Pénteken rekordmagasságokba emelkedett a Netflix árfolyama, miután a befektetők igen optimisták lettek az erős tartalmi kínálat és a fenntarthatónak tűnő előfizetői növekedés kapcsán – még úgy is, hogy a jelszómegosztás felszámolásából fakadó előnyök már kifulladtak.
Hirdetés
Az elemzők alapvetően a hollywoodi streamingháború győztesének tartják a Netflixet, amely árfolyama úgy 11 százalékkal emelkedett, 327 milliárd dollárra.
A negyedéves előfizetői növekedés kapcsán felülmúlták a várakozásokat (több mint 1 millióval), és a következő hónapokra is nagyobb számokat jósoltak. Az árbevétel és a nyereség is jobb lett a vártnál, így a befektetők kevésbé aggódnak az előfizetői növekedés miatt (ennek lassulását elkerülhetetlennek tartják). A harmadik negyedévben 5,1 millió új felhasználót gyűjtötte, szemben az egy évvel korábbi 8,76 millióval. Erre a lassulásra számítottak, de más területeken tudja növelni pénzügyi teljesítményét a cég.
A növekedés egyik része az áremelés lesz. Több régióban, köztük Európa egyes országaiban is emelték az árakat az utóbbi hetekben, jövőre az USA-ban is így tehetnek.
A reklámos csomag egyébként a feliratkozások több mint 50 százalékát vitte el ott, ahol elérhető – ennek ellenére a Netflix szerint 2026-ig nem a reklám lesz az elsődleges növekedési forrásuk.
Idén a Netflix árfolyama több mint 40 százalékkal emelkedett, míg a Disney 7 százalékos plusz alatt maradt, a Warner Bros Discovery pedig 31 százalékos mínuszban. Elemzők szerint a hagyományos média már pénzt veszít, a Netflix tartalomgyártása mellett pedig sokan már nem akarnak több tőkét ilyesmire fordítani.