Keresés

Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz Gaboman #14665 üzenetére

    az xr650r azért már egy külön állatfaj, ahhoz a 62 lóhoz már illik tudni motorozni is, de elpusztíthatatlan cserébe:)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Gaboman #14665 üzenetére

    igen ha vennék csak olyat ami:
    -könnyű
    -olcsó fenntartani
    -megbízható
    -egyszerű

    amiket írtál mind szép és jó cangák ,csak épp nem olcsó őket fenntartani, gondolok itt arra hogy pl a nevemen egy 400ccm vagy nagyobb bringa évi 34.000 local creditbe fáj, erre jön a teljesítmény adó amit öreg motornál túl lehet élni, és a fogyasztás

    na most reálisan számolva akkor tehát
    -max 350ccm így a kötelező évi 8.000 local creditre csökken
    -max 25kw (így Ak jogsival is vezethető ami majdnem fele a nagy A nak) azaz 50.000 local credit és ráadásul a teljesítmény adó is jóval olcsóbb
    -max 4L/100km ami 300ft os benzin árnál 1200ft/100 km
    -lég-olajhűtés, 1 henger 1 vezérműtengely, max 140km önsúly
    ez szerintem a magamfajta sóhereknek fenntartható, könnyen kezelhető, jól motorozható, suzuki dr350- eket nézegettem igy találtam a betát, mert ha már motor legyen egyszer egy új is, de aztán végül is egy choper lett belőle mert erre tudok cuccolni, asszony is eljön velem, na meg ez fért bele a büdzsébe újonnan

    de ha a számoknál maradunk számoljunk kicsit:
    pl a Norwestem kontra suzuki dr 350(azért nem a béta hogy passzoljon az évjárat)
    jogsi korlátlan nagy A:90.000 Ak: 50.000 (nem naprakész én 2 éve csináltam meg mert nagyon baszogattak már érte itthon akkor ezek voltak a legolcsóbb árak allescuzamen)
    nordi éves kötelező: 34.000 Béta 8.000
    teljesítmény adó: 37kw*120ft 4400ft 22kw*120 2640ft
    átlagos fogyasztás évi 8.000km átlag futással számolva mai üzemanyag áron:
    nordi 6.2L/100 km =6,2*300Ft 1860FT*80 = 148.800
    Dr350(vagy beta) 4l/100km =4*300ft =1200ft*80 =96.000
    az esetleges alkatrész költségeket nem számolom most, de ügyebár a nagyobb motor több alkatrész bonyolultabb megoldások(vízhűtés pl) nagyobb meghibásodási lehetőség.
    mivel mind a 2vel mentem tudom viszonyítani a kettőt. a beta gyengébb kb 20 lóerővel, és kb 30 kilóval könnyebb, mégis gyorsulásban nem sokkal maradt alul, kezelhetőségre sokkal jobb volt és a kanyarokban iszonyatosan jó volt a tapadás az irányíthatóság, ha lett volna benne még nafta akkor húztam volna neki, bár a nordit így is lenyomta ott ahol sok volt az íves kanyar, nordi viszont kitört mindig a kanyarok végén. na de ha mindenki magába néz többségünk közlekedik a motorokkal nem csak a szerpentineket rója és akkor beszéljenek a számok:
    nordi éves üzemeltetési költség:
    187200 ft, és ha nincs jogsink hozzá az első évben 277200 ft ha mindenből átmegyünk
    ha elvonatkoztatunk kicsit a norditól kb ilyen paraméterekkel bír minden 500-600ccm-es supermotó manapság (KW-KG-L/100km) tehát nagyjából kb mindegyikre igaz.
    mig ha a kisebbet válaszuk évente:
    106640 ft to kell kötelezően ráfordítanunk, ha nincs jogsink az első évben 156640 ft ot
    ezért döntöttem én is ugy főleg hogy lecserélem a nordit, mert városban ingázni 60% ban kisebb is ugyan olyan jó ha nem jobb a kisebb súly miatt(szerintem jobb, ez a tapasztalatom) a maradék 35% ban mikor túrázok akkor bár jobb lenen a nagyobb de a kisebb is teljesen használható hiszen a beta pl vígan ment 140km/h val a nordi se tud sokkal többet, és lásuk be nem is nagyon baj, mivel ha ettől is gyorsabban megyek rosszkor rossz helyen az manapság nagyon sokba fájhat :(
    a maradék 5% ban mikor kanyargunk akkor gyakorlatilag ugyan ott van a 2, bár a beta lassabban jön ki a kanyarból és az egyenesekben nem tud annyira felgyorsulni, de a kanyarban nagyobb tempót tudtam vele tartani igy nem is kellet annyit fékezgetnem a kanyarok előtt, sajna csak haverom jött a nordimmal utánam így nem tudom magamhoz mérni de ha versenyeztem volna magammal sztem kb egyszerre vagy max picit előbb ért volna a célba a nordi, na de a betát meg jobban tudtam dönteni és valahogy jobban is élveztem :)
    a számokra vissza térve ezen ismeretek alapján hogy gyakorlatilag a kötelező költségek majdnem a fele (80560ft olcsóbb) az alig "rosszabb" motorénak részemről csak is ilyesmiben gondolkodok a közeljövőben.

    és sorry a mega kommentért csak kifejtettem azt a gondolat menetet amit anno magamban játszottam le hogy miért veszek kisebb motort :)

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

Aktív témák