-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
waveson
tag
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat. A hiszterézis állítása még ettől függetlenül érdekelne, ha +4-et be lehetne neki adni akkor jó lenne. Az is lehet hogy 0-án áll.
mpo: Itt ilyenekkel nem lehet trükközni, hogy automatára állítod, vagy hűtésre, fűtésre, a beltéri kommunikál a VRF-el, a VRF pedig központilag vezérelhető, tehát ha azt mondják neki hogy márpedig hűteni 25 fokig lehet (tehát 24,23,22,21,20 fokokat nem tudsz beállítani, hiába írja a távirányító hogy 20, a klíma 25-re állítja be a hőmérsékletet), fűteni pedig 18 fokig. Itt is hiába állítod többre, nem lesz több. A gond itt azzal van hogy 18 fok valszeg a klíma magasságában van, ami kb 3 méter. És még van 2 méter álmennyezet nélküli magasság a plafonig. Szóval úgy sz*r ahogy van. Ha lehetne 22 fokra állítani a klímát, akkor lehet jó lenne, de nem lehet sajnos.
Ezért kérdeztem mint utolsó mentsvár, hogy lehet-e hiszterézist állítani, mert azzal el lehet érni azt, hogy abból a 18-ból 22 legyen mondjuk. -
pjen
félisten
Nem, valóban nem sok, de eddig nem csak a csupasz fűtésről volt szó. A családiban is úgy számolunk. Akinek 80 K volt a rezsije, lehet füvet termelt a kis szobában. Ahhoz a 66000 ft hoz is lehet hozzá kell még adni havi 25000 ft ot és már nem is olyan olcsó. Ez rengeteg dologtól függhet. Társasház az ezer éves belvárosi körfolyosós is lehet. Vagy a keresztlányomék iker háza ami társas mert nem elég nagy a telek. Kedves rokon havannai első emeleti lakása ami alatt fűtetlen tér van és a padlón lefagy a lába.
-
PROTRON
addikt
Továbbá a villámkárókkal kapcsolatban az üzembentartónak kötelessége védekezni, első alkalommal elvileg a biztosítók megtéríthetik a kárt és jelzik hogy pl nincs Túlfeszültség levezető az elosztóban ami miatt második alkalommal már nem fognak fizetni.
De egyéb kibúvókat is kereshetnek, mivel ugye társasház...pl azt mondják hogy a villanyszerelő általi áramszünet okozta és azért nem fizetnek.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
rígel
őstag
Ne menjünk ebbe bele, látom nagyon komoly, normakövető állampolgár vagy, szigorúan nézve igen, igazad van.
Csak hát a gyakorlat nem így működik, sőt sok esetben a biztosítók embere javasolja az ügyfélnek, hogy várjon egy villámot. Ugyanis nekik is jobban megéri kifizetni egy emészthető összeget, mint adminisztrálni, kárszakértőt kiküldeni.... mindenki jól jár.
Ismétlem, nem a notórius visszaélők esetében, de 1-2 évente simán belefér, teljesen bevett dolog, a biztosító sem fog ugrálni, bármilyen fura, de olcsóbb neki ha fizet. (nyilván nem elrugaszkodott összegekről és nem havi szinten beszélek) -
PROTRON
addikt
Nem az a kérdés hogy egyesével felkapcsolva őket nem vágja le.
Az a kérdés, hogy amikor elindítasz egy mosást 90 fokra (nem 20-ra, hanem 90-re, mert ágyneműt mosol teljes töltéssel), elindítasz egy teljes mosogatást, miközben éppen bekapcsolod 230fokra a sütőt mert fel kell melegíteni 20 fokról (nem előmelegített 150-ről, hanem szoba hőmérsékletről és nem is a szinten tartás ideje a lényeg, hanem a felmelegítés), elindítasz egy friss kávéfőzést mert a tegnapi már nem finom, miközben a partnered nekiáll porszívózni mert vendégek jönnek.
Majd észbekapsz hogy 3 napja nem voltatok otthon és előtte lekapcsoltad a klímát hogy ne fogyasszon, emiatt nem csak a levegő hűlt vissza 16 fokra de a falak is kihűltek. De jönnek a vendégek így turbó módban 30 fokra felnyomva full teljesítményen járatod legalább fél 1 órát a klímát.Na a fenti berendezések együttes járása esetén simán lehet olyan 5-10 perc amíg folyamatosan 5-6kW-al terheled a hálózatot. Ez sok a 16A-es modern védelmi karakterisztikával rendelkező kismegszakítóknak, amelyik meg nem vág le azt azonnal ki kell cserélni, mert nem véd meg.
Régebbi bakonyi típusok között sok olyan van ami ilyen helyzetben nem vág le aminek hogy örülnek a tulajok hogy jajj de jó akkor nem kell bővíteni, hülye villanyász, végül is csak ez a szakmája.
Aztán egyszer csak kiderül hogy amikor nekik is fontos lett volna akkor sem vágott le és jön a füst a fali kötődobozokból meg a csodálkozás, meg persze megint a villanyász a hülye hogy nem erőltette a felújítást, tehát mindenki más a hibás.Ez utóbbit nem Rád értem, mert nem ismerlek. Általános jelenség.
A betáp kismegszakítót nem arra kell méretezni hogy mi a legerősebb fogyasztód, hanem egy átlagosan rossz eshetőség esetén se kapcsoljon le feleslegesen.
Az egy dolog hogy lehet "okosan" használni a dolgokat és megjegyezni hogy miket nem használsz együtt.
De azért a 21. században ne már hogy a nyúl viszi a puskát és a saját otthonodban a berendezések hisztiznek hogy mit mikor használhatsz. Mint ha gyerek lennél.#65847 Intruder2k5
A szolgáltatót a lakáson belüli hálózat nem kell hogy érdekelje, azt nézik csak hogy ha látják a lakáselosztót van-e benne Fi relé, ha nem látják még az se érdekli őket. De ha látják hogy nincs, akkor is van hogy csak szólnak hogy kéne, de nem csinálnak egyebet.
Az elosztó előtti vezeték a mérőórától, meg a mérőórát betápláló vezeték érdekli leginkább őket első körben.
Simán lehet hogy 20 vagy 25A-ig csak sima kiszállási díjjal megengedik a bővítést.De valószínű hogy inkább teljes szabványosítást kérnek az adott mérőórára(nem csak vezeték és hozzá kapcsolódó védőcső cserét, hanem a mérőórát be kell építeni egy műanyag dobozba), ami már tényleg több százezres tétel lehet, cserébe meg van oldva egy gond, valamint növeli az ingatlan értékét.
Az nagyon jó hogy a sütőhöz és a klímához legalább vittetek új vezetékezést, gondolom "mérőóra" mellett van a kiselosztó.[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
pjen
félisten
Azért lehet, hogy a Daikinnak adott esetben bizonyítania kéne, hogy a karbantartás hiánya okozta a hibát. A villany tűzhelyre is rá van írva, hogy csak szakember üzemelheti be, ott is bizonyítani kell hiba esetén , hogy a szakszerűtlen beüzemelés okozta a hibát. Egyébként él a gari. Szóval kérdéses, hogy a Daikin felülírhat e egy törvényt.
-
TeeJay
félisten
Hozzáteszem rokonok haverok barátok ismerősök 100%-ban tojtak a garanciára úgy mint én is hiszen úgyis én fogom nekik takarítani és 3évet menni fog a Daikin gond nélkül.
Ha meg baja van úgyis én intézem azt is úgyhogy egyelőre nem kellett senkinek sem garancia ráMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
gabor9991
őstag
Ez mondjuk nem teljesen így van ,volt jó néhány hozzászólás úgy összességében a kérdéshez és én megnéztem újra, nem azt írtam hogy nem értek egyet ezzel a kijelentéssel hanem azt írtam hogy szerintem nem biztos hogy így van.
De minden kétséget kizáróan se pro, se kontra érv nem lett leírva.#66692 mjani1172
Igazad van, nem éri meg ilyen összeg miatt pereskedni, csak lehet hogy ez is pont egy olyan dolog amivel simán becsapják az embereket.Az elvadult karbantartás árak lehet nem tudnánek megjelenni a piacon ha nem kellene kötelezően igénybe venni azokat.
de tényleg kár ezen vitatkozni, nagyfiú mindenki és azt csinál amit akar.[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
Ha télen/nyáron elromlik az évente igazoltan akárhányszor karbantartott klímád, pont ugyanolyan eséllyel nem lesz klímád fűtésre/hűtésre akár hetekig, kiváltképp ha a szerviz leszereli és elviszi, mert úgy lárja jónak és csak szervizben javítható. 15 napon belül kell javítania, de legfeljebb 30 nap áll a rendelkezésére.
-
gabor9991
őstag
Ki az a mindenki aki egy hivatalosan kiállított számlán jót röhög?
De most komolyan?
Ki ne találd már hogy a klíma forgalmazója akkora nagy hatalommal rendelkezik hogy még ilyen dolgokat is megszabhat hogy egy karbantartás minimum mennyibe kerülhet.
És mi van ha 15 forintért csinálja a karbantartást mert annyiba került a lap és a festék a nyomtatóhoz?
Komolyan azt gondolom hogy ti ezt tényleg komolyan elhiszitek amit írtok. -
pjen
félisten
Szerintem a számlának a magyar törvényeknek kell, hogy megfeleljen. Ha megfelel a Daikin nem emelhet kifogást. Egyébként a karbantartási árak igen tág határok között mozognak. Én is kapok az 5 kilímára nem kevés mennyiségi kedvezményt. Rokon a 11 fisher klímájára akár 50 % t is. Szezonon kívül már annak is alá ígértek.
-
gabor9991
őstag
Látod a feje tetejére állt a világ, van a Ptk. ami szabályozza a kérdést és vannak akik azt gondolják hogy a daikin vagy a gree vagy bármelyik másik gyártó azt felülírhatja.
Szerintem teljesen normálisan kértem többször is hogy aki ezt bármivel alá tudja támasztani az legyen kedves mutassa már meg hgy hol lehet erről infót találni és akkor ezután nézd meg mennyi és milyen stílusú hozzászólás keletkezett arról hogy ki mit gomdol.
De nem láttam egy linklet se amire tudtak volna hivatkozni és még most is ott tartasz hogy én írjak egy klímás cégnek és én kérdezzem meg hogy egy hivatalos számlát elfogadnak-e és én bizonyítsam azt hogy egy hivatalos számla az az ami.?És állítólag én megyek szemben az autópályán.
Itt számomra ebben a kérdésben egy értelmes válasz született #66728 ahol pjen leírta hogy a magyar törvényeknek kell megfeleljenm egy számla.Szép is lenne ha ezt egy vargáné és tárta bt. felül tudná írni mert árul egy alsópolcos kínai klímát. -
pjen
félisten
Én nem rágom , de szerintem elsősorban a törvények döntik el, amiket nem ismerek. A daikin az érvényes magyar törvények figyelembe vételével bárhogy dönthet. Egészen extrém eset, a klíma szerelő egy házban lakik a megrendelővel, tehát uti költség nincs, a ráfordított idő 15 perc, a felhasznált anyag 500 ft. Már meg is van a 2000 ft. Nálam mult évben 6K ért tisztították/ db. Két ember, közlekexéssel kb másfél óra.
-
addikt
A Daikin válaszára mondjuk én is kíváncsi lennék, hogy foglalkoznak-e egyáltalán közvetlen felhasználóval, vagy a szerződött szervizekre bízzák inkább a megoldásokat. Márpedig ha inkább az utóbbi, akkor gabor9991 megoldása egyértelműen működőképes (még ha engem is meglepett a haveri számlázás), mivel ha a szerelő vállalja a karbantartást, a javítást, illetve a garanciás ügyintézést is, akkor teljesen mindegy hogy "haverként" mennyiért állít ki számlát.
Mondjuk nekem nem sikerült felvennem velük a kapcsolatot, úgyhogy hiába is vagyok elájulva pozitív értelemben a berendezéseiktől, a kapcsolattartásuktól dobálom a hátasokat.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Szerintem viszont továbbra is az számít egyedül hogy az érvényes jogszabályoknak megfelelően van-e kiállítva egy számla, ezzel ahogy írtam korábban egyedül pjen értett egyet.
Kíváncsian várom a daikin válaszol-e egy ilyen kérdésre.Szerk:
RudY személye már a második aki szerintem érti hogy 2. napja mi folyik itt.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
Na várjunk, ha az adott szerelő hivatalosan karbantarthat klímát akkor a szerelő és a tulaj között lesz egy jog viszony+a szerelő és a Daikin között. Ha a szerelő kiállít a magyar jog szerint érvényes számlát az a tulajnak megoldás. A garit a szerelő és a Daikin majd leboxolja egymás közt.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Router gondok
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs