-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz
Bogyó bá' #54503 üzenetére
Gondolom lopják rendesen a 125-ösöket, mivel nem sok rendszámos van belőlük!
Egy több éve motorozó ismerősöm ajánlott régen egy 125-öst faternak, ami nekem is baromira tetszik!
Honda PCX 125.
Ha 2 éven belül csináltam meg a AM B jogosítványt, a B125 totál más? Vagyis kötelezően újra kell vizsgáznom KRESZ-ből?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
Something_ #54511 üzenetére
Országútis (is) vagyok, nálam +1kg már horror!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ez milyen motor amúgy?
Sym DD50 így néz ki
Szerk.: Ja nem, állítólag Honda Dio motorja van benne, Sym DD50 kasztnival.
Vagy valami ilyesmit hadovált a srác akitől vette.Fater csinálja a korlátlan nagymotor jogsit a B mellé és gondolkodok rajta, mert mondta, hogy nekem adja kedvezményesen.
DigitXT:
Nem.
A közlekedés nem edzés.
Közlekedés után, vagy előtt van edzés.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ez mi?
Beteszem és 2 mp-el hamarabb van 60-on?undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54529 üzenetére
Na akkor épp ideje, hogy a gyári teljesítményt feltuningold a kicsikén egy kis CDIvel, kipuffal, variátorral, nagyobb fúvókákkal.
Amúgy grat hozzá!
/átment ez az egész tuning viccelődésbe.
/
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54544 üzenetére
Ha már megvan, akkor én azért csak ráírnék, hátha egyszer összefutna veled egy körre megnézni az új tulajt, na meg a robogót.
Viszont szezon végén ne felejts el rámírni, mert lehet érdekel a robogó most már.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ne tessék általánosítani!!
10/8 betartja, a többi faszbunkó.
Az már más téma, hogy Hollandiában úgy van kialakítva a rendszer, hogy piroson át lehet menni...
JA, és ÁLLÍTÓLAG Magyarország 3. helyen végzett (állítólag 'kerékpáros nemzet' vagyunk) megelőzve több nyugat európai országot!! Mégis le van szarva az infrastruktúra..[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
huszi.gyb #54630 üzenetére
"Keveset megyek kocsival, de így is évente sok olyan eset van, hogy nem sokon múlik, hogy kivasaljam a köcsögöket."
Azért tiszteljük a másik felet!
Azt sose felejtsük/felejtsd el, hogy a kerékpárosokat nem védi 1 tonna karosszéria, saját felelősségre bravúrkodnak és maguk helyett is vigyázni kell rájuk! Sokan nincsenek tisztában milyen baleseteket szenvedhetnek.
Lebénulás, agyrázkódás, koponyatörés, emlékezetvesztés, iszonyú fájdalmas kulcscsont törés, legrosszabb esetben halál.
Másokat is várnak haza, nem csak minket![ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
30z.Samu #54703 üzenetére
Oké, de lépjünk tovább. Ott vagy abban a pillanatban, hogy elkerülhetetlen, mert befordul előtted egy autó, mondjuk elvakította a napfény és nem látott téged.
Van bármilyen ruházat amiben egy 50km/h-s repülést túl lehet élni?
Tudom, ez is olyan mint biciklinél, hogy gyakorlatilag ha rosszul esik az ember 15km/h-nál is meg lehet halni, meg van olyan, hogy 80km/h-nál túléli a motoros, de mivel csökkenthető a kockázat? Van már olyan ruházat, mint autóknál a légzsák?Nem akarok hülyeséget beszélni, de láttam ilyet 1-2 évvel ezelőtt biciklisisakba szerelve.
Igaz csak tervek voltak, de már a gyártás szerintem elkezdődött, mert elég komoly pénzösszeg jött rá össze.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
Bogyó bá' #54705 üzenetére
8 év közlekedés kerékpárral megtanított a brutálisan defenzív vezetésre!
Megvan az autóssal a szemkontaktus, de látom, hogy csak azért is becsorog a kereszteződésbe, ha nem jön mellettem, mögöttem senki, behúzódok az út bal oldalára és/vagy ha ez nem kivitelezhető, mert jön autó, akkor inkább lassítok 10km/h- körüli sebességre és várom a reakciót, hogy befékez, vagy elindul.Tegnap egy 5-ös BMW a Shell kútról olyan gyönyörűen rámhúzta a kormányt, pedig 35-el jöttem, hogy 10km/h-ra satuznom kellett. Megvolt a szemkontaktus, "mögém" nézett jön-e autós, és már padlógázzal jött is kifelé.
Senkiben nem bízok, hogy elférek az autó és a patka között, ezért inkább szoktam satuzni, minthogy belemenjek a dynomen helyzetbe. (Közlekedési helyzet, még nem veszélyes, csak könnyen azzá válhat.)Életem fontosabb, mint az elsőbbségem kierőszakolása.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Liberty be befer a sisak?
undefined
-
ludsimon
veterán
Ez 50cc? 50 cm ben van olyan amibe belefér a sisak és nagykerekű és ajánlott?
undefined
-
ludsimon
veterán
Ki mire szavaz?
a, Scarabeo
b, Liberty
c, egyéb négykerekű 50ccundefined
-
ludsimon
veterán
válasz
Pete55555 #54744 üzenetére
Pont az ellentétem vagy!
Gyorsan beleugrasz valamibe, aztán rájössz később, hogy kellett volna még 10-20 db-ot megnézni.
Amúgy nem néz ki rosszul!
Én még gondolkodok egy 15-17 év körüli elpusztíthatatlan benzines japán autón (ami tudom, rozsdásodik mint állat..) de cserébe télen nyáron, esőbe, hóba, fagyba lehet használni és kitart. (Szerkezetileg elpusztíthatatlanok a régi japánok.) [Toyota, Mazda, Honda]Nem szeretném megbánni azt az összeget amit járműre költök.
És ha valahová leizzadás nélkül kell odaérnem télen, nem választanám a tömegközlekedést..
Bicikli mellé úgy érzem kissé fölösleges Bp-re a robogó, cserébe autóval lesz lassan dugódíj, de ha egyszer kell akkor nincs mit tenni.
Még rágódom.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54759 üzenetére
Azért sokkal gázabb egy igényes helyre egy kávédarálóval megérkezni, mint egy akármilyen 15 vagy 10x éves japán autóval.
Annál szerintem nincs gázabb.
Senkit nem tudsz elvinni, stb.!De alapvetően igen, a példa jó volt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54762 üzenetére
500-600k?
Évi 3000-5000 km-ről beszélünk.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szmissz #54764 üzenetére
Rosszul tudod!
~ 140 HP körül van kemény 1 milliós beleköléssel az a tuning amivel úgy megy.
190HP-s ibiza. ennyi.Ugye az se mindegy, hogy egy autó 650Kg, vagy 1000kg.
Na de mindegy, elkanyarodtunk a témától!
Én a japán autókat nézem, mert azok bizonyítottan agyonüthetetlenek még dízelesben is.22 éves japán dízeles autón tanultam amiben óra szerint volt 350e km, de mondta az oktatóm, hogy minimum 500K km van benne, mert úgy vette, hogy tekergették.
Kopó alkatrészeken kívül kiemelem, SEMMIT nem cserélt rajta!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54767 üzenetére
Robogónál télen, esőben, hóban teheted le és akkor mehetsz BKV-val..
Megjelenni a büdös motor miatt lehetetlen egy ilyennel.
Elvinni senkit nem tudsz vele.
Stb.Második évet számold inkább, az már korrektebb!
Mire nem kell költeni amit megveszel használtan? Nincs olyan amire nem kell, vagy cask olyan áron, amennyit ráköltesz egy normál árú használtra.
Kopó alkatrészeket kicserélem, évi 5k km-re ha 20 évet használom se kell többé lecserélnem a tárcsákat, vagy vezérszettet.5 évre tervezek ilyen régi autót venni, nem tovább.
134k / év második évre qvára megéri.........
Mennyi is a BKV éves bérlet? ..[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54770 üzenetére
Honda Civicet nem vennék. [boyracer autó alapból kizárt.]
AndrewTdi:
Minek az.
Adagolós Skoda Octavia 1.9 TDI 1 milka, aminek már a futóműve egész jól ellenáll a retkes magyar utaknak.
Annyit nem szánok rá, ezért esett ki az 1.9 TDI. Marad a sokkal olcsóbb benzines. 14-17 év közötti japánok.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #54780 üzenetére
Az mit jelent ha 10-el lassabb?
Fater robogója 80-at tudott, de már csak éppen megvan a 70.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
szmissz #54785 üzenetére
komoly problémáid lehetnek.
Ha ilyen hülyegyerek lennék, venném az E36-os 320i-t és ha elromlik valami (ami gyakran előfordul egy ilyen idős BMW-nél) az egész fizetésem hagynám a szervizben azért, hogy legyen egy BMW-m.
DigitXT:
Próbáltam tapasztaltabbaktól információt gyűjteni előnyökről, hátrányokról.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
30z.Samu #54790 üzenetére
Hány km-t robogózol egy hónapban?
kcsa:
Pont ez az, hogy mindent egybevetve még mindig +1 az autó mellett.És mi van, ha veszek mellé egy robogót? Fenntartási költsége mennyi is ha nem használom csak évi 3-4k-t?
Nem értem most mit kell lovagolni még mindig azon a témán, hogy kell-e autó vagy nem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
huszi.gyb #54794 üzenetére
Igen, kiszámoltam és megáll havi 15-16k-ból a fenntartása. tankolással, karbantartással, gumikkal, kötelezővel együtt.
Azzal viszont számolni kell, ha robogót veszek azt télen, esőben, hóban, fagyban le kell tennem és BKV-znom!
És 6 hónapot motorozni, 6 hónapot BKV-zni mennyi is, számoljátok csak ki?BKV bérlet 9500Ft HAVONTA.
Vagyis 5-6k a tankolás 50cc-be:
6x 5k = 30k
6x 9,5k = 57k87k évente, és ha ezt elosztom 12-vel: 7.000Ft havonta, és nem számoltam bele az esetleges karbantartási költségeket, pl gumi, akku, stb (mondjuk évi 15k-t számoljunk rá karbantartásra) és akkor kijön havonta 8500Ft-os robogóköltség. Szóval elgondolkodtató egyáltalán megéri-e a robogó, ha ennyi lemondással jár + ennyibe kerül.
Ha mondjuk munkába bringázok, az ingyen van, akkor az autót jó ha 3000-5000km-t fogom használni 1 évben.
A totalcaron 5000km-el számoltam a fenti összeget.kcsa:
Senkit nem akarok téríteni, de ti támadtok állandóan azzal, hogy én nem számolok utána..
Utánaszámoltam mielőtt még IDE beírtam volna, kíváncsi voltam a robogósok hogyan szokták megoldani ezt a kérdést.
Érdemi választ továbbra se kaptam, az oltogatás az megy.
De hogy télen mit csinál a robogós arról senki semmit nem ír.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz
mumtaz #54807 üzenetére
Nagyon jó megközelítés!
Végre egy értelmes válasz!Én is mindig ez miatt gondolkodok el, hogy tényleg nyáron szinte csak állna az autó, és ugyanúgy fizetném rá a kötelezőt.
Viszont sose lehet tudni mikor kell valakit elvinni valahová és akkor szükség lenne ugye az autóra.undefined
-
ludsimon
veterán
Zárjuk rövidre!
50cc lesz, autó nem!undefined
-
ludsimon
veterán
2T léghűtésesben, fekvő minarelli honnan tajekozodjak melyik motorban van?
Van valami hatalmas adatbázis?Den:
Köszi, hasznos volt![ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen