Új hozzászólás Aktív témák

  • Moleman

    addikt

    Sziasztok!

    Ismételten egy kis útmutatást szeretnék kérni, még mielőtt túlzottan beszippant a tervezgetés. :D Már így is vállalhatatlanul sok időt töltöttem tesztek nézegetésével.

    Elindult a vezérhangya, hogy talán újra motoroznom kéne, jártam már itt, 2017-19 között volt egy 650-es Banditom, de nem sokat használtam, csak 2500 km szaladt bele, városban 6.1-et evett, ezért eladtam, maradtam a robogózásnál.

    Viszont a mostani felhasználási terület 65 km ingázás lenne többnyire autópályán, plusz alkalmi rövidebb túrázás, valószínűleg utas nélkül (sose vittem, nem is nagyon mernék). Valami kényelmes, egyenes hátas, jó szélvédelmű túramotort képzeltem el.
    Elsősorban fiatal használt motort szeretnék, a legjobb ár-érték aránnyal, 2.5-3 millió körül nézegettem, hogy már van választék. Ha van valami olcsóbb, problémamentes, jól bevált régebbi évjárat, ami ajánlott, örömmel költök rá jóval kevesebbet. ;] Csak egy kicsivel több modernitásra vágyom, mint a karburátoros kézi szívatós Bandit volt. :D

    3 éve már megállapítottuk itt együtt, hogy ha újra veszek motort, akkor valami csendes, keveset fogyasztó, nem pörgős motor kéne, ez gyakorlatilag a Honda NC750X definíciója (manuális váltóval). Ez az ajánlás változott esetleg azóta?
    Most jobban belemélyedve a tesztekbe mindenhol azt mondják róla, hogy ingázni ideális, de kicsit gagyi a minősége és dögunalmas, és ajánlottak helyette egy csomó izgalmasabb motort, hasonló áron, bár mind többet fogyaszt kicsivel/sokkal.

    Íme a további versenyzők:
    - Suzuki DL650 (magasabban van a súlypontja, de általánosságban jobban mozog)
    - Yamaha Tracer 7 (nagyon jó a motorja, de kérdéses a szélvédelme, + elvileg túl sportos a térdszög rajta)
    - Triumph Tiger 660 Sport (a 3 hengeres motorok már régen is tetszettek, de a szélvédelme pocsék, és talán már túl pörgős, többet is fogyaszt)
    - Triumph Tiger 850 Sport (ez valószínűleg minden igényt kielégítene, de jócskán túllóg a kereten és nagyon sokat fogyaszt)
    - BMW F700GS (ez is drágább, 4-5 évvel idősebbet lehet csak kapni a keretből, de elég tartósnak mondják)

    Mind nyomatékos alul, így mindnél esedékes lenne a lánckerékcsere, hasonlóan hosszú áttételt szeretnék, mint az NC750-é, hogy 3500-nál ne nagyon forogjon többet hatodikban 100-nál. Ha sietni akarok, vissza tudok váltani. Ez nem tudom, mennyit javítana a fogyasztásukon, gondolom ettől még egyik sem fog leesni 3 literre. :)

    Kipróbálni sajnos még egyik kiszemeltet sem tudtam, itt vidéken lehetőség sincs tesztre/bérlésre, de jó lenne kicsit szűkíteni a listát, ahelyett, hogy napról napra bővíteném. :D Bár lehet Pesten se jobb a helyzet, annak idején ki akartam próbálni Szallerbecknél az NC-t és SH vagy Forza 300-at, de csak SH125-ből volt tesztmotor.

    Vaagy engedjem el az egészet, és felesleges túlgondolás nélkül vegyem meg a tökéletes célszerszámot az ingázáshoz (NC750X), ha éppen szembejön egy elfogadható áron, aztán majd találok izgalmat máshol.
    A Bandit mellett már megtapasztaltam, hogy négy keréken sokkal bátrabb vagyok, egy Mazda MX-5 nekem sokkal több örömöt ad, mint bármilyen motor, úgyhogy azt biztosan fogok venni egyszer - majd ha lesz nagyobb garázs. :)

    A vásárlás időpontja is képlékeny még, az egyik oldalon birizgál a vezérhangya, de a másik oldalon nem ártana megvárni az áremelkedős lufi leeresztését - vagy hogy kell-e egyáltalán ingázni, vagy esetleg még elterjedtebb lesz a távmunka (már most is jóval többet dolgozom itthonról, mint bentről).

    Köszi!

    #136177 lumpy92
    Ezt én is láttam egy tesztben, hogy nagyon rossz az NC750X ledes lámpája.
    Bár nem tudom, nekem mennyire okozna problémát, hamar sötétedős hideg időben már úgyis autóval járnék dolgozni. Ha mégis szükség lenne rá, akkor mindenképp kéne valami komolyabb kiegészítő világítás, valószínűleg a többire is.
    A láthatóság miatt sem utolsó szempont a lámpa, bár az kicsit paraszt módon könnyen áthidalható a refivel. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák