-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
A rutinpályát kb bármilyen motorral meg kell tudni csinálni, addig nem szabad kimenni a forgalomba, amíg nem megy 10-ből 10-szer.
A rutinpálya nagyon egyszerű és alap. Ha az nem egy 100%-os, akkor a forgalom az életveszély.
+ ha jól látom, akkor ez nem is korlátlan jogsi, a kicsi gépekkel feleakkora helyen meg lehet fordulni, mint a pálya. A nagyokra van méretezve.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz runner 125 #80904 üzenetére
Szabad a gazda. Ilyen gépem van, de ezért nem megyek el a pályára. Nem értem mire akarsz kilyukadni.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz freelanced #81009 üzenetére
Én elégedett vagyok a Dainese cuccokkal.
Drágák, de minőségiek.Vettem Dainese polókat, két darabot, azóta pedig vettem még négyet, mert sokkal jobb minőségű, mint a többi sima "utcai" márka. Eljutottunk oda, hogy hiába veszel 30-40k forintért cipőt, vagy 10+ egy pólót, ami márkás és elvileg minőségi, nem tart tovább, mint a gagyi, csak a nevet fizeted meg. Ez régen nem így volt!
Na, a dainese nem ilyen, veszem az utcai holmijukat, mert végre megint van egy márka, ami ha már drága, akkor legalább annyival jobb is.
Még nem csalódtam bennük, pedig lassan mindenem dainese, amiből lehet kapni. Most szerintem a táskámat is ilyenre fogom lecserélni, mert sajnos esélytelennek látom, hogy újra belenyúljak egy olyanba, mint a mostani heavy toolsom, ami 6 évig bírta a napi szintű használatot (minden más heavy tools cuccom szinte azonnal tönkremenet, semmit nem vennék tőlük).
Bár úgy tudom, hogy a dainese táskákat meg lehet kapni más néven is más márkajelzésse egy picit olcsóbban, nem titkoltan vásároltják és átcimkézik.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
1, Amikor egy autót úgy hirdetnek, hogy okmányok nélkül, akkor az csak alkatrésznek jó, vagy van valami módja annak, hogy egy okmányokn nélküli autó forgalmit kapjon? ^^
2, kakucsra mik a szabályok a motort tekintve? Vagy oda bemehetek átalakítás nélkül is?
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #81159 üzenetére
A kawasati? Olvastam róluk a neten, oda tuti nem viszem a kawámat
Én a 11.kerületi márkaszervízt néztem ki, remélem ők normálisak.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #81174 üzenetére
Igen, ott elvileg van két márkaszervíz is szinte egymás mellett, nem tudom melyikbe vigyem, vagy hogy miért is van ott kettő rögtön. Lehet csak jogilag 2?
Van valami infód róluk egyébként, vagy miért kérdezed?
Sajna a kawaszatiról elég rosszakat olvastam
Maradnak ezek. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #81176 üzenetére
Nem végeztek el minden ellenőrzést, meg kiszámláztak el nem végzett munkát.
Hogy pontosabb legyek kicsit, a régi-régi kommentekben dicsérik, de az utóbbi két évből inkább csak panaszok vannak.
Rosszul elvégzett munkákat is találni.
A 11. kerben az importőrnek van a márkaszervíze a méhész utca azt hiszem a szerelő rész, meg a kondorosinál van az üzlet, meg ott valami szerelő, ezekről nem találtam semmi, ami már fél siker, mert rosszat se.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Amúgy egy ilyen legelső szerviznél (1000 km) mire készüljek, hogy mennyi idő, meg milyen ára lehet? Semmi konkrét nincs kiírva a honlapokra, csak nagyságrendileg érdekel.
Meg gondolom nem elég beállítani és kész, előre tudnom kéne, hogy mikor érem el az ezret. -
CyberPunk666
senior tag
válasz sabaton667 #81186 üzenetére
Megnéztem sokszor, de mindig arra jutok, hogy amikorra látszott, hogy nem fog megállni, akkorra már elkerülhetetlenné vált a szituáció :/
Ezt nagyon csúnyán benézte, szó nincsen szerintem holt-térről, mert közel voltál és hozzá képest keresztirányban álltál, nem, szemből kellett észrevennie, egy citromsárga motorral ráadásul.
Szerintem ez a fasz azt hitte, hogy kanyarodsz tovább, azért vagy belül. Látnia kellett...HSM,
Volt némi target fixation a dologban, látszik a fejmozgáson, de vizes úton nem tudom mennyire lett volna más a végkimenetele, ha inkább dönteni kezdi. Meg azt is vedd figyelembe, hogy te tudtad, hogy mi fog jönni. Az simán mindennapi szituáció, hogy ilyenkor félig kijönnek a körforgalomba és megvárják, ameddig elmész, azt nézd, hogy akkor kell ragálni, amikor felismered, hogy nem fog megállni.
Ott már nem volt túl sok ideje vagy lehetősége.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz zgospel #81214 üzenetére
A nagy látószög pont növeli a sebességérzetet és csökkenti a távolságérzetet, a kép közepétől kifele egyre nagyobb mértékben.
Itt viszont nincsen szó olyan hatalmas látószögű kameráról, hogy a torzulás mértéke komoly legyen.
A derékszögek eléggé derékszögnek tűnnek, szóval szerintem kb reálisan érzékelhetőek a dolgok.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz zgospel #81217 üzenetére
A nagyobb látószög miatt több az információ a képen és a kép szélén haladó tárgyak gyorsabban is látszanak mozogni, emiatt nő a sebességérzeted.
Vegyél egy fps játékot, amiben állítható a fov, és meg fogod látni, hogy olyan érzés, mintha minden gyorsabb lenne.
[Itt van egy összehasonlító példa.][ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ha tökéletesen fékezel, akkor az abs nem kapcsol be. Ilyenkor a legrövidebb a fékutad.
Ha az abs beleavatkozik, akkor már elceszted (lehet nélküle is visszahoznád még onnan, de az abs gyorsabban megteszi).Emiatt egy helyes fékezés abs vs non-abs nem értelmezhető, mert nem kapcsol be.
Az abs lényege, hogy megvéd, ha már elkúrtad.
A videó megmutatja, hogy mi van, ha elcseszed a két esetben.Tegnapelőtt lassú araszolás közben bebambultam és majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe. Most először bekapcsolt az abs. Olyan gyorsan és finoman változtatta a fékerőt, hogy nem volt előre-hátra billegés, rángatás, bármi ilyesmi, hanem olyan fokozatos lassítás volt, mintha csak finoman húztam volna, csak éppen erőteljesebb volt a lassulás.
Amúgy nem lett volna gond az sem, ha nincs abs, itt ilyen 15-20 km/h-s sebességről beszélünk, de a régebbi autós lüktetéshez képest megdöbbentő érzés volt. Az egészet csak a visszajelzésből lehetett észrevenni, utasként fel sem tűnt volna, hogy egyáltalán bekapcsolt. Itt tartunk 2017-ben.
A lmitációkat nyilván ismerjük, murván, földúton, hóban az abs alkalmatlan a vészfékezésre.
-
CyberPunk666
senior tag
Amúgy biztos vagyok benne, hogy 2020 előtt elérjük azt, hogy nem lesz olyan ember a földön, aki jobbat tud fékezni egy abs-nél. Már most is nagyon kicsi az előnye a tökéletes emberi fékezésnek a belemarással szemben.
Százas tempónál ilyen 1-2 méterről beszélünk, ami ha az utolsó 1-2 méter a koccanás előtt, akkor rengeteg és életet menthet, de jól mutatja, hogy már ott vagyunk a fordulópontnál.Azon kívül pedig hozzáteszem még azt, hogy ezeket mindig rendes aszfalton mérik, normál körülményekk között. Tehát meg van beszélve, hogy ezt kell csinálni. Nem vészhelyzetben van és nem valós útviszonyok között. Ha víz, változóburkolat (aszfaltjavítás például), kosz van az úton, akkor az abs már le tud győzni egy embert. Vagyis inkább úgy mondom, hogy egy ember nem tudja legyőzni az abs-t.
Valós vészhelyzetben szerintem nagyon kevesen állnának meg tudatos jó fékezéssel gyorsabban, mint belemarással. Valós aszfalton egy valóban vészhelyzetben. Ha be is gyakorolod a lényeg az, hogy az adott szituációhoz nem fogod tudni annyira hozzáigazítani, mint a gyakorlópályán. Az nem vészfékezés, amikor tudod előre, hogy fékezned kell.
De biztos vagyok benne, hogy 3 éven belül eljutunk oda, hogy az abs 10-ből 6-szor gyorsabban fog megállni belemarással egy profi vészfékezést oktatónál egy pályán, ahol semmi változó nincs és az instruktor ott gyakorolt és nincs vész szituáció sem.
-
CyberPunk666
senior tag
Kevered a szezont a fazonnal.
Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi. ezekből segít kihozni a legtöbbet, csökkentve a veszélyt.Egyébként a jó gsx-r-en is bele lehet úgy marni, hogy eless, aminél egy gyengébb fékerejű gép abs-szel jobb lett volna, mert a keréken lassulsz, nem a fenekeden, mögötted a géppel...
Lényegében megállapítottad, hogy a motorkerékpár sok egységből áll és a fékút a rendszer leggyengébb láncszemétől függ.
Ajnálhatok kutatási neked témának spanyol viaszt esetleg, hátha felfedezet -
CyberPunk666
senior tag
Nagyjából van róla fogalmam, mert dolgoztam a járműiparban fejlesztőmérnökként.
A jelenlegi rendszerek kb attól függnek, hogy be lehet-e szorítani a gyártási költséget X euro alá. Az összes kiadott rendszerben a tudásának a szük keresztmetszete a darabonkénti előállítási ár.
A mérnöki munkát durván visszafogja, ennél sokkal többet ki tudnának hozni a legtöbb dologból.
A hétköznapi tömeggyártott cuccoknál meg sem közelítjük a mérnökök tudászintjét a teljesítményben.
A zsenialitás arra megy el, hogy a szarból is működőt csinálnak.A minden körülményben a hó és murva nem lesz benne, de ott meg csak bolondok száguldoznak motorral.
(#81262) HSM
Az abs nem ezek helyett, hanem ezek mellé van. Az abs ad hozzá a rendszerhez olyat, amit az előzőek nem. Így értelmetlen az összehasonlítás. A fekve csúszásnál jobb a gyengébb rendszer + abs.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz #79335424 #81267 üzenetére
Mire alapozod, hogy anélkül megálltál volna?
Az ABS elvileg, ha a levegőbe került a huplik miatt az egyik kereked, vagy éppen az elkönnyülés stádiumában volt, akkor az azonos fékerő miatt blokkoló keeken engedett, majd amikor lenyomódott az aszfaltra ráengedte a fékerőt, mert nem blokkolt, mindezt megtette másodpercenként akár 10 alkalommal is.Mit értessz megbolondulás alatt? Miért gondolod, hogy nélküle megálltál volna?
Huplikon fékezve a motor simán "megbolondul" abs nélkül is, mert a kereken folyamatosan erős terhelésváltozás van, ami miatt folyton más az ideális fékerő. -
CyberPunk666
senior tag
Veszek egy furgont, amit motortárolásra és szállításra akarok használni.
Ha tud valaki jó cuccokat, amivel át lehet építeni a rakterét egy jó motortároló/szállító alkalmatosságnak, az ne tartsa magának.Nyilván az lenne a jó, ha
1, könnyen be lehetne rakni (tárolás)
2, könnyen és főleg egyedül le lehetne kötni (szállítás)
3, reális elképzelés 3 darab motor (2 sport, 1 terep) egy furgonban, vagy nem fog elférni? (még nincs meg a furgon, ha kell veszek olyat, ami elég széles)A legjobb az lenne, ha lehetne külön venni ilyen teljes szettet, mint ami a motorszállító utánfutókon van és csak le kéne csavarozni a furgon padlójába.
Meg milyen buktatói vannak ennek, pl hogy nem mindegy milyen spanifert veszek, mert lassan ldörszöli a fényezést? minden infó jöhet.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Kolondrum #81290 üzenetére
(#81289) persuader
A ninját is, igen.
(#81290) Kolondrum
Nem értem a problémát ^^
Azóta már lenne garázs két utcával odébb tőlünk, de egyébként is kéne valami motorszállító jármű mert venni akarok egy rendszám nélküli gépet pályázni, és egyébként is jobb lenne, ha az ablakom alatt lehetne. Nyugodtabb lennék és kényelmesebb is lenne.Szóval ez azóta már ilyen 2 vagy 3in1 helyzet.
Azon kívül meg tutira nem fogok valamit azért nem csinálni, mert nem alakult minden elsőre a királylányos álmaim szerint. Én átgázolok a problémákon.
Most komolyan, azért ne motoroznék, miközben imádom minden percét, mert furgont akarok garázsként használni?Mekkora kibaszás lenne már önmagammal...
Beállok az ablakom alá, beriasztom, mindig kéznél lesz azonnal, fedett helyen lesz, télre meg feljön a fűtött szobába.
Szerintem teljesen jó megoldás, és még olcsóbb is, mint garázsozni.
(#81291) -Mike-
Az a furgon üzemképtelenné lesz téve, mondjuk kikötöm a benzincsövet, vagy hasonló. Valami olyasmi módszer lesz, hogy kb fél órányi szerelés legyen a mozgathatóvá tétele.
Ám a motoron van már lopásra casco.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Leírnád az esetet részletesebben kérlek?
Mennyivel előtte indultál el?
Mentél lejtőn előtte?
A probléma jelentkezése után végig fennállt a gond a biztosíték kivételéig?
Csúszott az autó, mintha jégen lenne? Ezt kifejtenéd? Keresztbe csúszott? Forgot az autó vagy egyenesen ment? De ha csúszott, akkor most fékezett vagy nem fékezett? Fékezés nélkül csúszott?[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Kolondrum #81303 üzenetére
na és? tök szar lenne nyáron full bőrben 15 percet sétálni.
Na, és mivel jobb, mint lesétálni az ajtó elég és onnan 2 percen belül indulni?Mondom lenne itt két utcányira is garázs, havi 20-ért, de minek? Meg egy garázst előbb fognak felnyomni, mint egy random furgont. A garázsra simán vadásznak a betörők, ezt meg csak azt fogja tudni, hogy ott van, aki látja, amikor ki/beteszem, szinte csak az itt lakók. Ráadásul hiába van máshol riasztó, a kutya sem figyel rá, itt meg én hallom a saját fülemmel. Ha meg nem vagyok itthon, akkor pedig a motor se lesz itt
Meg elutazások idejére el tudom vinni vidékre garázsba.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz moya#no1 #81317 üzenetére
Azonos méret kell nadrágból és kabátból?
Ha nem, akkor máris kétrészes.Amúgy mire akarod használni? Ha nem pályázás, akkor mindenképpen kétrészes.
Ha pályázás, akkor attól is függ, hogy hol akarsz menni, van ahol előírás az egyrészes, de ha ez nem feltétlenül fontos, akkor kétrészes. -
CyberPunk666
senior tag
18 fok
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Laca1212 #81412 üzenetére
Én riasztós tárcsafékzárat, kormányzárat és cascot.
A nagy és nehéz láncot nincs hova tenni, még az elsősegély csomag sem fér elMeg igyekszem olyan helyre tenni,hogy ne lehessen befurgonozni, vagy legalább sokat kelljen szenvedni vele, hogy eljuttassák a furgonig.
Ha meg olyan szintű a tolvaj, hogy feltöri és lábon viszi el, akkor ott a casco és azt nem állította volna meg semmi.
Még gondolkozom rajta, hogy egy gps megoldást rátegyek pluszban, de ahhoz telefont is kéne cserélnem.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Laca1212 #81414 üzenetére
Nem, random vacak 15k-ért.
Nem egy abus, de baromi hangos és olyan érzékeny, hogy a kormányon a motorstop óvatos átkantintása már beindítja, de érdeks módon nem indul be minden fals dologra. Meglepően jó konstrukció.esetleg lehet veszek egy másodikat és azt felrakom a hátsó kerékre, had lepődjön meg a tolvaj bár oda akkor nem is riasztós kell.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Something_ #81425 üzenetére
Miért? Jobb a hátsón?
Btw lehet tényleg kettő kéne és mindkettőre. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Something_ #81427 üzenetére
Azért van az az edzett acéllánc, amit nem vágnak el egy vágásból és akár egy percig is eltart, mire elviszik a motort.
-
CyberPunk666
senior tag
Azt hiszem ma elviszem megmutatni a motoromnak a dobogókői lelátót
Remélem dél körül indulva oda is és vissza is relatíve üres lesz az út.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Jártam dobogókőn, elég nagy csalódás :/
Egyrsézt nem értem, hogy mégis miért volt ekkora forgalom ott kedden délután kettőkor. Nem dolgoznak az emberek?
A másik problémám, hogy az út annyira szar, hogy nem mertem rendes sebességgel menni. Ilyenek voltak, hogy a kanyar előtt kirakva egy vigyázz baleset tábla, rajta balesetről készült fénykép... lassítottam picit... a kanyar közepént egy kurvanagy kráter fogadott. WTF?
A tábla helyett talán be kéne foltozni azt a szart.A városban jobban be merem dönteni, mert nem ugrál a szarokon a gumi...
Btw azt mi eredményezheti, hogy ha a hátsó a kanyarokban (nem is nagyon döntve és gyorsan) kicsit inog. Nem tudom, hogy lehetne jobban leírni, olyan mint amikor terepen nagy gázzal indulsz és megindul erre is meg arra is a kerék. Szabályosan az inog a jó szó rá, hogy milyen érzés rajta ülni.
Nem is feszegetve a határokat. Ez a szar gumi? vagy futómű? Vagy a szar út? -
CyberPunk666
senior tag
válasz V.Stryker #81504 üzenetére
kawa ninja 300
(az egy sebességnélt nem úgy kell érteni, hogy egy adott X sebességnél, hanem az adott helen, ha gyorsítok, vagy lassítok, akkor elmúlik.
De igazából mostanáig sosem jött elő ennyire markánsan és hosszan, csak ha mondjuk rámentem egy szarabb zebrára vagy ilyesmi, akkor 1szer előjött vagy ilyesmi, kimondottan itt a fos úton volt néhol egy olyan sebesség, ami kohozta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- SSD kibeszélő
- Windows 10
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox One
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen