- C# programozás
- Hálózati / IP kamera
- eBay
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Aliexpress tapasztalatok
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- DIGI kábel TV
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #38718 üzenetére
Egyet értek. Szűkös keretből én is 50-est vettem, és utólag is azt vennék Nem kell műszakiztatni, olcsóbb a biztosítás (minimálisan), nincs átíratás... Alkatrész árról nem tudok nyilatkozni, de a gumi pl vicc az enyémre 10" kerék. (Igaz, hogy úton szívom a hátrányát). 2T 50ccm már elég lehet Budapesten, ha kell majd megelőznek. 60as tempónál azért csak nem tartom fel a kedves autósokat. (Főleg ha megnézed, hogy A-ból B-be én hamarabb eljutok, mint bármelyik autós )
A 125ccm-be van egy kis tartalék, bár 4T-ben engem annyira nem nyűgözött le a gyorsulása, kicsit többet vártamwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #38721 üzenetére
Király Alakuljon csak. Nálam párásodási probléma egyáltalán nem jelentkezett, igaz, hogy leghűvösebb ma volt (reggel 8-kor) 20 fok körüli hőmérsékleten még nem próbáltam.
(#38726) Grillo: 125 se elég mindenhol. Kiscelli utcában erőlködött a SYM (~250kg,15Le, 125, 4T). A Tact-om (kb. 80Kg, 50ccm, 2T) ugyan olyan "dinamikusan" ment fel. Ennyit számít a légellenállás, és a tömeg. Szóval az se mindegy, hogy konkrétan melyik gépről beszélünk.
Jogsi téma: Ha a korod meg van hozzá, kb 10 000Ft különbség (vagy még annyi se) az A2 és az A közt. Inkább már utóbbi, aztán attól vehetsz még 250-est.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #38796 üzenetére
Pontosan így történt. A múltkori 125 4T-vel sem hagyott le nagyon, most is maximálisan figyelt rám. Az meg nem zavar, hogy néha elmegy mellettem, sőt... Jót gurultunk, szépjuhászné úton szerintem is a "maximális" tempót nyomtuk (mármint ami a biztonságot illeti).
SymbianOS: Kicsit úgy érzem kisebbségi komplexusod van azért, mert 50-es roxival mászkálsz... Hát a Tactom még lassabb Lehet, hogy viszi a 60-70km/h-t, de kényelmesen 55 max. 60 óra szerint (1-2km/h-t csal). De engem nem érdekel, ha együtt megyünk ki, megvárnak, én meg majd húzom neki.
Más: Szombaton az esőre való tekintettel elkértem rokonoktól a CC-t. Így 1 napot állt a robogó. 7-8 rúgásra gyönyörű füstfelhővel indult. Utána végig tolta a vastag füstöt. Csak akkor múlik el, ha terhelésen bemelegítem. Most erőt vettem magamon, állítottam az alapjáraton (megemeltem), így ma reggel volt túl magas a szivatós alapjárat (ezek szerint nem szívató lesz a gond, az működik). Az előző tulaj azt mondta, hogy úgy állította be, hogy bejáratásnál maximális olajzása legyen. Ez most ugrott be. Okozhatja az általam leírt hibát? Köszi
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
-
huszi.gyb
senior tag
Extra nagy lett a pangás, lenne egy kérdésem.
Hogyan kell a karburátort helyesen beállítani? Tact-on most kísérleteztem, most nem áll le melegen, viszont szerintem kevés benzint ad indításkor, így hidegen többször meg kell rúgni (püröfög párat, és leáll). Gázt sajnos nem tudok húzni neki olyankor... Ja és hidegen elég masszívan füstöl. Gondolom sikerült túl sok olajat adni neki? Viszont melegen ugyanúgy (sőt jobban) megy. Most már kisebb a "holtpont" induláskor.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Weeman1 #38901 üzenetére
A kettő nem zárja ki egymást. Eddig se tette (Én is dolgozok).
wolfnet: Még nem, Tact-hoz nem igazán találtam. Egyelőre azt próbálom meg kideríteni, hogy melyik Dio-val egyezik meg a karbi. A gép: Honda Tact AF31 1995 ha minden igaz (Bár ki tudja miket mókoltak eddig rajta)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #38917 üzenetére
Tudod mit? Tacton van annyi csavar. Elhozod, kicsavarozzuk, meg vissza és nem csak úgy áll
Egyébként a hegesztést csak végső esetnek mondtam. Mindig először ezt szoktam alkalmazni. Igaz, hogy Simsonhoz nem vettem gumi kalapácsot. Samuval odab@sz@rintottam 2-3at azt' jó az
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz runner 125 #38945 üzenetére
Már nem ezért vagy azért, de nálam a 104/1,27 az 81,9 (kerekítve) hogyan jött ez ki?
Ha hirtelen jó a matek (bár nem biztos) kb 36%-os kedvezmény volt
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #38981 üzenetére
Köszi a tesztet Akkor Continental még egy minusz pontot kapott
bogyo112: Ma nekem is párásodott kicsit a bukó. Megoldás: 50 alatt nappal szemben nem szabad menni (Megjegyzem, az előző bukóm is párásodott, jobban mint ez, és még szelesebb is volt). Lassú menetnél 1 kattra felnyitom, ha gyorsul a tempó, akkor lezárom
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #38998 üzenetére
Én már megszoktam, városi körülmények közt az összes teljes bukóm párásodott (ez a harmadik). Én kapok levegőt azzal nincs gond. Városban 1 katt, és kész (Nem hiába a robogós bukók jobban szellőznek, viszont a védelméről, és a szélzajról ne beszéljünk
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
Igen. Ebben egyet értünk. De szerintem Kappa KV4 Jade 18k (+pk) árban nem tudsz nekem legalább ilyen minőségű, beépített napszemüveges nyitható bukót mondani. (Van otthon valamilyen Katrina bukóm, az felnyitható, nincs vele gond, csak tesómék össze b@szkodták, a matricák sérültek, karcos lett, meg koszos a belseje... Így tartaléknak otthonra jó, ide vettem újat
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #39094 üzenetére
Összeröff ötlet... Eddig nem akartam bedobni mert még sok (családi) összetevőtől függ...
De feltételesen: Jövőre megrendezhetnénk egy Balaton melletti PH robogós találkozót
Van egy kb 1500nm telkünk, présházzal... Oda lemehetnénk, mondjuk egyik délután gyülekező, este sütés, főzés (szigorúan szabad tűznél), iszogatás, másnap haza... Sátorhely akad, néhány ágy/szoba is van. Mind ez feltételes, mert sokan használjuk, így mindenkivel egyeztetnem kell... Vélemény?www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Kolondrum #39225 üzenetére
Nem tudom írták-e már, bocs, még kicsit le vagyok maradva, visszaolvasok. Az SOS jogsinál (ott van tapasztalat) béreltünk már haverral többször is, GS500 (naked és idomos), ER6, CBF600... Ebből kettővel vitt, illetve vezettem... Sajnos az ER6 kimaradt, majd legközelebb... Hidd el, megéri próbálgatni. És ők rendesek, visszaadják a kauciót (ennyi a Casco önrésze 100k).
Igaz, hogy 125-nél nagyobb robogót nem vezettem, de eddig én is a váltós pártján állok (Autóból is a kézi váltót szeretem, városban viszont kényelmes az automata [Passat CC 2.0TDI, A6 2013 3.0TDI quattro] mentek, gyorsan, de kézi váltóval lett volna az igazi szvsz.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz AndrewTdi #39331 üzenetére
Félreértettél... Nem a kocsit a motorhoz. Robogót, váltóshoz... De ugyanez volt nálam kocsinál is. Nekem kell a visszakettőpadló feeling. A DSG se rossz, meg a társai, de a "löködés" sem ugyanaz. CBF-ben is tetszett, hogy ha kell 50-nel mehetek 2000, és 12000-es fordulaton (kis túlzással) csak más más erővel. Ha akarom csendes, ha akarom felbőg, és megindul. Nekem ez adja a feelingjét. Bár azéert valami nagyobb gépet szívesen próbálgatnék még.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Kolondrum #39333 üzenetére
OK, jogos... Én sem vagyok túl tapasztalt, de mint lejjebb írtad, fejben dől el.
170130ig húztam neki, autópályán. Lakott területen a 70LE, és 600ccm ellenére lehetett 50-nel menni. Kipróbáltam, hogy hogy húz különböző fordulatokon, és utána biztonságosan tudtam kezelni. Persze döntsd el magad. Csak óvatosan (én is azt vallom, nem az a király, aki gyorsan tud menni, hanem aki meg tud állni ).www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Ketrec #39350 üzenetére
Ugyan ezzel szívok. Nálam segít hogy 5 rúgás gyújtás nélkül, majd 10 rúgás gyűjtással... 1-2 ütemet ad, utána 1 rúgás, és megy Onnantól pöcc-röff... Nekem is a karbit ajánlották, de most egészségügyi okok (fogakkal szívás) miatt leállítottam, ha visszamegyek, nekiesek, és kicserélem a tömítéseket.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39433 üzenetére
Megpróbálok a kérésednek megfelelő választ adni. DE! A legalitás mellet eltekintve. Kik használhatták előtted ezeket a gépeket? NSR-t régen gyártották mára 10 év fölötti mind, ha jól tudom (haveromnak van, Honda, tehát nem rossz, de ha rendszeresen használná 100-150et bele kéne borítania). Szóval 50ccm papírokkal, egy 35LE-s gépet... Sok a "hülye gyerek tulajdonos". Húzza neki hidegen, ha kell ha nem. De ha kifogsz jó állapotút, akkor nem rossz bolt.
RS tulajt egyet ismerek, neki aránylag új gépe van, nem volt vele gond, szépen karban tartotta.De egy kicsit menjünk még vissza, és gondold végig. 35paci (anno amikor haver vette korlátlan kellett hozzá, most lehet, hogy A2-be belefér). 125ccm, nincs belőle 50-es. Amikor megtörték, és kijöttek a rendőrök (ott voltam), segítettem elvinni a törött motort, azt nem akarták elhinni, hogy 125-ös. Volt ott forgalmi meg biztosítás, meg adásvételi is. (És ki se hívták a rendőröket, mert nem volt személyi sérülés, megegyeztek). Ennek ellenére az arra járó éber őrök azonnal megfingatták... De elengedték végül. Neked ez meg ér ennyit? 50-es papírral még 21 éves fejjel se hajtanám. Óra szerint tudja a 140km/h-t 1, 120km/h-t 2 személlyel.
A döntés a tiéd, én NEM VENNÉK EGYIKET SEM! ilyen feltételekkel.
Széles utat, gumi fákat!
szerk.: Ja és alacsony futás? Ezért tekerik az összes órát. Nem fogsz (ennyiért, ilyen) 5000km-es példányt kapni.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39449 üzenetére
Szerintem 10-15 000-rel az órában (minden másban 50 000) kaphatsz gépet, de fölösleges. A gatyádat ráköltheted. Ritka a megkímélt példány. A 125/50 híve sem vagyok. Egyébként gyakorló kezdő motor: Simson. 70k-ból veszel egy szépet, megtanulod, hogyan működik, szerelgeted. 4 sebességes, vállalható. Aztán onnan mehetsz fölfelé. Az összes nagy motoros ismerős lecseszett, amikor mondtam (kawa 1000ccm, Suzuki 750...) hogy nekem CSAK Simsonom van. Reakció: Mi is ott kezdtük.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39466 üzenetére
Nem biztos, hogy azonnal, nem biztos, hogy mindre kell.
Viszont HA kifogsz egy elég jót, megúszhatod. Viszont nagyobb az esélye annak, hogy valami hülye gyerek hidegen gyilkolta, mert olyan jól megy (nem egy ilyet ismerek)...
Kérdés. Ha rosszat fogsz ki, lesz türelmed/pénzed a javításokra? Egyébként szerintem kezdő motornak bőven elég egy gyengébb...
Vagy vegyél egy GSXR1300-at 50-es papírokkal
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39475 üzenetére
Itt egyet kell értenem a többiekkel. Én is fiatal vagyok, haver NSR-jét nem egyszer húztam a pirosba. Ezek a gépek erre vannak. De haverom is (hülye barom, emiatt, amúgy rendes) hidegen azt mondja, h nem pörög 1-ben 8000fölé (ott kapcsol a power szelep), nem érti miért... 2-ben ha rajta tartja a kezét a gázon 8000-nél megindul, és onnantól engedi. Na ilyen nálam nem volt, mindig melegítettem, és csak utána.
Nem lecseszésnek, vagy bárminek... De nem értem. Miért is kell 35Le egy KEZDŐ motorba? 50-es papírokkal? Mire használnád? Ha 2 személlyel túrázni, még megérteném, de ahhoz rendszám is kell. Egyedül, kezdőként szerintem bőven elég hozzá, hogy meghalj a fele ekkora erő is (tapasztalat, egyszer majdnem elszálltam az NSR-rel).
Ha a többiek nem értenek egyet, kérem jelezzék, lehet, hogy nekem (volt) elég a Simson kezdésnek. Egyébként komolyan ajánlom
SymbianOS: Szívesen. Ha van rá módod a CBF600-at próbáld ki, nekem nagyon bejött az is Nem egy kanyarfaló szvsz, de nekem tetszett.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39480 üzenetére
Így értem a választást. A váltósat megértem (nekem is jobban bejön). Nem tudom mennyiért kapsz, de 125 4T nem játszik? Talán megkíméltebb, kevesebb a digitális üzemmódban hajtott, mivel nem arra van kiélezve). Én a múltkor Sym ~250kg+én+csomagok, 15LE mentem Tatabányán, teljesen használható volt. Gyári, sima, 125ccm robogó. Így gondolom bármi 4T elmenne ott. Haverok lehet, hogy ott hagynak. De én akkor is lebeszélnélek ezekről a gépekről
Hidd el nekem. Bármekkora gépet veszel, kevés lesz 2-3 hónap után. Legyen az 1-2-10-50 vagy 100Le
Egyébként a Simsonnal nekem a mai napig szépek az emlékek. Még szívesen hajtanám, csak több vele a szopás mint a szabadidőm Ha egyszer sok pénzem lesz, felújítom teljesen. Addig áll tovább a garázsban.
Ja és még egy... Esés. Tisztában vagy vele, hogy márkaszervíz hónapok után tudott ~80k-ért idomot szerezni NSR-re (/db) bontott NEM VOLT! 3 hónapig állt haver gépe emiatt. Csak gondoltam szólok
(#39481) korpicschess Egyet értek. Nekem Simson/robogók után is soknak tűnt az NSR. Mint említettem majdnem el is szálltam egyszer. Pedig nem vagyok eszetlen típus, de szeretem a sebességet.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #39483 üzenetére
Detto. Ez volt. Jön az állandó dugulás, és társai Napi szűrőt átneveztem heti szűrőre (csere periódus miatt ) De akkor is. Ha nem költöztem volna el itthonról, a mai napig használnám. De fél év állás, fél év hajtás (2 hetente hétvégén) nem tesz jót neki. De lehet kapni jobb állapotút, az az én hülyeségem volt, hogy ami itthon áll 20 éve azt akarom megmenteni Szóval 70-100 közt egy normális S51 4 sebességes. Én erre szavaznék. Bőven megy 60-70km/h-t több minek egy kezdő motorba? Szerintem...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39488 üzenetére
SIMSON!! Azzal lehet érezni, hogy mi az a motorozás. A szopóággal együtt, ez vele jár. Az olaj, a csavarhúzó... Minden szívásával, és minden szabadság érzetével együtt. Én még mindig arra szavazok. Jó állapotú, 4 sebességesre. Ha érzed a gépet, forgalom nélküli utakon már lehet hülyülni. Ha eldöntöd mi van? Max. Le kell fújni. Nem drága, ha mégse tetszik a motorozás. 3500Ft-ból megvan az éves biztosítás. Ha ne adj' Isten baleseted lenne, megmarad a jogsid, és még vagy 50-100eFt-od egy NSR-rel szemben. Az alkatrészek gyakoriságáról és árairól nem is beszélve. És akkor se legyen műszaki nélküli 30+LE-s gép az utakon. Szerintem.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39503 üzenetére
Jó döntés. Egyébként lehet, hogy nem volt probléma vele, és én se vagyok szent (nem egyszer vezettem jogsi nélkül/ úgy, hogy nem vezethettem volna a járművet (céges, bérelt, 18 év alatt külföldön... ) )
De ez nem jelenti azt, hogy napi szinten bevállalnám. DT50 jó választás, hirtelen ahogy átfutottam, volt pár szimpatikus. 15 LE messze nem SMKP, de ez vállalható szerintem, cserébe megy is Aztán jogsi, nagyobb gép. Fokozatosan. Széles utat, gumi fákat!www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #39512 üzenetére
Mint írtam hirtelen ránéztem, ennyit írtak teljesítménynek 2db hirdetésnél. Lehet, hogy valami turbós blokk Bár nem ismerem a DT-ket, de 2T-ből nem tűnik lehetetlennek. NSR 2T 125 35LE? Akkor 50ccm 15LE? De mint írtam, DT-t nem ismerem, csak következtettem. 4T-ből nyilván 125>15Le környéke.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #39540 üzenetére
Ok, hiszek nektek. Mint írtam, ez az én logikám volt, nem állítás.
Egyébként... 50-esre nem tettek power szelepet? Csak kíváncsiságból. Egyébként DT-t eddig csak egyet láttam élőben, azt is parkolóban Szóval mint írtam nem sok közöm van a konkrét motorhoz. Kösz az infókat.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!