kinéz egy 600+ km-es kis túra a 125-ös csopperemmel:
- Ma szólt főnököm (Kalocsáról távmunkában dolgozom egy debreceni cégnek), hogy jövő hét péntek-szombaton 2 napos oktatás "vállalatirányítási rendszerprogram rendeltetésszerű használatából". Ránéztem az időképre, és qrva szép időt jósolnak. Be fogom vállalni a kis mocival... Szerintem meg lesznek lepve, hogy mérnöqr egy libakergetővel érkezik! Anyámnál megalszom (ő is debreceni, én keveredtem ilyen messzire 28 évvel ezelőtt). Mondjuk a lapitopit nem tudom, hogy hová teszem út közben... ....bőr oldaltatyóban szerintem szét fog rázódni, kár lenne érte, mert a sajátom.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26561 üzenetére
Én még most szombaton motorostalálkozóra mennék, persze ha megjön a kipufogó-tömítésem. Mára ígérték... (Mondjuk ez csak a szomszéd faluban van... )
Ne legyünk már papírkutyák, kérem szépen!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26569 üzenetére
Egyelőre magamnak csinálom, imádom ezt a kis gépet! Szeretnék még nagyon sok km-t megtenni vele.
A jövő évi erdélyi körutamat mindenképpen vele akarom megtenni: egy nagyobb mocival semmi poén nem lenne benne, így meg életem kalandja is lehet!
Ha el lesz adva, akkor is csak jövő nyár közepén-végén, de egyelőre még csak álmodozom róla...
(Mivel 2 évre emelték az időtartamot, amíg A1-A kategóriaváltást lehet csinálni, így nem sürget különösebben semmi sem.)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #26580 üzenetére
Szép ez a motor, simán elfogadnám...
Ja, és piszok jó a Nokia kamerája: mostanáig az eddigi egyetlen értékelhető fotóra képes mobiltelefon (csak ne a nickedben szereplő OS lenne rajta...) Tudom, már meg lehet venni a WP8-as utódját, csak az nekem még drága. Qrva drága... (Amúgy én is WP-t használok, csak régebbit: Lumia 610, de tervezem egy 920 beszerzését előbb utóbb. Kezd emészthető tartományba süllyedni az ára: MM-ben 90k-ért volt fogható akciósan tegnapig, most megint 100k lett)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26632 üzenetére
Biztos, hogy a tesc*s olajon feltüntetett minősítés / besorolás valódi? Ki fogja azt ellenőrizni?!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Más: szerintetek ez megért ennyit? : [link]
Ráadásul ismerősé: ő a Hondás alkatrészbeszerzőm! Poénból licitáltam rá...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #26641 üzenetére
Nem találok róla semmi infót sem: ez pinlockos lehet, vagy lehet bele utólag venni?
A Kappával nagyon szenvedek az állandó párásodás miatt. Az nem pinlock-előkészített, sajnos...
Jó lesz szobadísznek legfeljebb: Halloween-tök modern formában!szerk: amúgy köteles ideadni ennyiért az eladó?
Ha nem lesz jó (valószínűleg nagy), akkor valakivel megpróbálom elcserélni valami hasznos dologra legfeljebb...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Integra #26643 üzenetére
Én személy szerint autóba eddig Castrolt használtam (ráadásul a Bárditól), de nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem hamisat kaptam - ráadásul drágán. Most Eneos 5W-30-at akarok venni a kis Yarisba, ráadásul az importőrtől (Szakál-metál).
Motorba - tévesen - Repsol 15W-50-et vetetett velem a Honda márkaszerviz (azóta kiderült, hogy 10W-30 kell bele), jelenleg viszont (második olajcserém) egyszerű MOL 10W-40 félszintetikust kapott. Jónak tűnik, és bár a benzinkúton nagyon drágán, 3200-ért vettem, de a kemény 1 liter ára nem vágott a földhöz. Legközelebb majd kap 10W-30-as versenyolajat (a nagy fordulat és a konstans csutkagáz miatt). Mivel nem tudom, hogy mennyi a csereperiódus, így eddig 3000-enként cseréltem, szűrővel együtt. Szurokfekete ennyi idő után, viszont egy milliméter sem hiányzik belőle.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen