Új hozzászólás Aktív témák

  • Jakuu

    őstag

    válasz -Solt- #687 üzenetére

    Azt hivjak camera panningnak (nem a hibajelenseget, hanem a camera mozgasat ami oldal, vagy fel-le torteno mozgast vegez kovetve az esemenyeket), de en nem errol beszeltem, mivel az egy szinkronizacios hiba (amikor a film frame rateja es a megjelenites eltero), ami az eltero kepernyo frissitesbol adodik. (Beszelhetnenk ilyen erovel az input lagtol a tearing effectig sok mindenrol.)
    Filmeknel egyertelmuen latszodik, amikor egy 25 FPS filmet nem 25/50/75 MHzes fissitesnel jatsznak le es nincs pulldown.
    Az ATI topicban ezt kepekkel is illusztraltam az MPC-HC display stat funkciojaval, ahol grafikonnal lehet szemleltetni a szinkronizaciot, ahol az eltero frisstes miatt szinkronba kell hozni idonkent az eltero megjelenitett kepkockakat, ilyenkor a kep ugrik egyet es mivel az eltoro lejatszasnal allando szinkronizacios hibak vannak (kepkocka keses) igy gyors idokozonkent megtortenik ugyanez a funkcio allando idokozonkent.

    Amirol en beszeltem az a ms altal hasznalt double vsync ahol a trukkozes eredmenyekent nem a valos FPS erteket latod, hanem a ketszereset. Tehat a 60FPS az gyakorlatilag 30.

    Nem is tudom mihez hasonlitsam, talan a legjobban a regi TV-s szabvany megjelenitesehez hasonlithato, na persze ezt nem feltetlenul kell igy ertelmezni.
    Ugye ott 50 felkepkockat jelenitettek meg soronkent, azaz 25x2-t es a szem sokkal folyamatosabb kepet latott.
    Csakhogy ott nem volt kepkesleltetes ugyanis az analog rendszereken ez sokkal gyorsabb mint a digitalisokon.
    Csakhogy a digitalis kepmegjelenites nem interlaced modon mukodik.
    Az a gond itt, hogy nem a valos erteket latod, amikor az FPS kijelzot nezd ilyenkor, mert az ertek csak a fele. (Az MS altal hasznalt double V-syncnel)
    Ha 60FPS es kornyeken van az ertek, akkor meg jo hiszen az a valosagban 30FPS es azt meg folyamatosnak latod.
    Csak hogy a jatek kozben vannak ingadozasok es ugye mint irtam az 50 FPS ala amikor beesik az ertek, ami valojaban csak 25FPS, abban a pillanatban mar a szemnek nem folyamatos a mozgas.
    Es a nagyobb ingadozasoknal jon az akadozo mozgas.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák