- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- YouTube
- Crypto Trade
- Vírusirtó topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
Idővel ez biztos probléma lesz, de itthon pl. pont ennyi időt töltenek el az asszonyok a Lidl/Aldi/Pennyben vásárlással, és mindegyik parkolójában ott az ingyenes töltő
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Brandynew
őstag
Azért mész oda és tankolsz a benzinkúton 5 perc alatt, mert tudod, hogy 5 perc a tankolás, ergo felesleges előre kitalálni, hogy mikor fogsz tankolni. Ez ugyanolyan, mint amikor tudod, hogy 5 percenként jár a busz, tehát nem nézed meg a menetrendet. Ha falun élsz, akkor tudod, hogy 1 óránként jár a busz, tehát eltervezed, hogy mikor mész ki a buszmegállóba. Ez csak rutin, megszokás kérdése. Sokan egyetlen töltéssel kihúznak egy hónapot.
Ugyanez van az elektromos autóknál is, tudod, hogy 20-30 perc feltölteni 80%-ra, tehát 300 kilométerenként céltudatosan ott hagyod valahol 20-30 percre. Ha nem tudtad megoldani, akkor csak 5 percig töltöd, arra, hogy hazamenj vele, 5 perc alatt is belemegy elég nafta. A hagyományos kocsit sem töltöd mindig csurig.
Plusz az elektromos autó előnye, hogyha nagyon kell, akkor otthon este, a hagyományos konnektorból is fel tudod tölteni, ezt nem tudod megtenni egy robbanómotorossal, ha nem tartasz otthon mindig friss naftát.
Amúgy szerintem probléma soha nem lesz, hogy nincs elég töltő, mert az elektromos autók számával párhuzamosan a töltőállomások számát is növelni fogják és maguk a töltőállomások/akkumulátorok is egyre hatékonyabbak lesznek. 10 év múlva már 1000 kilométert is meg lehet tenni egy töltéssel.
[ Szerkesztve ]
-
zharkanyi
tag
Azt felejted el, hogy az emberek döntő hányada az év nagy részében otthon töltene. Nem mindenki, de aki megteheti. A jelenlegi/első vásárlók nagy része tuti ilyen.
Nekem pl. a heti rutinom során biztos csak itthon töltene egy elektromos autó, pedig jelenleg is tankolok (ok, nem Covid alatt, de mondjuk előtte) heti egyszer, mert összejön a 600km/hét.
Elektromos kocsit ennek megfelelően itthon valószínű minden nap/este tölteném. Nagy vágyam, hogy az legyen, mert 2 autó van a családban. Az egyik simán lehetne elektromos, csak még kicsit drága az, ami meg is felelne (hatótáv kell legyen legalább 120km akkor is ha klímázok és sietek). A másikkal meg lehet menni nyaralni és akkor konkrétan soha nem töltenék nyilvános töltőnél. Napelem már megvan, inverter tud annyit, hogy évi 25eKm-nyi e-autózásra elég bővítést fel tudjak még rakni.Persze ahol 1 autó van ott a nyaralási/rokonlátogatási szokásoknak megfelelően többször kell tölteni nyilvános töltőn, de mivel nekik is otthon a legolcsóbb tölteni, így ők is igyekeznek majd a lehető legkevesebbet ilyen gyorstöltőket használni. Ugyanakkor ott vannak a lakásban élők. Azért egy lakótelepi parkolóban elég futurisztikus elképzelés, hogy annyi töltő legyen ahány parkolóhely. Lassú folyamat lesz ez és még a pontos irányokat se látjuk.
Jó kérdés, hogy ha már az elektromos autó lesz a legtöbb új autó akkor hogyan alakulnak az arányok, de ez azért a törvényhozóktól/töltőhálózatoktól is nagyban függ.
Ha éttermem/panzióm vagy bármi olyan üzletem lenne ahol elfér egy elektromos töltő tuti telepítenék. Még ha nem is ingyen adod akkor is hatalmas vonzerő lesz a vendégek számára. Ott az 5 perces benzinkúton töltött idő (ez a benzines idő, de elektromosnál 20-60 is lehet) lecsökkenne az autós szempontjából 1-2 percre.