Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris Kiki
senior tag
válasz philoxenia #42100 üzenetére
Egységnyi felületről volt szó! Te gondold már végig
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
nyogo83
senior tag
válasz Chris Kiki #42102 üzenetére
Isten ments, hogy felavassam magam fotelfizikusnak es lealljak vitatkozni, szoval csak egyszeruen kerdem:
Szoval akkor azt mondod hogy egy 165 szeles gumival pont akkora lesz a fektavom, mint egy 225-ossel?[ Szerkesztve ]
-
Chris Kiki
senior tag
válasz nyogo83 #42103 üzenetére
Igen. A két gumiméret tapadása (amennyiben egyforma minőségűek) megegyezik. De vegyünk egy példát, mert úgy látom ez hosszú vitát fog szülni.
Legyen a gumijaink és az úttest t-s együtthatója 0.9. Az autó súlya 2t, az egyik gumi 100mm széles a másik 200mm. Mindkét gumi keresztirányban 10mm szélességben fekszik fel az úttestre (ennyit lapulnak).
a, esetben 1000mm2 a felület, ezen oszlik el 500kg. Így minden egyes mm2-re jut 0.5kg. A tapadás 4x0.5x1000x0.9 lesz.
b, esetben 2000mm2 a felület, ezen oszlik el 500kg. Így minden egyes mm2-re jut 0.25kg. A tapadás 4x0.25x2000x0.9 lesz.
A két végeredmény megegyezik.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
8th
addikt
válasz Chris Kiki #42104 üzenetére
-
Chris Kiki
senior tag
Ha elolvastad az előző hozzászólásomat, akkor láthatod, hogy a válasz igen!
A gumik szélesítésének más gyakorlati szükségességei vannak.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
nyogo83
senior tag
válasz Chris Kiki #42104 üzenetére
Mondom meg 1x, abszolut nem szeretnek vitatkozni, valoszinu nem is tudnek, mert a fizika ismeretem valoszinuleg nem olyan mely mint a tied.
DE.
Utananezve a neten tobb hasonlo okfejtest/cikket/forum temat lattam, ahol mindnek ez volt a vita alapja amit irsz.
Viszont jopar helyen(nem mentettem el a linket a cikkhez sajnos) arnyaltak a kepet azzal, hogy ennyire azert megse egyszeru a dolog, mert van meg jopar tenyezo ami kozbeszol fekezesnel.Pl az egyik az, hogy fekezeskor keletkezo homerseklet hatasara a gumi tapadasa megno es emiatt maskepp viselkedik egy kisebb tapadasi felulettel rendelkezo gumi egy nagyobbal szemben, mivel nem egyenes aranyban es nem egyforman valtozik pozitivan a surlodasi eggyutthatojuk.
Aztan szo volt meg a gumi keverek osszetetelerol, arrol hogy hogyan lovik be ez alapjan, hogy adott hotartomanyban legyen a legoptimalisabb a tapadasa a felulethez kepest es ne "nyuljon" a gumi mert tulmelegedett.Nem volt kedvem vegigturni tobb oldalnyi okfejtest meg fejtagitast, de szummazva az egyik cikknel az volt a lenyeg, hogy az autogumi technikaban kicsit tobb a fizika mint ez az egyszeru keplet, ami idealis korulmenyek kozott iskolapelda jellegu fix adatokkal mukodik.
Ha erdekel, akkor keress ra, szamomra is meglepo ez a vita, en igazabol se elvenni se hozzaadni nem tudok az egeszhez.
-
Chris Kiki
senior tag
válasz nyogo83 #42107 üzenetére
De Te pontosan jól érted, hogy miért kell (vagy nem kell) a szélesebb gumi
A szélességgel tudják például szabályozni az optimális üzemi hőmérsékletet, terhelést, kopást, ideális vízelvezetést, stb.
Adott esetben ugye feltételezzük, hogy a gépjárművek a nekik meghatározott gumi mérettel közlekednek, így optimális a gumik hőmérséklete.Természetesen a dolog nem ennyire fekete-fehér, hogy csak a képletek számítanak. Rengeteg egyéb összetevője lehet annak, hogy adott esetben, mondjuk egy adott fékezésnél jobb/rosszabb lett volna a szélesebb/keskenyebb gumi. De az alap fizikán ez nem változtat.
[ Szerkesztve ]
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #42102 üzenetére
[link]Tehát tulajdonképpen azt állítod, hogy fele akkora nyomásnál fele akkora lesz a tapadás. Ezt mi bizonyítja?
Kevés anyag viselkedik lineárisan. Ha így lenne, akkor például nem a 4 fokos víznek lenne a legkisebb a térfogata. Azonkívül az előbb említett melegedés stb. is közrejátszik még, a gumi nyomása és az azzal összefüggő rugalmassága is. Hiszen akkor például télen elég lenne leengedni a keréknyomásból annyit, hogy kétszer akkora legyen a tapadófelület oszt jóvan....
Ha már fizikázunk, az se mindegy, hogy a 2 tonnás kocsi milyen magas... Amit írsz az még a vasútnál sem ilyen egyszerű, bár ott direktebb az összefüggés, de a gyakorlatban ott is vannak eltérések. Ott a kerékméret adott pedig.[ Szerkesztve ]
-
guftabi96
addikt
Tegnap láttam, ahogy a mentő megy a helyszínre (meg magát a helyszínt is távolról).
Részvétem a családnak!
DE:
Nap, mint nap látom, hogy a biciklisek úgy mennek, mint az őrültek. Borzasztó.
Szegény lánynak is elvileg fülhallgató volt a fülében, és tekerte a biciklit..
Miért?
A mentőst ismerem, borzasztó lehet ez az egész neki is#KeepFightingMichael
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kovacsroli #42111 üzenetére
A kerékpáros szinte védtelen, ráadásul sisak és védőruha sem feltétlen jellemző...
-
guftabi96
addikt
válasz kovacsroli #42111 üzenetére
Már a mentőautón látszódik, hogy nagy behatás érte.
Egy ilyen figyelmetlenség az életébe került. 10. osztályos volt még csak egy itteni gimiben.
Facebook komment:
"V. emeleti ablakomból-véletlenül-végig néztem ! iszonyatos volt, ahogy a nő repült métereket a kistemplom előtt az út széléig! A mentő szirénázott !!és erősen lassított !"#KeepFightingMichael
-
mephi666
nagyúr
válasz guftabi96 #42110 üzenetére
itt reggeli félhomályban 4sávos nagykörúton foglalta el egy kivilágítatlan pár napja a külső sávot, hogy alig lehetett kikerülni (út mindkét oldalán van bicikliút) ...múlt héten meg este, sötétben láttam város másik pontján a szembesávban kivilágítatlan bringást, ahol szintén van kerékpárút de olyan is volt nemrég, aki balról kanyarodott elém sötétben úgy, hogy kis híján megtoltam hátulról... fel se vette... pár másodperc után feltekert a jobb oldali járdára és át a következő zebrán, ami még piros is volt neki... szeretnek játszani az életükkel... vagy ami még kedvencem: lámpánál indulok egyenesen, erre a jobb oldali zebrán indul a biciklis párhuzamosan és megcélozza a sávom...
ui: tapadás témáról annyit, hogy akkor a brutál drag racer kocsikra is biztos csak poénból tesznek böszme gumit hátulra, amikor elég lenne egy pár olyan virsli is, mint az elsők
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Jadro
veterán
válasz Chris Kiki #42104 üzenetére
Én ezt a részét nem értem: "az egyik gumi 100mm széles a másik 200mm. Mindkét gumi keresztirányban 10mm szélességben fekszik fel az úttestre (ennyit lapulnak)."
Miért lapulnak ugyanannyit? Szerintem itt az eltérés, hogy a szélesebb gumi bizony nagyobb felületen érintkezik az úttal. Vegyünk szélsőségeket. Bicikli gumi vs F-1 -es gumi.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
-
8th
addikt
válasz mephi666 #42114 üzenetére
Friss bringás sztori. A minap este hétkor két falu között tolta egy kisöreg az út szélén a kivilágítatlan 28-as bringáját aminek a kormányára fel volt lógatva egy PB gázpalack. 1,5 métert biztos elfoglalt a sávból ha nem többet ami alapesetben nem baj mert ezen a szakaszon mindenki az út közepén megy olyan töredezett és kátyús a két széle. Szerencsére épp nem jött szemből senki így mi is középen haladtunk plusz már jó messziről kiszúrtuk a fatert, megcsillant a palackon a fény. Ha jön valaki szemből aki elvakít a Ducato pislákoló fos lámpáival valószínű észre sem vesszük az embert csak amikor már késő. Persze a bringán egy háromszáz forintos kínai villogó vacak sem volt. De ha lámpára és elemre sajnálja a pénzt legalább vegyen egy láthatósági mellényt. Nem igaz, hogy nem félnek, hogy elcsapják őket.
-
mephi666
nagyúr
hóról/esőről épp olvastam tanulmányt, hogy oda a virsli sokkal jobb, mivel kisebb felületen nagyobb nyomást fejt ki és így szó szerint utat vág magának a csapadékban széles gumi meg könnyebben felúszik a vízen és a havat sem préseli ki könnyen maga alól... (persze sok múlik még a bordázottságon is)
#42117: pár hete hasonló volt a híradóban... részeg, kivilágítatlan biciklis miatt karamboloztak és halt meg valaki... persze láthatósági mellény ott is csak a szatyorban volt, fickó meg továbbtekert
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Pickit3
aktív tag
A golf az teljesen más tészta, ne keverjük ide.
(#42098) 8th
Kb 2 hete történt közvetlenül előttem egy baleset amikor jöttem haza a gumistól a második szezonját húzó téli gumikkal. Előttem haladó autó belerohant egy kivilágítatlan autóba 98km/h-s sebességgel, Én rögtön rátapostam a fékre amitől egy pillanatra megnyikkant a gumi majd tapadást megőrizve fékezett le. A rendőrök mint szemtanúként az Én féknyomomat is lemérték (szvsz teljesen feleslegesen) és pontosan 33,28méter volt a féktávom. Ezért vagyok ennyire biztos benne és nem a számoknak hiszek hanem a tényeknek.(#42101) biker
Ennyi, a Vitarának király fékezési képessége van.(#42109) philoxenia
Ne keverd a szezont a fazonnal. Nem mindegy, hogy 15cm szélesen vagy 25cm szélesen kapaszkodik az aszfaltba a gumi. Ezen megint lehetne vitatkozni, hogy egységnyi területre hogyan kerüljön a súly. Ha szélesebb a gumi akkor egységnyi területre kevesebb súly jut, ha keskenyebb akkor egységnyi területre több súly jut. Továbbá az autó felépítésétől is függ, hogy hogyan tud támaszkodni fékezéskor az autó első kerekein. Etc... Így remélem már érhető.(#42114) mephi666
Fékezésről volt szó nem gyorsulásról. -
mephi666
nagyúr
válasz Pickit3 #42121 üzenetére
...az teljesen mindegy: a lényeg, hogy a tapadáshatáron kell egyensúlyozni mindkét esetben: a gyorsulás és a fékezés is akkor a legeffektívebb, ha még éppen nem csúszik meg a kerék
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
TaaT
nagyúr
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
nagyúr
válasz Pickit3 #42121 üzenetére
"pontosan 33,28méter volt a féktávom."
"Porsche 911 Turbo PDK • Bremsweg: 33,3 m; Verzögerung: 11,59 m/s²; Testbereifung: Bridgestone Potenza RE 050 A 235/35 ZR 19 Y (vorn), 305/30 ZR 19 Y (hinten)."
Továbbra is kételkedek.
"Suzuki Ignis Sport
120–0 km/h 58,0 m
100–0 km/h 39,0 mSommerbereifung 205/40 R 17."
Give them hell Ukraine!
-
FF23
senior tag
135-ös utcai gumit egy szélesebb slickkel összevetni?
Egyébként ilyen ötágú, mint slickes felni, volt a Ladámon hajdanán is régebben, és kb. 185/60-as gumival nézett ki hasonlóan. A felni 5.5" széles volt, szóval lehet, hogy ezen a slick csak 175/50-es. (amúgy mi a fenén vitatkozunk, ha vitatkozunk egyáltalán? )RT-AX58U v1
-
mephi666
nagyúr
más téma: mennyire szabályos rakodás miatt lezárni 10-15 percre egy kétsávos utat? reggel mennék ki a városból a megszokott úton, látom a sávomban áll egy kamion elakadásjelzővel egy telephely mellett, szembe sávban sétálgat egy ürge a kamion mellett és int, hogy álljak meg a kamion mögött... mellette kapubejáróból jött is a targoncás, aztán bő 10percig küzdött azzal, hogy felpakolja a cuccot a kamionra mögöttem már megállt a járatos busz meg még néhány személygépkocsi... aki tudott, az megfordult és került... szembe sávban érkezők szintén így tettek...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #42127 üzenetére
ez nem is kérdés...
a trabant használati útmutatójában pedig ez áll:
"A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson.""Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Chris Kiki
senior tag
válasz philoxenia #42109 üzenetére
Nem kívánok veled tovább vitatkozni, sajnálom ha az iskolában kimaradtál a fizika órákról.
(#42115) Jadro
Azt értsd meg, hogy az érintkező felület nagysága nem számít súrlódás esetén (ha mellette minden más paraméter azonos).[ Szerkesztve ]
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Pickit3
aktív tag
válasz philoxenia #42127 üzenetére
A többit változót az "etc" alá rejtettem, ha esetleg nem tűnt volna fel.
A fékezésről... De azért, hogy megnyugodj a Vitarával is hasonló eredményeket lehet elérni. Nem baj ha nem hiszed el, Biker és Én legalább tudjuk/tapasztaljuk. Pont. -
8th
addikt
Én nem vitatkozom. De mondok életszagúbb példát. Suzuki Swift GTI. Ismerősöm ilyennel jár amatőr szlalomversenyekre. A gyári 175/60 R14 kerekei helyett felrakott 195/50 R15 kerekeket olcsó noname nyári gumikkal szerelve és másodperceket javult a körideje. 195-ös kerekeken sokkal nagyobb kanyarsebességet tudott, stabilabb volt fékezés közben rövidebb lett a féktávja is. Pedig direkt valami olcsó diszkont gumit vett rá mert nem akarta egy szezon alatt elradírozni az utcai drága prémium gumiját. Ugyanazon az autón a szélesebb gumi sokkal jobban fogja az utat.
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #42129 üzenetére
Pont arról szól a vita, amit zárójelbe tettél, szerintem emeld ki jobban! Azért létezik a szélesebb gumi, mert a képlet nem olyan egyszerű, hogy x súly y felületen elosztva hozza létre a súrlódási együtthatót. Számít pl. a gumi hőmérséklete (nagyobb gumi kevésbé melegszik pl., ugyanakkora terheléskor), vagy hogy fékezéskor, oldalirányú terheléskor (kanyarodáskor) hogyan deformálódik (ugyanolyan összetételű, de más szélességű gumiknál is másképpen alakul ez), azonkívül, ha nem tökéletesen sík felületről van szó (és mikor van arról szó a laboron kívül?), akkor a gumi mintázata is, mert hasonló mintázatú gumik esetén a szélesebb a jobb a tapadás tekintetében (száraz úton), mert az út egyenetlenségeiben több lehetősége van "megkapaszkodni" (igaz, hogy összességében egyet-egyet kevesebb súly fog terhelni szélesebb gumi esetén, de többet van lehetősége "elérni").
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
8th
addikt
Értettem elsőre is, ezért mondtam reális példát. Ugyanaz az autó ugyanaz a sofőr azonos körülmények csak a kerék más. De úgy is jön mindjárt valaki aki tudományosan jól megszakérti, hogy az 195-ös olcsó gumi nem is tapadhatott jobban a 175-os drágább nevesebb guminál és tévhit, hogy a széles gumi jobban fogja az utat.
-
Chris Kiki
senior tag
a képlet nem olyan egyszerű, hogy x súly y felületen elosztva hozza létre a súrlódási együtthatót
De erről szól, erről kár vitatkozni, fizika.
A többi amit írsz természetesen teljesen igaz, nem véletlenül változtatják, tervezik a gumik szélességét. Sőt, még rengeteg egyéb paramétert is figyelembe kell venni. Érdekes is lenne, ha az egész csak a t-s együtthatóról szólna.Az alap felvetés az volt, hogy amikor az adott autó fékezett, számított volna-e a gumi mérete (szélessége). Mivel abban a konkrét esetben minden egyéb paraméter megegyezett, hiszen ugyanarról az esetről beszéltünk elméleti módosítással, a gumi mérete nem számított volna. (Igen tudom, hogy számított volna csekély mértékben, mivel az akkori körülmények között biztosan lett volna eltérés az egyéb paraméterekben a méretkülönbségből fakadóan, mint például a gumi hőmérséklete. De azt nem tudhattuk volna, hogy ez a különbség a fékút hosszában pozitív vagy negatív változást hoz.)
Remélem kellőképpen lerágtuk a csontot
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
titán
-
mephi666
nagyúr
hello! így gondoltam én is... meg jobban belegondolva targoncával közútra nem is mehetne targoncával, hacsak nincs felkészítve rá (irányjelzők, világítás, stb) és levizsgáztatva, rendszámmal ellátva (munkahelyen van nálunk pár targonca és néhány közeli vevő kérte volna, hogy szállítsunk ki árut, de az oldalvillást levizsgáztatni elég költséges lett volna)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
guftabi96
addikt
#KeepFightingMichael
-
mephi666
nagyúr
válasz guftabi96 #42141 üzenetére
régi swift... véletlenül nekitolták párszor a bevásárlókocsit
ma lakópihenő övezetben kereszteződéshez érkezve látom balról érkezik lassan egy kocsi, fordulok elé, fékezett azért, hogy megálljon, de nem gond... következőleg ugyanott én fékeztem, mert balról kb 50-60al repesztett át előttünk a tag... ha az elé kimegyek, reccsenünk mindketten jobbkézt valahogy elfelejtik az emberek... meg ahol mi lakunk, szintén lakópihenő övezet... erkély előtt szoktam nézni, hogy itt is küldik neki 50-60-al simán... pedig nagyon retek az út, 2esben max 20al szoktam átdöcögni (ami elvileg a megengedett), mert nem szívesen veretném szét a futóművet... úgy tűnik nem sok embernek számít és szívesen perkálnak futómű-beállításra
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek, hogy a fehér Mercedes szabályosan parkol-e. Szerintem nem, mert a kb. másfél sávból elfoglal egy felet (és többek között nincs meg a KRESZ szerint 3 méter távolság az út túloldala és az autó között), kitolatni nagyon körülményes miatta a garázs felől, főleg, amikor 50-60-nal jönnek az autók. Van, hogy közvetlenül a ház előtt is áll autó (kép alja), így marad a kitolatás óvatosan.
Minden alkalommal itt áll meg, pedig egy balra, 50 méterre lévő szépségszalonba megy a csaj, ami előtt és az út túloldalán is van parkoló, ami az esetek nagy részében szabad.
Tegnap hagytam neki egy papírt, hogy ez nem parkoló, ő meg eldobta, de ráírta, hogy ez közterület.
Baromi zavaró, hogy hetente egyszer eljátssza ezt. -
Byk01
őstag
válasz Teszla_ #42146 üzenetére
A KRESZ szerint egyirányú úton kell az úttest szélétől mérni (5,5 m), a 3 m az úttest másik szélén várakozó jármű mellett kell. Ahogy látom, ez nem egyirányú út, tehát az nem játszik, másik autó meg nem parkol az út túloldalán, tehát nincs is mitől mérni a 3 m-t.
Talán a 41.§ (2) c)-t lehet ráhúzni leginkább:"Tilos várakozni [...] ahol a jármű az útmenti ingatlanra való behajtást vagy az onnan történő kihajtást - az ingatlannal rendelkezni jogosult hozzájárulása nélkül - akadályozza;""Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
mephi666
nagyúr
vagy feltenni egy táblát oda az oszlopra egy jókora nyíllal a fehér merci parkolóhelyére és valami jól látható szöveget odaírni: "mindjárt jövök, várj meg! kézimunka 5000, orál 10000, stb" lehet, hogy nem fog egy darabig odaállni senki
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujitsu LifeBook E756 i5-6300u I 8GB I 256GB SSD I IPS 15,6" FHD I jó akku
- Elitebook 850 G3 i5-6300u I 256GB SSD 8GB I 15,6" I Win10 I szép állapot
- Legion 5 15IMH6 15.6" FHD IPS i7-10750H RTX 3050 Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- L15 Gen3 27% 15.6" FHD IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- GF65 Thin 9SD 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1660 Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest