- Router gondok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Bittorrent topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Mikrotik routerek
- Max
- Programozás elméleti kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
hoby36 #67752 üzenetére
Utólag elolvasva rájöttem, hogy félreértettem az egészet.
Azt hittem, hogy te akarod megvenni. Mindegy, a mondandó ugyanaz marad. Te meg nem vagy könnyű helyzetben ezzel a robogóval, hogy mi is legyen a sorsa.(#67758) macilaci78 Hát 20 ezernél azért többet ér.
Akár így is eltudja adni. Mondjuk olyannak, akinek a sok motoros motyója között akad komplett, működő üzemagyag ellátó rendszer. Furán hangzik, de lehet ilyen. Mondjuk egy törött motorból.
Amúgy a segédmotor nem gépjármű. (Ez már csak kötekedés)[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
subrobi220 #67763 üzenetére
Azt meg tudom neked nézni, hogy gyárilag mi van benne, mert pont van nálam beépítésre egy vadi új. De már nincs kedvem lemenni a garázsba, majd holnap. Annyit tudok, hogy gyárilag tompa tűvel van szerelve, a számát fejből nem tudom.
Motor függő, hogy mi a legideálisabb, de egyébként amit gyárilag beleraknak az a legtöbb helyzetben kielégítő szokott lenni. Ha gyári, széria motorba kell, akkor nem nagyon kell variálni vele.
Ha valami kihegyezett robogóba kell (tuning stb), vagy valami oknál fogva mégsem jó a gyári, akkor van hozzá tűkészlet is. Ebben készletben vegyesen van tompa és hegyes tű is.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
perge666 #67768 üzenetére
"Meg a kuplungja kopott már el nagyon,ezt se csináltattam meg,de így is ment alattam ( 93 kilóm alatt ) 70-75-ött,mikor vettem akkor meg a 80-as órán túl ment...."
Semmi köze nincs a kuplungnak a végsebességhez. Ha olyan rossz lenne és nem tapadna be, akkor el sem indulnál vele. De pl a szíjnak viszont annál inkább.
(#67769) mumtaz Szép munka.
Reméljük így már bírni fogja.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
F1r3b1rd #67775 üzenetére
Szerintem felesleges találgatni, hogy mi ment el benne, vissza kell vinni ahol csinálták.
(#67776) albinolynx Amit mindenképp csinálj meg az a motorolaj és olajszűrőcsere, légszűrőbetét takarítás vagy csere, gyertyacsere.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Holzfeller #67783 üzenetére
Ez azért elég brutál, nem volt kicsit fura hangja?
(#67781) macilaci78 Minden motornak kötelező állandóan világítani, nem csak a robogóknak. Ettől függetlenül viszont számos olyan típus van ahol le lehet venni a világítást. Inkább ezekre a tipikus japán robogókra jellemző, hogy nem lehet kapcsolni mint a honda dio, suzuki sepia stb.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Narancs #67787 üzenetére
Görgő: cserés (amúgy nagyon furán van kopva, nem a szokásos "lapolódás" látható rajta)
Külső tárcsa: Ha nincs rajta az ékszíj okozta hullámos kopás (ebből a szögből pont nem látni), akkor simán jó még. Azok az össze-vissza kisebb karcok rajta nem befolyásolnak a működésében semmit sem. Amúgy jó ronda. Ennek a felületnek szép fényesnek kéne lennie ahogy koptatja a szíj. Állt ez a robogó?
A variátoron innen nem látszik semmi rendellenes dolog a lerakódott koszon kívül. Tisztítsd meg alaposan. A nyomólapon a műanyag csuszkákat cseréld ki ha kopottak.
A kuplung az teljesen jó még.
A hátsó tárcsákon nincs mit nézni, ez nem igazán szokott elkopni. Viszont a kuplungot levéve érdemes a tárcsa ékpályáját ellenőrizni, hogy nincs-e nagyon megkopva és, hogy könnyen jár-e.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
subrobi220 #67790 üzenetére
Igen, A20-as, csak megfeledkeztem a dologról.
Egy A02 vagy A07-es tűvel tuti, hogy befulladna a sok üzemanyagtól. Ezek már nagyon szélsőséges méretek.
Gyári motornál felesleges nagyobb karbit használni mint ami gyárilag rajta van. Ha van valami probléma, akkor az sok mindentől lehet. Nem hinném, hogy a tű miatt lenne.
Az a 60 az most a végsebességed?
Milyen motorod van?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
takacsbotond #67792 üzenetére
Lehetséges, hogy félreértetem, de azt nem vonom vissza, hogy sok gond van velük.
Nem, nem azért mert feltartanak, hanem mert egyszerűen abnormális módon közlekednek, és a minimális szabályokat sem tartják be. Nem idexelnek sehol sem, az embert le akarják túrni az útról (egy ilyen esetben ki is szálltam a kocsiból, persze nem akart beszélgetni, inkább elporolt). Itt Esztergomban és a környékbeli városokban folyamatosan 70-80 km/h-val vagy még többel száguldoznak lakott területen belül (megjegyzem, hogy ez nem olyan mint a nagykörút, itt nem olyanok az útviszonyok, hogy mások veszélyeztetése nélkül lehessen ennyivel menni), az életveszélyes előzéseikről meg már nem is beszélek. Azt meg kell jegyezni, hogy mindezeket nem a saját járgányukkal teszik, hanem azéval akinek melóznak.
Na mindegy, ez nem idevaló téma.
Előzőleg is írtam egyébként, hogy tisztelet a kivételnek.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
subrobi220 #67793 üzenetére
A te motorodon gyárilag 12-es karbi van, és ha gyári a motorod, akkor tök felesleges nagyobbat tenni rá. Pár dolgon lehet változtatni a karbin belül, hogy több benzint kapjon ha valami miatt nem elegendő.
Visszatérve a tűcserére, az azzal való variálás sem azért van, hogy végsebességet növelj vele, de gondolom ennek te is utánaolvastál.
A lényeg, hogy hagyd rajta a 12-es karburátort, azzal teljesen jól kéne mennie. Lehet, hogy kéne állítani valamit rajta (fúvóka, a tűt más állásba tenni stb).
De jó eséllyel lehet, hogy nálad nem is karburációs gond van, hanem meghajtás. Azért nem megy többet végre. Ezek mind feltételezések, de valami ezek közül lehet.
A 17,5 karbit mindenesetre felejtsd el, teljesen felesleges lenne, nem az a baja. Egy 12-es karbi még egy enyhe tuningot is el tud viselni (a gyári henger egy rezonátorral felhúzva), csupán utána kell fúvókázni.(#67794) BlackPriest 5 ezerért ne vegyél karbit.
Viszont 12 környékén már lehet jót venni.
(#67795) dtsdexter "Ez normális, hogy lepörög a főtengelyről, vagy csak nem lett jól ráhúzva korábban?"
Persze, hogy nem normális, hogy ha lepörög. Meg kell húzni rendesen.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
adam_454 #67798 üzenetére
Így elolvasva kicsit zavaros nekem 1-2 dolog.
Nagy tempónál/fordulatnál egészen minimális olaj fog oda kerülni még ha jó is minden. Szerintem."Ami feltűnt, hogy nekem a henger a légszűrőházzal van összekötve direktben."
Mármint a szelepfedélre gondoltál? Igen, normális, hogy össze van kötve direktben.
És akkor innen nem világos nekem minden. Pontosan milyen olaj tartályról beszélsz? Ugye a te esetedben egy 4T motorról van szó. A gyárilag 4T blokkal szerelt vázra rárakták volna a 2T blokkal szerelt verziónak szánt 2T olajtartályt?
Nekem fura, mert az ilyen dolgokat le szoktak hagyni.
Ha erről a tartályról van szó természetesen nem kell a kartergázcsőnek átmennie ezen a tartályon. Miért is kéne?
Az olajbetöltő kupakokon szokott lenni egy kis luk, hogy ne keletkezzen vákum a tartályban ahogy fogy belőle az olaj.
Ha valamit félreértettem a leírásoddal kapcsolatban akkor javítsál majd.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
adam_454 #67805 üzenetére
Nem tudom így hirtelen, hogy mi lehet ennek a tartálynak a pontos szerepe. Nem szereltem még sosem 4T Peugeot-t. A kupakon egyértelmű, hogy motorolaj jelzés van, de ez a tartály túl kicsi lenne ahhoz. Lehet, hogy nem is rávaló a kupak azzal a jelzéssel, és nincs is semmi köze az olajhoz.? Az biztos, hogy nem az amire én elsőre gondoltam. Én azt hittem az elmondásod alapján, hogy valami miatt hiába 4T a motor, ettől függetlenül a 2T olajnak való tartály is rajta van. De korábban mondtam is, hogy ez egyébként sem lett volna logikus.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
adam_454 #67807 üzenetére
Igen, közben már megnéztem én is. Én azt hittem, hogy ez totál le van kötve nálad ezért nem tudtam hova tenni ezt a tartályt. De így már értem, világos, hogy mi ez. Jó hülye egy megoldás.
Igen, az valóban nem egészséges olajmennyiség amit mondasz.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Narancs #67811 üzenetére
Nem írtál korábban le semmi hibajelenséget a menetteljesítménnyel kapcsolatban.
Gyári robogóban egyébként 0,20 különbséget nem fogsz megérezni. Az a tény, hogy most jobban megy az annak köszönhető, hogy nincs ellapolódva mint a régi görgő. És még annak is szerepe lehet, hogy nem ugyanazt a fajta görgőt tetted bele mint ami előtte volt. Két ugyanolyan súlyú, de más típusú/gyártmányú görgő között rengeteg különbség tud lenni. Az olyan jó minőségű sima és kemény felületű görgő, mint pl a stage6 vagy a dr pulley teljesen másképp viselkedik használat közben, mint egy olcsóbb és kevésbé kidolgozott. Tapasztalat.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
subrobi220 #67813 üzenetére
Teljesen alap, gyári robogóba mondjuk a malossi fehér rugója ami megfelelő. Viszont valamivel még ez is erősebb mint a gyári, de nem számottevően. Inkább javít csak a dolgokon.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
adam_454 #67809 üzenetére
Nem tudok erre értelmes választ adni. A kartergázcső a legtöbb esetben közvetlen a levegőszűrőhöz megy. Nem tudom megmondani, hogy mi lenne ha az elképzelésed szerint kötnéd be. Majd beszélek 1-2 cimborámmal, hátha valamelyiknek volt már dolga ilyen robogóval.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
forandor #67818 üzenetére
Ez egy "variátorfojtás". Ez a gyűrű megakadályozza, hogy teljesen összezárjon a két tárcsa, és ezáltal az ékszíj kifusson teljesen. Magyarán korlátozva van a végsebesség. Ezeket gyárilag rakják a robogókba, a gyári fojtások egyikét képviseli. A gyártókat törvény szabályozza, hogy bizonyos országokban x km/h-nál ne mehessenek többet a segédmotorok.
Ki kell venni a fenébe. Az a baj, hogy pont a legrosszabb helyen van a hullámos kopás. Ha az ékszíj kifutási útjának az elején lenne az még úgy ahogy elmenne (az sem jó), de ez a legrosszabb helyen van. Persze ettől függetlenül még kifuthat teljesen a szíj, de valami megtorpanást biztos, hogy éreznél annál a pontnál, mert pont az áttétel végén van, ahol ugye a nagy áttétel miatt a leggyengébb a motor. És igen, a gyűrű miatt van, mert eddig csak idáig tudott kifutni a szíj, így csak eddig a pontig kopott a tárcsa is.
Vedd ki mindenképp aztán majd meglátod, hogy mi a helyzet. Rontani nem fogsz rajta az biztos.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
dugynok #67825 üzenetére
Mondjuk nekem fura, hogy sehol sem szerezhető be itthon. Persze ezzel nem azt mondom, hogy nem hiszek neki.
A nagy robogóalkatrész webshopok kérésre beszoktak szerezni olyan alkatrészeket is, ami egyébként nincs is a kínálatukban. Egy-két mail-t megérne a dolog szerintem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
forandor #67829 üzenetére
Lehet, hogy kopott már a szíjad is, és az miatt sem fut ki teljesen így sem.
Igazad van, annak látható nyoma lesz egy idő után ha kifut teljesen, viszont alkoholos filccel pár vonalat húzva a variátoron hamarabb rá lehet jönni, hogy meddig megy ki a szíj.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Az én tapasztalataim azok, hogy a malossi szíjai a legjobbak. Tévedés ne essék, nem vagyok megrögzött malossi fan, egyszerűen ez a véleményem. Függetlenül attól, hogy kevlár vagy sima szíjról van-e szó (másképp viselkedik a kettő hidegen vagy üzemmelegen), ezeknek van a legjobb tapadásuk. Nagy hátránya a malossi-nak egyedül az, hogy a gyárilag megadott szíjhossz teljesítésében sajnos a legrosszabbak között szerepel. Viszont a többi tulajdonsága annyira jó, hogy ezt a hossz dolgot én beáldozom értük.
Az említett doppler szíjak nagyon jól hozzák általában a gyárilag megadott hosszértéket, viszont véleményem szerint a doppler iszonyat rossz tapadású szíjakat gyárt. Amikor először került doppler szíj a kezembe már eleve rögtön a kidolgozottsága sem tetszett. Nagyon sok doppler alkatrésszel volt már dolgom, a kipufogóktól kezdve a kuplungon át a főtengelyig mindennel. Nagyon jó termékeket gyártanak, egyedül csak a szíjukról vagyok rossz véleménnyel. Ráadásul nem is olcsók, szinte malossi árban vannak. Tehát én a doppler szíjakat hanyagolom.
A malossi szíjszakadás dologra rátérve, én meg pont malossi szíjat nem láttam még szakadni "normál körülmények" között. Mert ugye azt meg hozzátehetjük, hogy akármelyik szíj elszakad bizonyos szituációkban illetve műszaki hibáknál.
Még egyszer mondom, én nem a malossi-t akarom reklámozni, de az ő szíjaikat tartom a legtöbbre. Másnak lehet, hogy nem ilyen tapasztalatai vannak amit természetesen el is fogadok.
Egyébként utánuk a mitsuboshi szíjak vannak nálam a rangsorban.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
subrobi220 #67839 üzenetére
Hátsó tárcsa hibára utal a jelenség. Ha valami tuningolt gépezett lenne, akkor azt mondanám, hogy gyenge a kontrasztrugó. Az miatt szokott lenni az, hogy a gyenge rugó nem tudja rögtön visszazárni (illetve részben visszazárni) a tárcsákat, ezáltal nagy áttételen marad a motor aminek az eredménye a gázelvétel utáni gyengeség. De nálad nem ez van, tök gyári minden,és amit vettél kontrasztot az még valamivel erősebb is mint a gyári, tehát annak tuti vissza kéne nyomnia. Amikor kicserélted a kontrasztrugót akkor nem nézted, hogy könnyen jár-e a hátsó tárcsa, nem akadozik, nincs elkopva? Ha minden a gyári paraméterek szerint van, akkor másra nem tudok gondolni csak erre.
(#67838) enginev3.0 Sok minden lehet. Kezd a legegyszerűbbel amit a többiek javasoltak, a gyertyával.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
subrobi220 #67847 üzenetére
Dehogy, a fehér malossi így is határeset a gyári kontraszthoz képest. Egyébként jól gondolod, mivel a kontraszt az első vario ellen dolgozik így az erősebb sárga kontraszt használatával feljebb mehetnél a görgőkkel de minek? A sárga kontraszthoz hozzágörgőzve a variot ugyanezt az eredményt érnéd el. Nem gyorsulna jobban és nem menne többet végre. Csak feleslegesen termelné a plusz hőt és jobban koptatná a szíjat. A kontrasztrugó meghatározásánál-kiválasztásánál mindig arra kell törekedni, hogy azt a leggyengébbet válasszuk ki, amelyikkel már elérjük azt a maximális menetdinamikát amire az adott konfiguráció képes. Erősebbet használni a kelleténél teljesen felesleges.
Magának a kuplungnak és a kis rugóknak nincs köze ehhez a dologhoz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
zoltanz #67849 üzenetére
Ez ott fog eldőlni, hogy ahova viszed milyen óradíjjal dolgoznak (gondolom olyan 3 ezer biztosan van). Egy órát nyugodtan számolhatsz ilyen munkára. Ha nem kéne nagyon bontogatni ennyit akkor is felszámolnának.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
mumtaz #67851 üzenetére
Érdekes amit mondasz, mert nálunk a helyi egüben pl most is lehet külön kapni. Ugye más kontraszt kell a minarelli-be, más a piaggio-ba stb. Ezekbe tuti, hogy lehetett eddig külön kapni. De majd utánajárok ennek.
(#67852) zoltanz Akár ki is cseréltetheted rögtön azt is.
(#67853) perge666 Szerintem kb egy kaptafa mindegyik, bármelyik spray-t használhatod.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
enginev3.0 #67860 üzenetére
Akár a kontrasztrugótól is eredhet ez a rezonancia. Ezért is árulnak hozzájuk mindenféle rezgéscsillapító alátétet, de tapasztalataim alapján sokszor ezek sem segítenek.
Persze egyáltalán nem biztos, hogy nálad is ez miatt van a rezonancia csak megjegyeztem, mert a kontraszt képes olyat okozni, hogy (ahogy te is írtad) még a lábtartón is érezni menet közben.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
perge666 #67875 üzenetére
A befecskendező miatt nem tud plusz olajat tenni a benzinhez, meg aztán ugye kínai hengerszettről van szó az emlékeim szerint. Egy rendes, középkategóriás henger bejáratása kb 20 percnyi helyben való járatásban ki is merülne. Ha nagyon óvatosak akarunk lenni, akkor max még aznap óvatos motorozás aztán másnap már lehetne húzni neki. Én mindig eszerint jártam el, és soha sem volt semmi baj. Ha valami nem oké akkor az már a helyben járatásnál kiderül általában.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Nálam van egy két homályos dolog amiket leírtál, na mindegy.
Először is nem, nem használhatsz 6 db görgő helyett csak hármat. Viszont két különböző súlyú görgőt (tehát pl 3db 8, és 3db 9 grammosat) lehet használni. (#67880) forandor ezt neked is írom. Természetesen csak is úgy, hogy felváltva kerülhetnek egymás mellé a különböző súlyúak, tehát egymás mellé egy ilyen és egy olyan. Így teljesen kiegyenlítik egymást az eltérő súlyú görgők. De csak is így! Kevert görgősúlyoknál nem szabad, hogy egymás mellé kerüljön két egyforma súlyú görgő! Ja, és természetesen csak két különböző súly kombinálható, három már nem. Sokan óckodnak az ilyesmitől pedig egyáltalán nem barbár dolog, persze csak akkor tegyük ha feltétlen indokolt. Tuning-versenyrobogóknál szokott ez gyakori eset lenni, hogy annyira ki kell tizedelni (igen, ezeknél a motoroknál már tizedek is számítanak), hogy másképp nem is lehet megoldani, Hiszen egy gyártó sem gyárt tizedenként görgőket, leginkább csak minimum 0,25 grammonként növekednek. Pl a Stage6 ezért is árulja hármasával a görgőit és nem hatosával, hogy szabadabban lehessen variálni két különböző súlyú görgővel, és ne keljen feleslegesen megvenni az egyik fajtából mind a hatot.
De mindezek amiket leírtam csak csak nagyon komoly tuningnál indokolt, egy szériarobogónál vagy egy alaptuningnál az ég világon semmi szükség nincs keverni a görgőket, elég ha fél, vagy max 0,25 grammos pontossággal be van lőve a variátor.Visszatérve az eredeti problémádra nem értem, hogy miért foglalkozol a kuplungrugókkal amikor még a variátorod sincs rendesen kigörgőzve? A kuplungrugóknak csak az elindulás dinamikájához van köze semmi máshoz. Ha egyszer már betapadt (megfogta a harangot) onnan kezdve semmi köze sincs ahhoz, hogy hogyan megy a motor. Először szépen be kell hangolni a meghajtást (ahogy előttem írták lehet, hogy a kontraszt rugóhoz is hozzá kell majd nyúlni) majd ha ez megvan, akkor lehet foglalkozni a kuplungal, hogy milyen elindulást szeretnénk.
Abból meg ne induljál ki, hogy előzőekben mi volt az optimális görgősúly. Eltérő variátor, más szíj (hiába van ugyanaz a méret ráírva) stb simán produkálhat olyat, hogy nem lesznek megfelelőek azok a görgők amik korábban jól működtek.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
mumtaz #67881 üzenetére
Értem én a problémádat.
A kínai hengertől ne várd ugyanazt mint pl egy malossi-tól. Ennyi.
Egyébként korábban arra akartam utalni, hogy én a helyedben már rég megszabadultam volna ettől a robogótól és vettem volna pl egy karbis sr-t. Persze csak a magam nevében beszélek.(#67879) perge666 "Ezt a " nem kell járatni " dolgot érthetem egy S50N Simson alatt is?"
Dehogy. Ez a simsonok-hoz kapható iszonyat gagyi minőségű utángyártott alkatrészeinél nem játszható el.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Azért nem jó tartósan csak 3 görgőt használni, mert a nyomólap ugyanolyan erővel fog "támaszkodni" azon a 3 db görgőn mintha 6 db lenne. Hamarabb el fog használódni (lapolódni), mivel ugyanazt a terhelést nem kettő hanem csak egy kapja.
"nem értem miért ne lehetne a kuplung (is?) hibás, hiszen hamar kimennek a pofák, így indul a robogó, miközben még alacsony a fordulat (erőtlen)."
Ha nagyon rosszul van beállítva, akkor is csak 5-10 km/h-ig van köze a kuplungnak a valós menetteljesítményhez. Utána már semmi.
Én elmondtam, hogy mivel kell kezdeni és mit hagyj a végére. Ha nincs gyakorlati tapasztalatod a robogóhangolásban, hogy mi miért van, akkor előtte olvasgass egy kis szakirodalmat. Pl itt. Ha ezután van kérdésed majd válaszolok-segítek.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
"Max a nyomólap kiegyenesedik hamarabb, de legalább most használható."
Nem. A nyomólapnak semmi baja sem lesz, vagy inkább jobban mondva nem annak lesz hamarabb baja. A nyomólap fogja kinyírni a görgőket idő előtt. A lapolódást a görgőkre értettem. Lapolódás=kockásodás.
"De egyébként jól megmondtad a semmit"
Én sem megbántásból írom, de én mit mondjak még?
Nem tudom neked megmondani, hogy hány grammos görgő kell neked jelen helyzetben. Nem tudom neked azt sem megmondani, hogy most pl a szíjnál vagy a kontrasztrugónál is keress-e problémát, mert nincs előttem, nem látom nem hallom, és mivel nem tudok menni vele nem is érzem. Vaktában meg nem fogok lövöldözni, hogy ez vagy pedig az nem jó.
Írtam azt is, hogy a kuplungot egyenlőre felejtsd el, mert semmi köze nincs a dologhoz (ezt hagyd legutoljára), de ezt sem fogadod el.Visszatérve a görgőtémára: Az előzőekben elfelejtettem mondani (amit kérdeztél is), hogy a görgőknek az összsúlya számít! Tehát semmiképp ne számolgassál 3 db görgővel, mert ha teszem azt neked 8 grammos görgősúly az ideális, és te három darabot akarsz csak a varióba tenni, akkor 3 db 16 grammos görgő kéne, hogy ugyanúgy viselkedjen mint a 6 db 8 grammos görgővel. Tehát ezeket a felezett értékeket felejtsd el, térj vissza a 6 darabos számításba mert csak összezavarodsz.
Valami ott nagyon nem stimmel nálad azok alapján amit leírsz, de így nem tudom neked megmondani, hogy mi lehet az oka.Egyébként én 125-ös velveteknél nem 10,5 hanem 9 grammos gyári görgőméretet látok. Ha most nálam lenne a robogód akkor én azzal kezdenék, hogy betenném a gyári méretet és az alapján eldönteném, hogy merre menjek tovább ( most szándékosan nem vettem figyelembe amit az előzőekben leírtál). Persze miután meggyőződtem róla, hogy tényleg jó szíj van benne stb.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
Persze, megpróbálhatod. De ha azt mondod, hogy csak egy kicsivel jobb most mint ami volt, akkor akár megpróbálhatnád 8-as vagy 7,5 görgővel is. Sajnos erre így senki nem fog tudni válaszolni neked.
Bármilyen válasz csak találgatás lenne, ezt csak az tudja megmondani aki ott van a motor mellett.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
albinolynx #67903 üzenetére
Kapsz egy hamis illúziót keltő torokhangot, ezen kívül semmi értelmi nincs a dolognak. Ráadásul a többletlevegő miatt fúvókázhatod át a karburátort is. A tuningrobogóknál is csak az igazán komoly tuningnál van értelme, enyhén vagy közepesen tuningolt motoroknál kb annyi haszna van mint egy szériamotornál.
A görgőket 1500-2000 kilométerenként mindenképp érdemes ellenőrizni. Nem azt mondom, hogy feltétlen cserélni kell, de bármi történhet ennyi idő alatt amire így legalább időben fény derül. Ha nincs semmi bajuk akkor mehetnek vissza.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Normális az a kopás, viszont nem kertelek, elég gagyinak tűnik nekem ez a nyomólap.
Igen persze, számít itt minden, a nyomólap alakja stb...
Amúgy nem tartom valami szerencsés megoldásnak, hogy így kevered a variátort egy másik varionak a nyomólapjával. Egy komplett variátor nem csak a nyomólapban, hanem ugye a variátorok a görgőpályájukban is eltérnek egymástól. Tehát azt ezzel akarom mondani, hogy a két rész (vario, nyomólap) egy típuson belül gyárilag optimalizálva vannak egymáshoz. Nem hiszem, hogy te tudnál javítani nagyon a hatásfokon ezekkel a csereberékkel. Aztán lehet, hogy tudatosan vagy nem tudatosan belenyúlsz valami jóba ezzel a legózással, de akár rossz is kisülhet belőle. Én nem kísérleteztem ilyenekkel.
Milyen vario ez amúgy?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
macilaci78 #67932 üzenetére
Vicc az egész. Az öreg klozet dízelek (legyen az személy, teher vagy busz) sokkal jobban szennyezik a környezetet mint bármi más. Egy 2T motor is eltörpül ezek mellett.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
albinolynx #67940 üzenetére
Szerintem nem okozhat olyat, vagy én még nem találkoztam olyannal. Meg pont fordítva szokott lenni ha valami nem oké, hogy csak rúgásra indul önindítóra meg nem. Érdekes.
Ez egy vákuummembrános karbi. Milyen dellorto-t akarsz pontosan a helyére tenni?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
albinolynx #67942 üzenetére
Ez miatt én nem vennék új karburátort.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
perge666 #67960 üzenetére
Én felveszem a rendes motoroskabátom amit nagymotorra is használok. Mondjuk én ezt jobb időben is megteszem, kivéve a nyári kánikulát. Többrétegű (ilyenkor minden benne van természetesen), szél és vízálló. Annyi, hogy még pluszban egy vékony pulóver vagy egy melegítőfelső is alattam van ilyenkor. Vastagabbat vagy többet nem is tudnék alávenni, mert szűk szabású a dzseki. Én így nem szoktam fázni. Hozzáteszem persze, hogy én 5 fok alatt sem kicsi sem pedig nagymotorra nem ülök már rá, kivéve ha szerelek és próbálgatom. Robogóra motorosnadrágot nem szoktam felvenni csak egy sínadrágot. Ja és persze egy jó kesztyű.
A bukóm nekem is szokott párásodni, 100%-os megoldás szerintem erre nincs is. Ha meg kell állni, akkor rögtön felhajtom a plexit, amint elindulok, akkor pedig egyből vissza. Ha megyek egy 15-20-al, akkor nekem már nem párásodik, pedig az állrésznél lévő levegőző el is van zárva.
A karcos plexire ahogy feljebb is írták nincs megoldás, ki kell cserélni. Az minden szituációban rendkívül idegesítő és egyben veszélyes is tud lenni.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
válasz
dtsdexter #68000 üzenetére
A kymco-val semmi gond nincs.
Már egy 4T 125-150 kymco-ba is bele lehet verni akár 70-80 ezer kilométert is anélkül, hogy a hajtásalkatrészeket leszámítva nem kell hozzányúlni. Persze nagyon odafigyelve az olajcserékre stb.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó