Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz runner 125 #54887 üzenetére

    A kisebb első fogaskerékkel csak az áttételt rövidíted le, amivel bár erősebb lesz, de hamarabb is kell majd elváltanod a kisebb erőt adó nagyobb fokozatba. Ha meg belenyalsz a VTEC-fordulatba, ugyanúgy kuka a fogyasztás.

    "Nah oké, de ha pl az 1.2-es nyomatékból 6,5 liter mellett tudja ugyanazt, mint az enyém szétforgatva 8-ból, akkor inkább jövőre átülök arra."

    Persze, így leírva nagyon szépen hangzik, de szvsz éppen fordítva szokott lenni. A kisebb motor szétforgatva éppen takarékosabb szokott lenni, mint a hasonló sebességgel hajtott nagyobb hengerűrtartalmú vas. Ennek csupán annyi az oka, hogy a magasabb fordulatra belőtt nagy hengerűrtartalmú motor nem fog a hatékony tartományában dolgozni, míg a kisebb hengerűrtartalmú "forgatott" motor sokkal közelebb lesz az ideális üzemállapotához. Tehát ha gyorsabban akarsz menni (és van felesleges egymilliód, ami azért jó sok benzin lehetne a kis 800-asodba, gondold végig), akkor hajrá az 1.2-essel. De szinte kizártnak tartom, hogy lényegesen kisebb fogyasztással jöjj ki vele. :N

    A 800-as VFR helyett én sem vennék SV-t, csak megemlítettem, mint ilyen kategóriás vasat. ;)

    (#54888) Daywalker: Pedig jó motorok. :B Nekem pl. jobban bejönnek, mint a VFR-ek. Bár nyilván nagyon más kategória. :R

Új hozzászólás Aktív témák