-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tommmysun
senior tag
Ezt jó hallani, hogy egy lada szervízben (úgy vettem ki hogy ott jártál) ilyen gondosan járnak el, Fehérváron a Seat-nal ez csak a külcsínig működik (ott is úgy csinálnak mintha marhára vigyáznának az autóra, de a végzet munka egy nagy határ ratyi). Ha ezt a Porsche Hungária tudná aszem lenne egy kis átrendezés a munkaerőben
Attól meg én is k...ra a falra tudok mászni amikor állok a parkolóban és mire visszamegyek a kocsihoz ott a marha nagy húzás az oldalán. Múltkor szintén a parkolóban álltam a kocsiban ülve. Jön az öregasszony, kinyitja a mellettem álló kispolák ajtaját, félig nyitvahagyja (a szél fúj mint állat) átmegy a túloldalra, hogy besegítse a mégöregebb anyját, na mondom ebből gáz lesz ablakot lehúzom, kezemet kitartom, hogyha jön a polák ajtaja elkapom. Lassan visszaért, megfogta az ajtót, na mondom jól van már nem lehet gond hiszen, fogja az ajtót, erre... fogja aztán tiszta erőből neki ba....a az autónak. Nem lettem k...va ideges, mondom mit csinál akkor ha bent se ülök az autóban leszántja a fél oldalát vagy mi? Ráadásul még ezek után is el akart lécelni.
Egyébként betétlapot kitöltettem vele, mert egy körömnyi helyen lejött a fényezés, de hiába és ezt mindenkinek mondom, hogy a biztosító a parkolóban az autó beüzemelése előtt történő károkért nem fizet. Szal a biztosító is elmehet a ... Csak a pénzt szedik el, ellenszolgáltatás meg semmi. Nem elég hogy az embernek a gatyája is rámegy a benzinre, még mindenféle kötelező adókkal meg biztosításokkal is lehúznak.
Na mindegy nem panaszkodok tovább mert felrobbanok
Ja a metálfényről csak annyit, hogy ne döljön be senki ennek a kamu dumának, hogy azért feláras, mert többe kerül az előállítása meg minden. Ua-ba kerül a gyártónak mint a normál festés és ezt az átvágást is csak Magyarországon tudják eljátszani. Ez az egész feláras metálfény mizéria onnan indult ki, hogy amikor bejött az országba az első nyugati autókkal a metálfény akkor nagyon nagy csoda volt, meg újdonság és hát az ilyen dolgokért az ember hajlandó rengeteg pénzt kidobni. Ez a csoda már külföldön elmúlott (most éppen a Dekor, meg a AirBrush a menő), de itt sajnos még mindig be lehet etetni az embereket. Bár nincs is nagyon más választásunk hiszen ha metál fény kell akkor sajna meg kell fizetnünk a semmit. ( egyébként nekünk is metálfényű az autónk). -
Tommmysun
senior tag
A hengerfej tömítésről csak annyit, hogy én is hallottam már ilyesmiről, hogy nem raknak a motorokba, mivel a két fémes felületet olyan simára tudják polírozni, hogy nem szükséges. Nekem van némi gépész végzettségem és saját szemmemmel és kezemmel tapasztaltam, hogy ha két fémes felület kellőképpen ki van polírozva és azokat összeilleszted, akkor nem hogy nem ereszt át de még a szétszedésükhöz is elég nagy erőt kell kifejteni, mert összetapadnak ahogy kiszorítják a levegőt.
Az orosz motorokról, meg az egyéb technikákról pedig csak annyit, hogy soha nem voltak a legfejlettebbek, de nagyon strapabírók és elpusztíthatatlanok (gondolj csak a haditechnikájukra). -
Tommmysun
senior tag
Abba már tudtommal simán belemegy az 5 sebességes váltó (bár nem vok szakértő, de aszem haveréknak is 94-es 5 sebességes volt, csak kombiba).
Wankel: Az tényleg nagyon cool, egyik imerősnek wankel motoros Samaraja volt (én sem hittem míg nem mutatta), azt mondta, hogy tök gyári csak az volt a neve, hogy Lada Samara Sport (vagy valami ilyesmi), ment mint az állat!!! ;)
[Szerkesztve] -
Tommmysun
senior tag
Alátámasztani sajna nem tudom, de nem is állítottam, hogy az új Ladában ilyen van, én csak azt állítottam, hogy hallottam már ilyenről, de nem a Lada kapcsán. És szerintem a sorozatgyártásal semmi probléma nem lehet, mivel ha egy iskolai műhely szinten kivitelezhető a dolog akkor nem hiszem, hogy sorozatgyártásban ez problémát jelentene.
A japó mocik egyébként meg tényleg megbizhatóak, pl a Toyota a legmegbízhatóbb márka (ha jól tudom és frissek az infóim), viszont az áruk is megvan és ha netalántán megálnak akkor aztán Isten kegyelmezz!!! A Ladák viszont óccsók és az árukhoz képest megbizhatóak is (kisebb otthoni szervizelések mellett).
Fogyasztásra a régi Ladák valóban nem a leg jobbak, de amikor ezek az autók készültek akkor még nem volt ilyen magas a bembin ára és nem ez volt az elsődleges szempont, viszont a mi régi Samaránk nem egyszer elment 6 literes fogyasztással is (1300-as, országút, autópálya), na meg miután gázosra alakítottuk (nekünk hál Istennek nem volt vele semmi ''gáz''), kevesebbet fogyasztott mint egy diesel!!! -
Tommmysun
senior tag
Lada 110 hivatalos fogyasztási adatok:
Üzemanyag fogyasztás
100 km-re 90 km/óra V. sebességi fokozatban: 5,2 l
120 km/óra V. sebességi fokozatban: 6,6 l
városi forgalomban: 8,9 l -
Tommmysun
senior tag
Igen-igen a wankelekkel volt némi probléma, de azért azt is elég régóta használják, több-kevesebb sikerrel, pl. NSU, Mazda. De azért ne hasonlítsuk szerintem össze a két témát a bolygódugatyús megoldás azért egy merőben más technika, mint a hagyományos OTTO motoros technika, és éppen ezért mivel az egy teljesen más technika, sokkal több probléma merült fel a kezdeti időkben. A tömítés nélküli hengerfej viszont felfogható úgy, mint pl egy fejlesztés, mint ahogy nap mint nap teszik a gyártók, pl a befecskendezéssel, elektronikával, stb.
És ugye azt mondtad, hogy a wankelekkel is egy jó darabig próbálkoztak míg versenyképes változatot sikerült kifejleszteniük, akkor kérdem én, hogy honnan tudhatnánk mi egyszerű földi halandók, hogy hány éve próbálkoznak már az autógyártók ezzel a technikával???? Max ezt nem verték nagy dobra, míg nem teljesen megbízható!!!
De mindmellett továbbra is szeretném kiemelni, hogy én nem azt mondtam, hogy az új Ladákban ilyen van sőt más márkáról sem tudom, hogy ezt a megoldást alkalmazzák, csupán azt állítottam, hogy hallottam már ilyen létező motorról (ami nyilván működik is és nem csak simogatásra való). És a fenti sorok is csupán az én okfejtéseim és gondolataim, erre bárki rácáfolhat!!!
Egy hét hawaii, nyaralni mentem (na nem oda ) -
Tommmysun
senior tag
Hát igen a bx-el sok a gond, rengeteget kell vele foglakozni, stb.,stb.!!!
DE legalább egyénisége van, nem úgy mint egy suzukinak és a gondoskodást meghálálja ugyanúgy, mint a legtöbb régi autó!!! Kivi vok, hogy egy suzuki, milyen állapotban lesz annyi év után, meg annyi nyúzás után, mint amennyit pl a legtöbb bx megélt!!!
Ja és nem vok BX tulajdonos, nem elfogultságból beszélek!!! -
Tommmysun
senior tag
Hát nem tom nem egy suzukiban ültem már és mindegyik szét akart hullani, hol itt zörgött, hol ott kattogott, pedig legtöbb még egy éves sem volt!!! A motorjuk az nem rossz, azzal nem vitatkozom, és a négy kerék meg a doboz is meg van a fejed fölött, de semmi több (egy trabinak is van négy kereke meg doboz körülötted, és occsób is)! Lehet, hogy hülye vok, de én azt szeretem ha egy autónak egyénisége és ''lelke'' van, én ezt egy suzukiban sem találom (talán a Baleno, de azt nem ismerem annyira, jah meg a Vitarák).
Töréstesztről meg csak annyit, hogy lehet eléri az átlagos szintet, de a mi Seat-unk, már háromszór találkozott Suzukival (kisseb koccanás, vagy nekigurulás, önhibánkon kívül, egy kiv. akkor apám nekitolatott a Suzunak), mindhárom alkalommal a Seat karcolás nélkül megúszta míg a Suzu vagy horpadt, vagy a lököse törött darabokra, pedig a Seaton sincs Volgányi anyag!!! -
Tommmysun
senior tag
Jah és félreértés ne essék én nem akarok itt véres vitába kezdeni és nem is a Suzuki mindenáron fikázása a célom, csupán a véleményemet és tapasztalataimat írtam le, de mint említettem a Suzukinak is vannak jó oldalai, pl. a motorja és szerintem pl. céges autónak tökéletesen megfelel, de magamnak biztos nem vennék!!!
-
Tommmysun
senior tag
válasz Roadkill #294 üzenetére
Én a törést nem is arra értettem, hogy akkor az a biztonság kárára megy, csak hát a karosszéria lakatos meg jól él ebben a Suzukis társadalomban
A zörgés: amelyik Suzukikban én űltem (kiemelten Swiftről van szó) azoknál 95%-ban a csomagtér ajtónál zörgött valami (nem Sedan), mintha nem lenne becsukva rendesen (pedig be volt), de volt 2 hónapos Suzunál bal ajtóban valami, középkonzolban, stb. Persze az is igaz, hogy én az ilyen zörgésekre nagyon allergiás vok és minden kis halk neszt meghallok (bár a csomagtér ajtó szerintem mindegyikben elég hangosan zörgött)!!!
[Szerkesztve] -
Tommmysun
senior tag
Nah akkor mégegyszer leírom, mert mindenki ezzel támad, én egy szóval sem mondtam, hogy a törés mértéke összefügg az utasbiztonsággal, csupán az anyagi kár mértéke miatt említettem meg (ja és ha törésbiztonságról van szó, akkor szigorúan csak a Swiftről beszélek, a többi már egy fokkal jobb).
De ha ennyire le vagyok támadva akkor egy kicsit reagálok én is. Az odáig stimt, hogy az autó karosszériájának az a feladata, hogy az ütközést elnyelje egy frontális ütközésnél pl., de ha túlságosan könnyen gyűrődik az a bizonyos gyűrődő zóna az sem jó, mert akkor nem tud elég energiát elnyelni, azon kívül oldalirányból történő ütközésnél nincs gyűrődő zóna, ott minnél szilárdabb az autó annál jobb, a régi Swiftek - és hangsúlyozom, hogy a régiek, mert úgy rémlik az újabb gyártmányokban egy kicsit jobban meg van erősítve az ajtó - szóval a régi Swiftek ott is úgy gyűrődtek mint a papír!!!
Annak meg semmi értelme, hogy a Suzukinak azért kell jobban gyűrődnie mert olyan könnyű és hogy a nehéz autók energiályát elnyelje! Ha egy batár autóval találkozik az ember, akkor jobb ha az a gyűrödő zóna kicsit masszívabb, mert különben legyalulja az egész autót. Az ütközési energiát éppen hogy a nehezebb autónak kéne elnyelnie jobban, hiszen ott több hely is van erre!
Jah és a suzuki borulásáról pedig csak röviden annyit, hogy: ezeket a hozzászólásokat ne nekem címezzétek, mert én erről a témáról egy szót se írtam, se jót, se rosszat!!! -
Tommmysun
senior tag
-
Tommmysun
senior tag
-
Tommmysun
senior tag
Szerintem ezen már ne vitázzunk, mert úgysem jutunk dülőre!!! A lényeg az, amit az egészből én ki a kartam hozni, hogy a Suzukinak egy kicsit lehetne erősebb a gyűrődő zónája, meg itt ott a lemezvastagság, mivel nem frontális ütközéseknél az is nagyon sokat számít!!! Ennyi.
-
Tommmysun
senior tag
válasz Roadkill #317 üzenetére
Ok egyezzünk ki, mert nem igazán szertetek én vitázni.
Byb: Ebben az Audi vs Suzuki dologban én is egyetértek Roadkillel, mert ő azt mondta, hogy ha két ilyen autó talizik, akkor a Suzunak olyna, mintha 120 km/h-val FALNAK ÜTKÖZNE, és forditva audira is ue. A lényege, hogy a Suzunál azért érne fel ez az ütközés egy 120km/h-s ütközéssel, mert vele szemben egy nagyobb tömegű autó érkezik, aminek nagyobb a tehetetlensége, stb. ezért nagyobb ütés éri a suzut mint az Ajudit!!! (bár az adatok pontosságát én nem számoltam ki -valósan szerintem nem is lehet- de megközelítőleg ilyenek lehetnek az értékek, szóval mindenkit kérek, hogy ne abba kössenek bele, hogy az a 120km/h az nem is annyi csak 115, csak azért mondom, mert ilyenek a tapasztalataim)
[Szerkesztve] -
Tommmysun
senior tag
Na tessék mire reagálnék, már más is megteszi. Na ez lett volna az én mondanivalómnak is a lényege, hogy megközelítő érzékeltető adatoknak tökéletesen megfeleltek amit Roadkill mondott, aki meg azt állítja, hogy pontosan ki tudja ezeket a dolgokat számolni, az vagy hazudik, vagy valami töréstechnikai laborban dolgozik, mivel nagyon sok dolgot figyelembe kell venni, és még ilyenkor sem lesz 100%-os a számítás, mivel a valóságban minden máshogy történik, mint a laboratóriumban!!!
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Tommmysun
senior tag
-
Tommmysun
senior tag
Na figyeljetek megvan a megoldás veszünk egy Suzut, meg egy Audit, aztán összeeresztjük öket!!! Az ötlet az enyém volt a finanszírozás már a ti feladatotok
[Szerkesztve] -
Tommmysun
senior tag
De az Audit azért sajnálnám, mert azokat imádom
-
Tommmysun
senior tag
Te én is rohangászok egy kombi trabival és már tőlem is megkérdezték, hogy mitől megy ez ilyen jól, meg hogy milyen halk egy trabihoz képest. De 140 az azért egy kicsit sok!!!!!!! Egy, már 100 felett szinte irányithatatlan, kettő 140-nél ha átszólt volna a fószer a bömösből akkor nagyfaterod semmit nem hallot volna a szél meg motorzajtól!!!! Max azt tudom elképzelni, hogy elég jó tempóban ment nagyfaterod (pl 110max. lakott területen kívül 90-es megengedett sebessségnél) és ezen a BMW-s meglepődött, hogy egy trabi nem csak 70-nel tud menni és csak odabökött egy számot, hogy de megy a verda 140-el!!!
-
Tommmysun
senior tag
válasz rATdrAgOn #345 üzenetére
Persze hogy tud többet, beleraksz egy Fiat, vagy Golf motort, aztán megy mint állat, de ez NEM GYÁRI MOTOR, amiről most szó volt. Én meg úgy vagyok ezzel a tuningal, hogy trabira nem költök egy fillért se (csak amennyit nagyon kell), mert a trabi az akkor is trabi marad, ha 2 milkát ráköltök, akkor meg már inkább veszek egy másik autót!!! ( csak ezt meg ne hallja a Trabi a ház előtt mert akkor megmakrancolja magát )
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- További aktív témák...