-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #404 üzenetére
Ő egy őrangyal. Kerestem vmi acélosat!
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Daywalker
addikt
Majd decemberben...bár tavaly azt mondtam, hogy mivel nem lesz meg a 9 hónapos időszakom, nem fogok bónuszt lépni, mégis áttettek B1-be. Szóval nem tudom, mikor vonassam ki. Szerintem december-január-február lesz. Márciusban már sanszos a jó idő...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
alvaro
senior tag
Egyetértek a mondandód mindkét felével. Hamarosan megint szép idő lesz, a videóba meg sikerült hihetetlen idiótákat összeszedni, némelyiknek tényleg a hátán kéne megpörgetni a hátsó kereket...
Kivonatni meg sose vonatnám, nem csak azért, mert használom télen is - ha nem használnám se nyernék vele valami sokat, de annyit semmiképp, hogy megérje az extra szívást a hivatalokkal... tavaly Kutyát is behúzták a csőbe, szerintem örülhetett, ha nullszaldóval jött ki a kivonásból
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Jó, hát olyan kicsi motornál nem is éri meg... Azt már elfelejtettem, mennyi is a kivonatás, de volt valami, hogy az azért nem oly szép és egyszerű, mint papíron...
Az idei szezon pedig valamikor decemberben ér véget, mint mindig. Persze van, aki 20 fok alatt nem ül motorra, nyilván kihagyja a fél nyarat is, legalábbis sok reggelt, s talán tévképzetei miatt a tavaly novemberi 20 fokokat is... Én úgy 30 fölött szeretem hanyagolni a motorozást, de 35 körül mindenképp. Akkor pokoli. Meg 7 alatt se jó, mert lefagy a kezem. Az eső OK, ha gyorsan lemegy és kisüt a nap, enyhe jégesőbe se haltam bele egyszer se, az van és kész. Walpurgisnachtkor mondjuk tudtuk, hogy esni fog kb. végig, de az időhöz kötött, úgyhogy mentünk. Az új gumik sokkal jobban tapadtak, mint a régiek szárazon, ez a része nem volt gond, csak néha unalmas órákon át ázni. Úgyhogy azt elkerülöm, ha lehet.
Ha kisüt a nap, elmegyek valamerre Ha pedig Alvaro ráér egy pár napra (ez az autósjogsi miatt annyira nem egyszerű), megyünk valami kisebb külföldi túrára most már tényleg...
-
#25954560
törölt tag
ha mondjuk egy motort ket evig nem akarok hasznalni, akkor ki lehet atmenetileg vonatni a forgalombol? es megeri?
-
Daywalker
addikt
Hát csak azt lehet behúzni a csőbe, aki nem tud számolni, vagy nem jár utána a dolgoknak.
Nekem maximálisan megérte. Kapásból úgy indul, hogy 19eft helyett csak 14e ft volt az éves teljesítményadóm, és egy negyedévnyi biztosítást nem kellett kicsengetni, ami akkor 7-8 ezer volt. Plusz három havi garázs, ami megint 21e ft volt (mivel nem használtam, hazavittem muterékhoz), azt megint nem kellett fizetni.
Szívás meg nem volt, kb. fél-egy óra alatt volt az egész ügyintézés: pecsét a forgalmiba, okmányirodával szemben a biztosítónál lefénymásolták. Ennyi volt a történet. Megmondod meddig vonják ki ideiglenesen és azt írják bele, a végén automatikusan visszahelyeződik. Még a rendszámot sem kell bevinni tévhitek elkerülése végett. Ja és került vagy 2500 forintba, cserébe kb. 31 000 forintot spóroltam. Ha nincs garázs, akkor is 11e ft-ot spóroltam volna. Egyetlen szopoda, hogy nem lehet előre ütemezni, azaz nem mehetsz be mondjuk november közepén, hogy te december 1-től ki akarod vonatni, hanem nov 30-án kell menned, hogy dec 1-től legyen kivonva.&rew: egyhuzamban ideiglenesen 6 hónapig lehet kivonatni, de mindig bemehetsz hosszabbítani 2500 forintért. Azt hiszem a forgalmiban csak 6 hely van ezeknek a bejegyzéseknek, tehát kapásból 4-et kapsz a két év alatt. Ha betelik és új kell (a 7. alkalomnál), akkor forgalmit is cserélni kell, ami 6 ezer ft. Téli tárolásnál ez nem para, mert 6 tél alatt 6 pecsét, azaz 6 év. Annyi ideig vagy meg sem marad a motor, vagy jó eséllyel bőven kitermelte az új forgalmi árát a rendszeres kivonás. hogy megéri-e, azt neked kell kiszámolni. Se teljesítményadó, se biztosítás...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
doc
nagyúr
valaki SOS gyorshelpet pliiiz!
nem indul a VFR-em, csak teker az onindito...
kb. harom hetig allt a garazsban, mi a franc lehet, megszivta magat a karbi, vagy mi?
fontos lenne mennem, de nem tudom mit kezdjek vele -
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #423 üzenetére
TE voltal Balassagyarmaton a hetvegen? Lent voltam anyameknal az abalkom alatt fordult be a nep. 1-2 ember az eleteert motorozott a sok villanyoszloppal a kanyarokban
MIndenesetre nem aludtam a hetvegen reggel 8-tol mentek mint az allat hehe....
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #424 üzenetére
Nem voltam, a munkám nem engedte. Éjfélig dolgoztam, másnap meg lett volna az időmérő, stb. A motoromat sem készítettem fel. Utcaira nem megyek pihenés nélkül.
Legutoljára Bábolnán voltam utcain, meg Tiszacsegén. Nagyon nehezen szántam rá magam, hogy elinduljak, főleg hogy elfikáltam egy zebrán kanyarban.
Ha az ember kiürítette az agyát, és a kanyarral foglalkozik, nem azzal, hogy mi lesz, ha nem veszi be, nagyon élvezetes a dolog. Ha igazán a kanyarra figyel, akkor mondjuk nincs is ideje ilyenekkel foglalkozni. MZ ben volt egy osztrák (?) srác aki tavaly otthagyta a fogát valamelyik neves utcain. Szép feketekeretes fényképpel emlékezett meg valaki róla.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #423 üzenetére
rovid, tomor, velos valasz
akkor ha jol ertem, ez kb. 'normalis'
ilyen esetekben mi a teendo, hogy inditsam be? siman legyek agressziv, oszt' jovan? nem csinalt meg ilyet, pedig mar tobbszor is allt ket hetet (ennyi idore szoktam kulfoldre menni...) -
.mf
veterán
Nálam is csinál ilyet a karbi, akár olyat is, hogy másnapra önindítózás után 1100-1200-as alapfordulat helyett csorog lefelé 900-800, majd leáll. Egy kis szívató és sok indítózás (közben rövid szünetekkel, hogy az akkut ne készítsd ki), majd 1-1,5 perc alapjáraton hagyás nálam meg szokta oldani; meg lehet egy kis meleg levegő sem ártana neki, ha a beállításkori hőmérséklethez képest jóval hidegebb van, de az már körülményesebb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
doc
nagyúr
igen, en is azt csinaltam, 10-15 perc szunettel probalkoztam, idonkent egy-egy fordulatra elkapta de ennyi
aztan kicsit durvabb inditozas/gazrangatas kombinaciora feleledt
mondjuk utana eleg budos volt a kipufogogaz (kisse szuros szagu), meg folyekony benzint is lattam a kipufogo vegen, gondolom a sok probalkozas jol megtomte szegenyt
viszont a budos az aggaszt... lehet hogy nem kene tobbet Shell benzint tankolni? -
.mf
veterán
A rövid szünetnek elég a fél-1 perc is
Nálam a gázhúzásra inkább nagyobb eséllyel állt le, nem nagyon akart feljebb menni a fordulatszám, és a hangja is csúnya volt. Inkább hagyom mostanában már alapjáraton, ha leáll, akkor újra indítózok, de néhány próbálkozás után már tartja az alapjáratot.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
doc
nagyúr
az alapjarattal mar boldog lettem volna, de be sem roffent
fel-egy perc szunet keves volt, legalabb 5-10 perc kellett ahhoz hogy legalabb egyet forduljon (ami aztan megis kevesnek bizonyult)na de legalabb legkozelebb nem leszek ugy meglepodve, tudom hogy ez is benne van a pakliban
-
TayRol
nagyúr
na vettem 1,7 meteres alap abus sodronyzárat es hozza egy alap tárcsafékzárat.
legalabb mar van valami a motoron, 4 evig semmim se volt. annal jobb.
-
Topiccsendőr
addikt
Az kondenzvíz lehetett, ha annyira megszívja magát, hogy benzines a kipufogó, akkor a gyertyát is leköpte.
A karburátor úszóházát fel kell tölteni benzinnel, mert egy idő után kipárolog onnan. Ha a szívócső vákuumja működteti a szivattyút, vagy egy benzincsapot, akkor köszörülni kell addig, amíg megfelelő nem lesz az úszószint. Ez időbe telik.Explosión de dos tiempos
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #414 üzenetére
Akkor Neked megéri Kösz az infókat, még ha engem személy szerint nem is érint, nekem a negyedéves adó+biztosítás kevesebb 2500-nál De nem is akarok kihagyni annyit, még ha nem is megyek sokat télen. Egy-két szép nap azért akad, amikor napközben lehet motorozgatni egy picit. Alvaro azokon a napokon bemegy munkába 5-kor, de az már nem az élvezetmotorozás része... Innen érdekesebb lesz, lejtős köves földút meg szerpentin, éjszakai műszak után sötétben hazajönni is élmény, még köd és fagy se kell hozzá.
Csak mert lesz autója, nem hiszem, hogy télen ne motorozna, ha épp "jobb" az idő. -
Daywalker
addikt
Eh, Pöstön ezen a héten szinte minden nap láttam egyet, ugyanolyan színben Ma is
shiNIN: Télen inkább nem használom. Szar sós utak, kiszámíthatatlan minden, nincs is téli cuccom. Jobb a békesség. Marad a kivonatás.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
Nekem mindig pöccre indult, ha eltaláltam a szivató épp jó állását (Cili besértődik, ha túl sokat kap, de nem indul, ha túl keveset s képes 20 fokban is fázni, ha olyanja van). De hétfőn valami nem volt OK. Nagyon erőtlen volt és egy újraindításkor egyszerűen többször lefulladt. Kellett egy kis szivató, pedig ő azt csak hidegben igényli pár percre. Tekintve, hogy a benzin képes ilyeneket csinálni, mi is arra gyanakszunk. Azért elég gáz, hogy ekkora különbség van köztük
Most nem is tudom, hol fogok tankolni. Van a faluban egy benzinkút, most árulják 40 millióért, azt nem ismerem. Fehérváron ismerünk jót, s elég gyakran járunk arra, de azért fel kell deríteni a környéket. A bakonycsernyeiben dohányoznak, legalábbis ama egy alkalommal azt tették, amúgy a benzin és az ára rendben volt. A csákvári OK, ha épp arra járok. A pátkai s egy érdi már elásta magát indításproblémák miatt. Asszem az etyeki is OK, de az végképp messze van már (ahogy az érdi is, de a szervízekkor s néha máskor is járunk arra). A bodajki van nagyon közel, útban a balinkai kis szerpentin felé, azt majd teszteljük. -
shiNIN
tag
válasz Daywalker #442 üzenetére
Nem tudom, volt-e olyan hideg, hogy max szivatót kapott volna Többnyire egy pici kell neki, de nem mindegy, mekkora pici. Nem szokott menni elsőre, ez ilyen érzékeny dolog. De így is elég gyors, Teresa speciel sokkal nehezebben indul, melegben pl. nagyon nem akar. Ezt nem értem, miért van. Cili épp melegben indul elsőre, mert az oda passzoló nulla szivatót könnyű eltalálni
Kinéztem holnap egy csöpp utat, a sokszor megjárt Bodajk-Szápár vonalról lefordulok Várpalota felé, ott még nem jártam saját motorral, pedig bájos erdő van arra, szar úttal Lassan kell menni, nem baj az. Aztán valszeg nem gurulok le Várpalotáig, csak megtekintem a kilátást a fennsíkról, majd visszafordulok és balra el, Bakonynána, Dudar, Szápár, majd szépen vissza, ahol jöttem. Csurgón veszek zöldségeket, ideje már. Így lehet kényelmesen és gyorsan elugrani a zöldségeshez, gyalog a 8 km tovább tartana, mint motorral a 77, azt hiszem.
A jövő héten veszünk bicikliket. -
shiNIN
tag
Nem, valszeg nem futok rövidebb időt motorral, de ha tudnék motorozni, akkor másképp lenne. Az útvonalon van egy csomó falu és keskeny/rossz minőségű út, hosszú egyenes szakasz pedig talán nem is. A lejtőkön pedig gurulok, mert az jó. Csetény kicsit javítja a helyzetet azzal, hogy hirtelen bukkan fel egy combos lejtővel, én pedig nem szeretek fékezni, úgyis szép egyenes s láthatja, akinek szeme van, hogy jövök, még ha nem is hall.
De majd kiderül. Guglimap szerint 107 perc, mindig túlbecsüli az időt ilyen terepen. Alvaro tippje 90 perc, az enyém is olyasmi, de majd feljavítom -
doc
nagyúr
tud valaki ugyes muanyagost (idomhegesztes, ilyesmik) Veszprem megyeben vagy valamelyik kornyezo megyeben?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- OLED TV topic
- Autós topik
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest