Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #193 üzenetére

    Nyilván van jelentősége a tömegnek is. Nagyobb autóhoz nagyobb, jobb fékek kellenek, de nagyságrendi eltérés nem lesz egy 1500 és egy 2000 kg-os autó fékezhetősége között (egy 6-800 és egy 2000 kg-os között persze lesz), és azért elég sok sportautó tömege 1300-1500 kg közötti (folyadékokkal). A kanyarsebesség az nyilván más, ott nagy előny a kisebb tömeg. De az is fontos, hogy hogy tudsz kigyorsítani a kanyarból. És nem biztos, hogy a valamivel nagyobb kanyarsebesség, de lassabb gyorsulás fogja a sportosabb érzetet adni (nekem legalábbis szerintem nem az adná).

    Amúgy szerintem elég kevés sportautós pályázik, közutakon, autópályákon meg sokkal meghatározóbb lesz a gyorsulás, mint a kanyarsebesség. Máshogy: lehet, hogy egy kis, könnyű sportautó egy hosszabb kanyart bevesz 190-nel is, míg egy Bugatti csak 170-nel, de ha eleve nem mész ott többel 160-nál (mert pl. fixen nem akarsz kisodródni, meg ugye eleve nem mehetnél 130-nál többel...), akkor pont nincs semmi jelentősége.

    Amúgy meg elég sokféle versenypálya van; egy Monaco jellegű pályán nyilván nagy előnye lenne egy kisebb tömegű autónak, Monzában viszont már, ahol a nyers erő fölénye jobban kijönne, egyáltalán nem biztos.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák