-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #214895 üzenetére
Az új/másik motorháztetőt is ugyanúgy fényezni kell, nincs olyan, ami színben tökéletesen passzol egy használt autóhoz, semmivel nem lennél előrébb.
Amúgy engem a csomagtartó kárpitja zavarna a legkevésbé, egyrészt kevésszer látom, másrészt ha a rendeltetésének megfelelően használom, azaz valamit tartok, szállítok benne, előbb-utóbb úgy is lesz rajta ez-az, bármennyire is vigyázok rá.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #214897 üzenetére
és TrollBalint:
Én is igyekszem vigyázni rá, ha olyasmit szállítok, bebugyolálom, kipárnázom, de ha hosszabb távon használsz egy autót, elő fog fordulni legalább egyszer, hogy egy pillanatnyi figyelemkimaradás vagy egy kanyarban elmozdulás miatt megsérül.Tálca: a Jazz-ben nincs, mert akkor buknám a háló kampóit, a MiTóba viszont nincs kampó, de nem találtam olyan tálcát, ami az 5 személyeshez passzolna. A hátsó háttámlák nem egyben hajthatók le, mint a 4 szem. verzióban, hanem 1/3-2/3 arányban, és a közöttük lévő zsanér belóg a csomitartóba.
Így hát mindkettőben méretre szabott lidlis csúszásgátló van csak.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #215060 üzenetére
Szerintem egy letérdelő automata váltó nagyobb szívás anyagilag, mint egy lendkerék, de te tudod. Ráadásul a duplakuplungosoknál jellemzően ugyanúgy van DMF.
De dízel esetén nagyobb kockázat a befecskendező rendszer és a részecskeszűrő.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #215097 üzenetére
Gyors fejben számolás alapján arányaiban kb. ennyit eszik meg az én 1.4 T-Jetem is. Annyi csak, hogy kevesebb futás, kevesebb rátöltés.
szerk.: Rosszul fogalmaztam, javítva.
szerk. 2: Számszerűsítve 2000 km után töltöttem rá ~2 decit legutóbb, ha "közös nevezőre hozzuk" a tiéddel, vagyis felszorozzuk 9-cel, akkor 18000 km 1,8 litert jelent.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #215098 üzenetére
Persze, megértem, ilyen is van.
Ha nem lett volna rendes motoros felszerelésem, valszeg én is csak automatát vezethetnék egy menci lábprotézissel. Szerencsére össze tudták legózni a két nyílt törést, úgyhogy a rehabra is manuális autóval jártam a mankóim társaságában. A gyógytornászom azt mondta, hogy végül is oké, a kuplung nyomkodása is egyfajta mozgásgyakorlat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #215204 üzenetére
21 centivel hosszabb. Illetve a lábaimnak is tágasabb hála a tengelyirányban is állítható kormánynak.
A nagyobbat én most a teljesítményre értettem, az majdnem dupla (83-155 póni). Vagyis az Alfa képes lenne gyorsabban menni, meg jóval rugalmasabban is gyorsul, de mégsem akarom kihasználni pályán, nekem a tempomat 130 a komfortzóna csúcsa.
A dynamic módot inkább a 30-40-nel szüttyögő tanulók és nyuggerek megelőzésére használom a városban.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #215215 üzenetére
Ez az érzetbeli különbség a mieinkben is megvan.
- A WagonR-rel a 130 egészen ijesztő, zajos, ráz, imbolyog.
- A Jazz okés, bár nagy a szélzaj ekkora tempónál, de relatíve biztonságban érzed magad, a halálfélelem még messze van.
- A MiTo alatt meg igaz, hogy üvölt a majdnem üres sportkipu, de a Hondához képest is magabiztosabb vagy vele 130-nál.Nyilván egyik sem ideális pályázós autó, de azért érzékelhetők a különbségek.
Qru: 👍
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Gyakorlatilag ugyanaz a felállás, mint ami a dízel Ypsilonon volt, csak azon már gyárilag sem volt középdob. A turbó után kati, hosszú üres cső és végdob.
A MiTo Powerfull-ját sem mondanám sufnituningnak, még a csőnek is van E-jeles adattáblája, legfeljebb csak nem olyan jól csengő a neve (főleg két L-lel a végén), mint az
AprókavicsAkrapovič-nak. -
tboldi
nagyúr
válasz Thom! #215289 üzenetére
Megvan a véleményem a fasziról, de a lényeg, hogy neked hasznos volt az általa nyújtott szolgáltatás.
Egyik Honda Jazzes videója alatt meg mertem jegyezni, hogy nézegetheti, hogy az olajbetöltő sapka alatt mi van, sok minden nem fog kiderülni a rácson keresztül, aztán rövid idő után eltűnt a kommentem. Nem vonom kétségbe a rutinját, de az biztos, hogy én 1-gyel több Jazz szelepfedelet szereltem le.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #215408 üzenetére
Az se rendes iskola, csak OKJ, a bevétel elvesztése helyett inkább átrugdostak mindenkit 2-essel. Bár én 5-ösre vizsgáztam, de úgy érzem, gyakorlat híján szinte semmit nem tudok. Az nudli, amennyit a családi flottával foglalkozom.
Jelen problémához egyébként nem tudok mit hozzátenni már.
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #215549 üzenetére
Nekem a Daycót nem ajánlották.
Contitech lett 34-ért (42 mínusz kedvezmény), így nem sokkal drágább.Amúgy ja, a mostani láncok többsége messze nem olyan már, mint régen, de a japánoknál azért találni még többsorost a mai napig, pl. Suzuki 1.2 Dualjet (szívó) vagy 1.4 Boosterjet (turbó).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #215625 üzenetére
Én simán megkötöttem anyumnak A0-ban a MiTót, és miután az Ypsilon eladását lejelentettük ügyfélkapun, telefonáltunk az előző biztosítónak, ők emailben küldték a kártörténeti igazolást, amit továbbítottunk az új biztosítónak, és rövidesen el is könyvelték, küldték az új körvényt. Ez egy hetes procedúra volt, de csak ezután fizettünk, és nem volt fedezetlenségi díj.
Az már más kérdés, hogy csak B1-ről van szó, és mindössze 360 Ft-tal csökkentettek.
szerk.: Ja, és kivonva hoztuk el lábon, M7-M0-M1, de nem volt semmi. Csak az okmányirodában lett visszahelyezve a névre írással.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz South Velen #215773 üzenetére
Én mondanék egy Alfa Romeo Giuliettát is 1.4 turbóbenzinnel, esetleg Lancia Deltát, bár utóbbiból ritkábban lehet pazar állapotút találni.
-
tboldi
nagyúr
válasz South Velen #215782 üzenetére
Nem titok, icipicit elfogult vagyok, én is egy 1.4 T-jetes Alfát hajtok, csak MiTót, nem Giuliettát. A 120 pacis motor szögegyszerű, a forgattyúsház vasból van, szívócsőbefecsis, és mentes mindenféle elromló sallangoktól. Kivéve a MultiAireket, ezeket érdemes inkább kerülni, az az egység elég költséges, ha cserélni kell.
Ami viszonylag gyakran előfordul a 120 pónisoknál, az a turbó és a hengerfej közti gyújtő repedése, de van javított változata, amit eredetileg az erősebb kivitelek kaptak meg, de ha cserélni kell, ezt érdemes felszerelni a gyengébbre is.
Illetve a C635-ös váltóknak ~2012-ig volt valami nyűgjük, azutáni Giuliettákat célszerű keresni.Alkatrészárak egyáltalán nem vészesek, vezérlés pl. 40k, kettőstömegű nagyságrendileg 80k, amik hirtelen eszembe jutnak. Meg a szokásos olaj és szűrőcserék sem kerülnek többe, mint a Swifted esetén.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #215795 üzenetére
Szuper! 👍
Én csütörtökön viszem a klímáshoz, remélem, azon az egy repedt csövön kívül nem talál mást, akkor ~50-ből megáll a történet (a javítás 15k + nyomáspróba, gáz, egyebek).
És várhatóan keddtől kezdve tüsszögni fog a lefújószelep, ahogy egy rendes turbóshoz illik.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz angyalpc2 #215816 üzenetére
Én ilyet vennék most: [link]
GL-2+-om van, az is ajánlható (18k ugyanitt), de a 6-os azért nagyobb pontosságú. Habár a 10 µm-es felbontás is elég ahhoz, hogy a hibákat ki lehessen szűrni.
szerk.: Ja, most nézem, hogy kifutott termék, elnézést!
szerk. 2: De a 2-es, ami nekem is van, még kapható.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #215818 üzenetére
Én csak a kütyümániám miatt vettem, vásárláshoz sosem használtam még.
-
tboldi
nagyúr
válasz WasabiTrsr #215835 üzenetére
846-os Lancia Ypsilont lehet találni a megadott korban és árban, de akár egy-egy Alfa MiTo is becsúszhat a 78 vagy 95 pónis motorokkal.
-
tboldi
nagyúr
válasz jagofett #215865 üzenetére
M13A vagy M15A (esetleg M16A, ha Sportról van szó) abból a szempontból mindegy, hogy melyik motor megbízhatóbb, egyformán bombabiztos mindkettő (vagy 3). Egyedül a legkisebbnél biztos gyengepont a váltó, de azért a többinél is előfordulhat nagyon ritkán.
Mondjuk a mi M13A-s WagonR-ünk már 233k km-t kibírt az eredeti váltójával, és bár már van némi hangja, de még nem igényel sürgősségi ellátást.Amúgy a Jazz-t sem vetném el teljesen, félszemmel azért figyelgesd, mert becsúszhat egy-egy megfelelő árú és jó állapotú darab, még ha nem is túl sok eséllyel.
Nekünk is van a flottában, sokat írtam már róla, ha érdekelnek róla bővebb infók, keress vissza a hsz-eimre itt, az autós topikban, vagy a Honda topikban.Esetleg még Fiat Punto/Lancia Ypsilon vagy Fiat Idea/Lancia Musa?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #215868 üzenetére
Igaz, hogy jó ideje nem követem a Jazzek piacát, de arra gondoltam, hogy esetleg befuthat egy-egy olyan, mint az enyém, hogy karban van tartva, de sérült volt. Az enyém hiába lett faszán helyre hozva, meg csak külső elemeket kellett cserélni, a nyúlványok és egyéb szerkezeti részek teljesen épek, de a sérülés ténye (ami JSZP-n is látszik) mindenképp árcsökkentő tényező. 🤔
Ha el akarnám adni (persze nem), akkor nem lenne pofám 2 milliót kérni érte. Még úgy sem, hogy rozsdamentes, műszakilag top, és van benne/rajta pár viszonylag ritka OEM kiegészítő.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #215870 üzenetére
Ezt most dicséretnek veszem.
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #215871 üzenetére
Ja, a kormányzást szokni kell, 3,7 fordulat kopptól koppig, az átlag valahol 2,5 és 3 között van.
A tükrökkel nekem éppenséggel semmi bajom nincs (kivéve azt az egyetlen egy alkalmat, amikor egyáltalán nem néztem bele, de ez user error). Véletlenül nem cserélhettek a te kölcsönautódón tükörlapot?
Az utolsó meg valóban fura, egyáltalán nem szabadna ilyet művelnie.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #215872 üzenetére
A lefullasztás megnehezítése kimerült Hondáéknál annyiban, hogy a kuplung hidraulikus rendszerében van egy nyomásszabályzó, ami segít a csúsztatásban.
Amellett, hogy gyenge, ezért is nem lehet vele csikorgó kerekekkel elindulni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #215881 üzenetére
Hát ezt nemtom.
-
tboldi
nagyúr
válasz menyhartlevi #215935 üzenetére
Fél éve én is nézegettem C30-asokat különösebb kikötések nélkül, “mindegy” motorral. Csak egy érdekesség: kalaptartó nem mindegyikben van, facelift előtt nem is volt alaptartozék, de utána is csak egy szirszar ponyva volt, a rendes kalaptartót külön kell(ett) megvenni. A bontottak sokszor töröttek, újonnan meg 110 ezer Ft.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz jagofett #215950 üzenetére
Annyira nem vagyok otthon az újabb generációkban, a 2002 és 2008 közöttieket ismerem elég jól. Mindenesetre az újabbaknál tettenérhető a gyártás Japánból Kínába költözése, pontosabban a Honda spórolása. Több helyen nincs már burkolat, ahol a régebbin még volt, ilyen pl. a hátsó kerékdob, és emiatt rohadósabb is, főleg a tanksapka körül.
Az 1.4 LS-ben a baloldalon nem cseréltek toronycsapágyat, szilentet, pedig párban illik. De az 1.2 S Coolnak is kinéz már mindkét oldalon. Az az 1.4 Elegance meg még az előző genes, és valójában ugyanolyan 1.4 LS, mint a másik, szeretik többnek beállítani, mint ami, de az ablakemelők kapcsolói elárulják. És ebben is lehetne toronyszilentet cserélni.
De ezt a padlizsánlila színt imádom, élőben gyönyörű árnyalat. ❤[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Elsősorban a 2008-2014-esekre értettem.
Egyébként 2015-től, a GK már ismét japán, legalábbis az alvázszáma ennek J-vel kezdődik. De ezen is vannak marha ronda hegesztések az ablakok mentén, meg a hátsó ülőlapot felhajtva csak kilyukasztott szövet van a lába körül, nem egy esztétikusabb műanyagburkolat, mint a GD-ben...
És most tűnt fel, hogy a régebbinél még az öv alsó csavarját sem látod.
Illetve a kárpitok is puha plüssösek voltak régen, nem ilyen ráizzadós izé.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz bigrob #215966 üzenetére
Őőő… Bármi, ami részecskeszűrő nélküli?
Olaszoknál több is előfordul (Panda, Punto, Musa, stb.), de ugyanazt az 1.3 Multijetet szerelték Opelekbe, Suzukikba is pl.
Alfa MiTóból is van a korai példányok közül olyan, ami még DPF mentes, 90 pacis, de nem a legjobb váltóval párosították (GM M20 - Grande Punto ugyanez). Az Ypsilonnak legalább stabil váltója van (C510).Franciákat passzolom (1.4 HDI talán?), németeknél meg az 1.4 PDTDI és az 1.9 SDI jut eszembe, de mind2 már öreg technika.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs