-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz ujskodas #8496 üzenetére
Néha, mondjuk hosszú lejtőn lefelé lakott területen, ahol úgyse kell (és nem is lehet) húzni, mert gurul magától is annyit, én is behúzom. Az alapjárati fogyasztás alacsonyabb, ennyi az egész lényege.
Mondjuk Alvaro ennél néha tovább is megy, teljesen kikapcsolja a motort, ami nekem azért már túl drasztikusFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ujskodas
tag
Szerintem nem alacsonyabb az alapjárati fogyasztás, mint motorféknél, mert akkor egyáltalán nem fecskendez üzemanyagot a rendszer. - szerintem.
De ha már alapjárat, akkor ott az üres "fokozat". Igaz láttam jópár motorost, akinek gondot okozott ennek a megtalálása.[ Szerkesztve ]
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
Djuree
félisten
válasz ujskodas #8502 üzenetére
üresben is van fogyasztás. ugye sokan úgy csináljuk, én is, hogy ha mondjuk látjuk a piros lámpát messziről, akkor oda már csak üresben gurulunk, merthogy akkor nem fogyaszt. dehogynem, ugyanannyit kb.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
ujskodas
tag
Én is ugyanezt mondom. Annyi különbséggel, hogy motorféknél viszont semennyit nem fogyaszt. _ szerintem- ill. az autóm pillanatnyi fogyasztásmérője szerint. Meg sok más okos újságíró szerint. Bár lehet, hogy csak bizonyos évjárattól van így.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
vendingo
veterán
Én meg nem foglalkozok a fogyasztással, csak használom a motort. Azért vettem, hogy élvezzem, és ne kelljen tologatni, üresbe járatni...
Akinek ilyen problémái vannak, az vegyen elektromos motort vagy biciklit.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
alvaro
senior tag
válasz ujskodas #8496 üzenetére
Kíváncsi vagyok, mit csinált az oktató a kétütemű érában, amikor nem volt motorfék
Így szoktam lassulni, mert a motorfék is fék, tehát energiapazarlás (hővé alakítja a mozgási energiát), ilyenkor viszont csak annyi megy el, amennyit a lég- és gördülési ellenállás megeszik. Egyébként meg elég sokszor eszik benzint motorféknél is, van annak jó néhány feltétele, hogy ne fogyasszon semmit olyankor. Összességében motorféket csak akkor használok, ha máshogy tényleg nagyon hülyén jönne ki (túl meredek lejtő, ami miatt úgyis folyton fékezni kéne).
Egyébként motorozok én is, csak nem merem már írni, mert sokan úgyse értik, hogy lehet élvezni ilyen stílusban. Pedig lehet, csak másmilyen agy kell hozzá
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz ujskodas #8502 üzenetére
Üresben közel ugyanaz az alapjárati fogyasztás van, mint behúzott kuplungnál...
Méghogy motorféknél nem fogyasztana? Dehogynem, és többet is, mint az alapjárati, mivel most a motor a helyzeti energia ellen is dolgozik. Olyankor sem levegővel megy, hanem benzinnel. Sőt, nekem olyan visszadurrogásaim vannak pl. hegyről le akár már közepes-magasabb fordulatról elzárva a gázt, hogy hátrafelé az sztem egy tűzijátékban manifesztálódik.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
DigitXT
nagyúr
válasz ujskodas #8500 üzenetére
Nyilván olyankor csinálja, amikor nem akar motorfékezni...
Enyhe lejtőn motorfékkel simán lassulna, üresben meg csak gurul,
és persze az is lehet, hogy ilyenkor le is állítja a motort, de majd ő
megírja, mintha ilyesmit olvastam volna korábban. Én csak arra
írtam, hogy más az, ha valaki elmegy csak úgy (élmény)motorozni,
vagy csak motorral közlekedik, mondjuk munkába jár A-ból B-be.
Olyankor nem a motorozás maga a cél... (Anno a Safety Hungary
oktató is feszegette ezt a kérdést, s egyetértettem a meglátásával.)Szerk: na közben írtatok. Persze, élvezni lehet a sima közlekedést
is, de azért egész más, ha csak úgy "céltalanul" tolja az ember...[ Szerkesztve ]
-
-
alvaro
senior tag
válasz DigitXT #8515 üzenetére
Egyébként nem véletlenül járok motorral, szerintem az marha jó dolog. Egyetlen dolgot kell itt megérteni, hogy egyszerűen nem élvezem a fékezést, és a száguldás se vonz. Innentől nekem teljesen logikus ilyenekkel szórakozni menet közben. Ráadásul az ilyen trükkök kiválóan ébren tartanak pl. éjszakás után hazafele.
-
ujskodas
tag
Szerintem meg most butaságot írtál. Mondom ezt úgy, hogy csak használom a járműveket, de működésük annyira mélyen nem izgat. Mindenesetre : Autón Üresben gurulva kb. 0,6 l/h, motorfékkel: 0,0 l/100 km. Ezt írja ki. Amúgy valószínűleg a 6 deci nem vágna földhöz, de legalább nem kopik a féketét sem.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
.mf
veterán
válasz ujskodas #8523 üzenetére
Mondtam, gyere és hallgasd meg a motorom. Motorfékkel olyan géppuska-szerű ropogást kapsz, hogy csak na. Tehát benzint biztosan éget, nem 0 a fogyasztás.
Autónál lehet, injektoros motornál is talán (bár a motorfék-hang alapján ott is kétlem), de karbis nem.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
shiNIN
tag
válasz DigitXT #8499 üzenetére
Néha mondja, hogy ő közlekedik, de szerintem nem. Totál motorozik, csak nem úgy, mint mások. Még csak nem is úgy, mint én Sokkal hidegvérűbb és lassúságkedvelőbb nálam.
Neki az a jó. Nyilván nem spórolásból csinálja, egy BMW F650 CS-en, amire néhány kopóalkatrész rém drága, de alapvetően mindenképpen keveset fogyaszt? Az a pár deci igazán nem oszt, nem szoroz, ez sport. Meg ésszerűség része is van, azt én is használom, a semmit nem számító agyament tökölést nem, persze ez nézőpont kérdése, neki nyilván jó, ha csinálja, én nem tenném.Én speciel nagyon szeretek behúzott kuplunggal gurulni. Ha kicsit növelné a fogyasztást, akkor is tenném, nyilván. Szeretek még picit (mert pici a motorom, ha nagyobb lenne, erősebben szeretném) gyorsulgatni (ez is jó a fogyasztásnak egyébként, ha nem nagy fék jön utána), fékezni nem.
Sokféle motorozás létezik. Nem tudom, az emberek miért szeretnek lovagolni azon, hogy amikor épp nincs egy jóképű kanyar, amit nyilván nem lassan vesz be az ember, akkor hogyan vezet, számára élvezhetően és biztonságosan.
-
shiNIN
tag
válasz ujskodas #8502 üzenetére
Az én motoromon is finoman kell keresni. Amikor tanultam, sosem tettem üresbe, mert szenved vele a fene. Most már megy, de igazából nincs rá szükségem.
Országúton, ha nem akarok erősen lassítani (nem próbálkoztam, Alvaro mondja, hogy 40 alá kell mennie a végére), nem is mehetek üresben, mert hogy veszem ki üresből nem apró sebességnél? Meg macera is kétszer végigváltogatni, mikor simán behúzhatom a kuplungot, s én nem is szeretnék országúton motor nélkül maradni, ennél még a motorleállítás is jobb, mert ott csak elengedem a kuplungot és máris van... (Teresán ez nem így van, nem tud finoman bumpstartolni, hanem szétszedi a drága BMW szíjat. viszont tud motorfék üzemmódot motor nélkül, mert injektoros én jobban örülök a finom bumpstartnak)Asszem az Alvaro által linkelt cikk is tartalmazza, hogy még ha a motorfék 0 fogyasztású, akkor sem következik belőle, hogy érdemes motorfékezni. A megtett út számít, nem a 0 fogyasztású darabja.
-
Daywalker
addikt
válasz ujskodas #8500 üzenetére
Karburátorosnál tolóüzemben kapja az alapjárati üzemanyagot, max injektorosnál van az, hogy bizonyos (nagyobb) fordulaton nem ad nyálat.
Szerintem ez a kigurulás, meg szarakodás a kuplung ráncigálásával, hát nem tudom...miért nem lehet valamit úgy használni, ahogy kitalálták? Persze felőlem mindenki azt meg úgy csinál ahogy akar, nem kell nekem mindent érteni..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz ujskodas #8526 üzenetére
Akkor nincs mit gondolkodni Én nem szeretem a motorféket, gurulni viszont igen, főleg rendes lejtőn, mert enyhén csak Alvaro tudja élvezni az erőteljes lassulást.
Az én motoromon számomra speciel minél halkabb, annál élvezetesebb akusztikailag, kivéve a rendes kigyorsítást... Persze ott sem valami vadállat, kicsi cruiser, de mégis De valószínűleg ott is az enyéb tényezők teszik széppé az életet, nem a hang.Rég nem motoroztam. A hétvégén megyünk strandolni, lesz egy kis bakonyi kanyargás.
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #8533 üzenetére
Miért használnánk a dolgokat úgy, ahogy kitalálták? Akkor nem lennének C64 demók vagy nagyfelbontású képek, ugyancsak C64-re... Régi flashben is poén volt 3dzni...
Ha lehet, s nekünk jó, akkor nyilván nem fogjuk megakadályozni magunkat benne. Azért vettünk motort, hogy élvezzük, nem azért, hogy aggályosan, mások véleménye szerint használjuk.A növények és állatok se arra lettek kitalálva, hogy megfőzzük őket... Az ember ilyen.
(szimpatikus is a nyersevés. de pl. szeretem a krumplit. a hedonisták nem szeretik a túl sok korlátot, azt hiszem.)Amúgy milyen szarakodás? Behúzom a kuplungot, kész.
Ti meg váltogattok összevissza, az sokkal macerásabb, persze az se nagyon.Az első forgalmi órámon nekem is beszólt az oktatóm a szabadon gurulás miatt, mindennemű rendes ok nélkül. Biztos az ő véleménye alapján fogom élni az életem.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Integra #8516 üzenetére
Ahogy olvasgattam az idevágó tapasztalatokat, nagyon kevés robogó megy el 1.5 literrel. A legtöbbnél már jónak tartják, ha kicsit többel megy, mint Teresa, aki mégiscsak nagymotor, ha kivételesen alacsony fogyasztású is (valami 3 liter a gyári adat 90-nél?).
Ha Alvaro minimalizálni akarná a benzinfogyasztását, venne egy CBR125-öt, az idei modell úgyis tetszik nekünk. Az elmegy 2 liter alatt és pont ideális bejárásra a kisebb úton, de a 81-esen is elvan, ha épp nincs erős szembeszél[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Egy 250 es ninja jó lehet tanuló motornak?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
runner 125
nagyúr
válasz DonThomasino #8540 üzenetére
Eddig nem ER-6F-ről volt szó?
..ez szerintem max csajoknak jó első motornak, más részből szerintem irreálisan drága.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
[lAyCsI]
addikt
válasz DonThomasino #8540 üzenetére
Jónak jó lehet, csak gyorsan ki fogod nőni(1 szezont jósolok)
CBF600?-= No way back from Here =-
-
DonThomasino
veterán
válasz runner 125 #8542 üzenetére
Igen, de az nem fog egyik percről a másikra menni.
3-4 kilóért egy használt ninja közbe gyűjtenék a másikra.
Előtte csak robogóztam, nem kéne nyitni egyből az er 6f el.
Tegnap felültem egy er 6f re első gondolat úristen ez mekkora.Egy 250 sel kezdenék mert az van használtan elég olcsó.
Azt mondjuk nem tudom mennyire könnyű rajta túladni.
CBR NSR FZR ninja
De ha nem jól az elgondolás akkor szóljatok közbe.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #8542 üzenetére
Szerintem is marha drága. Amikor anno nézegettem, ráadásul új is volt, nem került még ki a használt piacra se, akkor meg főleg az volt. Jópofának lehet, hogy jópofa. Ez is rajta van az "egyszer kipróbálnám" listámon. Az ER6 is egyébként. Meg a kis Duke. Meg egyebek.
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #8502 üzenetére
de motorfékkel lassulsz, behúzott kuplunggal kisebb az ellenállás és tovább gurulsz.
ezt Alvaro számolja, és adott szituban úgy megy, hogy a megtett út / elfogyasztott üzemanyag aránya a legjobb legyen. nem olyan feketén fehér ez, mint hogy motorféknél nem kap benzint ezért nem is fogyaszt..valamit tudhat egyébként, mert feleannyit fogyaszt a motorja mint a katalógusadat, 250-eseket megszégyenítő számokat hoz ki a nagy vassal.. de például nekem túl macerás lenne ezzel szopni, én is közlekedem a motorral de ez a része nem szórakoztatna túlzottan...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
alvaro
senior tag
-
stifi
senior tag
válasz DonThomasino #8540 üzenetére
szerintem meg tök jó lehet első motornak, még az is lehet hogy meg fogod tartani.
én például szívesen megtartottam volna a 250-esem, de fiatalabbat akartam (olyanok ezek mint a nők), és hetekig más 250-esben gondolkodtam. végül csak azért vettem 600-ast, mert ugyanannyi volt mint a 250-es amit kinéztem, a kis ninja akkor meg még túl drága volt...én a kawának adnék egy nagy piros pontot, kicsit túlárazott és sokba kerül ha ezzel elnyalsz, de szerintem nagyon jópofa kismotor, első motornak pedig több mint jó választás.. lehet kinövöd, de lehet sosem akarsz majd nagyobbat venni.. ha beéred ennyi köbcentivel kezdésnek, kevesebbet kockáztatsz mintha kapásból nagymotort veszel szerintem.. max majd lecseréled..
ha egyből drága nagymotort veszel többet bukhatsz rajta (fenntartás, esetleges sérülés, fogyasztás), főleg ha mégsem olyan stílust választasz amit később megszeretsz...
a 250-es ninja egy király motor szerintem.Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- Diablo IV
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Gumi és felni topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest