Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz KINKY_007 #20 üzenetére

    sztem teljesen jó :)
    A Momo beszívta magába az izzadságot egy idő után (3évről van szó kőkemény napi használatban), és már rossz érzés volt hozzányúlni.
    Én most tesztelgetem a G25-m, és eddig nagyon pozitív.
    kb. 5-6 éve használok kormányt, az elsőt egy Thrustmaster 360-t (nagyon jó volt, de leégett) még a Colin2 alatt nyüstőltem, a második már Momo volt (állandó pedálgondok), aztán egy Logi' Driving Force Pro (számomra túl nagy mechanikai holtjáték középállásban), és most ez a Logi' G25.
    Eddig nagyon oké minden...de minden, napok múlva majd leírom ha lesz vmi.

  • #70869248

    törölt tag

    Megtesztelve, ez a G25-ös kormány az eddigi legjobb kormány amit használtam.
    Nincs hátránya, az eddig használt Logitec kormányaimnak a kormányrészével sosem volt baj, sem a Momo-val, sem a DFP-vel, így nagyon valószinű hogy ennek sem lesz. A pedálja pedig nagyon jónak és masszívnak néz ki, sokkal jobb (több lépcsőfokkal) mint az eddigiek.
    Használat közben: A kormányszöget beállítva, 'H' elrendezésben váltva és a kuplungot használva nagyon autós érzést kelt, megfelelő programmal szvsz a legközelebb áll ahoz hogy leszimulálja egy autó/versenyautó vezetését. Természetesen ilyenkor a váltási idők és a kéz-láb összehangoltság miatt a köridők rosszabbak mint egy 'butább' kétpedálos kormány esetén, de ahogy Aesir írta, úgy is lehet használni a kormányt mint egy kétpedálos cuccot, és akkor megvan a gyorsaság is.
    A kormánykerék átmérője segít a megcsúszások érzésében és az autó kézbentartásában, és a variálható elforulási szög miatt nagyon jól testre/programra szabható.
    Nem egy egyéves kormány, az biztos...az eddigi tapasztalataimmal átnézve (jókat és rosszakat egyaránt) sztem ez a kormány évekig tökéletes lesz.
    Nagyon jó cucc.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz sanzik #27 üzenetére

    Sztem Aesir arra gondolt hogy a lehető legjobb köridő érdekében pillangóval vált így marad a két kéz a kormányon, és az eddig megszokott módon bal lábbal fékez...kuplungra rakva a féket nem zavar be a bal lábnak más pedál.
    Mivel a kuplungot használva át kell szokni jobb lábas fékezésre ami idő, és a kormányt elengedve botváltani pedig sikánoknál és technikásabb kanyaroknál hátrány, így ahogy írja ez a legideálisabb beállítása ennek a kormánynak egy gyors kör eléréséhez. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz TESCO-Zsömle #34 üzenetére

    Nem volt ott senki akitől kérdezni lehetett volna? :)
    szekvenciálisról H váltóra és vissza úgy tudod kapcsolni, hogy lenyomod a váltókart és elfordítod a tárcsát..simán vált (uúgy nyomod le mintha hátramenetbe kapcsolnád).
    7. fokozat nincs, 6 sebes a váltó, ha 7.-t karsz használni azt pillangón kell ahogy az F1-ben.
    (persze vannak kamionok, de 20valamennyi sebességet nem illesztettek a váltóba :D )

    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz TESCO-Zsömle #37 üzenetére

    A váltó 6 sebességet kapcsol előre és egy sebességet hátra, ennek az ábrája van belegravírozva a váltógombába.
    A hátramenetet pedig úgy kapcsolod hogy lenyomod a váltót jobbra és le..ahogy gravírozva van :)
    Asszem a ladákban van így a hátramenet...vagy ott lenyomod és jobbra fel..vagy az a Moszkvics? :)
    ..mindegy, a lényeg az hogy a váltó 6sebes, és van hátramenet. :)

    Elsőre tényleg nem jött le hogy a hátramenetet keresed, de újra olvasva már igen.
    Szal van az a lényeg, meg kellett volna ráncigálni egy eladót hogy mutogassa el, mert ha megmutatja akkor látod hogy egyszerű a dolog.


    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Ronin_ #66 üzenetére

    Ezek kényes dolgok, a fékpedál nem kezel változó erőket...és sztem egyenlőre nem is kell, ezt csak azért mondom, mert nem egyformák a fékek, egyik játékban elképzelhető hogy 'üvegesedik', míg egy karbonféknél, és a fékhőfokok is másképpen hatnak.
    több kategóriában állandó abs van (Lupo Cup. pl), így ott megint más a helyzet..szal ez még a jövő.
    A mostani autómban meg semmit nem veszek észre a féken :) (az utakon jobb ha állandó TC-vel megyek).

    Szal a G25-nél eltérő ellenállása van a három pedálnak, és sztem teljesen jók, frankón sikerültek.

    A botváltó sztem elég jó, szekvenciálisnak használva kifogástalan, H osztásban szokni kell a pontos váltást....ez nem feltétlen a váltó hibája, az emberfia a szimulátorokban mindent sokkal gyorsabban csinál mint ahogyan az életben csinálná, ezért a 4.-t könnyű elváltani.
    De elég egyszerű átalakítani...ha túl könnyen jár akkor gumiharangot rakni..stb.
    Maga a kormány többet tud mint a játékok.
    Majd meglátod ha kipróbálod, szimet kell keresni hogy büntesse a rossz váltást.
    Túl barátiak a sima autósjátékok...ezért is nem nagyon érdemes (de lehet) arcade játékoknál (pl. NFSU/C..stb) erre figyelni, mert nagyon visszadughatod annélkül hogy megblokkolná a hajtott kereket, tök mindegy hogy ki vagy be kapcsolod az automata kuplungot.
    Ehez szimek kellenek amik közelebb állnak a valósághoz, de egyenlőre a kormány magasabb szinten van mint a legtöbb játék...szal évekig sirály lesz.

    Pitu: [kép]

    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #72042496 #75 üzenetére

    [kép]
    tök egyforma házunk van ahogy nézem (cmstacker) :D

    még a Ronin_ által felemlített ballábazáshoz meg a valós vezetéshez van egy gondolat :)
    -semmi problémát nem okoz átszokni, itt a PH!-s szimescsapatban is vannak akik versenyeznek a való életben is.
    De szinte minden szimes közösségben találhatóak emberek akik egyszerre nyomják a kettőt.
    ..és nem mindnek van 3pedálja, márpedig 2pedálos rendszeren tuti hogy ballábbal fékez mindenki.
    Itt van a legkézenfekvőbb példa, a jelenleg legsikeresebb szimes versenyző Kiss Norbi:[link].
    Ha vki gondolja nyugodtan összemérheti vele a tudását szimekben is (fel kell kötni a gatyát :D )
    De vannak amateur rally versenyzők, csapatszerelők, és egyszerű hétköznapi vezetők is :)


    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Larry303 #84 üzenetére

    Sztem frankón elállítottad :)
    A játékon belül van lehetőséged a kerékelfordulási szög állítására (setup-ból), egy érzékenységre állításra az options-ben, és egy sebességfüggő érzékenységre a vezetési segítségek körül ha jól tom.
    De neked sztem vagy a profiler-ben, vagy a win alatt kell állítani a kormányod elfordulási szögén, egy sportkocsinál nincs ki a 900°, sőt.
    Nálam most 320° fok, mert én kifejezetten szeretem tekergetni.
    Egyébként én a H váltót használom kuplungolva...mindenhol.
    Amióta meg van a G25, a pillangóváltót még nem használtam, és a botváltót is csask H elrendezésben hogy szokjam...versenyen is kipróbáltam, lassabb vagyok vele, de nem okoz problémát, néha elváltom a fokozatot visszafelé, mert még mindig nem tökéletes az összhang, főleg azért mert gyorsan csinálom.
    DE
    pl. most hogy meghalt Regazzoni ( :( ), meglehetősen sokat csapatok a kocsijával az rFactor/1979-es modban, és ott duplán kikuplungolok minden sebességet, mert akkor úgy volt.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Larry303 #86 üzenetére

    Nekem 8.
    Azzal hogy a kormányt 200 fok alatt használod, és ehez nagy kerékelfordulási szöget, vmint nagy érzékenységet állítasz, azzal egy meglehetősen ideges autót csinálsz, ha használsz vezetési segítséget akkor ez nem jön ki annyira.
    200° és alatta a Formula autók mennek, ez ugye ide-oda 90°

    240° és 320° között érdemes használni a kormányt, 320° még az az elfordulás amit még ki lehet forgatni annélkül hogy elvennéd a kezed egy fogásból.
    Ideális egy sportkocsihoz.
    A kerékelfordulási szöget pályafüggően kell állítani,...és autófüggően, ha ideges rwd autóról van szó, akkor érdemes kisebbre venni...annyira kis elfordulásra, ami még nem okoz problémát a pálya leglassabb kanyarjában.

    A kormány érzékenységét frankón be tudod állítani a játékban...elfordítod a kormányt és elhúzod a csúszkát, abból amit látsz majd egyértelmű lesz hogy mi a jobb neked (uez a gáz és fékpedálnál is érdemes beállítani).
    Ideges rwd-nél nem érdemes érzékeny kormányt, és gázreakciót állítani, mert sok lesz a hiba.

    a sebességfüggő kormányzási segítséget meg ki kell kapcsolni :)
    nagyon sokat számít, és ez rendesen bekavarhat neked, nagy értékeknél nagyon alulkormányozott az autó a tempós kanyarkombinációkban.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz t1 #101 üzenetére

    Akkor viszont jó :)
    Én amióta megvan H elrendezésben nyüstölöm, és frankón bírja (napi használatban).
    Szokni kell, én már több mint másfél éve botváltóval váltom el a fokozatokat, így csak a helyes-pontos váltást kellett megszokni, de már okés.
    Az meg mikor 4.-ből 2.-ba teszem gázfröccsel és óvatosban ráengedett kuplunggal az állat.
    Szintúgy mikor egy alulkormányozottan forduló autón nyomok egy kuplungot, és felpörgetve a fordulatot újra ráengedem a hajtást és ezzel irányba csúsztatom a kocsit.
    Ezek mind nagyon frankó dolgok.
    ...és persze az egész kihasználása jóval autószerűbb azoknál a kocsiknál ahol használni is kell.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz t1 #103 üzenetére

    Hát a ladához sok minden kell hogy drifteljen :D
    vizezve az aszfaltot talán.
    De hát persze nem is ez a lényeg, nem azért vesz az ember kormányt hogy ne kelljen kocsit vennie.
    A Lada az Lada marad mindig, a kormányal meg hálásan nyomhatsz rally-t, pályaversenyeket..Lada-t vagy éppen Ferrari-t. :)
    Persze azért Lada-t venni és csapatni sokkal-sokkal frankóbb dolog ez tény, az az igazi mulatság. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz neilszab #119 üzenetére

    Ezt olvastam én is lebegtetni, szvsz nem kell töle fázni (a rengeteg meg erős túlzás).
    Olvastam olyantól is aki törte a panelt mert nem tudta átváltani szekvenciálisról H-ra, és erőltette.
    ...és ez egy H váltó, szvsz a felhasználók nagy része rángatja, mint ahogy a pedálokat is rugja mint kezeli...pedig attól nem lesz gyorsabb senki.
    Most már több mint két hónapja megvan a G25 és rendesen kap, ahogy kell...csak H váltásban használva.
    Nincs kizárva hogy előfordulhat bármilyen probléma mint ahogy bármivel előfordulhat bármilyen probléma, csak a gyártó vállal garanciát, én nem ígérhetek.
    De nyüstölöm rendesen és mükszik ahogy kell.
    Az hogy vmi gagyin néz ki belülről ez azóta nem mond nekem semmit mióta szétszedtem az évek óta müködő automata mosogépemet, vagy egy effektpedált, joy-t...stb.
    az ember szinte sajnálja a ráköltött pénzt amikor belenéz ezekbe a dolgokba,...de müködnek, évek kellettek ahoz hogy szét kelljen szedni vmi miatt.
    Eddig egy kifogás merült fel a részemről a G25 kapcsán hogy gyorsan koszolódik, viszont előnye hogy nem szívja be mint egy Momo mondjuk.
    Van DFP-m is, nem sokat használtam, nekem a középállása nem jött be.

    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz neilszab #138 üzenetére

    [kép]
    Jó teszt.
    Vigyorogtam amikor a kuplungolást említi, mert nekem is sok napba került mire normálisan elkuplungolok és pontosan váltok.
    Egyébként az hogy a pályaautókban nem kuplungolnak az hülyeség, kéretik nem komolyan venni.
    Minden olyan autóban kuplungolnak (csak lekapcsolásnál), ahol a szabályok max a félautomata kuplungot engedélyezik.
    ..innentől pedig egyszerű végignézni a sorozatok milyen szabályrendszer szerint futnak.

    Általában a versenyző csak visszaváltáskor használ kuplungot, és ott is másképpen mint a 'polgári' autóban megszoktuk, ugyanis nincs teljes hajtásmegszakítás a kuplung kinyomásakor, az óriási teljesítmény/nyomaték miatt állandóan jelen van a dörzshajtás, csak persze a kuplung kinyomásakor ez csökken, de megszünni csak üresben szünik meg.
    Ezért a versenyzők vhogy hasonlóképpen váltanak vissza:
    -elveszi a gázt, ezzel egy pillanatra tehermentesíti a hajtott fogaskereket, és kiveszi üresbe.
    -üresben nyom egy gázfröccsöt, magas fordulatra pörgeti a motort.
    -kinyomja a kuplungot és beteszi az alacsonyabb fokozatba.

    A fordulat megemelésére pedig azért van szükség, mert ha a váltás alatt leesik a fordulat, akkor a kuplung ráengedésekor a motortehetetlenség megrántja az autó hajtott kerekeit...ez egy szűk, a lehető legszűkebb féktávon nagyon problémás tud lenni.




  • #70869248

    törölt tag

    válasz #72042496 #141 üzenetére

    Sajnos a játék nem bünteti keményen ha rosszul kezeled a kuplungot :(
    Ez nagy bajom nekem is, kemény tempónál ha a köridőket döntögeted azért keresztbeáll, de sajnos kevésbé bünteti a hibázást.

    Neilszab:
    Ugyan így kb., ha duplakuplungoltak tényelgesen azt iszonyat gyorsan tették...egy mai penge utcai autós nem tud olyan gyorsan visszadugni egy kuplunggal mint a régi legendás arcok duplán, és még a motor élettartalmára is ügyeltek. :R
    más: Azt tudom hogy egy gyakorlott pilóta gázelvétel nélkül is el tudja váltani a fokozatokat felfelé, nyomja a gázt lehatárolásig, ott elvált-megint lehatárolásig-ott megint elvált...mindezt úgy hogy tövig nyomja a gázpedált és a váltások egy piszok gyors rántás a váltókaron.
    A mi autóink (az átlag) össze sem hasonlítható egy versenyautóval, nincs teljesítmény, márpedig az határozza meg mikor fontosabb a teljesítmény maradéktalan átvitele az hajtott gumikra, mint a vezető kényelme.
    Egy régi versenyautó jóval keményebb minden szempontból, a motor ki van könnyítve ezért tud ugrani és visszazuhanni a fordulat, egyenes fogazású sebkerekek vannak hogy elviseljék a nagyobb terhelést, és mittomén 500LE környékén már nincs nagy út a kuplungtárcsák (száraz többtárcsás) között hogy összeengedve ne tudjanak elcsúszni.

    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz neilszab #143 üzenetére

    Mondom, versenyautón nem biztos hogy tudnál :)
    Ott nem ferdefogazású sebkerekek vannak.

    Motoron (triál) én is elváltogattam kuplung nélkül, na de azért 160-nál egy ütős versenyautóban odafigyelős lenne a dolog :D
    A mai versenyautókban ahol elkuplungolnak már minimum hogy figyeli az elektronika a váltókart, ahogy váltasz már kapcsolja is ki a gyújtást.

    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz neilszab #146 üzenetére

    ''Általában a versenyző csak visszaváltáskor használ kuplungot, és ott is másképpen mint a 'polgári' autóban megszoktuk, ugyanis nincs teljes hajtásmegszakítás a kuplung kinyomásakor, az óriási teljesítmény/nyomaték miatt állandóan jelen van a dörzshajtás, csak persze a kuplung kinyomásakor ez csökken, de megszünni csak üresben szünik meg.
    ''
    Muszáj üresbe tenni ahoz hogy egy pillanat alatt fordulatra tudja pörgetni, csak kinyomva a kuplungot még le kell kűzdeni a dörzshajtást, és itt pont az a lényeg hogy egy pillanat alatt felpörögjön a fordulat hogy már lehessen is betenni a fokozatba.
    Egyébként ha belegondolsz nem bonyolult egyáltalán, hiszen az egész egy folyamatként kezelendő, és megszokás kérdése.
    Az okozhat problémát ha az ember utána mondjuk beleül a kis egyterűjébe és széttöri a váltót 500méter alatt :D

    Ja és persze az első kuplungot lehagyják, azért emlegetik duplakuplungként, mert valójában az, de az első kuplungot le hagyják azzal hogy gázelvételnél kiveszik sebességből üresbe kuplung nélkül. Ehez csak az kell hogy pontosan akkor akard kivenni mikor elveszed a gázt, se előtte se utána nem alkalmas.
    De ezt ők nagyon tudják/tudták.
    Ha belegondolsz ezalatt a kevesebb mint egy másodperc alatt (egyébként én kevesebb mint fél másodpercről tudok (0.3 valamennyi))
    Szal ezalatt ez történt:
    -Elveszi a gázt és kiveszi üresbe
    -Felpörgeti a fordulatot..van egy ideális fordulatszám amit jó ha elér..na attól csak párszázzal tértek el és rendszeresen.
    -Kuplung be és alacsonyabb sebességi fokozat be.
    (meg persze féktáv, a másik figyelése, kanyar)
    Szal a régi öregek nagyon vágták ezt....ha üresben túlpörgették a gázfröccsel a motort akár csak 500 fordulattal, az már a motor élettartalmára kihatott.
    Tehát ezt ők tudatosan és kontrolláltan csinálták többszázszor egy futam alatt.
    Nagyok voltak :R
    és az hogy milyen gyorsan tudták csinálni, az beleszólt a köridőbe természetesen,...ezért van az hogy akkor jóval többet számított a vezetési tudás mint a mai F1-ben. :(

    [Szerkesztve]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #70869248 #147 üzenetére

    bocsánat ez már erős off :(
    elszaladt a ló, ha lesz még más privben inkább. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz tjokai #346 üzenetére

    A 900°-t tényleg ritkán fogod használni, a kuplung-t is inkább az érzés miatt használod.

    A H váltó remek érzés.

    Egyértelműen megéri megvenni a G25-t, ahogy kicsomagolod, vagy felteszed rájösz.
    1: remek kormány, mindene meggyőző külsőleg..talán kivétel pont a H váltó...ami kicsit kapcsolószagú, de meg lehet moddolni. A pedálsor és a kormány viszont igen masszív már szemre is.
    2: remek kormány a vezetés közben is, nehéz elmondani milyen érzés valami régi verdát vezetni kuplungolva, és gázfröccsözgetve-kuplungolva visszaváltani.
    Márpedig mi másért játszik az ember jó autós játékkal vagy szimmel mint a beleélés miatt?

    A 900° pedig nagyon jó arra hogy behangold a vezetésed egy pályára, 240° lehet hogy nagyon rángatod az autót, 380° talán ideális, 420° tökéletes (csak példa, mert pályafüggő) 900° fokon pedig nem tudsz elfordulni egy hajtűben kellő tempóval.

    Én mostanában a NetKar-t használom mint az egyik(!) legjobb szimet, ott a kuplung is büntet és jól kezeli a 900°-t is.

    Szal a véleményem szerint vedd meg, ne pöcsölj Momo-val mert belefuthatsz egy pedálhibásba, nekem volt/van DFP-m is, tényleg jó...de a G25 jobb, feeling-re is, és a masszív pedál+ H váltó egyébként is erősebbé teszi.
    Momo-t nehéz eladni a pedál híre miatt, DFP jól eladható (konzol és PC kormány is), a G25 meg keresett cucc, őrzi az árát elég jól, ...és szimesek mindig lesznek és nőnek :)

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz neilszab #406 üzenetére

    Eladnám a G25-m, egy éve a garázsban van.
    ..sokszor csorog a nyálam akár az Asetto Corsa-ra, a NetKar-ra vagy c.a.r.s., és a nem rég jött rF2 bétára gondolva...de már nem fogom tekergetni tudom :(
    mindene jó természetesen.
    30ruga.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz breakout123 #409 üzenetére

    Feltettem egy hirdetést ide az apróba:
    [link]
    Mivel írtátok hogy legyenek képek.
    Letörölgettem és megcsináltam a képeket.
    Nem sürgős, ne haragudjon meg senki ha nem rögtön írok vissza, megyek jobbra-balra, nem mindig nézem.

Új hozzászólás Aktív témák