Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    válasz Tamás9x #132850 üzenetére

    Értem, hogy megtaláltad a leírást, de érted is?
    Ha igen, áruld el, hogy mi az előnye a motorkerékpároknál a teljes vezérlésnek.
    A motorban lévő akku egy hatalmas kapacitású kondenzátor, értem én, hogy a minél simább kimeneti jelalak elérése a cél, de nem labortápegységet akarsz, csak egy 3 fázisú feszültség szabályozót. A kimeneti feszültség bizonyos határokon belül változhat is, mert 13,8 V pont annyira megfelel, mint a 14,2 V.

    A linkelt oldalon a számítások mind azt feltételezik, hogy a bemenet frekvenciája állandó (bár csak ránéztem, lehet nem elég alaposan), azaz pl rá van kapcsolva az 50Hz-es hálózatra. Ellenben a motorkerékpároknál ez a bemeneti frekvencia ez nagyon nem állandó, változik a motor fordulatszámával. Majd kijavít valaki, de sok motornál megadják, hogy a töltési feszültséget azt pl 5000 ford/perc -nél kell mérni.

    A fenti blokk diagramm alapján egyébként még a szomszéd kislány is épít magának egy ilyet, mégis mi kell hozzá, 3 IGBT modul, egy kondi, egy PWM vezérlő, meg egy meghajtó áramkör egy jó nagy hűtőbordán. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák