Hirdetés
-
IT café
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
válasz silmatauki #25708 üzenetére
A fuji nagyon jól, nagyon tudatosan építi saját leica-utód imázsát, és tényleg le a kalapot az objektívek fejlesztéséért. Csak pont más pénzűeket akarnak megfogni, mint a sony aps-c vonal. Tény ár-érték szempontjából vannak most remek fuji ajánlatok, de lesz itt még sírdogálás a fórumon, ha tényleg igaz lesz utód nélkül kerülnek kivezetésre a belépő modellek. Mikor elfogy majd a jóáras X-A1.
A sony az aps-c gépeket mindenkinek szánja, és senki nem mondhatja aki ismeri a vonalat, nem figyel a felhasználói visszajelzésekre. Ár-érték-sebesség oldalon pedig kifejezetten nehéz szerintem most megfogni az A6000-et, aki akar meg tud rá mit tekerni (amit érdemes is) A 30k körül megkapható E1855-öt ne mérjük a legalább 3x árú XF18-55-höz.
A felső kategóriát Sonynál a ff modellek jelentik, ami vonal alig múlt 1 éves. Az objektívekkel meg igaz megint úgy halad a sony ahogy, de nem kényszeríti senki versenyre. Az a 12-24-36Mp lapka sorozat élvezhető most is pár objektívvel, és jön a többi is. A sony valamelyest épít az A bajonettes üvegekre, ezt nem is titkolja. A fuji nem tud mire, ezért menekül előre (jól teszi).
Szóval kicsit almát körtével hasonlítgatás, nehéz egymás mellé rakni rendszereket, de ettől színesebb a piac. Ez nekünk jó. -
konyi79
addikt
válasz madgie #25713 üzenetére
Ha a fuji továbbra is felfelé pozicionálja ugyanígy magát, az a használt gépek árain is látszódni fog idővel.
Ha a használt X-T1 +20% áron kapsz egy használt A7s-t, meginogsz, és azt mondod ezek a színprofilok nem olyanok már úgysem mint az X-A1-ben, és rápróbálod a 12 samit a sonyra. Akkor kezdődnek majd a bajok. -
konyi79
addikt
válasz madgie #25721 üzenetére
Persze, ez egy példa volt (rossz) nincs itt jó vagy rossz.
Eltérő előnyök-hátrányok alapján döntünk, majd azt visszük magunkkal.
Más egy olyannak aki kezdi, más aki esetleg csak vázat növi ki vagy unja meg.
Most nem váltanék én sem, megvan az aps-c sor a sonyra, ezért lett a6000 az új gép. Annak idején fuji videó közröhej volt, az 5n porig alázta ebben kategóriáját (GH nem az). Ha most kezdeném vagy a fuji (X-T1 tényleg ütős), vagy az A7 vonal lenne, de nem bukok most azért akkorát újrakezdjem, nincs képminőségben akkora előny sehol.
Neked is ha nem lenne a fix sor nagyobb bajban lennél mit válasz, de van. -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #25724 üzenetére
Ilyen trükközésig nem jutottam, egyedül irányjelző releváns topikján látni eladó XF18-55-öt. Ott éppen nyaldossák alulról a 100k-t használtan.
E1855 nem ritka a használt 30k. -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #25985 üzenetére
Az 55-210 Szerinted mitől bődületesen trágya?
-
konyi79
addikt
Nem kedvelem én sem a 16-50-et, de most már tényleg...
Kikapcsolható a korrekció persze pixel élesség miatt, de minek is? 40x50-es nyomathoz is még bőven elég ami a szoftveres korrekció után marad a 20Mp-ből, szóval ezt hanyagoljuk már...
A feldolgozók fejlődése miatt igen elterjedt, hogy az objektívek utólagos korrekciójának lehetőségét figyelembe veszik már tervezéskor. Ennek is. Meg jópár másiknak. Önmagában a 1650 élességével nincs igazán baj, még korrekció után sem. -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #26131 üzenetére
Még mindig azt kérdezem, mire nem elég a 16-50 korrigált képe felbontásban? Nem az érdekel, belenagyítva látszik-e különbség, hanem mire nem elég?
Van A3 nyomatom ami a még életlenebb 18-55-el készült, semmi hiányérzetem nincs vele élességből, ráadásul az csak 16Mp képből lett.
Mondom, nem szeretem én sem a 16-50-et, de nem az élessége vagy a torzítása miatt. Ha helyén kezeljük egységben, nincs szégyenkeznivalója. Fogj egy 5N/5R/5T-t, vagy akár egy A5000-et, és mutasd a sort ami agyonveri ár-méret-minőség háromszögben, ha tényleg annyira szar. -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #26136 üzenetére
Pont a lényeget nem akarod megérteni, ne lépj ki az ár-méret-minőség háromszögből.
A 20-as szenzorról alkotott véleményed a tiéd. Nem gondolnám meg bírja szorongatni a 4/3-os lapka sem dinamikában, sem ISO-ban, de ettől függetlenül nincs bajom a m4/3-os gépekkel, nagyon jók is vannak közöttük, így az most nem lényeg. Aki veszi ebből semmit nem fog észrevenni, érdemi különbség nincs a két gép képminősége között a célközönség szempontjából, főleg a palacsinta kitekkel. A 20-as lapka baja egyedül annyi, nem adtak ki vele komolyabb gépet, mert nem volt rajta pdaf.
Viszont akárhol keresem, nem találok 100k környékén az általad jelzett GM1 kitet, inkább 170k környéke. Szóval szerinted ezzel kategóriájában agyonveri? Vagy a GM5, ami 900USD nyitóára itthon könnyedén lesz jóval 200k fölött? -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #26140 üzenetére
-
konyi79
addikt
válasz silmatauki #26163 üzenetére
Vágod mi volt az eredeti téma?
Ha arról van szó, a 20-as sony lapka nem szarabb a 16-nál, ne azt bizonygasd itt iso-ban elveri az új 24-es sony meg toshiba szenzor! Azt nézd meg, a 16-os szintjét hozza mind dinamikában, mind színmélységben; iso-ban meg egy icipicit jobb mindezt úgy, a felbontása 25%-al nőtt! Pedig 2-3 éve még azt a 16-os sony-t figyeltük, mennyire jó iso-ban. Sőt, még most is jó.
De érted az eredeti témára visszatérve ez megint kurvára mindegy, azt fogd fel aki zsebében van 100k HUF valamit venni, kicsit akar vállalható (vagy jobb) képminőséggel, nem 170k-t tud elkölteni! Azt vágod, közelebb van a duplájához, mint a célösszeghez? Jóval.
Hozhattad volna példának ellene az epl5-öt mint alternatíva, sőt az X-A1 az ooc jpeg miatt kompenzálva a méretét szintén hamarabb szóba jöhetne, de ez még mindig nem egy sor, ami a méret-ár-képminőség nézetéből rommá veri. -
konyi79
addikt
válasz dualcore #26292 üzenetére
Hát tedd, de legyen értelme én is beszállok.
Bulifotóra nem biztos az A5000 a legjobb, kakit se érsz egy jó vaku nélkül, amire mellé nem tudsz rátenni egy erős derítőt ne üsse agyon a képet. szerintem beépített vakuk itt nem játszanak, sokkal inkább vakusaru. Emellett fontos a minél kisebb fényben működő autofocus, ebben talán az új pana vázak a legjobbak. Az ajánlott A5000 szerintem a vaku csatlakoztathatósága miatt vérzik el, kell neked egy 30-as kulcsszámú legalább. Az A6000 meg kereten túl van, emelett hiába fasza a fókusz, sötétben nem olyan fasza. Szóval majd kioktatnak a m4/3-os kollegák milyen vakuzható vázat kapsz ennyiből, ami beleférhet keretbe.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz dualcore #26300 üzenetére
Ez az, egy normális gyári ttl vaku 60-70k körül indul, és akkor olyan vát kell alá amin van vakusaru, így nagyon szűkül a világ.
Nem azt mondom a beépített vakuk semmire se jók, de jórészt csak havaria esetén alkalmazandók, a jellemzően 4-7 kulcsszám közötti teljesítményükkel pedig tényleg nagyon kevesek, derítsd őket valamivel. Ha pedig bulifotózni indulsz, készülj is úgy. Bár persze, te tudod mennyire gondolod komolyan... -
konyi79
addikt
válasz dualcore #26304 üzenetére
Az a része, hogy a közeliek beégnek a vakutól, a távoliak sötétek maradnak, nem fog megváltozni bármit veszel, ha csak beépített vakut használsz; sőt ha direktbe vakuzol.
Ezért mondtam a nagyobb vakut, azt tudod kicsit legalább deríteni, így hülyén hangzik, de messzebre ér a fénye. A többin persze segít a nagyobb szenzor, de sok más is van még...
Ha vakuzgatni akarsz, mielőtt bármit veszel üssd be a gugliba "vaku" és olvasd végig az összes cikket amit erről találsz. Nyugi, 2 este alatt a végére érsz. Ezután kicsit jobban képben leszel, mire is van szükséged -nem szabad elkapkodni. -
konyi79
addikt
válasz Alabástrom #26412 üzenetére
Elhiszem a telefonon kell a HDR, annyira kicsi a szenzor dinamikája, valamivel kell javítani
Fenntartással kezelve a HDR szükségét komolyabban: szinte az összes Sony-ban van többképes HDR; ráadásul hülyére is lehet paraméterezni, példul hány ev eltéréssel készítse a képeket stb... Azonban akkor sem lesz olyan, mint amit te húzgálsz össze gépen, egyszerűen azért mert a gép csak átlagol. Ennél jóval célravezetőbb ilyet igénylő helyzetben expozíció sorozatot lőni akkor már, amit szintén paraméterezhetsz, akár 5 eltérőt is lehet, később pedig külön-külön kezdhetsz vele amit akarsz. Vagy csinálsz HDR-t belőle.
-
konyi79
addikt
válasz Alabástrom #26416 üzenetére
Gyanítom a mai szenzorok dinamikájának ismerete nélkül igen. Meg ez a HDR is olyan dolog, amire nem alapoznék. Hamar megunja az ember.
Nem tagadom, vannak üdítő kivételek, olyan helyzetek, aminek jól is állhat a HDR, de azt se az auto HDR fogja kiköpni, max távolról közelíti.
-
konyi79
addikt
Néha már úgy estek neki valakinek, ha Sony-t mer ajánlani, mintha svájci frank alapú lakáshitellel kufárkodna.
A mostani lecsúszott árán az a5000 igenis alternatíva annak, aki normális képminőséget akar 90-100k környékén, kicsi méretben. Nem azt mondom, az e-pl5 rossz, de egyik itt, másik ott jobb. Komolyabban fotózgatni mindkettő csak a szenzora, meg az ára miatt alkalmas, inkább ugódeszkák a p&s kategóriából.
A HDR-től indult a dolog, ha valaki arra izgul, abban pl jobb a sony.(#26445) Econ
Ha jól rémlik Scott Kelby írta egyik könyvében: a szürke ég nem jó, de van egy technika amit ilyenkor érdemes használni: ne legyen rajta az ég a képeken... -
konyi79
addikt
válasz Alabástrom #26450 üzenetére
-
konyi79
addikt
válasz Alabástrom #26457 üzenetére
Semmi, ooc jpeg az exif szerint 0-0-0 neutral beállításokkal. A két kép szinte szonos feltételekkel készült, csak a másiknál néhol már bajos volt a terep, el kellett rakni a gépet. Ezért a telefon.
Viszont ha képben vagy képelésben, csak rühelled az utómunkát (én is, de legalább nem is értek hozzá), érdemes lenne fuji táján is szétnézned. Vitathatatlan előnyük a talán legjobb jpeg motor, meg legalább annyit ér a gépen belüli RAW előhívás. Ezt nagyon hiányolom a sonyból, bár jóval szerényebb (vagy értékesebb) színmódok miatt nem is biztos lenne annyira értelme. Hátrányuk, a kevés kompromisszumú obiparknak nagyon megkérik az árát, és talán kicsit lassúak.
Update:
Bocs, exifet nézve kontraszt meg szín +1-en volt.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Alabástrom #26480 üzenetére
Jaja, TB igazán támogathatna mindenkinek kétévente egy MILC-et , a többi elúszó mellett fel sem tünne a kincstárban...
(#26478) Econ
Ezt a közepe karcol dolgot tényleg felejtsük már el, egy obi nem attól jó. Mond azt, videóban köröket ver rá, ebben már a bionz x van, azaz sokat javult a jpeg motor, vagy az általános működési sebessége sokkal jobb; de ne azt már megint a SELP1650 bucira veri az oly kitobit.
Mert nem veri.
Használható, lehet vele élni, az A5000-re az való, de nem jobb az olynál. -
konyi79
addikt
válasz #31733248 #26498 üzenetére
Had mondjam el utoljára, az élesség egy dolog, de az is nehezen összehasonlítható ahogy írták itt előttem. De ha már annyira kötöd magad a dxo-hoz, nézd már meg a fényáteresztését, a vignettálást, meg a ca-t. Értsd meg, jobb a 16-50-nél az oly kitobi, és zárd le a témát, mielött elfogy a többiek türelme.
-
konyi79
addikt
A TL meg a wifi távvezérlés külön alkalmazás formájában érhető csak el nexre, egyszerre pedig nem képesek futni, de este majd leellenőrzöm neked mit tud közben. Esetleg távvezérlésben még van auto képsorozat, beállított időközönként, de azt neked kell összefűzni. Ahhoz kell egy kisebb erőgép (meg tárhely), bár alapból is amit ő összefűz, valami rémisztően magas bitrátájú mpeg4.
-
konyi79
addikt
Na igértem rálesek neked a képek visszanézésére:
A teelpíthető TL alkalmazásban (fizetős kapják be, cserébe ugyanúgy eszi a zárat, nincs csak első redőny elektronikus, kompatibilis: NEX-5R NEX-6 NEX-5T ILCE-7 ILCE-7R ILCE-5000 DSC-HX400V DSC-HX60 DSC-HX60V DSC-HX400 ILCE-6000 DSC-RX100M3 ILCE-7S ILCE-5100. Magyar acc nem játszik, régiókorlát miatt US vagy UK javasolt hozzá, fizetés trükkös ha kell segítség privátban megírom ) be tudod állítani összefűzze 24p vagy 25p videóba, vagy csak állóképnek mentse. 0-60s időkkel, 0-990 kép készítésére ad lehetőséget. AE lock van, de 3 fokozatban állítható a fényváltozás követése. Tapasztalat azt mutatja, elég jól leköveti, nem villog a kép, szép az átmenet pl naplementénél. Vannak mindenféle presetek, mint naplemente, felhők, stb, de persze a lényeg a PASM módok is mennek. A gép által fűzött videó ütős, rosszul emlékeztem AVI-t ír az intéző rá, 199085 kb/s(!!!) adatsűrűséggel. 7-800 kép kijön az akkuból, ha nincs hideg. Ha több kép kell, vagy hideg esetleg sok hosszú expo, én ilyennel oldottam meg ezt rákötve (saját felelősség esete)
Távvezérlő esetén (Smart remote conrol; ingyenes; kompatibilis: NEX-5R NEX-6 NEX-5T ILCE-7 ILCE-7R ILCE-5000 DSC-HX400V DSC-HX60 DSC-HX60V DSC-HX400 ILCE-6000 DSC-RX100M3 ILCE-7S ILCE-5100 ILCE-7M2 ):
WP kliensnél (Én a scrap-ot használom) szintén minden módot használhatsz, kapsz felesleges RGB hisztogramot, ami neked fontos lehet: Interval shooting mode, azaz 5-30s-ig állíthatsz időközt, és megy amíg a gép vagy a telefon bírja akkuval vagy memóriával. Memóriával, fontos mert kötelezően kimenti a képet telefonra is, ha nincs hely kifagy. Sajnos a készült képek menet közbeni megtekintésére itt sincs lehetőség.
Kukarobival (van gyári ingyenes app; elvégre ez a sony terepe):
Nagyon frankó átlátható és kézreálló kezelőfelület, még a kamera firm változata is kiolvasható vele, de nincs benne semmi auto sorozat lehetőség. Harmadik féltől származó lehet van olyan, nem kerestem.Szóval az eredeti kérdésre válaszolva röviden ( ), nem lehet menet közben visszanézni.
Azaz van egy hasonló, ami még az 5N-hez készült, na ez elsüti a 6k-t is, és csatlakoztatott eszközön sima állókép üzemben így visszanézhető a kép, bár így már azért elég körülményes.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz silmatauki #26864 üzenetére
D3300-ban szerintem Toshiba szenzor van.
-
konyi79
addikt
válasz #31733248 #27196 üzenetére
Elég gyorsan kapdosz mindenfelé, variálsz mi kell neked. Vigyázz ne ess abba a hibába csak vásárolsz, közben nem is tudod használni. Lassan itt a tavasz, ülj le kicsit, tapogasd az A6000-et, ha javul az idő menj ki fotózni és gyűjts vele tapasztalatokat. Ha kiforr, mit is akarsz fotózni, ahhoz szerezz be bármit, nem az előre bevásárolt technikától fogsz jobb képeket csinálni. A 85-ös tényleg jó obi, de elég imitált a használata. És valóban elég kényelmetlen is lehet ezen a vázon, nem erre való. Vagy sorban állnak a modellek, akik csak arra várják a minimal DOF-al lekapd őket? Szerintem egy 50f18 vagy 60-as sigma sokkal jobban illik a géphez, a portré téma nagyrésze meg csekély kompromisszummal ezekkel is megoldható. Próbának akár (majd jól megdobálnak itt megint a közhelyért) egy 58mm-es helios vagy 135mm-es jupiter vagy hasonló is belefér szerintem, megtudd mennyire kell neked a klasszikus portré gyutáv (mert szerintem alig fogod elővenni, ugyanúgy, mintha A58-at vennél adapter helyett). Az 55-200-ról nem is beszélve, azzal tudsz portrézni. Azt meg ugye már megvetted, adapterestől.
-
konyi79
addikt
válasz Gyufaaa #27198 üzenetére
Nem akarok hazabeszélni (de fogok), én nem vagyok attól a samutól elájulva.
Alapból nem vagyok túl samu párti, de a téma persze érdekel, úgyhogy mindig megfogdosom az újabb darabokat ha éppen belefutok. Minap végre meg bírtam tapogatni egy nem lemerült akkumulátoros kiállított darab NX30-at, és azért szerintem érezhetően alatta marad az A6000-nek. Minőség érzetre is, meg pár számomra zavaró dologban. Ugye ott a nagyobb felbontású evf benne, amit mindenütt dicsőítenek. Tényleg szép éles, de rém szar túlszaturált szinei vannak, köze sincs ahhoz, mit látok valóságban. Ugyanez igaz az lcd-re is. Amikor megvettem az A6000-et, az tűnt fel először, milyen kurvajó természetesek a szinek az evf-ben. A samuban akárhova állítgattam, borzalmasan zavaró volt. Élesebb a nagyobb felbontás miatt, de egyáltalán nem zavaró ebben az A6000 hátránya. Az A6000-nél ami zavar, a betekintő ablak mérete. Elég közel kell bújni bele, ami a szemüveg miatt nekem necces, ha nem koccantom lencséhez akkor a sarkok vigenettálnak . A samu betekintő nyílása látszólag nagyobb, de van utána belül egy szűkület, a végeredmény így mégsz*rabb, Alig tudok belenézni a sarkokat rendesen lássam.
A samu gombjai és tárcsái kicsi vackok elég kellemetlen nyomásponttal, a sony ebben is sokkal kiforrottabb. Ez annyiból elég fura, a samu érezhetően nagyobb, nem tudom miért raktak rá ennyire kicsi gombokat, meg közel. Kesztyűben tuti nem kell vele semmit csinálni, az A6000-rel azért olyankor is el lehet boldogulni. Na és pont ide illik a méret. APS-C MILC, és simán ott van szerintem a Nikon D5500 mérete körül. Szóval köszi, de nem.
Persze valamivel olcsóbb, tény. De 200k körül megér-e spórolni ennyit.
Vagy ha hideg ráz a sonytól akkor inkább egy XE-2 hasonló árban. -
konyi79
addikt
válasz Colonel993 #27211 üzenetére
Még a mikroszálas törlő jó lehet valamire.
-
konyi79
addikt
Az A5000 nem jó mozgó témára, max kényszerből. Statikusnak nem vészes, de pdaf nélkül szerintem felejtős a mozgó téma, akkor már mf.
Az A6000 fókuszrendszere viszont simán megfogja kivilágított csarnokban a mozgó témát, az 50f18 meg szerintem egy frankó obi, de nem erre. Pont a rendszer leglassabb fókuszmotorú obija, szóval az egyetlen amit nem ajánlanék A6000+mozgó témára.
A 35f18 sokkal gyorsabbb, de már túl tág ide. Az 55-210 nem biztos beltérben tudna teljesíteni mert sötét. A 16-70 meg a 70-200 meg már sokkal-sokkal a keret fölött van.
De nem csak Sony esetében, bármit nézhetünk nem fér bele sehol MILC-nél ennyiből a beltéri mozgó téma fotózás.
Viszont ha nem kényszeresen csak mindig a tükör nélkülieket ajánljuk, és túltesszük magunkat végre azon az 1/3FÉ fényveszteségen itt vállalható alternatíva lehetne egy A58. Az STL-k elég jók követőfókuszban, vannak A-s vállalható árú és teljesítményű obik is. -
konyi79
addikt
válasz adamssss #27393 üzenetére
Csak kicsit kell márkahűnek lenni, azt mondjam az A6000 bucira veri a MILC mezőnyt mind fókusz, mind kezelési sebességben (pana az egyetlen versenytárs itt). Egy kiforrott használható jó váz. Viszont vannak lassabbak, jobb jpeg motorral. Itt sincs egyértelműen legjobb.
Az A5000 itt nem állja meg a helyét, nagyjából annyi a hasonlóság az is MILC, meg ugyanaz a bajonett. Nem rossz gép az se, főleg amennyiért mérik mostanság, de messze nem egy liga. De ha a kitobi elég, valószínűleg az A5000 is elég.A linknél vigyázz, az A6000-nél az csak a váz, obi nélkül.
Az A5000-et meg most némely MM-ben odadobják 70k-ért. -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #27983 üzenetére
Ha neten rendelte, ott a 14 napos visszaküldési lehetőség. Legalább valaki több napos teszt után be tud majd számolni róla.
Bár én továbbra is tartom, annak az EVF-e egy csapás a valóságal köszönőviszonyban se lévő neonszineivel. -
-
konyi79
addikt
válasz silmatauki #27999 üzenetére
Az NX500 nyitóára már az X-E2 és A6000 mezőnye, melyek remek gépek és nem zsákbamacskák.
-
konyi79
addikt
válasz silmatauki #28002 üzenetére
Ezzel még várj 11 napot -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #28006 üzenetére
Nem, úgy értem (remélem) csak elő-áprilisi tréfának szántad, a samu majd megüti a sony-fuji-xtrans zajszintjét. 28MP-en. Amikor jelenleg még m4/3-ot nem tudják.
-
konyi79
addikt
válasz silmatauki #28038 üzenetére
Vegyél Sonyt, akár 3EV BRK sorozat 5 képpel.
C1 express meg ingyen letölthető hozzá, pro meg minimális ráfizetéssel (23EUR).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: DHP Global Kft
Város: Sopron
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest