Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    addikt

    válasz Teasüti #74406 üzenetére

    Huhh, hol is kezdjem...
    Közúton és terepen gyorsan menni pont akkora különbség motorral, mint autóval: más gép, és más gumi való hozzá.
    Általában 3 féle képpen "driftelésnek":
    - gázzal,
    - fékkel,
    - sodródással.
    Elsőnél a súlypontot előre helyezik, hogy ne álljon kerékre a motor, és gázzal szabályozzák, hogy mennyire csússzon ki a hátulja. Ezt pl. 1-esben lehet gyakorolni egészen kis tempónál is, minden komolyabb veszély nélkül. Olyan jó móka, mint hátsókerekes autóval driftelni.
    Másodiknál a hátsó fékkel szabályozzák a csúszást. Ez olyan, mint autónál a kézifékes, csak épp a lábbal finomabban szabályozható a fékerő. Aki gyerekként biciklizett, az ismeri az alapokat...
    Harmadik a cinkesebb. Ez már komoly rutint igényel, vagy szerencsét (nekem eddig szerencsém volt ilyen esetben, és sosem előre megfontoltan jött létre a szitu! :DDD). Ilyenkor egyszerűen az történik, hogy a lendület (ami ugye a tömeg x sebesség) viszi a motort. Ha már megindul, akkor korrigálni kuplunggal, vagy gázzal lehet. A három közül ez szerintem a "pengeélen táncolás".
    Mindenkinek csak ajánlani tudom a Hungaroringi Dirt képzést, ami 15eFr, ők adják a motort, és ahol az első két esetet kicsiben lehet (kell) gyakorolni! Mindenkinek megéri, mert olyan tapasztalatokat lehet szerezni, amik egy-egy váratlanul csúszós szakaszon (gázolaj a körforgalomban pl.) megmenthetik a motorost az eséstől, tehát akkor is hasznos reflexek épülhetnek be, ha sosem mész le terepre amúgy...
    A StreetFighter show-kat, és a salakmotorozást ne keverjük ide, mert az mindkettő speciális eset, speciális technikával és gumikkal.

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák