Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz etnies #146208 üzenetére

    Kifordul elém valaki rendszeresen megesik, mindegy, hány keréken és mekkora vassal vagyok, Budapest, de mondhatnám Szegedet, Békéscsabát is. Az a tapasztalatom, ha van idő dudálni, akkor nincs nagy gond. Na, én inkább a féket nyomom a duda helyett, rendszeresen figyelem a mögöttes forgalmat is. Elég régóta közlekedek, lehet látni a potenciális hülyéket, akik figyelmetlenül, vagy kész akarva váltanak sávot úgy, hogy az másra kockázatot jelentsen, stb.

    A múlt héten is volt egy eset, tele zöldes kereszteződés, egyenesen megyek, szemből balra kanyarodó autó egyedül, a mellettem lévő sávból is egy balra kanyarodó autó. A mellettem lévőt a szemből jövő elengedi, én is villantok, elengedem a szemből jövőt. A mögöttem lévő persze dudál, mert az ő ideje nyilván drágább, várnyomásgyógyszerre meg nem telik.
    Gyorsítok, utcahossznyira lemarad. Beérem a trolit (második autóként), megálló közeleg, meg is áll buszöböl híján az úttesten, lámpás, zebrás kereszteződés előtt 15-20 méterrel, záróvonalon. A mögöttem lévő sietős indexelve kikerüli a trolit, a mögötte lévő autót, engem, mit neki záróvonal, még befér a szemből jövő előtt. Dudálok hosszan.
    Na, ez a beférek még a "szemből jövő előtt" lehetett annak a gyalogosnak is a gondolata, aki közvetlen a troli előtt próbált meg szabálytalanul átkelni az úttesten.
    Szerencsére legalább a gyalogosnak volt annyi esze, hogy kinézzen a troli mögül, mert a mögöttem lévő kövér gázzal, 50-70 centire kerülte a trolit.

    De olyan is volt, hogy a belsőbe húztám rám a kocsit a külsőből, mert jujj, ott egy lyuk a két kocsi közt! Nem volt gáz, széles a sáv és a Demszki-csöcs miatt úgysincs tovább, szóval ráértem dudálni. Az asszony persze világát sem tudta, csak akkor ijedt meg, mikor rám nézett.

    Tele van ilyennel a közlekedés, de ez még mindig közlekedés és nem motorozás. Nem kellett vészhelyzeti kerülő, fékező manővereket bevetni, nem volt váratlan megcsúszás, stb. Anno az oktatónak is mondtam már az első rutinórán, hogy a forgalomtól nem félek, közlekedni már tudok. Majd tréningre megyek a tavasszal, nyáron és tanulom, gyakorlom a manővereket.
    Basszus, tegnap, tegnapelőtt sem aludtam, számolgatom a pénzem, mire elég. Fb, marketplace dobja fel a hirdetéseket. :)) QI 650-es, V-Strom, TRK 502, 702, 10-20 éves BMW-k, FJR-ek. És nem tudom, mikor vegyek. Most pangás van, de tavasszal, amikor nyílik a kínálat, az árak is erősödni fognak a használt piacon. Tárolni tudom, szervizelni is könnyebb lenne most és egy hónap múlva már az éjszakai fagyok is elmúlnak, reggelre meglenne a 4-5°C, amire városi forgalomban már fel tudok öltözni.

    Autóval 5 év alatt egyetlen vészhelyzetem sem volt, nagyon defenzíven vezetek. Motoron meg... - Én két keréken is defenzív vagyok, meg előzékeny. Veszítek pár másodpercet, de ideg nélkül érek oda. Úgyis nekem áll a zászló: két keréken enyém a buszsáv, a sorok között előre csosorghatok a lámpánál, ha feszegetem a határokat, akkor is inkább a kerékpársáv felé, mint a záróvonalon.
    Viszont azt sajnálom, vagy nem is tudom, hiányzik, hogy a motoron nem volt mellettem oktató, mint az autónál, aki menet közben magyaráz. Rutin pályán ott volt a feladat, old meg, ha elfektetted, akkor segített felállítani, meg a bóját visszarakni, de ennyi. Még mondta, hogy kicsit gyorsabban, vagy több fékkel, de ha nem ment, akkor ereggy arrébb a parkolóba és a csatornafedeleket kerülgetve nyolcasozz. Autóánál ott ülhet melletted az oktató, érzi, látja, mit csinálsz, mit csinálsz rosszul. Ott vannak nála a pedálok, meg tudja mutatni, hogyan kell nem bakkecske módjára indulni, vagy nem lefulladni. Mondja, hogy most jó hang alapján a fordulatszám, stb. Könnyebben tanulsz, mert az oktatónak is más eszköztára van egy autóban, mint motoron.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

Új hozzászólás Aktív témák