- Windows 11
- Synology NAS
- Linux kezdőknek
- Google Photos
- Mozilla Firefox
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Mondanám ehhez, hogy a Ducato rozsdásodik, de sajna az a kategória en bloc jobban érintett látszólag. Persze anyag- és felületvédelem-függő, meg persze konkrét autó állapota is lehet menthető. Linkelthez: hasonló szériában (Jumper '96) nekem sem mindig kényelmes a bal térdemnek, hogy nem tudom kinyújtani, de ha a váltókonzol nincs túl közel, valóban tágas.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parkasz #141729 üzenetére
25 km alatt a dízel is bemelegedik, én nem zárnám ki. Ha rövid táv is lenne sok (vagyis a 2x25-ben nincs benne az ovi-járat), első generációs Prius is akad ilyen árban garis/új akkukkal. Mekkora autót keresel, hányan használnátok? Ha egyedüli autó lesz, csomagtartó pl nyaralás miatt szempont?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parkasz #141731 üzenetére
Egyik, másik hirdetés, amit néztem. Van specializálódott szerviz is, hozzájuk esetleg elvinném a kinézett példányt átnézetni. Autópályán átlag benzines módjára fogyasztanak, a váltót szokni kell fokozatmentessége miatt (néha felbőg a motor, nem lineárisan a sebesség növekedésével), városban pedig kevesebbet esznek, mint egy dízel. Fenntartása nem több az átlagnál, az alapvető karbantartások motor, váltó terén talán többe kerülnek, de ez bőven visszajön az üzemanyagon, fékeken (akkut töltve nem kopik). Kicsi kompaktból Polo is belefér, valamivel újabb is, 25km-re simán vállalható az SDI. Fenntartási költség dízelhez mérten alacsony - se turbo (ezáltal 64 lóerővel nem egy versenyautó), se kettőstömegű -, viszont a kis kasznit jobban rázza, és autópályán 120 felett sokat forog, de 5-6 literrel beéri, és alkatrész is van hozzá minden bokorban Seat Ibiza szintén van ilyen hajtással, illetve Skoda Fabia is. Mindháromnál alternatíva az 1.4 PDTDI motor, az alkalmasabb pályára, és valamivel kevesebbet eszik, de több rollerfaktor van benne az összetettebb mivolta miatt, bár még mindig egy viszonylag olcsón fenntartható konstrukció. Alternatív hajtású és VW-konszern autókra nézve ezek jutottak eszembe, de lehet, hogy más márkában találsz megfelelőbbet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #141770 üzenetére
Golf 4: első sárvédőív teteje, illetve ajtó felőli sarka, ugyanott a küszöb, és a csomagtérajtó hajlamos rozsdásodni. Tekintve, hogy galvanizált karosszéria, jelentős abúzus szükséges, hogy valóban meginduljon a rozsda - megelőzésképp a sárvédő tetején belül a szivacsból le kell vágni egy centit, és a dobbetét mögött évente kimosni a felgyűlt leveleket/port (ez érvényes minden műanyaggal borított sárvédőjű autóra). Hátsó híd tud még valamennyire rozsdásodni. Nagy átlagot tekintve az abból a korból származó VAG autók elég jól bírják korróziót tekintve, főleg ha karban vannak tartva. Árkategóriától függ, olcsóbbak felszereltségtől függően tarthatnak pár elektronikai meglepetést (digitklíma csappantyúk, ajtózár kapcsoló, beállt hátsó ablaktörlő, beeső villanyablak).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hacki87 #141873 üzenetére
Golf 4? 300-nál kevesebbért nem adnám,
200-ért meg én is vinném[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kornel #141882 üzenetére
G4 már galvanizált, nem rohad alapból. G3 után főleg sokkal jobb Első sárvédő dobbetét mögött gyűlik fel a kosz, évente ki kell csapatni (ezzek meg van védve a küszöbök eleje is), meg felül van zajcsökkentő szivacs a kerékjáratban, amiatt csipásodhat (le kell vágni az aljából). Csomagtérajtó lehet még gyenge pont, illetve a hátsó hidat mondják, hogy hajlamos rozsda áldozatává válni nagyritkán.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #142055 üzenetére
Melyik volt ez az oldal?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz runner 125 #142261 üzenetére
+1, 1-2 éves használtat véve pedig legfeljebb nem lesz kimerítve teljesen a keret, vagy jobban felszereltet kap.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Plafoon #142472 üzenetére
Octavia 1.9 PDTDI szerintem is. Dízelhez mérten egyszerű technika, viszonylag olcsó fenntartani. A hajtórúdcsapágyak cseréjét kell belekalkulálni az árba, ha nem volt még. 150-nél meg kell azért nézni, mennyit forog, kényelmes-e neked az a fordulat és zajszint. Ajánlom facebookon a Hungaian Octavia Klub csoportot, ott szoktak elkelni szép példányok.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #142654 üzenetére
Összességében szerintem is dönteni kéne. Utána pedig ha a minimális költség lesz a cél, minden költekezés előtt topic általi jóváhagyás Btw a géptető cseréje talán még haszonnal is járhat, ha sikerül szépen leszedni a fóliát, vagy azzal együtt kerül eladásra. A tetőn legvégső esetben fenthagynám a fóliát (leszedés, illetve házi horpadásjavítás kockázatosabb), viszont a csomagtérajtón valahogy nincs helye. Mindemellett a matricák is megint olyan témakör, hogy ahelyett lehetett volna annyival több/jobb az alapvető fenntartás... Prioritások szerint lenne jó kezelni a költést, a motor túlfogyasztása sürgős és kritikus, a mélyláda az ellenkezője az elsődleges funkció szempontjából.
GabN73: személy szerint hetente tapasztalom a kontrasztot (a két véglet: Bp és környéke új/pár éves autókkal vs lassan hobbi veteránkorú hétvégén vidéken), maximálisan egyetértek. Örömmel vezetek a szabadidőmben régebbi modelleket, de a mindennapokban a biztonság sokkal fontosabb (kényelem és viszonylagos gazdaságosság szorosan utána).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz concret_hp #142797 üzenetére
Írok privátban.
rbalint88: van mindenre példa, konkrétan XC70-ből egymás után fordult meg a visszavett autók között egy lerúgott és egy igen becsben tartott darab is nemrégiben - alapos átnézés itt is tanácsos, mint minden autónál
-
molnarpeter
nagyúr
válasz juve600 #142967 üzenetére
Gyűjts esetleg még 1-2 érdekesnek tűnő autót, aztán kérdezd le a futásukat, ha valamelyik külföldről származik, márkaszervizben személyesen is megpróbálhatod. Utána a nemrég tc cikkben is szereplő két honlapot is megnézheted, hátha van szerviz-/káresemény, ami nem derült ki.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Nestor16 #143043 üzenetére
Leon&Octavia 1.6 vagy nagyobb motorral ajánlott, rozsda szempontjából az első sárvédők alapján meg lehet határozni, ha kapott törődést (ajtó felől alul, illetve a sárvédőív teteje); Mazda és a linkelt Focus emlékeim szerint még a rozsdásodósabb generáció, őket kilőném. Hungarian Octavia Klubot említettem már?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #143059 üzenetére
Kemo M168?
-
molnarpeter
nagyúr
Mintha az újabb tervezésű Seat utascellája látszólag kevésbé deformálódott volna. A túlélés fizika: nagyobb, nehezebb tárggyal kellett volna nekicsapódni az egyik félnek a túléléshez, és valamelyiküknek elrántani a kormányt, hogy tutira mindketten életben maradjanak, sokkal jobb lett volna kihajtani az árokba (ahol nincs szalagkorlát), és egy borulással megúszni A frontális ütközés a lehető legrosszabb, bár fának/oszlopnak sem túl optimális, egérutat keresni a kisebbik rossz. Pl. XC90, S80/S90, Q7, A8, Cayenne, Panamera, Tesla Model S/X konkrétan szerintem, amikben jó esélye van az embernek kis sérüléssel megúszni.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parkasz #143295 üzenetére
1.4PD ha nem is élvezi, de kibírja szerintem. Városban (vissza úton) óvatosabban érdemes bánni a motorral, és olajcserére figyelni (10 ezer/még szűkebben, ha sok a város). Fogyasztás minimális lesz Gyerkőcöknek kell ülés/-magasító? Mindenekelőtt azt kéne kipróbálni, elférnek-e kényelmesen hátul mindketten - twingo és többesszám alaján feltételezem, hogy ketten vannak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest