-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolee5016
őstag
válasz Predator2 #120685 üzenetére
Na unicum,azaz csak pozitívan.Meg fogod szokni,csak kell egy kis fokozatosság...óvatosan barátkozzatok...szép gép...(ha hosszabb távon sem megy az ülés megszokása,sokan rá tudják szabni a farpofáid kényelmére...én is megtömettem az enyém.....mármint az ülést)
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
fattyu
veterán
válasz Predator2 #120685 üzenetére
tükör mindenen ócska
segged megszokja. menj vele 1 hétig napi 200km és utána semmi bajod nem lesz.
lásd semmi bajom akár 4-500km a supermoto gyári deszkájával sem.
grat
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
baboss
őstag
válasz Predator2 #120685 üzenetére
Cseréld le a ruhát bőrre sokkal jobb lesz, nem cibál annyira a menetszél. Nekem van mind 2 tapasztalatból mondom. Vagy kérj kölcsön egy havertól és próbáld ki.
+ nagyobb szélterelő, sokat fog számítani.
Túl kicsi a motor, vagy te vagy magas.
Több a - mint a + érv a motor mellett. Nem próbáltad ki vásárlás előtt?
Idővel vagy megszokod, vagy eladod.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
-
canniball
nagyúr
válasz Predator2 #120685 üzenetére
Grat!
Az a plexi ahogy nézem pont a fejed környékére tereli a menetszelet, én a helyedben leszedném és megpróbálnám nélküle. Most még nincs rossz idő, tudod tesztelni.
Az ülés bizonyos szinten szokható. Ha nagyon nem begyere akkor komfortosítható/cserélhető. Próbáld megszokni, aztán ha a következő szezon közepén is kényelmetlen akkor lehet tovább gondolni a dolgot, addig én nem foglalkoznék különösebben a kérdéssel.
Összességében meg ahogy a többiek írják: ez ilyen, egy nakeden mindig fúj a szél. Hűvös időben kellemetlen, a nyári kánikulában kellemes. Pont fordítva mint egy jó szélvédelemmel ellátott paripán.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Shin Chen
tag
válasz Predator2 #120982 üzenetére
Én alap szerszámnak a következőket vettem:
-imbusz kulcs készlet
-villás kulcs készlet
-1 db francia kulcs
- valami vékony vászon kesztyű, hogy bármi van ne legyél fülig kormos
-kistáska opcionálisan amibe a fentiek beleférnek
+opcionálisan olajos rongynak való törlőrongyLánc ápolásra van több megoldás is:
-teljes ápoló szett bármelyik márkából (pl motul/vd40 - van kb 3 féle spray 1 csomagban)
-petróleum, ecset és tiszta ruha, külön lánc olajzó szerVan jó pár láncápolós cikk vagy videó is a témában.
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
LustaDick123
tag
válasz Predator2 #120982 üzenetére
- akkutöltő
- takarításhoz szükséges cuccok (szivacs, vödör, fogkefe, bogároldó stb.)
- pumpa, nyomásmérő (hidegen induláskor tudsz fújni)
- féktisztító, kátrányoldó (ide-oda felveri a kerék)
Lánctisztítónak MOL-t és Mannolt használtam (ez utóbbi csak valami 6-700ft), de jó a petróleum is.
Lánckenésnél a MOL és a Motul teflonos jött be, de a legjobb a láncolajozó. -
canniball
nagyúr
válasz Predator2 #121311 üzenetére
A leírás és a képek alapján pont erre van kitalálva. Kérdés, hogy a kényelem megér-e neked ekkora felárat: töltővel együtt ez 30+k, míg "sima" töltőt 4-5k-ért tudsz venni.
Nem tudom az MT-n mennyire bonyolult hozzáférni az akkuhoz, nekem az SV-n négy csavart kell kitekerni, az nem egy nagy wasistdas.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
runner 125
nagyúr
válasz Predator2 #121311 üzenetére
A CTEK közel a piac legjobb töltője, amit kiegészít h millió adapter és opcionális tartozék érhető el hozzájuk.
Nekem ilyen (csak LED nélküli) gyorscsatlakozók vannak mindenen. Motoroktól, a fűnyírótrakiig, autókban.
Egy MXS 5.0 dolgozik az összesen akksin. Támasztott már fel 0,8V-ra merült motor akkut is, ami azóta hónapokig is tartja a 12V fölötti szintet. Szóval nálam már sokszor bizonyított, nem is cserélném le másra.
Annyit hozzáfűznék, h a LED-es verzió ha jól tudom folyamatosan világít. Ami nyilván fogyaszt is.. nekem azért nincs semmi ilyen "extrás" gyorscsati fej rajtuk, mert a töltő úgyis jelzi, ha kész, rámérni meg műszerrel 2 másodperc."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz Predator2 #121426 üzenetére
Keresd vissza a kommentjeim talán egy hete, hogy tboynak tettem fel képeke a MotoDetail kis tasijáról. ~1 telefon + irattárca és néhány tényleg apróság. Ha nagyobb kell akkor ott vannak a Kappak.
zgospel abból idén betárazunk...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #122034 üzenetére
Amin van CE jel az többnyire mehet. A rendőr nagyon nem fog ezen szórakozni, nem is nagyon ért hozzá, meg nem is nagyon érdekli, legfeljebb egy decibel mérőt vesz elő ha túl hangosnak találja a motort. Ja meg persze a slick gumit felismeri, meg ha vízszintben van a rendszámod, és kb ennyi, egyébként sem szoktak szarakodni ha normális vagy, szerencsére.
Ha Héregen vagy a Mátrában van épp razzia és kint van az NKH, akkor az NKH-s már nézeget ilyen dolgokat is, mint a plexi, fékkar, rendszámtartó, indexbúrák, szóval kb mindent. Legfeljebb ott lehet belőle gondod, meg a műszaki vizsgán.
Mondjuk a Puig az egy nagyobb név ezen a téren, nem tartom valószínűnek, hogy ne lenne meg a jóváhagyás, TÜV, vagy bármi egyéb ami Európába kellhet, pláne hogy nem racsing plexit vettél, hanem túrásat.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz Predator2 #122516 üzenetére
ahogy (#122517) martonx is írta, attól függ, hogy mire, kivel akarod használni?
1.) Egyedül, még utas sem lesz soha
2.) Utassal
3.) Max 1 másik motorossal (itt már nagyobb a hatótáv)
4.) Több motorossal egyszerre beszélve (konferencia beszélgetés)
5.) Mesh támogatott
Kb. a gyártóknál is így épül fel a skála, és az ár is.Mikor én vettem, akkor a SENA 10S volt az, ami a 4.) pontnak is meg tudott felelni, de azóta volt generációváltás, és azokkal már nem vagyok képbe sajna.
Létezik természetesen minden is kínaiban, de ott figyelni kell, mert trükköznek! Legtöbb esetben ha több motoros szeretne egymással beszélni, akkor azt nem konferenciában tudja, hanem váltogatni kell egymás között, ami mondanom sem kell, hogy mennyire életképtelen dolog...Jah, és létezik beépített kamerával rendelkező is (akár vlogolásra, akár menetrögzítő kamerának), csak hogy teljes legyen a paletta!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Achar
tag
válasz Predator2 #122516 üzenetére
Meg amúgy nem tudni akarsz-e telefonálni közben vagy zenét hallgatni - látom már írtad - , vagy felvételt készíteni.
Nekem Sena van, eddig ez a legjobb, (esetleg SMH-5?) Én meg csak asszonnyal beszélek út közben, csoportos verzióhoz van +mesh változat, ha jól emlékszem.
Bár azt hiszem hüvei telefonnal nehezen akar kommunikálni.
Kínai 10-20e forintos beszélőket nem ajánlom.[ Szerkesztve ]
-
tag
-
laccczka
tag
-
etnies
senior tag
válasz Predator2 #123173 üzenetére
Ami alap:
-üzemidő
-hatótávolságAmi már pénzbe kerül:
-hangszóró és mikrofon minősége (ez a kettő mindig együtt jár.)
- prémium funkciók (sok csatorna, app támogatás, stb)Az utóbbi általában pénzbe kerül, az előbbi kettőt az olcsóbb modellek is tudják. Nekem "olcsó" Interphone van, nagyon megvagyok vele elégedve.
A másik nagy márka a Senna.A gyári készletekkel vigyázni kell, mert van amelyik csak mondjuk 8 órát tud, az már túrázni kevés lehet pl.
Ha olcsó kínait veszel, akkor az első kettő meglesz, egy ideig én is használtam, a célnak megfelelt. Persze a mostanival jobban megvagyok elégedve, de közel 5X annyiba is került.
A kínaiak közül szinte mindegyik ugyanazt tudja ugyanolyan minőségben, ott nagyon nem kell gondolkodni, melyiket veszed.Én semmilyen adalékot nem öntök sehova. Ha jól tudom, ma is motoros idő volt, ilyenkor rá kell ülni, menni egyet majd friss benzinnel pótolni a hiányt.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz Predator2 #123225 üzenetére
Mi úgy csináltuk, hogy végiggondoltuk mit is szeretnénk?
1. Jó hangminőséget egymás közti beszédre
2. Jó hangminőséget telefonhívásokra
3. Ezeket 110+ sebesség mellett is
4. Kettőnél több ember tudjon egyszerre beszélni (konferencia beszéd)Első körben megvizsgáltam mit tud a kínai kínálat. A jó hangminőség nyilván árfüggő, ezzel tisztában is voltunk. Ami viszont meglepett, hogy konferencia beszélgetést a kínaiak nagyrésze nem tudja! A legtöbb "6 rider"-es megoldás úgy néz ki, hogy kapcsolgatni kell a pilóták között, ami nettó baromság szerintem! Léteznek a "5 rider" megoldások, azok már tudnak konferenciát, de azok már anno is 5-6x(!) annyiba kerültek, mint az alap kínai cuccok! Azoknak a duplájáért kaptuk meg a SENA 10s-t hazai garanciával, ÁFÁs számlával, jó minőségű hangszóróval és mikrofonnal! Az egyetlen kérdés csak az volt, hogy SENA, vagy Interphone legyen, de mivel youtube-on sok világjárónak SENA volt, úgy döntöttünk, hogy ha nekik jó (márpedig jó), akkor nekünk bőven jó lesz!
Nem olcsó, de nekem a korábbi tapasztalatom az, hogy az olcsó kínai végül drágább, mert bár kielégítő a minőségük, idővel úgyis le kell cserélni egy rendesre, és akkor már miért költsünk arra? Szóval mi nem bántuk meg! Vettünk 3 szettet, meg 2 extra tartó szettet a krossz sisakba. Telefonhívásoknál meg nem veszi észre a másik fél, hogy motoron ülök! Ráadásul mivel egy nemzetközileg elismert márkáról van szó, amikor Svájcban motoroztunk, és összefutottunk Ibort-tal, akkor "simán" (2 perc b@szakodás után) bekapcsolódott, és úgy mentünk a Duna-forráshoz, hogy végig jókat dumáltunk!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
LustaDick123
tag
válasz Predator2 #123225 üzenetére
Sok BT kommunikációs szettnek 3 kapcsolódási megoldása van általában:
- saját szabványú kommunikációs megoldás, a saját megoldásból tud hasonló eszközökhöz csatlakozni 4-6 eszközhöz (Sena a Senához, NCom az NCOMhoz stb.).
- univerzális "intercom" megoldás, az általam ismertek csak 1 kapcsolatot tudnak.
- BT kapcsolódás valami külső eszközhöz (telefon).Ha csak telefonnal, navigációval kapcsolódnál azt szinte mind tudja, hol jobban, hol rosszabbúl (sokszor telefontól is függ).
Ha utassal beszélnél (vagy egy haverral másik motoron) akkor általában az intercom megoldás müködik.
Ha több gyártó van, akkor gond lesz, mert csak egy univerzális kapcsolat van, tehát valaki nem fog beszélgetni.
Ha van azonos gyártó a csapatban (pl. két Sena vagy 2 NCom) akkor azok a saját szabványon keresztül tudnak csatlakozni egymáshoz, egyikhez pedig intercomon csatlakozik a nem típusazonos (azaz lesz egy hub, akin keresztül megy a kommnikáció), és működik a beszélgetés a 3 motoros között (mindaddig, amíg a hub ki nem megy a hatósugárból).A legjobb, ha nem magával a headszettel, hanem valami köztes platformmal próbáltok abban az esetben kapcsolódni, ha különböző gyártól vannak headszetek a csapatban, pl. PMR, Zello, Viber, konferencia hívás stb. de ezek egy része költséges illetve a helyi körülmények között nem mindig működik (pl. nincs mobiltérerő, adatlefedettség egy völgyben stb.).
Innen kezdve azt a megoldást vedd meg, ami neked tetszik vagy a haverjaidnak van, akikkel motorozol. -
Biqci
aktív tag
válasz Predator2 #123328 üzenetére
Én mindig a lánc mögé teszek egy kartont vagy régi újságot ami kitakarja a gumit/felnit/féket. De amúgy évente kétszer átpucolom lánctisztítóval és láncmosó kefével majd 6-700km után befújom zsírral és fasza. Mivel csak hobbi a motor, így esőben csak nagyon ritkán van részem, de egy alapos zuhé után is érdemes befújni.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
LustaDick123
tag
válasz Predator2 #123328 üzenetére
Nyugodtan moshatod.
Évek óta petróleummal, fogkefével mosom a motort hátulját a láncspray koszától (MOL teflonos, jó ragadós, nyúlos koszgolyókban áll meg mindenhol) illetve a kis lánckerék környékét és a deknit belülről.Aminek nem használ az a forgó, csapágyazott részek (ha esetleg bejut) és a fék .
Ilyesmit, hogy villa, lánc, felni, rendszám(tartó) stb. nyugodtan mosthatod imho petróval. -
Madwe
nagyúr
válasz Predator2 #124165 üzenetére
Ha a hátsó ülésre szeretnél táskát s szempont a gyors fel/levétel akkor a kriega us termékeit ajánlom (modulárisak is, 30 literesre rögzíthető a 20as, vagy a 20asra 2 10es) egyetlen hátránya h felfogatása végett érdemes legalább félig megpakolni, alatta nem az igazi. (De pl a 20asba beleteheted a 10est ha utad során valamikor késöbb kéne)
meghát nyilván puha, azaz gépen hagyni nem érdemes ha nem vagy ott cserébe a 20as s 30ashoz jár pánt is amivel egy kicsit kényelmetlen de soso hátizsákká alakul amikor hurcolnád.
teljesen vízállóak, bírják az uv-t stb.
megkérik az árát viszont. -
Biqci
aktív tag
válasz Predator2 #124165 üzenetére
Nekem a Banditon van középsztender is, de tényleg csak akkor használom ha van valami szerelni való vagy lánc tisztítás-zsirzás. Na meg most télen, amikor nem használom, bennt áll a garázsban és várom a tavaszt. Tehát ha van emelőd, felesleges még venni. Szerintem...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
Madwe
nagyúr
válasz Predator2 #125722 üzenetére
Szia!
egyrészt nincs sok biztosító akiknél van casco sajnos motorra. Viszont árban nagyságrendi különbségek tudnak lenni (ami valahol ugyanarra ugyanolyan esetekre éves 70k pl az máshol 150k) szóval ezeket bogarászd végig.
másrészt a szokásos cascos dolgokra figyelj - milyen esetekre terjed ki (lopáskár, töréskár, külföld, parkolókár stb) mennyi az önerő.
motoroknál még ami plusz lehet h van szezonális casco néhol - azaz ha szezonon kívül végig garázsban pihen akkor csökkentett áron tudod az adott hónapokban biztosítani.
kb ennyi így hirtelen, online kalkulátorok jók kezdésnek de érdemes végigtelefonálni azt a 4-5 szolgáltatót szerintem érdemes nem csak összehasonlító kalkulátorokat nézni (pl netrisk) hanem magának a boztosítónak a kalkulátorát is, ha van, az részletesebb s pontosabb képet ad.
van amelyik ledvezményt ad ha náluk van a kgfb-d, de az nem akkora kedvezmény általában, cserébe lehet sokkal drágább még így is a casco mint máshol[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen