-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
SirRasor
őstag
Kop-kop.
Lassan autót kell néznem, mert 5 főre bővül a család és eddig csak pici kölcsönautókkal közlekedtünk. Összefoglalót elolvastam és körbenéztem a hasznaltauto.hu -n is, de alapvető problémáim vannak.Új, vagy használt? 5 évvel ezelőtt még nem ezt kérdeztem volna, de az nem normális (szerintem), hogy a legalapabb kocsi sincs 6 misi alatt, úgyhogy arra gondoltam, hogy vagy max 3 milláig valami max 7-8 éves, 80.000 km alatti (műszakival igazolt) kocsi, vagy inkább valami 0% THM-es 6-7 millióért, ami legalább biztosan jó. - szerintetek jó az elképzelés?
Egyéb feltételek:
-Nagy csomagtér, tehát gondolom valami sedan/kombi jöhet csak szóba. Minimum babakocsi beférjen egy kiránduláshoz
-benzines (nagyrészt városi használat)
-olcsó, könnyen szervizelhető
-márka mind1
-lehetőleg turbós, de ez se feltételPölö találtam városon belül egy újszerű 2019-es Dacia logant (sedan) 510 literes csomagtérrel, 3,2 millióért, 19k km-el és fogalmam sincs, hogy ez drágának számít-e.
EDIT: egyáltalán nem értek az autókhoz. Szeretem vezetni őket és mercitől a régi suzukiig, újtól a 200k+ km-esig elég sokhoz volt már szerencsém. A hallásom nagyon jó és teljesen átérzem, ahogy a motor duruzsol, de kb. ennyi. Nincsenek nagy elvárásaim.
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
szabonagyur #220568 üzenetére
Fogalmam sincs.
Jelenleg egy 2018-as 1.2-es (73 LE, ezzel életveszély előzni..) RENAULT CLIO Alizé-t tudunk heti rendszerességgel használni és az most még 5 főnek elmegy úgy, hogy hátul van egy ülésmagasító és egy gyerekülés, ami mellé egy felnőtt még kb. be tudja magát passzírozni
Viszont áprilisban jön a baba és a babahordozó már 100%, hogy nem fér be. Talán az ülésmagasítót kivehetnénk lassan (9 éves, ~145 cm magas a kislányom, nem tudom milyen jogszabály vonatkozik ide), de úgy is elég necces.
Ugyanakkor a Clio eléggé picike.Megéri akkor 4-5 milliót is elkölteni egy használt autóra?
Valamit találtam 6M környékén pár napja, de azok nem 0% THM-esek voltak. Asszem a legalapabb clio/dacia duster meg a suzuki swift van abban az ársávban mindenféle extra nélkül.[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
rbalint88 #220573 üzenetére
+szebe hát köszönöm, elég elkeserítő
Majd 3M-ért olyan autó, amibenvisszatekervevan 150k, tehát lassan csereérett és bármikor tönkremehet benne bármi, az azért picit erős.Na az lesz a megoldás, hogy ahogy megvan a babahordozó, elindulunk kocsinéző körútra, ahol visszük magunkkal az üléseket, babakocsit és belepróbáljuk. Lehet ez egyértelmű is volt, de nekem csak most lett az
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
Autót venni jöttem ide, de elolvasva az utolsó 20 hsz-t teljesen elment a kedvem az egésztől
Gondoltam veszek egy megkímélt használt autót, amire vigyázok, mint a hímes tojás, viszem az előírt szervizekre évente 1x és akkor kb. sosincs baja mondjuk 200k-ig. Van egyáltalán ilyen autó? Nemhogy egyterű, nagycsaládosnak stb..Hmm..létezik olyan oldal, ahova beírom az autó pontos típusát és kiköpi, hogy milyen motorja van és az mennyire megbízható?
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
szebe #220607 üzenetére
Nagyon max 3M, de inkább 2,5-höz közel. 6-7M újonnan csak és kizárólag kamatmentes kölcsönnel mehetne.
Felhasználás továbbra is nagyrészt város, kisebb túrázással kiegészítve, ezért is gondoltam benzinesre.Éves futás passz, mivel nem volt még autóm. Amit néha elkérünk, azt a gazdája se hajtja agyon: 5 év alatt került bele 35K. Ha mondjuk azt mondom, hogy ha bármikor mehetnék bárhova, akkor 2x ennyit mennék, de az is csak <70K/5 év
Meg nyilván a drága benzin is befolyásoló tényező. Jelenleg hétköznap nem kell, mert biciklivel 8 perc alatt bent vagyok a munkahelyen, van közel bölcsi, ovi, iskola. Hétvégén rokonlátogatás, ez-az, max 20-30 km. Hmm ezt így még nem számoltam ki. Ha nagyon elszalad a ló, akkor mondjuk 40-50km is összejöhet egy hétvégén. Az akkor egy hónapban ~200km, 1 évben ~2500km kiegészítve kis túrázással pár alkalommal, ami mondjuk 100-200km, tehát talán még a 3000 km/évet se érnénk el.
Ja, a végén kiderül, hogy sokkal jobban megérné inkább bérelni egy kocsitbandus járnék inkább mindenhova futva
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
Üdv ismét!
Változott pár dolog, úgyhogy most már új autót keresek az alábbi paraméterekkel:
-keret: 8M
-benzines
-turbós
-városi terepjáró (vagy terepjárónak kinéző, mert csak ezek tetszenek feleségemnek)
-addig használnám, amíg totálkáros nem lesz (20+ év) - azaz nem cserélgetném 5-évente na
+1 - lehetőleg kis fogyasztás és olcsó fenntartás, de mintha az új motorok már mind keveset zabálnánakTaláltam egy Suzuki kalkulátort: S-CROSS, lágy hibrid motorral, majdnem alap felszereltséggel 9,5 M, de valami hűségprogrammal 8M-ből pont kijön. Nem tudom, hogy ez jó árnak számít-e...
Ha nagyon nincs semmi, akkor Sedan kialakításúak is szóba jöhetnek, arra például ezt találtam, ami első ránézésre jó árnak látszik:
https://www.opelcmobil.com/opelgepjarmuvek/szemelygepjarmu-raktarkeszlet/?caru-smPage=1&caru-smVehicleId=376306
A hosszú távú használatnál mennyire gáz, hogy hibrid? Nem lenne jobb egy szimpla benzines? 5-7 év múlva gondolom kuka az akkupakk, ami nem olcsó, plusz gondolom alapból drágább a szervizelés a bonyolultabb hajtás miatt.Bármilyen észrevételt szívesen veszek, mert nagyon nem értek a témához
(én kerestem nagyobb autót, de mint kiderült, egy pici IV-es Clio-ba is befér hátra egy babahordozó+gyerekülés+1 felnőtt)Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
BigBlackDog #221498 üzenetére
Olyan sedan-os a hátulja. Az nem elég ahhoz, hogy kvalifikáljon arra a titulusra?
Amúgy akkor az mi? Külön kategória, vagy milyen fajtának nevezik?
Ja a 20 évet nem úgy gondoltam, hogy semmilyen hiba ne jöjjön elő, mert nyilván irreális elvárás, hanem mondjuk olyanra gondoltam, hogy ne szériahibás motor legyen benne, ami mondjuk olyanból kiderülhet, hogy pl: ha 3 évvel ezelőtti modellbe is ugyanazt a motort rakták és nem cikkeznek óriási bajokról, akkor valószínűleg nem lesz vele gond.Yany thx, visszaolvasok.
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
szabonagyur #221503 üzenetére
Igen, azt néztem, hogy a GL+ban van csak ülésfűtés és az kell.
1.4-es, GL+os alap fényezéssel jött ki pont 8M-ra.
Akkor +1 eddig a Suzukinak, amúgy is szerettem a régi és újabb swifteket.pető bá' de hát a linkelt opel 1-es, akkor miért mondta BigBlackDog, hogy nem sedan? Amúgy mind1, de most már érdekel
EDIT: bocs, nem néztem meg az összes képet, csak az elsőt. Az oldalsó képen már látszik, hogy nem sedan, én kérek elnézéstkisza25 köszi, opel kukázva.
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
Kezd körvonalazódni a nyertes autó, úgyhogy már csak egy kis tanácsot kérek:
-Dacia jogger (5 személyes) ECO motorral, ami benzin/gázos és ~100 LE-s, ~7,5 literes fogyasztással
-Suzuki S-Cross - lágy hibrid motorral, ami ~110 Le és 5,5 literes fogyasztássalSzóval lágy hibrid a strapabíróbb, vagy a benzin/gáz? Pénzben gondolom a gázos a jobb, hiába fogyaszt többet. Kényelemben meg nyilván a Suzuki nyer.
Árban kb. ugyanott vannak. Melyiket éri meg jobban?Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
BigBlackDog #221551 üzenetére
A Suzukiét a katalógusból és itt is írta valaki a fórumon.
A Dacia-ét meg netes tesztekből.
De amúgy nem ez volt a kérdés, hanem ha strapabíró motort szeretnék, akkor jó irány a lágy hibrid, vagy inkább a benzin/gáz?Megkérdeztem a Gemini-t és azt mondta, hogy a lágy-hibrideké a strapabíróbb, mert az elektromos motor rásegítése jobban kíméli a benzinmotort.
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
szabonagyur #221555 üzenetére
1.4T-s az, amihez az 5,5 liter volt írva.
Ez a Suzuki S-CROSS 1.4T, amit kinéztem.Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
BigBlackDog #221556 üzenetére
Ja bocs nem vettem észre a kérdést a végén.
Kézi váltó, nagyrészt város, sok rövid (5 km) úttal. Aztán persze mennénk túrázni is, de most szembesültem azzal, hogy Szegeden nem nagyon lehet menni hova. Nincs itt semmi
Sándorfalván (10km) van kis erdő túraútvonallal, városon belül ártéren kis túraösvény, holt Maros és...kb. ennyi. 150 km-es körzetben nincs semmi érdekes...na mind1, talán nyugatabbra költözünk, legalább már lesz egy kocsi
Addig is szerintem havi 1 nagyobb út bárhova a közelben 50-100km-es körzetben, amit éppen találunk.Más: kb. mindenhol azt olvasom, hogy ha tartósat akarok, akkor felejtsem el az 1.0-1.2-es 3 hengeres turbós motorokat.
Van esetleg kivétel, vagy ez tényleg ökölszabály?
Legújabb Opel Crossland amúgy tetszik, de az is 3 hengeres.
Van is készleten 6,4 milláért. ..vagy azt a +másfél millát megéri hozzátenni a Suzukihoz? Ki tudja, de szerintem az lenne a legmegbízhatóbb.[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
Dacia LPG-s Jogger/Duster vs Suzuki S-Cross mild-hibrid folytatódik; elmentem élőben megnézni a kocsikat.
Lehet velem van a baj, de elég negatívan jött le az egész.
Suzukinál kezdtem: már az összes elkelt, de meg tud mutatni egy darabot, mert a csomagtartó érdekelt, ahhoz tesztkörre se kell elvinni: tényleg nem valami nagy, de még nem zárnám ki.
Oké, akkor mi elérhető? Hát, ugyanez, csak 4kerék meghajtással +750k-ért, de adna rá azonnal 250k kedvezményt. Oké, de nekem nem kell 4 kerékmeghajtás. Mikor lesz olyan rendelhető, amilyet szeretnék? Hát az jó kérdés, talán 1 hónap, de ki tudja mennyivel lesz drágább (az már a 2024-es modell lenne. Ja, akkor az 1 éveset adják relatíve drágán?). Ráérek várni: mintha meg se hallotta volna, vegyem meg azt az összkerekeset, amit most el tud adni. No comment.
Dacianál tetszett a Jogger, nagy csomagtartó stb. Duster se rossz, de az még az előző változat. Mikor lesz új? Ki tudja, talán nyár vége, de talán ~1 millával lesz drágább, de most nincs benzin/gázos és nem is rendelhető. Jogger? Az se rendelhető, azok vannak, amiket tud ajánlani. WTF? Hát, van egy fehér, ami LPG-s, 7 személyes (nekem 5 kell, de az nincs..), extrákkal gyártják, amik nekem nem kellenek, így 7.9M a vége.
(alap-közép-magas felszereltség van. Közepes felszereltséggel gyártják, amihez vannak plusz extrák, amik pénzesek és azokat muszáj megvennem, mert már úgy kezdték el azt a darabot gyártani)
Oké, mikor lesz olyan, amit olyanra gyártanak, amilyet szeretnék? Ki tudja, mint a duster, de az is sokkal drágább lesz majd.
Mintha nem lenne választásom: vagy azt veszem, vagy semmit.
Igazából nem annyira vészes a helyzet, mert az alap 7 személyes 7,7, így a nem kellő extrákkal, de legalább elérhető egy példány 7.9-ért. Csak azt hittem, hogy esetleg tudnának engedi az árból, erre még drágább is, mint ami fel van tüntetve a honlapon.
Ja Dacia-s azt mondta, hogy országosan keres, tehát hiába megyek más Dacia kereskedésbe, ott se fognak tudni mást mondani.Ez így normális? Ez van minden kereskedésben?
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
válasz
kisza25 #221731 üzenetére
Köszi, körbenéztem. Joggernél 1 millával van olcsóbb úgy, hogy bemutató darab, 1 évvel korábbi modell és az alapfelszereltségű, ami nekem nem elég.
Suziból viszont van 7,65M-ért pont olyan, amilyen már elég.
Azaz összegezve, 7.9M-ért 2023/4-es jogger, amibe fele pénzből lehet LPG-t tankolni, cserébe nagy a csomagtér, de gyengébb a motor, de van rá 5 év gari, vagy
7.7M-ért egy 2024-es Suzi, drága benzines, sokkal kisebb csomagtér, de sokkal jobb és erősebb motor, viszont csak 3 év gari.
Ezen a ponton feldobok egy pénzérmét..Melyiket olcsóbb szervizelni? Elsődlegesen a kötelezőkre gondolok.
Make Love not war!
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban