Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #2448 üzenetére
Az 1,4 crdi is 220Nm, az 1,6 crdi HP 300Nm
Fiat 1,6 multijet is tud 320 Nm-t
Mostanában gondolkoztam én is az 1,6 crdi ceed/i30- on, olcsó, jól megy, csak nem arra való amire én hasznalnám[ Szerkesztve ]
Seat Ibiza 1,4 ideges:)
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2450 üzenetére
De az egy 2007 elötti fejlesztés az 1.7 crdi meg késöbbi. Annyit változott a technika.
Inkább az 1.4 T-GDI nyomatéka(265) ha jól tudom az elírás. Én próbáltam egy ilyen kia ceed et de nem győzött meg hogy akkora nyomaték lenne benne ráadásul már 1500as fordulattól rendelkezésre áll.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
kisza25
félisten
válasz
bandika0626 #2452 üzenetére
Nekem volt 1,4 crdi, inkább 2000 körül indul meg, akkor se nagyon, mert nagyon hosszú a 6 sebesség és 4000- nél el is fogy, de legalább 4-5 litert fogyasztott
Seat Ibiza 1,4 ideges:)
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bandika0626 #2452 üzenetére
Nyomatekban nagyon soknak találom ilyen pici motortol. A modern adblues 2.0 dieselek tudnak 150,190 lovat ugyan, de 370Nm körül.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2454 üzenetére
Nem a köbcentitől függ a nyomaték.
Van egy peugeot boxer 2.8 hdi is 127le meg 300Nm.Sőt, néztem az i40hez tuningot és ott 170le meg 400Nm adtak meg maxra. Csak az a bibi, hogy forrasztásos módszerrel lehet csak megcsinálni. Szoftveres megoldás kilőve. Sajnos.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
vihartigris
őstag
-
bandika0626
senior tag
válasz
kisza25 #2453 üzenetére
Nekem az volt a furcsa az altea xl után hogy a max nyomaték elérésekor 1750 fordulatnál jönt egy ilyen nagy tolóerő ami jól belenyomta az embert az ülésbe.
Na ez az érzés nincs az i40nél. Az csak egyenletesen húz.
Attól függően hogy milyen vezetési stílus van beállítva úgy változik a motor reakciója gázadásra meg persze a fokozat kiválasztása is.
Pl ECOba 55km/h 6 sebesség
NORMÁL 55km/h 5.sebesség.
Sport 55 4. Sebesség.1750 fordulat 7. Fokozat 100km/h.
Sportban 110nél még 6.ik
Eco ban meg 75nél 7.ik.Ha a gázpedált 80% ig lenyomjuk akkor kapcsol vissza 1-et ecoban meg 2-öt.
Fogyasztás 6 liter 100-on.
Ha hosszú úton megyünk vele akkor kijön 5.4-5.5 körül.AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
kisza25
félisten
-
bandika0626
senior tag
válasz
kisza25 #2458 üzenetére
Nekem marha jó.
Működésileg is tökéletes. Semmi rántás fel ill. Visszaváltásokkor.
Csak nem szeretik automatának hívni.AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
kisza25
félisten
-
bandika0626
senior tag
válasz
kisza25 #2460 üzenetére
Robotizált váltónak.
Mert fogtak 2 kéziváltót és azt építették egybe. Ezért kellett két kuplung bele. Az egyik a páratlan a másik a páros fokozatokat meg a hátramenetet kapcsolja. A többi része meg sima szinkronizált váltó.AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
bandika0626
senior tag
válasz
kisza25 #2460 üzenetére
Van még egy hyundai getz 1.5crdi a garázsba.
Az 2500 felett megy igazán. 2000töl jön a nyomaték.
Igaz lehet meglepetés okozni vele a piroslámpánál.
Kicsit hosszúra csinálták az 1 fokozatot aztán le lehet rajtolni vele a pöffeszkedö apukám tolta a popóm alá gyerköcöket.AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
bajzi89
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, autóvásárlás előtt állok, a kiszemelt példány egy Hyundai Tucson 1.6 GDI motorral vagy 1.6 T-GDI motorral. Az előbbitől félek, hogy gyenge az 1.6 tonnas kasznihoz, az utóbbitól pedig a magas fogyasztás és turbó miatt. Esetleg van valakinek itt tapasztalata ezekkel a motorokkal? -
bajzi89
csendes tag
válasz
molnarpeter #2465 üzenetére
Nem használjuk napi rendszerességgel a jelenlegi autót se, csak kinőtte a család valami olyanra van szüksége amibe lehet pakolni dögivel gyerek cuccot. Páromnak a kikötése a SUV (én i30 kombit racionálisabb választásnak gondolom), de sokszor fogja ő is vezetni annak meg nincs értelme, hogy egyikönknek nem tetszik.
Kb heti 1-2 rövidebb városi úttal, hétvégente családi kirándulások, évi 5-10 külföldi út (a jelen vírus helyzetben ez eléggé képlékeny).
A mostani kis 14 éves Jettankkal kb 15 és 20 ezer km körül megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bajzi89 #2466 üzenetére
számold ki, h megéri-e a felárat a 2 literrel nagyobb fogyi. 200*360*2= évi 144e csak a benya többlete. nyilván a szerviz is drágább.
nem mondom, h nem éri meg, csak szvsz felháborító, hogy annyira fos befecsi térképet csináltak neki, hogy ha nem nyomod, nem használod ki, akkor 2 liter a többletfogyi, ha meg elkezded nyomni, akkor meg mivel nagyobb a teljesitmény, tehát a menés, még több lesz.
mi anno azonos áron vehettünk volna 1.6turbot is, és részben a fogyi, részben a vályipista faterjának a be-beszaró vidéki dokihasználatos élményei miatt elvetettük. nálunk több a helyi járat, nálunk műszaki okok miatt se jöhetett szóba a urbos.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2468 üzenetére
Honnan jön a + 2 liter fogyasztás?
A technikai adatlapján sincs ekkora különbség. Viszont azért nézzük már meg, hogy a két motor között mekkora különbség van.
A turbosnak a max nyomatéka azért már elég alacsonyan megjön ráadásul 100Nm több.
Ergó azért lényegesebben rugalmasan mozgatja az autót.
Ha meg újonnan veszi akkor simán a T-GDI kell választani.AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
vlevi
nagyúr
válasz
bajzi89 #2463 üzenetére
Nem ismerem az autót, de a Totalcar tesztje szerint a turbós motorral se egy nagy durranás.
[link]
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy tényleg egy nagy batár autó, és emiatt sajnos kell hozzá a nagy motor. Az 1.6turbó az valahol egy 2Literes szívó benzines teljesítményének felel meg, és annyi lovat sajnos etetni kellValószínüleg országúton, ahol alacsony a fordulatszám, és nem nagyon tölti a turbó, ott gazdaságosabb lehet. Illetve, városban is, akkor, ha a vezető odafigyel rá, hogy olyan alacsony fordulatszámon használja, ahol még nem tölt.
De akkor, ahogy a Totalcar is írja, egy döglött lajhár vehemenciájával fogsz közlekedni. -
bandika0626
senior tag
válasz
bajzi89 #2463 üzenetére
Szia.
Ha van lehetőséged akkor próbáld ki mind a két motorral mégha nem is tudod egy kereskedésben.
De ami kilométerhasználatot irtál inkább a turbósat vedd. Azzal is tudsz úgy közlekedni mint a simával. De lehet hogy szükséged lesz egyszer arra a többletre amit a turbós tud. Vagy többször is és akkor bánni fogod, hogy a simát választottad.
Én is így voltam tavaly egy ceed 1.4 T-GDI vel. Kipróbáltam utána meg egy i40 1.7crdi-t aztán az i40 lett.
Tudom a dizel más.
Volt tapasztalatom 1.6crdi 116le 265Nm octavia val ami ott van egy szinten elméletileg az 1.4 T-GDI papíron.AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bandika0626 #2469 üzenetére
mi ujonnan vettük, és a simát vettük. 7.2 körül eszik. szomszéd megvette a tgdit 9.5alatt nem áll meg, ugyanolyan körülmény mellett.
de még egyszer mondom, nekem baromira mindegy, h ki mit vesz, nagyon jó az is, az ő használati módjával nem is lesz vele baja, de messze nem annyira atomstabil konstrukció, és többet eszik.vlevi: 2 liter szivó után ültem a 1.6 gdibe és kb ugyanazt tudták. nagyon rövid az áttételezése a szivó 1.6nak, (és mégse eszik sokat a 2018as). az 1.6 tgdi biztos h jobban megy, nem kérdés. csak nem kell mindenkinek a jobb menés cserébe drágább fenntartani, korlátozottabb használhatóság, stb.
részecskeszűrős tgdit én egyébként biztosan nem vennék.
és nekünk a második 1.6 GDI sportagenk, felár nélkül vehettünk volna még a részecskeszűrő nélküliből TGDIt (azaz bocsi 100e a felára), és nem tettük. és egyetlen nap se bánom...
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2472 üzenetére
Nyilván azért eszik neki többet mert nagyobb a lába.
Ez olyan dolog, hogy meg lehet azzal a motorral többet is etetni csak semmi értelme.
Ugyanazt a távot lehet 5.5 vagy 9 literrel is megjárni 100km re vetitve.Azért nem értem hogy miért fogyaszt többet a turbós. Elvégre ott egy üzemanyagatomhoz több levegő kapcsolódik tehát jobb lesz az égés. De ez már hőtan. Legalábbis egy része.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
kisza25
félisten
válasz
bandika0626 #2473 üzenetére
Ez akkor lenne igaz, ha turbóval ugyanannyi lóerős lenne, mint a szívó, a plussz erő plusz fogyasztással is jár
Seat Ibiza 1,4 ideges:)
-
bandika0626
senior tag
válasz
kisza25 #2474 üzenetére
De plusz erő nem csak plusz üzemanyaggal érhető el. Pontosan azért kell a többlet levegő hogy ne kellejen több üzemanyag.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
kisza25
félisten
válasz
bandika0626 #2475 üzenetére
Azt hittem ez is 205 lovas, nem csak 177, igen, katalógus szerint ugyananyit esznek
Seat Ibiza 1,4 ideges:)
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bandika0626 #2475 üzenetére
Sztem tessék visszamenni az alapokhoz.
Nem zavar ha nem hiszel nekem, én boldogan élek tovább.
Benzin lebegő keverék fix arányú, a diesel az, ami szegény keverékkel működik. Turbós benyas meg általában tuldusit a turbo hutese vegett. Ezt néha ellensúlyozza a jobb hatásfok, de pont a Kia az, aki bele szokott xarni, hogy optimális mappingot írjon. Haneha csinál néha nem.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bajzi89
csendes tag
Köszönöm a valaszokat!
mindkettőt ki fogom próbálni a másik dolog ami dönteni fog, azaz ár sima szívó csak travel felszereltséggel lehet kapni t-gdit meg csak prime-al. Egyetlen fájó pont a full első ledes lámpa hianya a travelben a többi extra nélkül lehet élni.
-
bexinho23
őstag
Pápán szerintetek hol tudnék állapotfelmérést végeztetni Hyundai vásárlás előtt?
-
kisZ2
csendes tag
Sziasztok, egy idei ceed sw (1.4 turbo benzin) mekkora a felrakható legkisebb felni méret? Ezt az oldalt találtam wheel-size.com viszont az lehet, hogy erre a felrakható legkisebb méret 16 colos, de mondjuk az 1.6 CRDI-nél pedig 15 col a legkisebb méret? Ezek szerint motor verziónként más-más a felrakható legkisebb méret? Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
válasz
vihartigris #2483 üzenetére
Ezt én is hallottam, az alap felszereltségeknél gyárilag 15 felette viszont a nagyobb teljesítmény miatt a feknyergek is nagyobbak így már gyárilag is 16osak.
Már ha jól emlékszem -
PainKiller13
őstag
SZiasztok, 1.6 crdi kia ceeddel van valakinek tapasztalata? Használhatóság érdekelne, napi 2x60km-t tennék meg vele. Sajnos ez a max ami belefér a keretbe.
-
creedszl
aktív tag
Sziasztok!
Első generációs Kia Ceed SW vásárlásán gondolkodom, 1,5-1,8m között.Kérdésem lenne hogy sima hétköznapi 20km-es ingázáshoz, néha autópálya elég az 1.4 vagy jobb az 1.6-os?Illetve mik az általános tapasztalatok ezzel az autóval?Nehéz jót kifogni belőle?Mire érdemes különösen figyelni?Illetve úgy tudom az 1.4 láncos vezérlése kb 200k km-t bír jó esetben, ez az 1.6-ra is érvényes?Hahun sok a kintről behozott, nehéz magyart találni...
Hulligaaan
-
siege5
aktív tag
válasz
PainKiller13 #2487 üzenetére
Nincs különösebb gond vele, kokszosodást szokták mondani, de alapjában véve 60kmes távoknál már nem kelle ilyesmi eőforduljon.
-
siege5
aktív tag
válasz
creedszl #2488 üzenetére
Igazából maga a motorból látszik, hogy az 1.6 nagyobb mint az 1.4 szóval igen jobb az 1.6.
Azonban az 1.4 is ekég lesz ha nem akarsz az autópálya királya lenni, sokan használják nincs gond vele, az 1.6-ban némileg ehhez képest több a tartalék, de kb ennyi.
Más részről ha használtan venném, biztosan az 1.6ot venném, kevesebb belőle a lestrapált példány, és mivel kombi az nehezebb is, így neki inkább megéri az 1.6.
Mindenképpen ajánlott rászánni, egy kis időt, hogy járj velük egy kört, és vigyél valakit aki felméri az általános állapotát.
A motor esetén már az is segít, hogy meghallgatod nincs e egyfajta csörgés.[ Szerkesztve ]
-
adam900331
csendes tag
Sziasztok! Kia ProCeedben LED fényszóró van. A falra ráállva a képen látható vetített képet produkálja. Szerintetek ez így megfelelő beállítás a jobb oldali fényszórót tekintve? Ha az autót szemből nézem akkor azt tapasztalom, hogy a két fényszóró magassága és fénye egyenlő, szóval nincs az a jelenség, hogy az egyik magasabban világít mint a másik. Ha valakinek van 2019/20as Ceed, ProCeedje, amiben szintén gyári LED fényszóró van, megtenné, hogy mutat hasonló fotót a fényszóró vetített képéről? Köszönöm.
-
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Haverom örökölt egy Kia Cerato autót, 1599 ccm benzin, 77 kW, 2008.05. havi.
A hagyatéki eljárás folyik, a kocsi utcán áll, az elmúlt fél évben nem is mozdult. Tegnap tettünk bele egy jó akkut, pöccre indult, guminyomás is jó volt, nem is értem.
Az parkoló enyhén előrefelé lejtett, párás volt az autó kívül, belül nem. Az ajtót nyitva az A oszlop tövénél folyt belőle egy kis víz, szerintem csak a páralecsapódás a fémen, de nem ismerem a típust. A keréknyomás ellenprzésekor feltűnt, hogy a pótkerék alatt is volt egy kis víz a fémen.
Májusban lejárt a műszaki, JSZP szerint tavaly októberben forgalomból is ideiglenesen kivonták. Mivel egyik örökösnek sincs jogsija, így kellene valami támpont az eladási árat tekintve.
Hahu-n 265k, 800k, 1m Ft-ért van fent a 3 db benzines ebből a típusból, a 265k-s törött, a többi nyilván nem dohányzó garázsban tartott női orvostól, aki Svájcból költözött Magyarországra.
Köszi előre is!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
válasz
macilaci78 #2494 üzenetére
Ez nagyon állapot függő, nem lehet így megmondani... de a 800e-1,2m közötti ár szerintem reális, ha jó állapotban van, nem rohad.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
macilaci78
nagyúr
válasz
FollowTheORI #2495 üzenetére
Nincs rajta műszaki, egy éve ki van vonva a forgalomból és az utcán áll.
Az elélete nem ismert, korábbi számlák nincsenek meg, a korábbi szerelőt sem tudjuk kérdezni, viszont említésre méltó hibája sem volt korábban.
Motorolaj csere, fékfolyadék csere egyből adja magát, újra kell műszakiztatni. Ezalapján nem lőném az árat kínálat tetejére, de természetesen köszönöm a tanácsot.
Vasárnap a hátulján volt valami duhogó hang, ami kb 1,5 km alatt megszűnt, szerintem a rozsdás féktárcsa adta. (A lakótelepről legurultam vele a garázsomba a kompresszorhoz, meg ablakmosó folyadékot leszívtam és feltöltöttem télivel, hogy ne fagyjon szét.) Amennyire ezidő alatt meg tudtam ítélni: kormány működik, fék is megy, a vízhőfok elérte az üzemmeleget és nem ment feljebb a mutató, az 5/8-ig lévő fél éves benzin ellenére egyenletesen járt, tartotta az alapjáratot, nem dadogott, gyorsult is, ha azt akartam, sebváltón nem tévesztettem sebességet, könnyen járt, motornak, kipufogónak nem volt szokatlan hangja a teremgarázsban sem, világítóberendezések, klíma jár, fűtéskor sem volt szag az utastérben.
A gond ott van, hogy az öröklés még nem ment végbe, ki tudja, mennyi idő, de az örökösök annyira nem értenek az autóhoz, hogy jogsijuk sincs. Így azért bármit csinálni az autón drágább, mint egyébként.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
kisza25
félisten
válasz
macilaci78 #2496 üzenetére
Kell rá egy műszaki és eladni, fel kell rakni 800-1M Ft közé és látni majd mekkora az érdeklődés.
A hagyaték 4-6 hónap szokott lenniSeat Ibiza 1,4 ideges:)
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Most szembesültem azzal a ténnyel, hogy barátnőm Picantoja TPMS rendszerrel van szerelve.
A felniket már megvettük, a téli gumikat most fogom átvenni. Nem akarunk szenzorra is költeni. Folyamatosan világítani fog a hibajelző? Ki lehet valahogy kapcsolni?
Előre is köszönjük a választ.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Telekom mobilszolgáltatások
- Linux kezdőknek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen routert?
- Passzív hűtésű csúcs-Radeonokat hozott az ASRock
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Okos Otthon / Smart Home
- Path of Exile (ARPG)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen