- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- DIGI kábel TV
- Bittorrent topik
- Linux kezdőknek
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Outlook topic
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Dj.Mike #60860 üzenetére
Ha ennyire nem ertesz hozza, lehet neki sem kellene allni. Termeszetesen a kereket is le kell venni, hiszen azt a tengelyt rogzitik ezek a csapagyak, amire a kerek ra van szerelve. El kellene kezdeni bontani hatul, aztan csak megmutatja magat, de tenyleg hozzaertonek kellene csinalni. Mondjuk eleg nemtorodom hozzaallas igy motorozni hosszabb ideje, ha beall a hatulja abbol komoly baleset is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ezt az oldalt ismeritek?: [http://robogoalkatreszek.com/]
Vannak jo olcson dobozok, sehol sem talaltam meg ennyiert. Jo lenne egy a jogra, ket hete elo se vettem az autot, mindent el tudok vele rendezni, meg egy jo zar is kellene mar.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz enginev3.0 #60871 üzenetére
Nezd meg a blokk jobb oldalat, ez alapjan meg tudod allapitani milyen blokkos.
(#60869) mumtaz Nagyon tetszik ennek a tipusnak a vonalvezetese. Nekem a muszerfala olyan bazarinak hat, amugy a moci rendben van!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz enginev3.0 #60874 üzenetére
Orulj neki, hogy piaggio blokkos.
Ez esetben kereshetsz, mint piaggio nrg, ugy tudom ugyan az a blokk. Itt van hozza polini szett, az a 47mm nem tudom milyen hengerurtartalomnak felel meg.
-
félisten
Egy ilyen robogo mennyire halalos mutatvany?
4 utemu, viszont karbis es leghuteses, se injektor, se viz, rossebnek se kell mondjuk. Neztem az addresseket, de azok injektorosak.
Nem most lenne erdekes, csak kesobb esetleg ha fejlesztenek.
Ekorul mar vannak szepek. [link]
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Koszi, jol hangzik. Egyik az itt van helyben, nem merek elmenni kiprobalni, hatha szerelmes leszek bele . Multkor a helyi lidl aruhaznal lattam egyet, annyira nem nagy szam kivulrol. Azert biztos kenyelmesebb, mint ezek a pici robogok es a 125-os 4T mar nem lehet egy gyenge darab.
-
félisten
Hu koszi, neked volt ilyen mocid? Jo hogy irtad ezeket a dolgokat, en nem is figyeltem az okmanyokra. Jogsim sincs a nagymotorra, szoval mindenkeppen segedmotorkent hasznalnam. Jobb lenne valami kenyelmesebb motor, mert ez a kis jog szetvagja a derekam, ettol fuggetlenul igen jo kis motor, nagyon megszerettem, pedig csak rovid ideje hasznalom. Lehet aztan maradok az 50 kobcentinel, nem reszkirozok a nagyobbakkal, igazibol csak nezegettem a veszprem megyei motorokat es akkor talaltam ezt a fly-t.
Masik problema pedig ugyan az ami regebben is, hogy a negyutemuvel nem nagyon tudok itthon mit csinalni, max a szervizeket, olajcsere stb, de ha a blokkhoz hozza kell nyulni, akkor kampo. Ezert lebeszelem magam mindig az ilyen kicsapongasaim utan.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ertem, oks! Lehet tenyleg maradok inkabb a segedmotor kategorianal es nem reszkirozok egy nagyobb kobcentis motorral. Talalni azert ott is normalisabb robogot. Szerintem ehhez kepest mar egy aerox is megvaltas lenne. Nagyon jo kis motor tenyleg, el is ferek azert rajta es nem megyek hosszabb utakra, de valoban csak sik uton jo. A derekam amugy is tropa, sajnos minden aprosagot eszrevenni a motoron, meg egy foltozas is oda tud baxni rendesen, katyukat kerulom messzirol. Elintezek par dolgot es egesz nap erzem a derekamban. Majd meg kialakul, hosszabb tavon nem lesz ez jo szerintem.
-
-
-
félisten
Hehe, akkor ez tenyleg nem valami ismert tipus. Maximalisan megertem amit irtal, sokkal jobb ugy szerelni valamit, hogy minosegi dolgokat epit be az ember. Talan meg nyugodtabb is az ember, hogy amit csinal, az valoban jo es tartos lesz. Beepitesz valami olcso alkatreszt, ami esetleg nem megfelelo minosegu es mikor elromlik, konnyen rafogjak, hogy a joskapista javitotta es 5 ezer km utan szethullott. Pedig nem a szerelesen mult a tartossaga. En is ragaszkodom a jo minosegu alkatreszekhez, ilyesmire nem sajnalom a penzt, meg is halaljak ezek a muszerek hosszu tavon a torodest. Ezen kivul szeretek jo minosegu szerszamokkal is dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dj.Mike #60954 üzenetére
Probald meg akkor esetleg azt, hogy osszedobod a variator reszt, bar nem tudom a tiednek hogy van a kuplung csapagyazasa. Ha nincs csapagy a dekniben, akkor elindithatod anelkul is es huzzal neki gazt, hogy porgesse a kereket. Ha ilyenkor daral, csinalja azt a hangot, akkor csapagy gond lehet, ha csendben van, akkor valami szilent/felfuggesztesi problema szerintem. Addig ne szedd le a kereket, probald ki igy is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz norbert1998 #60973 üzenetére
Szia!
Itt kompromisszumot kell kotnod. Ennyi penzert en csak japan automata robogot ajanlanek, azt is inkabb majd szezonon kivul , ha csak ennyit tudsz ra kolteni. Simsonokat el kell mar felejteni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz norbert1998 #60982 üzenetére
Nincsen semmi baj az igenyeiddel, az esszeruseg es a behatarolt keret miatt viszont valtoztatnod kell rajta valoszinuleg. Apukad pedig jo 20 ev lemaradasban van a kismotorokkal kapcsolatban. Mikor a schwalbe-t szetszeded alkatresznek, akkor a cvt-re dobsz egy szijat es gorgoket 7 rugoert es mesz tovabb.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz norbert1998 #60992 üzenetére
Azzal is szamolj, hogy kolteni kell majd a motorra miutan megvetted, gumik, legszuro, kenoolaj, izzok, gyertya stb. Ezen kivul sisak, biztositas, lakat+lanc, tarolodoboz esetleg, szoval lehet nyomni a lovet egy ilyen kis foskeverore is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz norbert1998 #61008 üzenetére
A helyedben utananeznek az alkatreszellatasnak. Felhivnek par nagyobb webaruhazat, motorosboltot. Ez is anno nezegettem a basic jogot es nincs hozza alkatresz, ezert (is) kezdtem el nezegetni a regebbi, 2000 es azelotti jogokat.
-
félisten
Szeretnek kerdezni egy kis szakmait a hozzaertoktol.
Ezeknek a kis 50-es negyutemu blokkoknak hogy van megoldva a vezerlese? A negyutemu motor mukodeset es vezerlesi megoldasait ismerem, ezert erdekelne, hogy ezek a pici blokkok hogy mukodnek. Ugyan ugy szivo es kipufogoszelep vezermutengellyel, amit lanc hajt pl?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz norbert1998 #61022 üzenetére
Koszonom! Hol talaltad ezt a kepet?
-
félisten
válasz norbert1998 #61028 üzenetére
Koszi, neha beakad az agyam.
-
félisten
Mar a megvetel utani napokban eszrevettem, hogy csepeg az akkubol a "sav", nem foglalkoztam vele igazan. De csak csepereszett es ma lekaptam a fedelet es ki az akkut, egy ilyen akkumulator van a gepben:
Banner Bike Bull Motor Akkumulátor (YTX4L-BS) 12V 3Ah 35A Jobb+
2013. 3. havi. Na most azt nem ertem miert csepeg? Nem a motorba valo az akku, ugye ezekben fekve van az akkumulator, esetleg tultotheti, vagy mi mas okozhatja ezt?
---------------------
Apropo, mi tortent, hogy nem vagja szet minden nap a topikokat ludsimon? Ra lett szolva?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Redneck #61039 üzenetére
Erre is gondoltam, viszont ahogy nezem az en akkum is AGM-es technologiaju. Az elobb linkelt oldalon levo akku es ez elvileg ugyan az: [link]
Namost itt irja, hogy az AGM technologia mit jelent:
* AGM = absorbent glass mat, a sav üvegszálas gyapotban van felitatva és így megkötve.
Az akkumulátorokat a savval történt feltöltés után véglegesen lezárják, ezt követően már nem felnyithatóak. A felnyitás tönkreteszi az akkumulátort!Namost akkor hogy a rossebbe folyik ebbol a cucc?
Lehet egy ilyet kellene vennem bele: [link]
Ezek az akkumulátorok abszolút gondozás- és szivárgásmentesek, AGM*- és SLA** technológiával készült motorkerékpár-akkumulátorok.
* AGM = absorbent glass mat, a sav üvegszálas gyapotban van felitatva és így megkötve.
**SLA = sealed lead acid, az akkumulátor gyárilag van savval feltöltve és teljesen lezárva.Az SLA-akkumulátorok teljesen zártak, ami azt jelenti, hogy a savval történt feltöltés után az akkumulátorok gyárilag lezártak, és többé nem felnyithatóak. A felnyitás tönkreteszi az akkumulátort!
Csak ez meg valoszinu nem fer oda be.
Vagy atmegyek lexaromba, elobb-utobb abbahagyja a folyast, aztan mukodik ameddig mukodik, utana veszek bele masikat, szerintem ez is lesz. Amig indit addig nem dobom ki.
(#61042) Redneck 5 perccel ezelottig en is csak azt hittem, nem tudtam errol a felitatas dologrol. Amugy mindegyik savas, csak gondolom a razkodas vagy a fene tudja miert van igy megoldva, ne lotykolodjon mindenfele az akkuban. Csak meg mindig nem vilagos akkor hogyan folyik ez a fos nekem.
(B)Szerk:
Szóval a tiéden fektetve lehet csak berakni?(/B)
Csak ez meg valoszinu nem fer oda be.Igen, ezeken a jogokon bal oldalt, fektetve van az akku. [Itt] a variator felett az a kis fekete dobozka, abban van az akkuja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Redneck #61042 üzenetére
Nincs rajta serules es kirakodas, az akkufedel rogzito csavaron volt kikristalyosodva a cucc, magan az akkun semmi. Nem igazan ertem, elviekben pedig nem folyhatna belole a technologiajabol adodoan. Igazibol nem ertek hozza, csak erre a leirasra alapozom, hogy elvileg nem folyhatna:
AGM (Absorbed Glass Matt) felitatott üvegszálas konstrukció az akkumulátorlemezek között egy bór-szilikát párnát jelent, amely egyéb hasznos tulajdonsága mellett megakadályozza a lemezek közötti vagy alatti cellazárlatot is. Az AGM konstrukciók további előnye, hogy akkor sem szivárog ki belőlük eletrolit, ha az akkumulátor háza megsérül, széttörik. [link]
(#61043) kcsa Erdekes amugy ez a koznyelvben zselesnek nevezett technologia. Nem tudom ezzel a megoldassal leteznek-e akkuk robogoba? Elkepzelheto, hogy nem a belevalo akkuval uzemel a kis jog, lehet neztek bele valami olcsot es kesz, pedig itt fektetve van az akku es ezt nem mindegyik viseli el.
Egy jo cikk a temaban, akit erdekelnek az akkumulatorok:
Akkumulátor felépítése és működése
Normal olom savas akku, AGM technologia es az ugynevezett "zseles akkumulator" temaban rendbe teheti a fejekben uralkodo zavart.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nezek majd egy ilyen tipusut akkor. Viszont arra gondoltam nem dobom ki amig mukodik, elobb-utobb kifollya magat. Kerdes, hogy okozhat-e valami kart a motor elektromos berendezeseiben? En ugy tippelem, hogy nem, max elobb-utobb nem tudja tarolni az energiat es kesz.
(#61048) mumtaz Robogokat nem tudom, szerintem ezekben nincsen hutoventi, tesom suzuki sv650-es motorjan van, szerintem bele lehetne epiteni egy ilysemit a robogoba is. Kb ekkora lehet az is, a pali kezerol nagyjabol latszik a merete: [link], 400-as burgmane pl: [link] , aprilia leonardo venti 2500-ert [link], nem penz erte, kymco dink [link], nezelodj korbe. [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
félisten
(#61052) Upo
(#61053) kcsa
Elnezeseteket kerem, nem olvastam el, hogy erkezett-e valasz a kerdesemre. Szerencsere nem folyik ra semmire a cucc, az akkutarto doboz sarkan van egy kivezeto lukacska, azon kifolyik es racsepeg a cvt muanyag burkolatara. Azon "lefolyik" valameddig, de inkabb elparolog. Azt a muanyagot meg nem tudja kikezdeni. Szoval inkabb csak a lelkiismeretemen mulik, mikor cserelem ki az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz enginev3.0 #61096 üzenetére
Fizikai meretet nem nagyon fogsz talalni, ezeknek altalaban a sulyat szoktak megadni. Itt talalsz hozza oem parts katalogust, kivalasztottam a 2004-2008 kozottit, nem emlekszem mikori a mocid. Ezek szerint gyarilag 6.8 grammos gorgo van benne. Itt pedig egy angol nyelvu service manual a robogodhoz.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dj.Mike #61113 üzenetére
Ott valami nagyon nem jo. Egy frissen felujitott motornak is el kell indulni, amint a forgattyushaz es a szivocsatorna megtelik a benzin-levego keverekkel. Valamennyire persze meg szorul, ettol fuggetlenul kezzel es ononditoval is at kell fordulnia es el kellene indulni a motornak.
-
félisten
Aranyos lehet, sajnos meg nem lattam ilyen kis negyutemu motort szetszedve, igazibol szgk alatt egyaltalan nem, csak ketutemut. Abbol is csak a keletieket. Koszi az infot!
Egyik utcabelimnek van honda lead 100 kobcentis 4 utemu robogoja, igy nez ki, csak ezust szinu. Nem tudod veletlen ezekben a robogokban milyen motor van? Mennyire megbizhato? Most nezem, elol - hatul dobfek, eloben nem is figyeltem. Azert kemeny ekkora robogon.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz enginev3.0 #61124 üzenetére
Igazibol nem is a gyorsulas ami a lenyeg nalam, most mar inkabb azt figyelem, mi lenne a kenyelmesebb, mert ez a jog sajnos horror ilyen szempontbol. Egyebkent nagyon rendben van, eros, gyors, elvisz ahova kell, viszont az utazasi komfort az nulla. A negyutemueket pedig elsosorban a szaga miatt nezegetem, ugy ertve, hogy nincs az a budos ketutemu szag, amit bevesz az ember ruhaja. Nekem eleg lenne egy negyutemu 50-es is, legtobbszor 30-al elketyegek a kis joggal, nem szoktam sietni az utakon. Ezek a 100-125-os negyutemuek sem mennek dragabban, azert nezegetem oket.
Csak 100 kobcentis es negyutemu, ami azert nem olyan furge, mint a ketutemuek, gondolom ezert nem nagyon megy jobban a te robogodnal.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dj.Mike #61131 üzenetére
Nem feltetlen kell, hogy beleerjen. Elkepzelheto, hogy tul keves hely marad a dugo es a hengerfej kozott, tul magas a kompresszio, azert fordul at nehezen es azert nem indul el. Mivel igy konnyen atfordul, arra lehet belole kovetkeztetni, hogy szerkezetileg nincs problema vele.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dj.Mike #61133 üzenetére
Csak az a kérdés hogy akkor a bikázáson kívül milyen más megoldás.......
Elvinni egy hozzaertohoz, hogy rakja ossze normalisan a hengerszettet. Azt olvastam itt a topikban, hogy a henger ala szoktak tenni alatetet es igy megnovekszik a tavolsag a dugo es a hengerfej kozott, igy lecsokken a kompresszio. Tenyleg azt javaslom, hogy vidd el valakihez, aki ert hozza.
-
félisten
Koszonom szepen az informaciokat, igy mar ket tipus is szoba johet, ha valtanek nagyobb negyutemure. Egyelore gyujtunk egy kis manit es persze azt is at kell gondolnom, hogy megeri-e kockaztatni veluk. Ajanlottatok a runnert, szep es jo kis moci, a problema azzal van, hogy amivel erdemes foglalkozni, illetve amivel en foglalkoznek, azok 3-400 ezer korul kezdodnek, ennyiert biztos nem veszek motort. Ez a ket emlitett tipus pedig 150-200 korul mozog es azert megis kenyelmesebb, mint a kis jog. Bar azon is jar az agyam, hogy abbol az arbol szezonon kivul veszek 3 jogot, ami kimegy a vilagbol, csak az a franya rugozasa ne lenne ilyen hulladek. Egyelore veszek ebbe egy puhabb telot es majd elvalik.
(#61160) norbert1998
Az alapjaratra mar kaptal valaszt.
Elkepzelheto, hogy halott az akku/onindito vagy mindketto. Majd feltoltod az akkut, ha lehet persze es meglatod. Szamolj vele, hogy mindkettot cserelni kell, inkabb erjen pozitiv meglepetes. Persze mennek ezek a gepek berugoval, akku nelkul is ha arrol van szo. A hatso fek bowdent hatul, ahol a fekkar es a bowden talalkozik, ott tudod allitani egy menetes orsoval. Lehet a betet is el van kopva, azert gyenge a fek hatul. Azt nehezebb kicserelni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Miklós92 #61193 üzenetére
Szia!
Konnyebb gorgok kellenek a variatorba, ha ez a cel. Hogy most milyen van bent azt nyilvan senki sem tudja. A megfogalmazasbol gondolom te sem. Epp ezert nehez megmondani, hogy mi segitene a dolgon. Venni kellene gorgoszettet, amiben tobbfele talalhato es kitesztelni melyikkel hozza a kivant eredmenyt.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Valaki keresett nemreg jogot/diot. Az ilyeneket erdemes megnezni, ha nincs messze:
Igy keprol rendben van, teloharmonikak is epnek tunnek. Eredeti kipufogo racs nelkul, a jobb oldali matrica mar nem a gyari. Vagy a bal oldali es az elso nem az, a lenyeg, hogy az idomok is rendben vannak, nincsenek osszetorve. Nem penz erte, ha motorikusan is rendben van.
------------------------------
Allt szombat ota a motorom, megint nem indult el. Nyektettem es rugdostam aztan meguntam. Szivtam fel benzint injekcios fecskendobe, tettem ra vekony gumicsovet , leszedtem az elso deknit es ahol szivja a levegot, bespriccentettem neki. Parat fordult es mar rocogott is. Ezt miert csinalhatja ez a budos?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz body007 #61206 üzenetére
En is probaltam ugy, hogy gyujtast levettem, rugdostam parszor, gyujtas vissza, de semmi. Egyebkent most is azt csinalta, mint a korabbi videoban. Elso inditaskor beroffent, majd 2 masodperc mulva le is allt. Szerintem nalam nem ez a parolgas gond lehet. Ennyi nyektetestol mint a multkor meg ha elparolog is azert fel kellene toltodni az uszohaznak es kapnia kellene annyi kevereket, hogy legalabb boffenjen parat. Nem tudom, en sem ertem. Nekem mar ez a parolgas is fura, azert az uszohaz eleg zart ehhez, hogy teljesen kiparologjon onnan az anyag. Neked csak ebben a melegben csinalja? Kivancsi leszek osszel, ha nem hasznalom napokig mit szol hozza.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz body007 #61217 üzenetére
Nalam automata szivato van, ami elviekben jol mukodik. Mikor 1-2 napot all csak, akkor pocc-roff es indul. Az alapjarat magasabb mint altalaban es ha huzok gazt is porog, nem fullad be es hasonlok, nem szoktam amugy porgetni. Kb 1 perc utan (ebben a melegben meg hamarabb is talan), elkezd csokkenni a fordulat es beall korulbelul a megszokott, meleg alapjaratra, picivel azert felette. Jo is, hogy kitalaltam ezt a trukkot most, legkozelebb is igy inditom majd "hosszabb" allas utan, nem kell gyilkolni az oninditot/akkut es persze rugdosni a xarhazijat. Az akkubol szerintem kifogyott kozben a "sav", legalabbis folyni nem folyik.
Neked milyen mocid is van? Mar elfelejtettem kozben.
(#61222) Micsurin 125-bol inkabb nezhetnel 4T-t, most utobb talaltam en is ket tipust, amire itt a topikban azt az informaciot kaptam, hogy motorikusan megbizhatoak. Honda Lead 100 4T es Piaggio Fly 125 4T.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Megmertem a jog fogyasztasat. Teletank, 70km utan teletank, 2.8L, 4L/100km. Egy ilyen kis pocskoszorutol azert nem rossz. Az 1.7-es DTI Corsam fogyaszt nagy atlag 5.6-ot es 1150kg az onsulya.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
- XIAOMI MI 2K PRO HOME SECURITY CAMERA 360 BELTÉRI KAMERA
- Aqara T2 mini 2 áramkörös relémodul, fogyasztásméréssel, motoros redőnyvezérléshez (Zigbee)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen