- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #129302 üzenetére
Tudni az előéletüket ezeknek a kerekeknek, amiket a videóban mutattak? Azért csak így a semmire nem alapoznék. Én is láttam már jó pár törött Giant vázat, az enyém még is egyben van, pedig kapja rendesen a terhelést.
Más: a kotla téli bringámmal főleg dolgozni járok esetek többségében terepnek. A bajom az, hogy az Enduro gépemhez képest nagyon hegyes a fejcsőszöge, nem igazán érzem magamat komfortosan a bringán. Ha felhúzom az ülést és magasabban ülök, akkor egyenesen úgy érzem, hogy áttudnék esni a kormányon egy-egy nagyobb akadályon átmenve. Ezen valahogy lehetne segíteni? Teleszkóp cserén gondolkoztam kezdésnek, mert a mostani merev villaként funkcionál, ami csak hozzádob ahhoz az érzéshez, hogy átfogok esni a kormányon. Szóval egy 120-as telót mennyire lenne tabu belerakni egy XC vázba? Konkrétan egy levegős és egy rugós 120-as XCR villa állna rendelkezésemre, ha cserélni akarnám a mostanit. Esetleg váz cserén gondolkoztam, valami régi döntött UMF vagy Kona?!
-
deny330
aktív tag
válasz pc360 #129304 üzenetére
+ (#129305) jjeahh Nem feltétlen gyenge a váz amibe menne, de az életemet biztosan nem bíznám rá. Ugratni nem szoktam vele meg ilyenek, de terepen azért szoktam vele menni. A mostani telóba nem cserélnék villa nyakat, mert annyit nem érdemel meg, szóval mindenképp relatíve "új" teleszkóp lesz véve.
Egyetlen egy hézagoló fért csak a kormányszár alá, valószínű ez nem segít a helyzeten. Megpróbálok beszerezni egy teszt erejéig egy hosszabb villanyakkal rendelkező teleszkópot, aztán megnézem ezt a hézagolós történetet. Köszi neked, és jjeahhnek az ötletért.
A hajlított kormány nagyjából ok ( ilyen van most a bringában ) , kormányszár sem a legrövidebb.
Manapság elég sok 120-as első telóval rendelkező merev gépet látok, de ránézésre ezek zúzni vannak, másabb a váz geo is. Tetszenek egyébként azok a vázak, de az már akkor nem melóba járós lenne (vagy legalábbis nem jó szívvel hagynám lezárva órákra). De mindegy, a váz csere csak végső esetben, még adni akarok egy esélyt ennek.(#129306) planbmokus: Van hogy mellé nyúl az ember bizonyos termékekből. Az Avid fékeknél tapasztaltam ezt, mert pl az én Elixír 9 Trail fékem nem a legmegbízhatóbb: gyakran fel levegősödik, csinál érdekes dolgokat a nyomáspont. Neten utána olvasva nagyon megoszlóak a vélemények. Valakinek több éve hibátlan csak az általános évi szervizzel, valakinek többszöri karbantartás után is problémás. A Sram fékekkel kapcsolatban is hasonlót olvastam - meg talán Shimanonál a mostani M8000-es XT fékkel kapcsolatban is. Én a saját szerencsémre alapozva az ilyen kétes megbízhatóságú dolgokat el szoktam vetni (inkább), mert magamat ismerve biztosan kifogom a sz*rt.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Jakab66[hun] #129492 üzenetére
Strava?
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
Úgy is fék a téma, beszállok én is.
Organikus és fémes betéthez nem jó ugyan az a tárcsa gondolom?! Gondolkozok, hogy veszek egy szett 4 dugattyús deore féket, de ehhez gyárilag organikus betétet adnak, amit én kapásból nem cserélnék ki fémesre. Az organikushoz RT66 os tárcsát ajánlanak, kérdésem, hogy ehhez jó lenne a fémes betét is?
Más: XT féket nem találtam, vagy ha igen, akkor azt egy szempillantás alatt elvitték. Zee, Saint szintén esélytelen. Sram fékek elterjedtebbek, szóval megkérdezném azért: látom az RSC fék annyira számkivetett, meg talán az Avid Code féket mondta valaki, hogy jó?! Ezekkel mi a helyzet?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #129952 üzenetére
Hm, gondolom baj nem származna abból hogy úgy használnám esetleg
Egyenlőre most írtam egy srácnak egy RSC fékkel kapcsolatban, hátha. Meglátom mit ír vissza, talán a csúcs sramokkal nincs annyi baj. Az avidom is csak a hátsó féktest csere óta szórakozik..
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #130156 üzenetére
Nem akarok bele vauzni és győzködni se téged, se senkit, csak mondok egy példát, kíváncsi vagyok mit mondasz rá.
Haveromnak volt egy CTM Rocker bringája, elől 120-as Suntour XCR telóval, hátul egy Suntour Raidon LO hátsó tag volt, ha jól tudom 190x51mm-es. Elől hátul teljesen el lehetett zárni. Tudom, mert tekertem vele aszfalton, terepen is. Gyárilag valami elég vékonyka WTB külső volt rajta, mintázata is ilyen semmilyen volt, aszfalton könnyű volt vele menni. A lényeg, hogy haver egy kicsit agresszívabbá tette, mert elég túrázós jellegű volt gyárilag a gép. Szélesebb 720-as Truvativ kormány, Hussefelt rövid stucni, Elixír 3-as fékek 180-as tárcsákkal, szegecses XLC pedál, kicsit agresszívabb 2.2-es külső gumik. A lényeg amit mondani akarok, hogy igazából a gyári felszereltséggel tökéletes volt túrázni, akár durvább terepre is elvihetted, a telók sokat dobtak az élményhez és a komfortérzeten. Tekerni sem volt nehéz, elzárva a telókat kiállva tényleg olyan érzés volt, mintha merevvel menne az ember. De a kicserélt alkatrészekkel pedig tényleg úgy éreztem, hogy nah, ez most agresszívabb lejtőzésre is vállalható lenne. Talán az első telót cseréltem volna ki egy kicsit magasabb, talán 130-as RockShoxra, a hátsó még hagyján. Ugratni mondjuk nem mertem volna vele, vagy bevállalni valami méteres letörést, de a hozzászólásaidat és a képeidet nézve, ezt eltudnám képzelni alattad, hiszen neked ilyenekre nem is kellene bicó. Szerintem lefele profitálnál belőle, a komfort érzeteden is dobna szerintem bőven a hátsó tag. A felfeléken pedig kétlem, hogy bármit is veszítenél. Egy jó felfüggesztési rendszerrel és egy faxa hátsó taggal nem hinném, hogy észre vennéd azt, hogy romlott volna a pedálozásod.
A költségeket tekintve sem hinném, hogy akkora összeg lenne. A hátsó tag nagy szervize 22k volt. A csapágyakat 800ft/db ért vette bele haver, ha valamelyik elkezdett rágni. 8x800= 6400ft egy csapágykészlet bele. Más plusz költség nem igen merülne fel tudtommal, amit ezen cserélnél, azt a mostani bicódon is kell.
-
deny330
aktív tag
Sikerült ár alatt szereznem egy 785 ös XT féket 180as ice tech tárcsákkal együtt végül, a hátsó brutálisan fog, de az elsővel valami probléma van. Mennyi esély van arra, hogy nagyon minimális olajtól vagy más szennyeződést is gyengüljön a fékerő? Első keréken nem tud meg állítani (ha csak nem dőlök előre), hiába tépem be teljesen a kart.
Szerk: ha át törölném fék tisztítóval a tárcsát segíthetne valamit? Alkohol nincs itthon, gondolom azzal kéne.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #130430 üzenetére
Át töröltem, de itt valami a betéttel lesz. Nem tudom mikor kaphatott olajat vagy bármit.. csak visít de nincs fékerő.
-
deny330
aktív tag
válasz BurgBurg #130435 üzenetére
+jjeahh Egyenlőre annyit csináltam, hogy kivettem a betétet és átcsiszoltam egy picit. Most a vonyítás elmúlt, valamivel jobb lett a fékerő is, de még mindig elmarad a hátsótól. Vasárnap megyek egy nagyobb kört haverral, addig használom így, aztán remélem hogy bekopik és jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #130460 üzenetére
Ez nálam maximum öngyújtóval lenne kivitelezhető, hirtelen nem is tudom lenne-e eszközöm ilyen módszerhez. Egyébként köszi a tippeket.
(#130461) jjeahh: Sima organikus betéttel vettem, más nincsen egyenlőre. Akarok viszont venni hozzá egy szett fémes ice-tech betétet, ha nem oldódik meg ez a probléma az első féknél akkor lehet még jövőhéten kicserélem és nem várom meg amíg elkopik.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Organikus ice-tech betéttel van valakinek tapasztalata? Ez lenne az. Lenne lehetőségem 2 pár bontatlant megvenni egyik ismerőstől, 5k ért oda adná a 2 párt.
A betéteket pedig megcseréltem amúgy a féktestekben, valószínűleg olaj vagy valami szennyeződés került a betétre, mert a hátsó fék is alig fog, hogyha azt rakom be.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Lenne egy közeli barátom, aki szeretne bringát venni AM / Trail kategóriában. Tetszik neki az ahogyan én szoktam csapatni terepen, szóval rá tudtam venni.
Lenne egy 2013-as Scott Genius 940 az ő méretében. Erről lenne szó.
Ami a gyári adatoktól eltér:
Formula R1 fékek
Formula ThirtyFive 140mm első teleszkóp
Mavic kerékszett, erről pontos információm nincsen
RockShox dropper postAz ára 360.000ft lenne, egyes egyedül egy pedál kellene rá, és lehet vele menni.
Szerintetek?
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #130870 üzenetére
Kétlem, hogy zavarná havert a kora. A váz remek állapotnak örvend a festést illetően, esztétikailag egyes egyedül a teleszkópba tudnék belekötni, mert kicsit ütött kopott a matrica rajta.
Hát úgy kezdtem, hogy körbe-e lehetne tapogatni? Mert még is csak "régi" bringáról van szó. A teleszkópokon kipróbáltam a lockout funkciókat, megnéztem a visszaút csillapítás működik-e, nem-e szorul valamelyik állító kar esetleg, olajat nem-e eresztik. Nem volt semmivel sem baj, a csapágyakat sem éreztem / hallottam, hogy rágnának vagy hangot adnának a forgáspontoknál. A dropper post szépen működik ha lenyomom a kart, egyedül talán egy kis olaj csíkot vettem észre rajta, ezen kívül semmi. Fékek fognak, nem hallottam nyivákolni egyiket sem, vagy hasonló. Kerekek sem kottyannak oldalra, hajtókar is egyben van, váltók közel egy kattintásra működnek, kicsit lassúnak tűntek mondjuk. Amíg mentem vele és végig tapiztam nem láttam hibát. Ha tudom lefényképezem, a váz tényleg elég makulátlan.
(#130871) ivana: Jaah neeem. Csak a gyári felszereltség miatt linkeltem, bocs!
Hát mint írtam feljebb kicsit eltér a gyári felszereltségtől, nekem egyedül a 3x10 szúrja a szememet. Ha jól láttam, hátul is átütőtengely van egyébként, a komplett kerékszett Mavicra lett cserélve. Mindenesetre elől biztos, azért a 35mm-es becsúszó és a 140mm-es rugóút sokat mondó volt elsőre is.(#130872) Runner_fxr: Nem találtam belekötni valót, de egyébként is egy olyan sráctól venné haver, aki bringa eladással foglalkozik és szervizzel. Az Avid fékemet is ő csinálta meg, amikor a dugattyúk megszorultak. Mindenesetre tisztábbnak láttam ha bekérdezek ide, mert úgy kezdtük, hogy 390, aztán lett belőle végül 360.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz StLui #130902 üzenetére
Mondjuk most pont csak hirtelen felpillantottam testbike-ra, mert ma jött szóba igazán ez a bringa vásárlás. Vasárnap tekertünk együtt, akkor hallottam havertól először, hogy eltudna képzelni ő is valami masszívabb zúzós gépet, mint a mostani XC gépe. A scott azért jött hirtelen szóba, mert ahogy megláttuk meg is tudtuk tekinteni, kipróbálni, itt van helyileg.
-
deny330
aktív tag
A nyomás mérő a valós értéket mutatja?
-
deny330
aktív tag
válasz ivana #130981 üzenetére
Köszi az infót, lehet elmentem, aztán ha úgy van rendelek egyet.
Minipumpából ki mit használ / ajánl? Vasárnap hogy voltunk tekerni haverral, kénytelenek voltunk elvinni a műhely pumpát. A teteje kiállt, és nagyobb bunny-hoppoknál oda-oda vert egyet a tarkómnak. Igazán élvezetes volt.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz StLui #131419 üzenetére
2:19-nél elég para az az ugrás. Ha ott elhibázod, akkor el is tarolhatod akár a szemben lévő kaput (vagy mi az?! ). Vannak itt a környéken pár kilátó amiknek általában köves, gyökeres a lefeléjük, én ott szoktam csapatni rendszeresebben. Itt annyira nem szokott bennem lenni a "félsz" , de a videó láttán itt lehet, hogy elkapna.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #131426 üzenetére
Olvastam a kommentek között, hogy arra fele le vannak zárva az utak, és csak erdészek használják, ők is ritkán. Vagy akkor ez nem mindegyik szakaszra igaz?
(#131427) StLui: Jó ötlet volt elvenni onnan, személy szerint emiatt biztosan nem mernék átveretni ott 30-40-el.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #131483 üzenetére
Sramok feszítő rugója biztos, hogy erősebb. Két haverom is shimanoról váltott, egyiküknek X7, másikuknak X9 van. Hangjukat még nem hallottam. Az X5 tudom hogy elég jól feszít, mentem olyan bicóval amin az volt. X3-at nem tudom. De ezek egyáltalán nem felső kategóriás váltók, bőven a közép mezőny szerintem. Egy GX / NX hátsó váltó szerintem hasonló lehet ezekhez, csak nyilván "többet tud" . Egyébként amennyire csendesek az erős feszítő rugójuk miatt, annyival hangosabb a váltásuk. Bár ez engemet effektív nem zavar, sőt. De már-már képes vagyok megmondani a váltás hangjából, hogy az Shimano vagy Sram váltó-e.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Mennyire lenne baromság boka súlyban folytatni edzős tekeréseket? Ma vettem észre, hogy van itthon 2x2kg.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #131806 üzenetére
Ismerem ezt a felütéses defektet 40-es tempónál. Vasúti sínen átgurultam múltkor, de valahogy pont úgy sikerült, hogy a sín után egyből bele mentem egy nagyobb kátyúba (aszfaltos bicómmal). Még gyorsítottam mert nem vettem észre, rá 20 méterre meg elkezdtem keresztbe menni az úton az autósok nagy örömére, míg nem lehúzódva az út szélére a murván kiment alólam az első kerék. Csak első fékem volt akkor, nem igen mertem fékezni komolyabban, lábbal meg hát..
-
deny330
aktív tag
Maxxis Aggressorral van valakinek tapasztalata? Nyári gördülősnek akarom felrakni, hosszabb túrákon fáj a szívem a 3C Minion DHF után, amikor sokat megyünk aszfalton, és a terep se annyira csapatós.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz zoli03 #132131 üzenetére
Igen így érthető. Bár szerintem akad azért a Bakonyban csapatósabb rész, igaz inkább a kilátókból lefele vezető utakon. Az erdei ösvények többsége valóban túra jellegű. Néha el gondolkozok én is azon, hogy jobb lenne egy 120/120-as Trail gép (vagy egy merev trail) amikor túrázgatok haverokkal, vagy egyedül kell bemennem Veszprémbe pl (és épp nincsen kedvem tömegközlekedéssel utazni ). Igazi Enduros ösvény / terep kevés van, ahol ki is használom a jelenlegi gépet.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #132201 üzenetére
Nem teljesen értem, hogy mit vártál attól a villától. Nem akarlak elkeseríteni, de valamire való teleszkóp 40.000 -nél kezdődik, ha nem több.
-
deny330
aktív tag
Valaki nagyjából tisztában van azokkal az útvonalakkal, amiket engedély nélkül nem használhat halandó bringás? Gondolok itt a honvédségi útvonalakra és területekre. Eplényből Veszprém fele van egy erdei útvonal (itt-ott alig pár méterre a főúttól) amit azért viszonylag rendszeresen használunk haverokkal. Kíváncsi lennék, hogy ez az útvonal engedéllyel használható-e csak?! Ezt valahogy ki lehetne deríteni? Mert pl OpenStreetMap-on nem ír semmi különlegeset, csak, hogy földút.
A piros vonallal jelzett útvonalak lennének azok. Google Map
Open Street Map
Teljes útvonal Eplény - Gyulafirátót: Google MapMúltkor haverba bele kötöttek az erdészek Rátótnál, hogy arra fele nem szabad menni. Nem tudom, hogy félre érthették-e esetleg, vagy hogyan történt, mindenesetre zavar a dolog. Nem szeretném, hogy engemet is megállítsanak. De infóm meg nincs arról, hogy valamit sértenék azzal, hogy ott bringázok.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Sleek #132621 üzenetére
Tehát az általam használt útvonal egy az egyben illegális, és ha megfognak, akkor lehet, hogy nem úszom meg egy ejnye-bejnyével. Elolvastam a cikket, de gyakorlatilag így rengeteg általam ismert útvonaltól válnék meg, ha ezt komolyan venném. Lényegében fel is akaszthatnám a bringámat valahova, mert a turista útvonalakhoz egy az egyben fölösleges az Enduro gép.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest