- Milyen program, ami...?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Proxmox VE
- ASUS routerek
- Milyen routert?
- Windows 11
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #50462 üzenetére
12000€-t kérnek olyanokért, amin vezérlést, féket meg gumit kell cserélni. Ez ugye még csak 4 éves és tényleg full.
13600- ért vettem és több mint 1000 eurót költöttem bele úgy, hogy nem romlott el semmi, csak a kötelező szervizek gyári alkatrészekkel. 2,5 sértő kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #51116 üzenetére
Valahonnan vízpára kerül az olajba, ami ott kicsapódik. Ha sokat közlekedsz hideg notorral, akkor ok, de ha nem, meg kell keresni az okát. A víz nem tűnik? Milyen motor ez?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #51342 üzenetére
Itt a hegyvidéken a télivel is lépten nyomon leesnek az útról. Nem akarom tudni, mi lenne ha itt elterjedne a 4- évszakos. Ma reggel is le volt fagyva az út.
Elhiszem, hogy a CC a zisten, de azért na, egy rendes télivel, rendes télen, rendesen elhasal bármilyen teszten.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #51386 üzenetére
Mai kép. Szigorúan matekozva ez nem is egy téli nap. Középszerű gumik, középszerű sofőrök, matemetikai átlag alatti útviszonyok: nincs hó, nincs jég, picit nyálkás. Nem csak a havas út jelent telet, szerintem, mert arra legalább számít az ember, hogy csúszik...
Városban lehet működik a séma, de amint a fenti kép is mutatja, elég egy picit megcsúszni és ugrik a matek.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #51408 üzenetére
Megcsúszott az egyik, gondolom nem banánon.
Kornelka: És ez mit bizonyít?
Neked semmit, mert nem érted. Tőlem akár mezítláb is járhatsz Budapesten. De a középhőmérséklet és a statisztika nem győzött meg, hogy itt létjogosultsága lenne a 4 évszakos guminak.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nekem azzal van itt bajom ebben a 4 évszakos gumi kérdésben, hogy megspórolnak vele az emberek egy szett gumit, ami nem gond addig míg a biztonság rovására nem megy. Gazdasági és környezetvédelmi szempontok szerint jól döntöttek, kétségtelen, aki nem jár sokat, vagy nem jár egyáltalán hegyvidéken, az vegyen tőlem 4 évszakos gumit, de:
Magyarázzák itt a többieknek, milyen jól döntöttek és mennyire felesleges a téli.Lehet foggal, körömmel, középhőmérséklettel, gumitesztekkel védeni a döntést, de nem kell. Akinek elég a 4 évszakos teljesítménye télen, az boldog lesz vele, akinek meg nem elég, meg fogja venni a télit. Amíg lesz tél, soha nem lesz felesleges a téli, max. egyeseknek. Mondják azt hogy nekik elég, akinek meg nem, vegyen télit, de ne nézzék már hülyének azokat, akik mégis a téli mellett döntenek, mert a statisztika szerint felesleges pénzkidobás..
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #51431 üzenetére
Itt nem csak a Casco, hanem a kötelező sem fizeti az okozott kárt télen a nyárival, vagy a forgalmitól eltérő felni és gumi méret miatt.
Nálatok talán nincs benne a forgalmiban az autón használható felni és gumi adat... Itt mindegyik váltó méretet be kell íratni, ha használni is szeretnéd. Itt nincs kecc-mec: átmérő, szélesség, ET szám, terhelhetőségi index, sebesség index, minden benne van a forgalmiban.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz roberto211 #52263 üzenetére
Tilos keverni a különféle fajtákat. Át kell mosni az egészet tiszta desztvízzel és úgy feltölteni. Rá teccett bacni.
Szereljen mindenki otthon, így több munkám lesz.
Alap szabály, ha nem tudod milyen volt benne, akkor leeresztés után desztvízzel kell feltölteni, megjáratni, azt kiereszteni, addig ismételni, míg tiszta víz fog kijönni. Akárhol bontod meg a blokkban a thermostat mögött és a vízpumpa alatt mindig marad folyadék. Akár 1-2 liter is benne marad, attól függően, mekkora a blokk.
Ma is tanultál valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz roberto211 #52268 üzenetére
Bármi lehet benne, A bárdis azt mondta, ami bele való, nem azt ami benne volt. Szerintem ő nem hibázott. Talán lehet tudhatta volna látatlanban, hogy a Te autódba milyet öntött az előző tulaj... de ilyeneket ne várjunk el tőle. Nem a bárdis feladata eldönteni milyen van benne, neki azt kell tudnia, milyen a bele való folyadék. Egyébként meg a színe nem számít, mindig a megfelelő előírt norma a mérvadó, amit az autógyár kiad. Ez a baj a folyadékokkal. Két különböző színű is teljesíthet azonos normát eltérő összetevőkkel, amik nem elegyíthetőek. Ha rá kell tölteni és nem tudni keverhetőek-e, ki szoktam szívni egy decit az autóból és egy deci újjal összekeverem pohárban. Ha kicsapódik, vagy megtúrósodik, akkor nem szabad keverni.
[rvilike] Náluk csak pár órát van az autó, addig nincs vele gond.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz roberto211 #52271 üzenetére
X10XE nekem is ződet ír, meg hogy 4,3 liter, de én nem értek hozzá.
Mondjuk mikor kieresztetted, feltűnhetett volna.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz roberto211 #52271 üzenetére
Már látom a folyamat ábrát:
Leeresztés közben látod, hogy köze nincs a piroshoz... No, de már le van eresztve, nem öntöm vissza, nincs az a zisten, meg is elfagyott a kezem, el is folyt a fele(a talajba, kicsit mérgező csak) mi baj történhetne, majd most piros lesz...
Baze a kötsög bárdis szart adott, most meg mehetek vele a cukrászdába leadni a túrót a hűtőből.
Ha még 1x le kell venni azt a csövet, elporlad a kezemben...
Egy rendes pékhez még sokat kell tanulni, az autószerelés meg nem a Te szakmád lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz roberto211 #52284 üzenetére
Tőlem ne kérj elnézést. Én csak segíteni akartam. A szórakozás csak mellékes. Nehogy komolyan vedd ha húzunk, ennyi bele kelk hogy férjen, ha hibázol.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #52302 üzenetére
Gondolta emberünk, és beletört hármat. Ha soha nem volt cserélve, hidegen kijön. Ha valaki már cserélte és nem tartotra be a 11Nm megúzási nyomatékot, akkor szopás lesz. Lefúrni, kivakarni csak az asztalon lehet. motortérben erre nem sok esély van.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Richard! #52440 üzenetére
Inkább erre: liqui moly 10w40 mos2
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Az olaj nem is fog jobban bemelegedni, ha csak nem kezded el rúgni, az normális ebben a hidegben. A hűtővíz el kell hogy érje az óra szerinti 90 fokot, a valóságban az óra 79 foktól 90-et mutat egész 110 fokig.
Mindegy hogy van beépítve a motor, be kell melegednie. Sőt, talán a hossz motor még jobban is melegszik.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz trassher #52681 üzenetére
Levették a szíjat, összehasonlították a régivel, és kiderült hogy kettő vagy három foggal (nem emlékszem pontosan) kevesebb van az újon mint a régin
Nem lehetett minden jelen, ha ez igaz. Vagy ha mégis, oda sem vinnék vezérlés cserére semmit, mert célszerszámokat hírből sem ismerik. A fehér filctollal felrajzolt csíkokat nem nevezném jelnek.
roberto211 Márpedig megszámolom, mindig. A szerelési útmutató is ezt írja elő egyes VAG típusoknál.
Egyértelműen a szerelő hibája.
Velem már előfordult, hogy a contitech dobozban nem a készletbe tartózó szíjat talátam. PD-be való szíj volt az adagolós motorhoz cimkézett készletben. És igen, szétszedés után állt két napot az autó, de egy 15 eurós alkatrész miatt nem ment tönkre a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz trassher #52685 üzenetére
1 fog eltérés és dízelnél nem megy be a célszerszám a helyére. Annyit nem tévedhetsz, mert a dugattyúk eleve túlnyúlnak a hengereken. Nem sokon múlik hogy bele érjenek a fejbe, csak a megfelelő vastagságú HF tömítés választja el a bezárt szelepektől. 1 fog és összeérnek. 2-3 fog, hajlik a hajtókar, görbülnek a szelepek. Pontos munkát követel, ezért én mindig megszámolom a fogakat a régin és az új szíjon is.
De, hogy pontos legyek, minden cserénél 2 főtengely fordulatot a szerelőnek kell hajtani a motoron beindítás előtt, és a feszítőt újra ellenőrizni. Na most ha nem jó a szíj, a motor megakad és nem szabad tovább fordítani, hanem vissza alap állapotba és a célszerszámokkal ismét rögzíteni. Ebből már el lehet dönteni, hogy ki hibázott.
Hozott anyagból is dolgozok, de a felelősség akkor is az enyém, amikor szerelek.
100 euró körül van a munka ára egy vezérlés cserénél, változhat motortól függően, de minden felelősség a szerelőt terheli.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FIREBLADE78 #52710 üzenetére
Befagyna, menet közben emiatt felfőne és orrán-szájan folyna.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FIREBLADE78 #52712 üzenetére
Neked új vagy vadi új?
Az új autókat -40 fokra kevert fagyállóval adják, nyugi.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #52724 üzenetére
Nem a szűrő miatt kell bele az olaj, hanem hogy hamarabb felépüljön az olajnyomás az első indításnál csere után. Egy üres szűrőt tovább tart feltölteni, mint egy félig telit. Az szűrő az olajkör része, amíg üres, nincs olaj nyomás.
Vannak autók ahol előírják, hogy nem szabad száraz szűrővel indítani, turbó csere után meg egyenesen tilos olajnyomás nélkül beindítani. Olyankor el kell érni, hogy ne tudjon beindulni az autó, mondjuk a befecskendezők kábelkötegét lekötik és 3x 10mp-et indítóznak, majd mindent visszakötnek. Az indító motor csak 200 fordulat/percen hajtja a motort, és közben feltölti az olajkört a pumpa. Első indításnál így nem szárazon indul a turbó.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Vegyél egy ilyet, ne spekulálj. Ha menni kell lesz tartalék is. 239 ló és 450Nm, Lehet vele előzni, ha kéne, jó helyen is hajt(mindenhol).
Felejtsd el a BMW-t, meg a piros 7-est.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #53528 üzenetére
A kati utáni lambda. Előtte is van egy.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Xbox tulajok OFF topicja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen