- DVBViewer
- XPEnology
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Én is óvatos lennék vele, mert hogy vezet már
Silverstone 2021
Monza 2021
Jeddah 2021
Interlagos 2022DRM is theft
-
wolfman
veterán
AZért kérdeztem ezt, hogy az autó 'lelke' a drágább javítási szempontból vagy új ámblokk a teljes jármű utolsó csavarja is, ami megyegyezik más belsőégésűekével, csak megsarcolják, mert b@.. meg azért! Mert ha csak előbbi, akkor koccanásos, kisebb ütközéses baleseteknél nem gondolnám, hogy egekbe kéne pumpálni a javítási díjat. OK, mondjuk itt már az irányjelzőkben is 40 érzékelő van implementálva, tisztában vagyok vele, de ehhez a jelenséghez meg nem kell EV-t venni.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
dabadab
titán
Én meg akkor tenném kötelezővé, ha egyrészt gazdaságilag már megéri, másrészt ezzel nem zárnék ki társadalmi csoportokat a közlekedésből, így a munka lehetőségekből.
Ezek a társadalmi csoportok 2045-ben (21 év múlva, szóval egy részük még meg se született) még mindig vehetnek tíz éves belsőégésű autókat is akár, de erős a gyanúm, hogy addigra azok a kutyának se fognak kelleni.
DRM is theft
-
bteebi
veterán
Hasonló aggályok miatt agyalok sokszor azon, hogy inkább megtartom a 2005-ös (!), 1,25 milláért vett, full kényelmes, tágas Mazda 6-osomat, ráköltök 0,5-2 milliót (akár komplett újrafújás), és akkor lenne egy "újszerű", elavult autóm 7,5-9 literes fogyasztással <4 millióért, aminél nem kell azon aggódnom, hogy az ablaktörlőjét csak Berlinben lehet kicseréltetni, meg hogy a gumik rossz firmware frissítése miatt nem tudok reggel munkába menni.
#30: Nem olyan mácsó az. Annyi, hogy régebben szinte mindig nehéz idők voltak (max. pár évtizedenként azért volt egy háború, de ha nem, akkor meghaltál egy sima influenzától, elfertőzőfő bibitől vagy magas vérnyomástól), de szerencsére az elmúltnyolcvanév elég kedvezően alakult - pláne tőlünk nyugatabbra, de az elmúltharminc (és pláne tizennégy, ugye
) sok szempontból nálunk is. A kényelem, viszonylagos jómód pedig (birodalmak) hanyatlás(á)hoz szokott vezetni. A kérdés az, hogy vagyunk-e annyira nem hülyék, hogy ezt meggátoljuk. Majd kiderül.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
I mean: GYORS. A sportautók pedig gyorsak. Per def valóban nem az (max. izomautó), de a viselkedésében nagyon hasonló; a Teslák "technikai sportautók". Huszonkevés millióért tudsz venni olyan nem sportautót (Model 3 Performance), ami úgy megy (vagyis inkább gyorsul), mint
állategy annak többszörösébe kerülő benyás hipersportkocsi. Sőt még jobban.Egy Model S Plaidnek drag race-ben gyakorlatilag még egy Chiron se igazán ellenfél, pedig az több mint hússzor annyiba kerül, mint az eleve nem olcsó S Plaid.
#63: Eleve az egy elcseszés, hogy mi CET vagyunk. EET-nek (kelet-európai idő, mint a finnek vagy a románok) kellene lennünk. Biztos jó a parasztoknak, hogy nyáron már 5 előtt világos van, de ez engem nem földművest kevésbé mozgat meg. Pláne télen. Amikor én lehet, hogy még egy órával eltolnám az egészet. Persze ez sokaknál már visszafordíthatatlan jet laget, komplett idegösszeroppanást, meg kezelhetetlen teknológiai problémát jelentene.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Ezekiell
veterán
Mondjuk MOL kúton értelmes ember nem tankol EVt, csak végszükségben... Az EV azoknak jó, akik otthon tudnak tölteni. Ez eddig is így volt, így lesz még jó darabig.
Van 2 EVm, de soha nem bérelnék EV-t autókölcsönzőtől, pláne nem idegen országban. Egyszerűen nem okos dolog. Az EVknek nem ez a felhasználási területe.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Hobbbyt
őstag
Csak jelzem, egy EV-t akkor is gazdaságosabb és környezetkímélőbb fenntartani ha az "üzemanyag" költség azonos egy belsőégésűvel, de ugye mindenkinek világos, hogy messze nem annyi mintha üzemanyagból menne. Nekem a 278e futott kifogástalan állapotú 10 éves E osztályos Mercim üzembentartása átlagosan évi ~1m forint, az üzemanyag költség csak 880e volt tavaly. Évente motorolaj, üzemanyag szűrők, pollen szűrők , 4 évente fék és váltóolaj csere is. ~5 évente féktárcsa és fékbetet cserék, motor-váltótartó bakok, vezérlés, turbó stb-stb. Mind mind olyan költség ami az EV-nél nincs, vagy sokkal kissebb tétel. Ha a 3 literes V6 dieselem kifeküdne, a rendbetétele egy hasonló kategóriás EV-nek a teljes akku cseréjevel összemérhető költség lenne.
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
modeller
aktív tag
"A teslák a sportautóság egyetlen pontjában, az egyenes vonalú gyorsulásban jók. *MINDEN* másban pocsékok.
Az autóversenyt a kanyarban kell megnyerni, az a jó autó, amelyik gyorsan tud kanyarodni. A teslák nem tudnak gyorsan kanyarodni, mert 2+ tonnával nem lehet. "Érdekes elmélet.
A nürburgring-et gondolom nem tekintjük drag race-nek, sőt kimondottan kanyargós, technikás pálya. A hivatalos lapidők szerint ( [link] ) a tesla 7:35-es idővel az első negyedben van, maga mögé utasitva rettenetesen sok, sportautónak nevezett autót, még ha nem is a legújabb változatukat. (nissan gt-r, portche 911 turbo, lamborghini gallardo stb-stb)
Annyira azért mégsem pocsék *MINDEN* másban.De ott van a porche taycan turbo s is 7:42-es idővel, neki pl. melegedési gondjai sincsenek, annyiszor gyorsulsz vele, amennyiszer akarsz.
Nem annyira egyszerű ez.
-
Ezekiell
veterán
Persze hogy lehetsz
De eleve a felvetés hibás: "Ha nekem ev-vel kellene járnom" - hát de nem kell, pont ez a lényeg. Akkor veszel, ha adottak a feltételek hozzá, ami pedig jelenleg az otthoni töltés. Nagyon kevés ember vesz úgy EV-t, hogy nem tudja otthon tölteni (legalábbis kishazánkban, az USAban pl más a szitu a Teslákkal), mert sima nettó szívás úgy.
A MOL töltők vészmegoldások. Az elektromos autózás szerves része az előre tervezés, hogy kitaláljuk, hol töltünk. Ez a kezdőknek ijesztő meg "ú mennyi munka", de 2-3 hónap után kb instant, max 1 perc extra idő gondolkodásban. És nem a MOL töltők lesznek a célállomások, az biztos
Ahogy írod is: "rá lehetnék kényszerülve" - de normál esetben nem.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Hobbbyt
őstag
Ha már rendes EV-kről van szó, gondoltam érdekel egy ember releváns véleménye is, mert nekem nem lehetőség kérdése az EV, hanem döntés kérdése (egyelőre nincs olyan EV amire lecserélném a kombi E-t, pedig nagyon cserélnék már).
Mindent illik a saját maga helyén kezelni, az EV autózás elsősorban most még nem azoknak szól akik panelből lógatnák ki a zsinórt, hisz nem az az átlagos, hogy panellakó vesz 15-20 millióért autót. Előbb utóbb mindig kiderül, hogy a legtöbb EV utalónak nincs anyagi lehetősége beszállni az EV piacra, így zsigerből elkezdik utálni mert irigyek.. Ilyenkor rendszerint előkerülnek az EV-k szélsőséges szarjai amikbe tényleg bele lehet kötni, de ez nagyon suta, mert az EV-sek nagyja i3-al, Leaffel, e-Uppal, ID3-al és hasonló valóban racionális autóval jár és arra, és úgy használják őket, ahogyan kell.Az autózás nagy pocséklása az, hogy a legjobb belsőégésű motorok is csupán ~40%-os hatásfokkal üzemelnek, és akkor még nem néztük a hajtási veszteségeket, belső ellenállásokat, a fékezés által elfűtött energiát stb-stb.. mindennel együtt kb. 20%-körül van, egy EV hatásfoka a töltési vesztéseggel együtt is simán 80% fölötti. Nem fűti fölöslegesen a környezetet, helyben nem szennyez -méretgazdaságossági elvek alapján egy nagy erőmű amúgy is sokkal jobb hatásfokkal üzemel mint sok kicsi-, van lehetőseged megújuló energiával tölteni, az életciklusa alatt nagyságrendileg kevesebb szemetet termel, élete végén ugyan úgy újrahasznosítható mint bármelyik régebbi autó.
Nem mellesleg, európának nincs annyi olaja, hogy önellátó lehessen, így ki vagyunk szolgáltatva az olajjal rendelkezőknek és bizony mindenki tudja, hogy ez mivel jár és mekkora gond. Áramot tudunk helyben is termelni.
Sok szűk látókörű ember azt hiszi, hogy ez az eröltetett EV átállas csak azért van, hogy zöldebbek legyünk, hát nem. Elsősorban az olajfüggőseget akarják csökkenteni, hogy ne az európai ember fizesse az oroszok háborúját és egy újabb szigetet Dubajban.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
-
joghurt
addikt
A villanyautós topicban ezek már nyilván ezerszer ki vannak tárgyalva; felesleges itt ismétlésekbe folyni.
Mondjuk a saját napelemről töltött EV-vel már esélyed sincs versenybe szállni. De még a lakossági 37 Ft/kWh-val sem. És mivel nem üres akkuval indulsz neki az autópályának, és nem is kell csurig lennie, amikor megérkezel, az összes fogyasztásnak csak töredékét kell uzsora árban kifizetni.
A tej élet, erő, egészség.
-
Hobbbyt
őstag
Neked fogalmad sincs az világról.
Egy átlagos családi ház tetején levő, 6kw-os napelemmel aminek a telepítési költsége ~4m forint, simán megtermelhető egy ID3 + a ház éves fogyasztása. A mostani üzemanyag árakkal számolva ez 5 év alatt megtermeli az árát, miközben a modern napelemek 10-12 éves korukra degradálódnak 80% alá, amit még utána sem kell feltétenül cserélni.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
joghurt
addikt
De, kitárgyalásra kerülnek a napelemes és a villanyautós topicban is. Muszáj felkészülni minden eshetőségre egy országban, ahol a bedobott törvényjavaslatot éjfélre már meg is szavazzák. Nesze neked megtérülés-számítás.
(Benzinesként/dízelesként is nyilván előre betervezted a most januári adóemelést.)A jövedéki adós felvetésedre: Majd az adómentes házi pálinka mintájára a saját termésű háztáji napáramot is ingyé töltöm a kocsimba. Mivel sem az inverteren, sem a töltőn nincsen villanyóra.
Műszakilag pedig kíváncsi leszek rá, hogyan fogja tudni az áramszolgáltató megkülönböztetni a dugaljból fúrógépbe ment elektronokat az ugyanazon dugaljból autótöltőbe menő elektronoktól. Vagy a gyári tartozék konnektoros töltőket illegálisnak fogják minősíteni, és időnként a villanyautósokra törik az ajtót, hogy tetten érjék őket ezek használatán?A tej élet, erő, egészség.
-
bteebi
veterán
A sportautók definíciójában amúgy nincs benne a jármű tömege. Mert nem az a lényeg. Hanem a gyorsulás, dinamika, kezelhetőség, végsebesség. A "definíciód" szerint például a közel 1900 lóerős, 2300 kilós Rimac Nevera villanyszörny, ami kevesebb mint 9,5 másodperc alatt van 300-on, és 400 fölötti a végsebessége, és több körrekordot is felállított, nem számítana sportautónak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Na ja... és ha a fogyasztás 6-7 litertől nem több, az EV meg nem napelemről van töltve, urambocsá' eleve nem (csak) otthon tölti az ember, akkor az árkülönbözet valahol -10 és +35 Ft/km között van. Még ha egy EV szempontból ideális, bár inkább túlzó 35 Ft-tal számolnánk, csak a Casco különbözetből lehetne menni bő 15 ezer km-t (de akár 25-30-at is). Én meg annyit összesen megyek egy évben. Tudom, olaj meg fékcsere nincs az EV-nél.
#189: A könnyű szerintem leginkább a dinamika meg a vezethetőség miatt (lenne/volt) szempont. De ha van alattad 1000+ lóerő, akkor a tömeg már szinte csak egy szám. A Rimac Nevera nürburgringi körideje pedig egyáltalán nem rossz, sőt. Sokkal több Porsche/McLaren/Ferrari/Mercedes van mögötte, mint előtte. De pl. Königsegg, Pagani, Bugatti, Chevrolet, Audi vagy BMW egyáltalán nincs előtte, de még az S Plaid előtt sincs túl sok.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Nyilván van jelentősége a tömegnek is. Nagyobb autóhoz nagyobb, jobb fékek kellenek, de nagyságrendi eltérés nem lesz egy 1500 és egy 2000 kg-os autó fékezhetősége között (egy 6-800 és egy 2000 kg-os között persze lesz), és azért elég sok sportautó tömege 1300-1500 kg közötti (folyadékokkal). A kanyarsebesség az nyilván más, ott nagy előny a kisebb tömeg. De az is fontos, hogy hogy tudsz kigyorsítani a kanyarból. És nem biztos, hogy a valamivel nagyobb kanyarsebesség, de lassabb gyorsulás fogja a sportosabb érzetet adni (nekem legalábbis szerintem nem az adná).
Amúgy szerintem elég kevés sportautós pályázik, közutakon, autópályákon meg sokkal meghatározóbb lesz a gyorsulás, mint a kanyarsebesség. Máshogy: lehet, hogy egy kis, könnyű sportautó egy hosszabb kanyart bevesz 190-nel is, míg egy Bugatti csak 170-nel, de ha eleve nem mész ott többel 160-nál (mert pl. fixen nem akarsz kisodródni, meg ugye eleve nem mehetnél 130-nál többel...), akkor pont nincs semmi jelentősége.
Amúgy meg elég sokféle versenypálya van; egy Monaco jellegű pályán nyilván nagy előnye lenne egy kisebb tömegű autónak, Monzában viszont már, ahol a nyers erő fölénye jobban kijönne, egyáltalán nem biztos.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dabadab
titán
nem kellene letagadnod a tényt, hogy a tecső ilyen videókkal bombáz.
Nem tudom, én sehol sem látom azt, hogy bármit írtam volna a Youtube-ról vagy rólad.
Csak arról, hogy a jelek szerint az EV töltők úgy általában teljesen jól bírják a hideget. Ettől függetlenül lehet, hogy van egy-egy példány vagy típus, ami nem annyira, de az azoknak a saját, konkrét baja, nem az EV töltőké általában.
másrészt norvégiát fűti a tenger.
Ezzel együtt is hidegebb van ott, mint kb. bárhol máshol, ahol reálisan villanyautókat használnak.DRM is theft
-
dabadab
titán
Elég nehéz úgy tudni, hogy miről beszélsz, ha kifejezetten félrevezető dolgokat írsz.
Az elején úgy vezetted elő, hogy kiderült, hogy az EV töltők általában nem bíják a hideget: ez nyilvánvalóan hülyeség.
Aztán mostanra kibököd, hogy igazából nem erre gondoltál, hanem valami másra - aztán linkelsz valamit, amiről az se derül ki, hogy egyáltalán mi volt a konkrét probléma - de azt, ahogy fentebb írtam, konkrétan tudjuk, hogy a hideg különösebb problémát nem jelent, mert elég so tapasztalat van ezzel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
it 2024 végére a teljes flotta 25 százalékát EV-k alkották volna, de most mégis megszabadulnak 20 ezer EV-től, köztük Tesláktól.
- OTP Bank topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Cyberpunk 2077
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Politika
- DVBViewer
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 M365 Pro M365 Pro2 1S Essential tömörgumi, M365-hoz Pro kijelző, feljavító készlet
- M Key M.2 SSD PCI-E X4 Adapter kártya B-key M.2 NGFF SSD-hez 2.5"-os Sata Adapter ház
- 9.0 , 9.5 és 12.7mm-es SATA HDD SSD notebook másod-winchester beépítő keret, caddy - MacBook-hoz is
- Apple MacBook 13 15 17" és 13" Air-hez billentyűzet védőburkolat
- USB3 & Sata bővítőkártya - Sim kártya olvasó - PC tápteszter - HDD ház - M.2 nvme/sata külső ház