Új hozzászólás Aktív témák

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #6 üzenetére

    Tavaly kezdtem el a bme-t, és egyelőre nem érzem, hogy nagyon sok felesleges dolgot tanulunk. Ami nem kapcsolódik szorosan a szakomhoz, az kb. alapműveltség. Illetve vannak olyan dolgok, amikről azt gondolom, hogy hülyeség, és úgysem fogom alkalmazni, viszont nem árt ha tudja az ember, mivel máshol ezeket használják. Minden félévben volt gyakolati óránk, ahol abszolút a szaknak megfelelő dolgot csináltuk (persze nyilván nem profi szinten).
    Tehát a tanrenddel nincs semmi probléma.
    Viszont:
    Szintén a BME-n rengeteg olyan embert hagynak tanítani, akinek nincs semmiféle pedagógusi, vagy humán végzettsége. Ennek az az eredménye, hogy vannak olyan órák, ahol abból áll az egész, hogy a gyakvez szóról-szóra felolvassa a dián lévő szöveget, kérdésekre nem tud normálisan válaszolni Egyszerűen nem tudja átadni a birtokában lévő ismereteket. Van hogy nem is akarja. Pl. Cad-en volt egy eszméletlen nagyképű naponta caddel dolgozó seggfej, aki borzasztó büszke volt arra, hogy 15 év alatt megtanulta a billentyűparancsokat, és jóformán csak szöveggel rajzol, és ő ugyanezt várta el tőlünk a második órán. És százszor elmondta, hogy mekkora barmok vagyunk meg hogy ő nem fog semmit elismételni kétszer, mert ez milyen egyszerű. Ha valaki késett 6 percet, azt kiküldte a picsába. Elmaradt egy óránk, erre azt mondta, hogy hát így jártunk, de ő nem fogja elmondani, amit akkor kellett volna, mert nem fogunk az anyag végére érni. Aztán mindenki megtanulta magától...vagy nem.
    Tehát maximum a rossz pedagógusokkal van probléma, de emiatt nem mondhatjuk az egész felsőoktatásra, hogy szar. Annyi felelőssége van ebben, hogy a legtöbb egyetemen puszira kapnak állást ismerősök, kirúgni meg jóformán lehetetlen bárkit.
    Ez kevésbé érinti a humán/pénzügyi szakokat, mivel általában egy gazdaságelemző azért tud normálisan kommunikálni, mert kell a szakmájához.

    A humán területre felvehető helyek számát meg nyilvánvalóan normálizálni kell, de azért azt se lehet, hogy egyik évben hirdetnek 600 helyet, aztán a következőben meg ötvenet.
    Amúgy a bsc/msc szétválasztásnak pont az az értelme, hogy közelítsék az egészet a szakközépiskolák oktatási módszeréhez. tanulsz 3 és fél évig alapokat, aztán ha akarsz elmehetsz dolgozni egyből és mire az msc-sek végeznek lesz 2-3 év gyakorlatod.

    Nem szeretem egyébként ezeket a "deszar a felsőoktatás" szövegeket, mert ami miatt rossz, az elsősorban az emberi tényező, de olyan rendeletet nem hozhatnak, hogy mostantól csak jó tanárok taníthatnak:). Erre a megoldás a hallgatói véleményezés lehetne, de ha aszerint rúgnának ki embereket, akkor az lenne a vége, hogy csupa vajszívű, pislogásra ötöst adó ember tanítaná a jövő "értelmiségét".

Új hozzászólás Aktív témák