Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz vilmoci #938 üzenetére

    A svédek csak vakarják is a fejüket, lévén vállalták a szerződésben a minimális hadrafoghatósági arányt, ha jól emlékszem 85%-ot.

  • Gyantusz

    tag

    válasz vilmoci #938 üzenetére

    Valamé'k hm.gov.hu-s cikket olvasva nekem 2011 rémlik, de lehet 2013-ra van beütemezve a harckocsi-beszerzés (vagy magának a tendernek az elkezdése - alkatrészük van a meglévőkhöz).

    Kiegészítve amiket eddig leírtam: Az egy dolog, hogy veszünk vagy 5 század Leopard 2-t (60 db). Ahhoz, hogy műveleti területen eredményesen lehessen őket bevetni, mozgatni, minimális (azt szeretném, hogy nulla) veszteség mellett, egy sor más jármű is kell hozzájuk:
    - Őket elbíró (60-62 tonna) nyergesvontatók (ugye a civilek 40 tonnáig bírnak).
    - Őket segítő hídvető harckocsik árokáthidalásra, mert amik még vannak, azok egészen biztosan nem ekkora össztömegre vannak méretezve.
    Híd, híd, híd, de hány fajta? Ezek talán elbírják őket, láttak már asszem Abrams-t is.
    - "Akadály" esetén műszaki-mentő hkocsik, századonként legalább 2 db, tehát a 60 kocsihoz alsóhangon 10-12 db Büffel-t (magyar jelentése "bölény", vagy "bivaly") még be kell szerezni, hogy rendszerazonosak legyenek és probléma esetén menthetőek legyenek!
    - Ráadásul a műszaki szempontból fontos hidakat meg kell erősíteni, ha szükséges. Aminek ugye csak örvend az építőmérnökök hídépítő szakága, de ez is költségvonzat!

    Az a 2 db VT-72, ami meg van, nem éppen sok, bár igaz, annak a 15 db T-72-nek még elég is lehetne. Tehát ha utóbbi módszert választjuk, azaz felhízlaljuk a T-72-ket, legalább továbbra is rendszerazonosak lesznek ezek a kocsik. Ráadásul a szétrongyolt alvázakat lelkiismeret-fúrdalás nélkül lehet a másodvonalbeli (előbb nevezett) műszaki kocsik alá adni.
    Aztán itt a nemrég emlegetett PZA Loara esete is...
    A történet lényege: Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Romániát érdekeltté kell tenni ehhez a fejlsztési-modernizálási akcióhoz. A kivitelezés már nem lehet probléma. Gyak. minden rendszerelem működik a motortól kezdve a hkágyún át a tűzvezető rendszerig. Csak integrálni kell őket eggyé.

    A Gripenek 2009. január 01-én 00:00.00-kor kezdik a váltott harckészültséget az aktív 4 db MiG-29B-vel együtt. Hogy melyik gépek és pilóták lesznek erre kijelölve, azt még nem tudni pontosan. A "váltott készültség" pontos definíciója is császé, mert nem tudni, hogy a 2 "keszi" és a 2 tartalék hogy oszlik meg? Az első félévben 2 db keszi-Fulcrum és 2 db tartalék Gripen, és naponta váltják-e egymást, vagy óránként? Vagy Egyik nap ez a 4 gép, a másik nap amaz?
    2010. január 01-én 00:00.00-kor pedig a teljes hksz-t a Gripen-flotta fogja adni. Addig meg lehet kulcsolni a hadrafoghatósági mutatók javításán.
    Jelen sejtésem szerint 6 hónapi tartalékállomány kell kövesse a végleges kivonásig a MiG-29-eseket. Tehát 2010 nyarán kampó, viszik a ruszkik a maradék minyók egy részével. És aztán kapjuk az újakat helyettük. Úgy lenne értelme (mivel mindegyik Mi-8 kell), hogy egyet hoznak, egyet visznek.
    Elméletileg a 2009 augusztusában látjuk a Fulcrum-okat utoljára hadrendben, a Kecskeméti "Ér Són".

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák