-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
válasz gzbotii #162894 üzenetére
Ha kényelem és biztonság kell, akkor nézhetsz Volvo-kat is. Az S60 korai példányai már hasonló árban vannak, igaz ennyi pénzért alaposan meg kell nézni mit vesz az ember. Más kérdés, hogy a szervizelése más árkategória, mint a Vectráé.
Másik téma:
Ismerőseim most nézegetnek első autót. Szintén itt élnek németben, így hozzá nem értőként kapásból a VAG termékein kezdtek gondolkodni és ki is néztek egy Seat Ibizát 3 hengeres ezres motorral (azt most nem vágom, hogy MPI vagy TSI amit ők néztek).
Mindenképp új autót akarnak max 13-15 ezer euróért az Ibiza-Polo-Fiesta méretű kisautó kategóriában. Én viszont baromira majrézok a kis háromhengerestől és szívem szerint lebeszélném őket róla. Főleg városban, rövid utakra használnák, meg évi 1-2-szer haza Magyarországra.
Mik a tapasztalataitok ezzel a motorcsaláddal? Van-e amit szívesebben ajánlanátok nekik?[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz molnarpeter #162897 üzenetére
Ahogy írtam első autó. Hibriddel az a probléma, hogy a házuk előtt az utcán tudják csak parkolni. A munkahelyre nem kérdeztem rá, de szerintem ott sincs töltő hozzá. A Yaris viszont alapból csillagos ötös gondolat
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz proof88 #162937 üzenetére
A pici és a biztonságos két ellentétes fogalom, valahol mindenképp kompromisszumra kényszerülsz. Persze jó az oldallégzsák és társai, de ha a Corsa-ban van is esetleg ilyen, egy tetszőleges középkategóriás másik autó ugyanúgy le tud gyalulni sajnos. A focus egy szinttel már nagyobb, mindenképp afelé hajlanék a helyedben.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz proof88 #162943 üzenetére
Adom von toth ötletét (ahogy tettem azt pár oldallal korábban is).
A típus régebbi és városi használatra van pár hátránya legyen szó S40-ről (Focus-testvér) vagy S60-ról. Ha a kisebbet keresed, akkor viszont csak a nagy fordulókör és nagyobb motorok esetén a fogyasztás lehet, ami nem passzol a Corsa-Focus vonalba. Már ez is fél-prémium, a kívánalmaidnak eleget tevő autók ennél gazdaságosabb szegmensben tudtommal nem léteznek.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A légzsák témához kapcsolódva: lehet azt valamivel ellenőrizni rombolásmentesen, hogy az enyém még rendben van-e?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Bpisti84 #163046 üzenetére
Átérzem amit írsz, nekem is hosszú utakra kell csendes, kényelmes, pályán jól fogyasztó paripa. SUV viszont eszembe se jutna A legjobb ülések és egyben talán legjobb hangszigetelés a Volvo-kban és Lexus-okban van, de persze ezeknek az embléma miatt még drágább a szervize, mint amit te nézel és a kettőstömegűt sem úszod meg.
A magasan ülést nyilván ebből a két márkából is csak a SUV-ok tudják (vagy a régebbi XC70?), a kettőstömegűtől viszont szerintem kár félned. Hozzáértővel kell autót nézni és hallható/érezhető, ha már csereérett, akkor pedig jó alkualap. Olyan autót vegyél ami en bloc JÓ és évek múlva az eladásnál sem fogod bánni, hogy kisebb az értékvesztése.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Bpisti84 #163050 üzenetére
Én is külföldiában élek, átérzem a problémádat a szerelő kereséssel kapcsolatban. Facebook rajongói csoportokban és egyéb fórumokon próbálok nem is feltétlenül magyar, de a márká(ka)t mindenképp jól ismerő emberkét felhajtani, hát nem túl könnyű.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163099 üzenetére
Ha az Accord szerelem, akkor azt kell venni és kész Megbízhatósága csillagos ötös (kivéve, ha az előző tulaj széthajtotta, tehát itt azért van egy nagy kérdőjel).
A Galaxy meg szerintem olyan nagycsaládos autó, ahol a férfi egyetlen öröme az életben, ha van még egy hideg sör a hűtőben a meccsnézéshez, amíg az asszony keresztrejtvényt fejt. Szerintem felejtsd el. Ha még csak egy hónapos a baba, akkor van bőven 5 de akár 10 éved is normális, polgári autót vezetni a családi buszok helyett.
Vagy vegyél MX-5-öst és csapjál rá egy vonóhorgot
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz LuckyL #163121 üzenetére
Pontosan erre gondoltam én is. Törésteszt rozsdás Mazdával
Meg hát ez olyan, mint az ágyi poloska. Ha már látod, hogy mászik a falon, akkor régen rossz, mert rég belakták magukat az ágyadba.
Én még az olyan Mazdával is nagyon óvatos lennék, amelyiken nem látszik rozsda. Amelyiken már kívülről látható helyeken kijött, ott aztán nem árt, ha ismertek egy jó lakatost, mert nem lesz olcsó a csereelemek beszerzése.
Főleg azért lennék óvatos, mert Németországban (itt élek, tudom) úgy sózzák az utakat télen, mintha nem lenne holnap. Rendesen modern festménynek tűnik minden kocsi oldala és motorházteteje a légáramtól szépen elrendeződött, majd a sós vízből kicsapodott lerakódásoktólTehát, ha már kívülről látszik a rohadás, akkor el lehet képzelni mi van küszöbben, a nyúlványokban (amik az egyik legfontosabb védelmi elem ütközésnél!), stb.
Nem lebeszélni akarlak róla, de 3000-ért (plusz átíratás, első szerviz) kapsz sokkal jobbat is. Ráadásul más kocsik tulaját nyugodtan anyázhatod a barátod jelenlétében is, ha valami para lenne vele.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Csak felvetés, de érdekel, hogy milyen tippet tudnátok adni.
Létezik 8-13 ezer EUR (avagy 2,5-4 millió HUF) környékén olyan megbízható, szedánformájú benzines autópályacirkáló hibrid, ami nem plug-in és elektromosan elmegy legrosszabb esetben is 7-8 km-t?
Sok sikert a fejtegetéshez. Igazából ellenkező irányból indulva fogalmaztam meg a Lexus GS450h-t és akár azt is kérdezhettem volna, hogy van-e alternatívája (a kis csomagtér és nagy súly miatt)?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz bul07 #163259 üzenetére
Pesszimizmus ON:
Lehet az 1.9-es bármennyire strapabíró motor, ezzel a használati móddal nagyon rövid idő alatt ki fogod nyírni és akkor nem az lesz a kérdés, hogy mennyi az értékvesztés, hanem hogy mennyit adnak érte a vastelepen.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz bul07 #163255 üzenetére
Amúgy nagyon úgy érzem, mintha az a bizonyos rokon rád akarná tukmálni a Touran-t. Legalábbis így jön le abból, hogy már kész akcióterved és elképzelésed van a felhasználásáról, illetve voltál próbaúton is vele.
Mindez azért fura, mert ilyen felhasználásra NEM turbódízel való, hanem kis benzines. Jól tetted, hogy a Corsa-vonalon indultál el, annál egy fokkal jobb minden tekintetben a G Astra, talán ha szerencsés vagy már találsz belőle ennyiért használható példányt. Vagy ugye ott az Almera, amit írtak, régebbi Hondák (Civic első sorban).
Ebben az árkategóriában elsődleges szempont, hogy milyen a kocsik vételi állapota, mert egy 300 ezres autóra is lehet költeni 500 ezret, ha rosszul méred fel vásárlás előtt.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz KAMELOT #163299 üzenetére
10 eurós Goodyear-t raktál a 7-es BMW-re? Sok gratuláció! Egyáltalán milyen kiégett roncsról szerzett a csodagumisod 10 euróért gumit, mikor a rá való újonnan legalább 140-200 euró/darab? Biztos van valami jó pénzmosodátok vagy nem tudom
Aztán: 1000-2000 rpm-ig használod, aztán említed, hogy a hangja miatt fél napig ki se szálltál belőle. Leszakadt a kipufogó, vagy milyen hangja van egy 4 literes V8-nak 2000 rpm alatt? Még a legendásan morgós Volvo-Yamaha V8 is csak egy távolban dolgozó kombájn zajával ér fel ekkora fordulaton. (Sokat jártam haveromnál falun, innen a hasonlat ) Vagy kamuzol és pörgeted (ahogy illik), de akkor meg ne írj már badarságot légyszíves.
Miért kell komplett felújítás 1 millió forintért, ha "400 000km egy ilyen kocsiba semmi"??? Azt hittem, ha egy kocsi jól bírja a kilométereket, akkor az azért van, mert jó, nem azért, mert 5-10 évente felújítják az egész motort. Lásd.: 1.9 PDTDi, vagy 2.5 D5.
Meyle vs. Sachs. Piroska Kóla vs. Coca-Cola. Aadidaso vs. Adidas. Nem tudtam, hogy futóműmérnökként ismered mindkét terméket anyagösszetételig bezárólag. Meg azt se, hogy a Sachs darabonként 100-150 euró tiszta haszonnal dolgozik, mert felettem még egyszer sem szállt el Sachs gyári munkás magánrepülőgépe.
Csak kíváncsiságból: melyik országban van bejelentve a kocsi, hogy 180 euró a teljes biztosítás rá? Nálunk németben az éves teljesítményadó erre a példányra 280 euró, plusz a biztosítás (csak a kötelezőt említve) 900 euró körül indul és onnan csökken évente. Ha az euró-zóna egy másik országában tényleg csak 180, akkor kajak átjelentkezem oda.
De hogy ne csak ellenségeskedjek:
Ha egy kocsit rendesen szervizelsz akkor sokáig szépen fog menni. EZ ÍGY IGAZ és minden autóvásárló agyába bele kéne vésni- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz majnkopf #163308 üzenetére
Ha jól értem, van egy jól működő 320i-d (piaci áron kb. 1,2-1,5 millió), ami helyett szeretnél egy hasonlót, de legyen benne kétzónás klíma, ülésfűtés, tolatókamera, (androidos) navi éééés 300 lóerő minimális szervizköltséggel, mindezt 2 millióért.
Így leírva kicsit sántít, nem?
Vegyük az árat alapul.
Ennyiért vehetsz egy nagyobb 3-ast 300 lóval, de lelakott állapotban. A kétzónás klíma talán benne lesz a többi BMW-khez nem járt, vagy nem ennyiért.
Vagy vehetsz egy 170-210 lóerős Volvo S40-et, amit nem kell szerelőhöz hordani, méretben hasonló (hátsó üléssor szűkebb), van benne kétzónás klíma, sokszor ülésfűtés, szerencsés fogással talán navi (nem androidos), de a többit nem tudja.
Vagy vehetsz egy csupán 165 lóerős 2.4-es Avensis II-t, aminek szinte nincs fenntartási költsége, lehet benne kétzónás klíma és ülésfűtés (darabja válogatja), lehet benne navi (szintén nem androidos, hiszen az kb. az elmúlt 3-5 év szülötte), cserébe belül tágasabb a 3-asodnál minden tekintetben és jobban fogyaszt, de nincs vezetési élménye.
Vagy vehetsz egy kisebb, de újabb Mégane III-at, ami szintén nem lesz 300 lóerős, de kétzónás klíma, ülésfűtés, navi, alacsony szervizköltségek, jó futómű és motor jellemzik.
300 lóerőt ennyiért csak a BMW-dnél jelentősen öregebb nagymotoros kocsik tudnak ennyiért, de azok közül is óvakodj a prémiumoktól, mert azok rögvest keresztülhúzzák az alacsony szervizköltségek iránti vágyadat.
A helyedben kipróbálnék pár modernebb 150-200 lóerős kocsit (típus mindegy), mert a 320i után nem biztos, hogy a 300 lóerős aszfaltszaggató a következő lépcsőfok, főleg anyagi háttér nélkül nem. Ha nagyon viszket a tenyered és a mostani autó jó állapotú, akkor egy motorcserében is elgondolkodnék, még azt is könnyebb és olcsóbb kivitelezni. + utángyártott navi fejegység.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz vzsryl #163311 üzenetére
Bocsi, igazad van, elkalandoztak a gondolataim írás közben
Az Ave mellé még betehetjuk a 7. Accord-ot 2.4-el elég jól is megy, a futóműve is fasza, összességében talán a legbéemvésebb nembéemvé a listámról. Viszont annak nem vágom milyen a belső felszereltsége. (De bele való utángyártott Androidos fejegységről pont pár napja láttam videót )
(#163312) bitpork
A gurgulázás egy dolog, de a kolléga írási stílusából nekem úgy jött le, hogy ő nem a bugyogás miatt autókázott vele fél napig. Majd jön és pontosít
A 2.5 TDI nem tudom hogy jön ide. A két motort pozitív példaként említettem, azok a világból kimennek négyszer, meg vissza. Az említett bekezdésben annak a csodálkozásomnak adok hangot, hogyha olyan irgalmatlanul jó és sokáig elfutó a kolléga által ajnározott BMW V8, akkor miért is kell rajta 400 ezernél 1 milliós motorfelújítás?[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
-
Johnny_vT
senior tag
válasz majnkopf #163318 üzenetére
Ezeket 1-2 misiért azért árulják, mert ha melléteszel még 2-3 misit, aztán évente további 1 misit, akkor talán elgurulgatnak, de jók sosem lesznek.
Szarkazmus ON:
Reality check: ha egy hasonló korú 160 lovas Avensis is drágább egy S8/A8/745i-nél, akkor az aztán vajon mitől lehet?
Szarkazmus OFFÖrülök, hogy a legendás V10-es E60 M5 még nem került a látóteredbe
Volt nemrég egy TC cikk egy régi V8-as Audi A8-ba szerelmes emberkéről, nagyon tanulságos lenne elolvasnod. Most nem találom, valakinek megvan a linkje?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz focvis #163320 üzenetére
Ha a gyorsulási érzet kell neki, akkor nagy nyomatékot keressen.
Szombaton körbevittek + vezettem egy régi S60 2.5T-t. Hát a fejem majd leszakadt Igaz volt rajta katalizátor nélküli sportkipufogó és sportlégszűrő, így kicsit több lehetett benne a gyári 210 lóerő / 320 Nm-nél.Ehhez képest az ő 3-asa 170 paci és 210 Nm (körüli). Ez akárhogy nézem +50% forgatónyomaték alacsony fordulattól.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #163323 üzenetére
Tökre egyetértek veled. De közben lehet, hogy ő már nem akar továbbadni a kocsin. Vagy addig hajtja, amíg gtk lenne a következő nagyszerviz, vagy összetöri egy esős kanyarban a kipufogó hangjára való túlzott gerjedés közben.
Viszont jár neki a virtuális pacsi, amiért nem egy 60 lóerős Civic-et "sportosított" fel, mint a környezetemben oly sokan (Ettől függetlenül elítélem az ilyen jellegű hülyegyerektuningot. Meg majd ő is sajnálni fogja, ha a szomszéd falunál/városnál messzebbre kell utaznia vele.)
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Talán túloztam - ezért is az OFF TOPIK megjelölés - de ahhoz mindenképp tartom magam, hogy 5-6 km-es utakra nem szabad dízelt venni. Se ilyet, se olyat, se amolyat. (A futárszakma más, mert ott a kocsi többet megy mint áll, de "hétköznapi" használatra igaz a fenti.)
Kifejtenéd a szempontjaidat, ami alapján ostobaságot írtam?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz KAMELOT #163328 üzenetére
Nem kell közgazdásznak lenni, hogy megértsd.
Nagy vonalakban:
Autó ára = anyagbeszerzés + gyártási ktg + bérktg + értékesítési ktg + marketing + fejlesztés
Te ott tévedsz, hogy szerinted az autó ára csak a harmadikig tart és nem érted, hogy a maradék három tétel hogy jön ki 500 euróból.
Nem jön ki.
A forrásban megjelölt profit margin az a teljes összegre vonatkozik, nem csak a gyártásra, tehát ebben benne van az általad említett csarnokfelhúzás is. De mivel te a dolgokat tudod és láttad is, ezért bizonyára csak viccből írsz f***ságokat- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz kalapacsolok #163397 üzenetére
Unokatesóm jár ki kocsikért (IS, mert főleg motorokra szakosodott). Seregélyesen van a vállalkozása, ha nincs tőled túl messze megadhatom a kontaktot hozzá.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz kalapacsolok #163406 üzenetére
Honlap nincs, de céginfó van, erre tessék.
Beszélj vele nyugodtan. Rég találkoztunk, lehet hogy azóta már kizárólag motorokkal foglalkozik csak, de egy hívást megér.
(#163413) 8th: Mekkora magas labda, Istenem...
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz norbert1998 #163410 üzenetére
Nem cserélnék a helyedben. Ha nagyon nem fér már a pénz a zsebedbe, akkor fektesd be, vagy idd el, vagy tedd félre a nem várt egyetemi kiadásokra (lesznek...). Ha egy részét elbulizod, még akkor is marad egy jól működő kocsid, aztán ha kikerülsz a munkaerőpiacra, akkor hirtelen észreveszed, hogy az addigi megtakarításaid aprópénzt se érnek a való életben és tök feleslegesen feszültél rá a spórolásosdira. Ez utóbbi legalábbis saját tapasztalat
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163433 üzenetére
Rég hallottam Pandáról, ezért tettem egy gyors keresést az irányába.
EZT A KOCSIT VALAKI 2003-IG EBBEN A FORMÁBAN GYÁRTOTTA???
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz norbert1998 #163449 üzenetére
Duális képzés Magyarországon 2018-ban? Ejha
Ha kérdezhetem, milyen egyetem?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz focvis #163456 üzenetére
Egyetemen villantani csak német prémiummal lehet, vagy partiautóval/busszal. Egyszer egy haverom feljött bulizni a Dacia-jával, a pillanat törtrésze alatt ö lett a partikirály Sokkal többet számít, hogy van, minthogy mi van.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Jómúltkor vittek egy kört egy 2,5 literes szívó V6-tal (Lexus IS). A srác városban használja 10-15 km távon, ritka pályázással és az egy éves átlaga 9 liter körül volt. Mondjuk nem is egy boyracer a gyerek, mert mikor belement a próbaútba külön kérni kellett, hogy ugyan mutassa már meg mekkorát lép a kocsi. Szóval ezt a 9 litert vehetjük itt is kímélő menetnek.
A down-sizing miatt megkezdődött turbósítás szerintem (és úgy en bloc a Mazda cégvezetés szerint is) ordas nagy kamu és a mérési ciklusokra való precíz optimalizálás. A régi jóvágású turbóknak még volt valódi haszna, mert azok a teljesítményt növelték. De az elmúlt 10 évben inkább a teljesítmény helyett raknak turbót a 2 hengeres Fordoktól kezdve mindenre, mert úgy "pont kijön a katalógusadat NEDC-vel" Plusz a néhai vásárlót átveri az alulról épülő nyomaték, amit ugye már a flottás dízelben is annyira szeretett, ezért sokkal erősebbnek érzi/hiszi.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Tom1939 #163561 üzenetére
Értem amit mondasz, de az alacsony fordulattól jelen lévő nyomatékhoz nem turbó, hanem kompresszor kell a klasszikus iskola szerint, hiszen az a fordulatszámmal egyenes arányban javítja a keveréket. A turbó pedig magas fordulaton hatékonyabb, ahol már a kipufogógázok nagy nyomással ömlenek át rajta.
Ehelyett lecserélték a kompresszort aprócska turbóra (talán a kevesebb mechanikai veszteség miatt?), a nagy turbót pedig vagy elhagyták, vagy sportosabb változatoknál megtartották. A "kevés a hús a levesben, de legalább alaposan meg van fűszerezve" tipikus esete.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Inkább a kevés nyomaték vagy a motor karaktere miatt tűnik kicsit papásnak, nem tudom. Pár héttel utána egy kvázi ugyanolyan erős S60 2.5T (de 50%-kal több nyomatékkal) olyat gyorsult alattam, hogy aztaQ.
Na, de ennyit az offolásról.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163590 üzenetére
Nem csak a boyracer-ség. Presztízse már nincs, ami van helyette az a wannabe béemvéscsávó imidzs. Sajnos túl sokan verik a vastag lánccal körbefuttatott mellüket a széthajtott 320d-jükre. Maga a típus pedig piszok jó, de emiatt nekem akkor sem kéne, ha ingyen adnák (na jó, talán egy 330i vagy 335i beférne a garázsba, de azokért már pénzt is adnék ).
Mikor a keresett típusok listáját szűkítettem magamnak, akkor szintén felmerült az Accord. Viszont sajnos akárhány fórumba mentem érdeklődni, úgy tele volt boyracer hülyegyerekekkel, hogy nem hittem a szememnek. Egy Accord-ról azért mégis azt gondolná az ember, hogy felnőttebb autó, de nem. Itt PH-n egész jó még a helyzet szerencsére
...Aztán így jutottam szépen lassan a Volvo S60 és társai felé, de ezt már többször leírtam ide
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #163594 üzenetére
Ezt biztos nekem címezted?
A Legend amúgy felénk ritka, mint az albínó nyúllal repülő albínó rétisas, úgyhogy nem is vettem komolyan számításba.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #163596 üzenetére
Pedig én egyet már megtekintettem régebben Fehérváron. Igaz, csak amíg elhajtott a lámpától
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz kovacsroli #163641 üzenetére
Elsőre azt hittem ez a sportváltozat, de gyors wikipedia keresés után nem: a szellemes spanyolnémetek az "esztét" verzió nevét rövidítették "esztére"
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz kovacsroli #163646 üzenetére
Mármint 34 darab kilométer van benne?
Erről eszembe jutottak a haverék. Esküvői előajándéknak nemrég vettek szalonból egy szép szürke Ibizát maguknak 1.0 TSI zümmögővel. Nagy volt az öröm, végigizgultuk az átadás előtti heteket. Aztán utána mi elutaztunk egy időre és mikor bő egy hónappal később kérdeztem, hogy na milyen az autó, benyögték, hogy jó-jó, bár még csak 65 km van benne Nem túl autóbuzik, na.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz kovacsroli #163651 üzenetére
Nem tudom mik a terveik vele, első gyerektől számított 10 évig méretét tekintve lehet, hogy elég lesz, addigra meg majd tekernek bele pár hazautat Magyarországra. A helyükben mondjuk nem újat vettem volna első kocsinak (a fiú épp most szerzett jogsit, a lány meg régen vezetett utoljára), hanem valami strapabíró Yaris-t, Jazz-t, esetleg Prius-t, mert elég rövid távokon használják hétközben. De erről a döntésről lemaradtam, meg hát ők tudják
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Aki nagyjából szeretné belőni, hogy melyik típus mennyiért adható el / vehető meg reálisan, annak erre tessék:
Gebrauchtwagenpreise Frühjahr/Sommer 2018 nach MarkenAmúgy ilyen adatbázis nincs magyarban, magyar viszonyok alapján?
(#163653) mandleee:
A garázs belmérete is szűk vagy csak a kapu?megválaszolva A garázs hossza szabvány 5 m? A Laguna elég termetes, ha szoktatok cuccokat tárolni a garázs hátfalán azt lehet, hogy át kell majd pakolni. Amúgy élvezni fogod a tolatóradar szűnni nem akaró sikítását minden beállásnál. Azt se tudod melyik fele van közelebb, mert minden sípol Egy széles látószögű tolatókamera nem lenne alkalmasabb? Akár utólag beszerelve is és akkor nem a falra, hanem a padlóra tehetnéd a jelöléseket (pl. szigszalag).[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163749 üzenetére
Adódik a kérdés: akkor mi a francért veszik ennyien? (Ezt feltehetnénk az összes többi, ismert módon gyengén sikerült autótípusnál is.)
A válasz tök triviális: aki újonnan veszi, annak az első X ezer km alatt nem sok gondja lesz vele, így elégedett lesz és legközelebb is olyat vesz.
Mire a kocsi eljut a káeurópai használtpiacra és felrakják kevés pénzért a hirdetős oldalakra, addigra meg olyan állapotba kerül, hogy szerelő helyett inkább papot vigyél megnézésre.Leegyszerűsítve: aki újonnan vásárol az biztonságot és garanciát vásárol. Aki használtan, az pedig változó méretű kockázatért cserébe igyekszik spórolni.
Előbbinél van egy jól becsülhető értékvesztés, ami mindenképp bekövetkezik, utóbbinál meg vagy tönkremegy a váltó a hazaúton a neppertől (akivel persze nincs közvetlen adásvételid) és kiperkálod a kocsi árának 30%-át a javításokra, vagy szerencséd van és jól döntöttél.Igazából én ezt most miért írtam le? Nem is kapcsolódik annyira ide. Legközelebb szóljatok már
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Mauzes #163754 üzenetére
3 éves használtautónál feltételezhetjük, hogy te lennél a második tulaj. De a lenti Golf és az említett példám is inkább a 3. vagy 4. tulajra vonatkozik, amikor az autó (akár futott sokat, akár nem) kifejezetten olcsón beszerezhető. Úgy azért mások az arányok.
Szerk.: tök fura az azonos képünk miatt, mintha magammal beszélgetnék
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen