- Synology NAS
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Gmail
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
Up:
Megjött a marsh guardom a bicóra (bocsi a képminőségért). Nekem kegyetlenül tetszik még így is, hogy ezen a Kellysen van. Nem értem miért Szeptember 19. volt megadva szállítási időnek mikor ma jött meg. Egyenlőre hasznát nem fogom venni szerintem, semmi csapadékot nem mond erre a hétre /szinte/. De ahogy lesz eső, kiviszem az erdőbe. Nem mondanám, hogy nagyon masszív darab, de semmikép se tévesszen meg a vékonysága. Azért nem kelt törékeny érzetet. Nagyon kíváncsi leszek arra, hogy hogyan szuperál majd. Hátulra nem pakoltam fel (vagyis felpróbáltam, de kegyetlen hülyén néz ki a vékony támvillán(?)). Mindenesetre későbbre elraktam, még más bicóra simán jó lesz. Felszerelni pofon egyszerű amúgy, kb 5 perces meló (mondjuk remélem, hogy jól raktam fel ). Hogy a pénzét meg-e éri és teszi-e a dolgát majd később megmondom.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Van valami táblázat, vagy valami erre a dologra, hogy felni szélesség alapján megvan adva az, hogy milyen felnire mekkora gumi mehet? Akarok venni a bicóra valami értelmes gumit, ami talán tapad is. Viszont szeretnék egy kicsit szélesebbet venni, mint 2.1. (26-os kerékről van szó) 559x19 van a felnimnél feltüntetve a gyári oldalon. Szóval mi a legszélesebb, ami rámenne? Belső gumi választást befolyásolja az, hogy 2.1-es helyett mondjuk 2.3-as külső megy rá? Ezt is érdemes figyelni?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Egy ilyesmit én is találtam, köszi szépen! Akkor ha belemegy a villába, simán jó.. Hm. 2.2-nél megakarok állni, mert Mountain King II a kinézett gumi, de csak 2,2 - 2,4-es kivitelben van. 2.4 szerintem sok lenne nekem úgy, hogy aszfalton is lenne használva.
Valahol olvastam (eBike leírás szerintem), hogy ha túl széles a felnire, akkor lejöhet és ellehet vele esni, stb. Gondoltam nem értek hozzá, ti meg igen, eBike meg nem tudom mennyire megbízható. Jobbnak láttam itt kérdezni. Van valami ajánlott gumi nyomás amúgy, amivel érdemes használni terepen a gumit? Én 1.9 / 2 bart érzem kényelmesnek, de többször hallottam koppanni a felnit a köves utakon ha gyorsan mentem lefele. Ilyenkor mi van? Csak pumpáljak bele többet? Mert ahogyan láttam, 2.3 bar fölé szinte senki nem ajánlja terepen. Ahogyan észrevettem, az tényleg elég rossz megoldás már. Konkrétan katapultálok az ülésből..
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #93534 üzenetére
Nah, rendeltem 2db Conti Mountain King 2.2-es gumit (hajtogathatós) meg hozzá CYT 26 x 1,95-2,25 (50/54-559) MTB belső gumi-t. Kíváncsi leszek nagyon, hogy őszinte legyek. A mostani KLS gumiktól már jó lesz megszabadulni. Majd por fogónak beállítom.
Szerk: úgy néz ki, hogy átépítésre kerül a bicóm bizonytalan időn belül. Tehát lesz egy váz, kerékszett és teleszkóp csere. A vázra megvan a pénz, egyenlőre mást nem veszek - nem tudom, hogy egyáltalán találok -e 27,5 / 29er fully vázat, vagy marad a hardtail 29er. Kérdés: Deore shadow hátsó váltó mennyire ajánlott terepre? Amit mindenképp ki szeretnék cserélni a gumikon kívül, az a hátsó váltó. Bárhol jövök terepen, csak úgy csattog és elég zavaró. Mindenképp szeretnék rövid kanalasat venni, olyan 10.000 forintig maximum (azt hiszem a Deore Shadow 8.000 forint körül van).
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz andrisbandi #93538 üzenetére
Biztosan én nem értem, de ezt most mire linkelted? Vázvédő van a bicón egy ideje.
(#93540) skroy: Én kolléga javaslatára nem foglalkoztam a számokkal. Kétlem, hogy probléma lenne belőle az én esetemben, mert 2.1-esről váltok 2.2-esre csak. De mondjuk nem biztos, hogy 2.5-öst ráraknék..
(#93541) Hasaggymeg: Valóban? És ez hol érződik? Gondolom 11-es fogszámról könnyen felvált még 14-re. Nagyobb tányérokon lehet ez probléma? Illetve annyit szeretnék kérdezni, hogy a "Dyna-Sys" -es váltókat valóban kerülni kell?
(#93543) ZolkoW: A lánc hosszát hogyan érdemes megnézni? Ha jól emlékszem régebben valaki mondta nekem, hogy a két legnagyobb tányérra kell rárakni a láncot, és ha ott laza a lánc, akkor ki lehet belőle venni szemeket. Gyári lánc van amúgy, nem sikerült még elkoptatnom a hajtást Március óta hál isten. Patent szemet ha veszek ki, akkor mindenképp ajánlott ott, ahol megvan jelölve egy más fajta színű szemmel a lánc, vagy teljesen mindegy, hol szedem szét? (Btw: ha jól rémlik, nekem nem is nagyon van eltérő színű patentszem a láncon, ilyenkor mi van? .)
(#93546) 6030D: Ezt lánchosszos dolgot meglesem mind a két bringámon, de havernak is megemlítem. Most furdal a kíváncsiság. A nagytányéros ötlet lefele is érdekel, egyik nap biztosan meglesem! Semmiképp nem akartam eldobni a régi gumikat - főleg, ha aszfalton olyan lesz, amilyennek te is, és sokan mások is írták (bár elég megoszló véleményeket találtam) - de egyenlőre pihennek a sarokban. Akkor az ajánlott 3 barral se törődjek, nyugodtan használjam kettőn? Hát ez is építés nem? Max leépítés.. Az eladással már próbálkoztam. 3-an voltak megnézi a bringát. Mindenki panaszkodott a gyenge fékekre, emiatt pedig potom pénzekért akarták elvinni. Szerintem fék hiányában nem fog menni az eladás, de amúgy megértem azt, amit mondanak mert teljes mértékben igazuk van. Megpróbálom kihozni a leginkább pénzbarát megoldást, de őszintén szólva már 600 fele áll a fejem, hogy mit kéne vele csinálni.
-
deny330
aktív tag
válasz andrisbandi #93574 üzenetére
Jaah, így már értem. Még április körül vettem rá egy szivacsos vázvédőt, ezzel megszűnt a hangja. Most már csak a váltó vergődik hátul. Ha a láncot meg is feszítem azzal, hogy esetleg kikapkodok belőle pár szemet, szerintem a váltó ugyan úgy zörögni fog hátul. Konkrétan tényleg a váltó csattog, amikor gyorsabban jövök le terepen.. Kifogom próbálni az említett megoldást, miszerint nagytányér-nagytányér megoldás jó lehet.
-
deny330
aktív tag
válasz ShiTmano #93577 üzenetére
Runner-től olvastam, hogy szerinte is jobbak a Sram váltók. X5/3-an gondolkoztam, mennyire ajánlott? Dyna-Sys-est írtátok hogy nem szabad venni Shimanoból, de szinte csak olyan Deore váltókat találtam, XT meg kicsit már drága, sajnos így az X9 is kiesne.
Átépíteni kellene valamit, ha esetleg cserélnék Sram hátsó váltóra? Hátul 8 sebesség van, elől 3.
Köszi az infót!
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #93580 üzenetére
Letisztogatom első körben a láncot szerintem, utána meglesem. A váltókanál állására kíváncsi leszek, ez alapján egyszerűnek tűnik. Köszi szépen!
(#93581) ShiTmano: Váltókar csere ki is ment a fejemből.. :/ Egyébként 20-asból kint lenne egy X5-ös váltókar + X9 hátsó váltó. Nagyon elgondolkoztat, de még a Deore Shadow is a fejemben van. Mindenesetre köszönöm, ha valami történik úgyis jövök!
-
deny330
aktív tag
Üdv!
Írnék egy kis beszámolót az új Conti gumikról, hátha valakinek hasznos lehet a jövőben vagy akár most is.
Continental Mountain King 26x2.2 -es gumit rendeltem bikeproról (azt hiszem így hívják az oldalt) és 2db CYT belsőt hozzá szintén 26x2.2 -es kivitelben. Az áruházról annyit, hogy a belső gumikat elnézték és 26x2.125-öst kaptam. Furta a kíváncsiság az oldalamat így elengedtem ezt a kis pontatlanságot és azt a pár száz forintot, meg ezzel is tökéletesen fut. Első érzésem az volt, mintha egy traktorba ültem volna egy kis Trabiból. Mindenen átmegy most a bringa. Nem csúszkál ki a kövekkel megszórt földes úton, a sima földes úton se, hatalmas sarat viszont nem bír el, elsüllyed és elakad - de ez nem is volt opció. Kisebb sárban próbálkozik tapadni, de gyorsabb tempót talán nem vállalnék vele. Elég bizonytalan az úttartása olyankor, de az biztos, hogy mostantól az eső nem tart vissza ha terepen akarok menni - jut eszembe, a marsh guard is egész jól tette a dolgát, nagyon minimális porszerű sár volt csak a becsúszókon és nem gyülemlett fel a sár se (viszont ettől függetlenül mély sárba szerintem így sem ajánlatos bemenni, bár megnézném, hogy egy ballonosabb 29er-rel milyen lehet vagy fatbike-val). Amúgy elég nehezen tisztul ki a gumi a sártól, de meglepő, hogy pár méter után ugyan olyan faszán tapad! Vizes úton még nem volt alkalmam kipróbálni ahogyan erdőben sem jártam egyenlőre, ezekről később írok ha valakinek fontos lenne vagy csak szimplán lenne rá igény. Aszfalton elég nehéz vele haladni azt aláírom, de mindenhol átmegy. Ha gondolok egyet és keresztbe levágom a bicó út melletti, kitaposatlan füves részt hát levágom. Nagyon jól lehet gyorsítani, még majdnem magabiztosabbnak érzem ott a bicót mint aszfalton. Defektállóságról majd írok, egyenlőre a 10km-es teszt körön nem szedtem össze semmit hál isten, majd holnap.. A külső oldalfal amúgy papír vékony, szerintem óvatosan fogok menni a köves utakon. Egyébként baromi jól néz ki vele a bringa, kicsit "montisabb" lett most. Igénytelen kép, de kép..
-
deny330
aktív tag
Régen vajon tényleg így nézhetett ki a FatBike?
-
deny330
aktív tag
Valakivel előfordult már olyan, hogy a nagy váz méret miatt kényelmetlen volt neki a bicikli olyan szempontból, hogy mászáskor beszorul a levegő, hosszabb 1 -2 óra után pedig fáj a háta?
XL-es vázméretem van, de nagynak érzem. Ma is terepen bicóztam és volt pár rövid, de viszonylag meredek emelkedő. A lábam bírta, a tüdőm is (még fel is idegesített, hogy emiatt meg kell állnom), de beszorult a levegő és elkezdett fájni az oldalam. Futásnál nincsen ilyen problémám, sőt. Semmilyen sportnál. Még a régebbi bicómon sem tapasztaltam ilyet, ott inkább kicsi a váz, és kényelmetlen vele menni. Ha nagyon előre kell dőlnöm a bicón akkor szoktam észrevenni, hogy pár száz méter után ez előfordul majd egy kis nyújtás után újra tudok menni. Az ülő magasságot mai napig nem tudom belőni kényelmesen. Ha úgy állítom be, ahogyan elvileg kéne úgy érzem, hogy fent ülök a holdon és marha bizonytalannak érzem magamat a biciklin.. Bár én amúgy
is nagyon ritkán tekerek ülve (mivel hardtail gépem van, ugrál terepen a hátulja mint a p*csa. Nem tudok megmaradni az ülésen.. olyan érzésem van hogyha leülök, mintha minden egyes gödör után katapultálnék az ülésből..).Más: valaki találkozott már földből kiálló dróttal? Az ilyenekkel mit lehet csinálni? Kihúzni nem akartam, kitudja milyen hosszan fut a földben és, hogy miért van ott. Ma egy jó 20-as tempóval elkaptam a bal lábammal az egyiket pedálozás közben. Hál isten a zokni és cipő levédte az ütést, így nem lett mély a seb. Ettől függetlenül nagyon felidegesített, hogy egyik napról a másikra egyszer csak kiáll egy vékony drót szál a földből ami észrevehetetlen. Biciklisek, gyalogosok és motorosok érdekében tettem pár nagyobb, vaskosabb ágat a drót elé, mögé és mellé, így hátha nem hajt rá senki és elkerüli. Jobb ötletem sajnos nem volt.
-
deny330
aktív tag
Síkon a derekam nem fárad el, azt még nem tapasztaltam. Pontosan nem tudom melyik izmom fáradt el / fájt. Annyi rémlik, hogy 50km-es túra hazafele már-már kényelmetlen volt állva terepen egy idő után. Azóta egyszer mentem egy 45km-es "túrát" , ott nem volt ilyen probléma már, de kíváncsi lettem volna, hogy erre mit mondtok. A kormány beállítása gyárin van, igazság szerint nem tudom, hogy ezt lehet-e állítani egyáltalán.. (Holnap teszek fel akkor képet.) Hát szokásom nagyon kapkodni a levegőt ha sokat megyek egyhuzamban főleg fölfele. Megpróbálok figyelni a légzésre, hátha. Köszi a tippet. Változtatni semmin nem változtattam. Az ülést szoktam állítgatni csak, a kormányhoz / stucnihoz még nem értem hozzá. Utóbbi időben mondjuk elhanyagoltam a tekerést, ezt ma éreztem is.
Erről az állítgatásról írhatnál. Nekem kimaradtak ezek a dolgok eddig az életemből. Senki nem említette, hogy ezeket lehet babrálni.
(#94700) đension: Azt hiszem igen, 21,5 col rémlik a vázméretet illetően. Ez ha jól tudom a Kelly's oldalán "XL"-es méret. De holnap megnézem a vázat pontosabban (bár találtam egy képet, lejjebb ott a link). 186cm magas vagyok, belső lábhosszt hirtelen nem tudok. Azt tudom, hogy haver 17 colos Miles váza 27,5 -es kerékkel nagyon kényelmetlen volt.
Nem tudom mennyire látszik (bocsi a kép minőségért), de a nyeregvázcsövön fel van tüntetve 2 érték; 21,5 col, 54cm . (Az ülésért senki ne szóljon, nem így szoktam használni. Vihar után 2 órával tekertem haza havertól (másik faluból, bő 5km-es mellékút) egy kisebb sütögetés után reggel 7 fele. Mivel az utakon állt a víz, a mellékút ahol jöttem pedig szintén használhatatlan volt így jobbnak láttam lerakni az ülést, és gyorsan, az egész utat állva végigtekerni.)
Szerk: 6030D Nem tudom mennyire tudod kivenni a képből, de jelenleg is így használom a kormányt és a stucnit. Ettől függetlenül holnap teszek fel képet, ez elég botrányos..
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Tényleg nem szoktál ilyen lenni Strezi.
-
deny330
aktív tag
válasz Chiftain #96671 üzenetére
Nekem is volt a Continental Mountain King gumimban nyolcas hátul. Leszedtem, felraktam újra, megnyomkodtam oldalról pumpálás közben, másodszorra jó lett. Most, hogy a utcai noname gumik vannak rajta megint látszik a nyolcas hátul, de lusta voltam leszedni és felrakni újra.
-
deny330
aktív tag
Felmerült bennem egy kérdés ennek a videónak a kapcsán. Ez egy 140mm rugóúttal rendelkező levegős Fox Rhythm teleszkóp nem? Ilyen lassú lejtőzéskor mi ez, hogy körülbelül a teleszkóp becsúszóinak a fele eltűnik? Ennyire puhára lenne fújva a teló és nem lenne beállítva? Vagy ez normális? Olvastam olyat valahol, hogy fék hatására a teleszkópok "beesnek" (pl testbike-on valamelyik teleszkópnál láttam is olyat a vélemények között, ahol emberünk meg is jegyezte, hogy fék hatására nem "esik be" a teló - sajnálom, nem tudok rá jobb kifejezést). Vagy ez a jelenség itt csak attól van, hogy emberünk súlypontja előre került? Illetve érdekelne, hogy ez probléma? És mikor / milyen teleszkópoknál fordul elő? Az enyémen is tapasztaltam ilyet, de ez most kicsit szemet szúrt. Egy kis magyarázatot legyetek szívesetek írjatok!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
(#96694) Crytec210: Én azért kicsit meglepődtem, hogy ennyire beestek a becsúszók.
(#96709) Runner_fxr: A feltöltés dátumát nem is néztem, csak hasra ütés szerűen gondoltam Rhythmnek. Azt a kis táblázatot én Suntour hátsó telóhoz láttam eddig csak (neten). Akkor haver súlyához fújtuk fel a tagot, de olyan kemény volt, hogy semmit nem csillapított terepen szinte. RS telókon én is többször láttam már azt a festést a becsúszókon, szerintem egyébként is jó pofa hogy ott van, de így valóban még hasznosabb.
Köszönöm nektek!
-
deny330
aktív tag
Szerintem még valamikor amikor regisztráltam, akkor írtam az aláírásomat - akkor aktuálisabb volt, plusz főleg mobilos topikokat követtem, aztán valakitől ellestem ezt. Azóta nem igazán nyúltam hozzá, fórumot olvasom csak. Őszintén szólva engemet nem zavar, de ha valakit még is, majd nem néz oda.. Lehetne ezen csipkelődni, de annyira szőrszál hasogatásnak érzem.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Srácok! Valaki rendelt már Angliából komplett bringát? Körülbelül milyen áron hozzák házhoz ezeket? Vagy egyáltalán hogyan működik ez a dolog? (Csak hirtelen felindulásból kérdezem, nem szeretnék semmit se rendelni. )
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #97306 üzenetére
Köszi az infót! (Nem tudtam, miként keressek rá, remélem nem bánjátok hogy feltettem a kérdést.)
Konkrétan az érdekelne, hogy pl van egy adott áruház Angliában akik teszem fel Cube-okat forgalmaznak. Ha én rendelek egy példányt akkor azt megtudják úgy is oldani, hogy konkrétan pár napon / héten belül a házamhoz hozzák? Plusz érdekelne, hogy ilyenkor át-e megy ellenőrzéseken valahol a bicó, illetve vám hogyan működik ebben az esetben? -
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
Crankbrothers Stamp pedálokat használt már valaki? Konkrétan ez a típus lenne a kiszemelt. Lehetőségem lenne hozzájutni úgy, hogy nekem csak minimális ráfizetést kellene kiperkálnom a saját pénztárcámból. Viszont ettől függetlenül webshopból rendelném és furdal a kíváncsiság, hogy a "Quantity: 1" alatt 1 párra kell gondolni, vagy 1db pedálra? Ha nem párban értendő, akkor nem veszek pedált..
-
deny330
aktív tag
Ha már úgyis a téli bringázás a téma, akkor belinkelem ezt.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Nem akarom itt felhívni a figyelmet a sisak használatára, van elég szó erről itt a topicban néha, de úgy érzem, hogy ezt muszáj megosztanom. Szerintem eléggé figyelemfelkeltő kép, kicsit talán meggyőzőbb is annál, mint amikor csak szimplán mondja az ember, hogy a sisak fontos.
-
deny330
aktív tag
Egy kis segítséggel fordulnék a topiklakók felé.
Haver szeretne a Magellan Vegája alá új kereket rakni. Mivel egyikünk sem ért a kerekekhez semmit azon kívül, hogy ismerjük az agyak típusait jobbnak láttam bekérdezni ide. Mivel a mostani felnije dög nehéz volt ráadásul a bicót csak lájti pályán használta, nem szeretne százezreket költeni kerékre csak bírjon 2-3 méternyi ugratást meg lájti zúzást. "DT Swiss SPLine 1900" a kinézett szett, ezt itt helyileg meg is tudná venni egy sráctól. Azt hiszem 30.000ft -ot kér a kettőért, vélemények? (Állítása szerint egy szezont futott egy Trail bicón amit idén bontott is. A kerék szinte makulátlan, mintha új lenne.)
Annyit hozzátennék, hogy említett valami kalapácsos rotort ami kell a kerékhez. Az micsoda és mennyibe kerül?
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
válasz Strezi #98932 üzenetére
Kezdem kapizsgálni, hogy miről is van szó. Ilyet lehet valahol kapni a hátsó agyhoz, vagy nem is érdemes vele foglalkozni? Illetve ha jól értelmezem, akkor ha mi vesszük hozzá ezt az "apróságot" , akkor van választási lehetőségünk, hogy SRAM fogaskerékkel vagy Shimanoval legyen kompatibilis, nemde?
Köszi a linket, a képet és az infókat! Eléggé szembetűnő a különbség, így már világos!
Szerk: Ha jól rémlik center lockosak a tárcsák!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #98935 üzenetére
Bár nem kaptam infót a kerékszett méretéről sejthettem volna, hogy ha egy szezont futott, akkor 27,5-ös.. Első villa? RS Boxxert vett bele március-április környékén ha jól tudom, pontos évjáratot nem tudok. Hétvégén megy megnézni a kereket élőben, egyenlőre csak 2 képet láttam a kerekekről és a nevét tudtam meg.. meg ezt a rotoros dolgot hallottam. Testbikeos Vega vázak alapján Vega DHról van szó, így már legalább nem csak a kerékméret miatt felejtős a dolog.
Ahogy itt rákérdeztetek pár dologra már éreztem, hogy nagyon megvannak kergülve a dolgok a méreteket tekintve. Lehet, hogy okosabb lett volna elsőnek kérdezni havertól és az eladótól, aztán feltenni itt a kérdéseket megspórolva ezzel pár hsz-t. Elnézéseteket kérem a sok baromság miatt.
(#98937) Strezi Látod, még ehhez is bénák voltunk..
(#98938) 6030D Reménykedem benne, hogy Y.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #98941 üzenetére
Ellinkeltem neki az alkatrészeket, majd megmondja mi lesz. Köszönöm a segítségeket az ő nevében is!
(#98940) 6030D
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #98944 üzenetére
Hát viszonyítás kérdése. Eplényi DH versenyt láttam élőben nyáron, az után nekem már minden lájti amit mi csinálunk..
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #101277 üzenetére
Én amióta láttam, hogy a környékbeli bicikli szerelő milyen edzőtáborba megy, hát.. Nem tartottam sose nagyra az állóképességemet (hiába mondták páran a korombeli emberek közül, hogy beteg vagyok amiért Eplénybe járok le dolgozni bringával [főleg ilyen időbe]), de ezek után.
-
deny330
aktív tag
válasz Ciccuka #101670 üzenetére
A promax fékhez annyit, hogy nekem a Promax Solve hidrás tárcsafékem kb 3 hónap után elfosta magát. A féknyergen alul, a fékkarnál.. Mindenhol szivárgott az olaj. Hiába töltötted újra, csak jobban kib@sztál magaddal, mert a tárcsákra folyt megint. Garizni nem gariztatták, mert hogy ez gyári hiba nem lehet.. a szerelő meg mondta, hogy felesleges is lenne betét cserét próbálni (főleg hogy a féknyereg javíthatatlan elvileg). 3 hónapja van Deore fék a Kellysemen, de annyi a probléma velük, hogy párás időben kicsit visítanak (ez se mindig jellemző). Bovdenes promax tárcsafék szeritnem ugyan anynyira életveszélyes mint az én gyári hidrásom. Ezek helyett inkább tenne rá a gyártó valami minőségibb V-féket. A sár meg hiába befolyásolja, ha egyszer sár se kell a promax féknek hogy szarul fogjon, akkor érted.
-
deny330
aktív tag
Egy kis váz méretbeli segítséget kérnék, mert kezdek eltévedni.
AM / Trail / Enduro bicót akarok venni a közel jövőben (most már tényleg ). Nézegettem bicókat, de vázméretben elakadtam. A mostani Kellys viper vázam 21,5" -os, különösebb problémát nem tapasztaltam a méretéből adódóan (bár az ülést nem szeretem nagyon magasan használni). Testbikeos vázméret mérés viszont 18,5" -tól max 20" ig ajánlja a vázakat (186cm magasság és 84cm +/- 1cm belső lábhossz), de Scott pl L/Xl es vázat ajánl a "Genius" -ra, Giant a Trance bicóira M/L es méretet..
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #102200 üzenetére
Tiltják a havon gurulást? Ez hogyan terjed ki? Pl. aszfalton csak tiszta úton mehetsz, de terepen hóban is? Vagy ha meglátnak hóban terepen tekerni akkor is büntetnek? Itt ~40cm (por)hó van (ha nem több már), de néha bicóval járok melózni hétvégén. Ha pl van keréknyom, akkor terepnek is lemegyek Eplénybe bicóval, mert egyszerűen élvezet.
-
deny330
aktív tag
válasz TomMusic #102204 üzenetére
Idén már 2x elestem a tükörjégen, hóba még nem borultam. Mountain King 2.2-es gumikkal én elvagyok viszonylag jól, bár van az a hó mennyiség, ahol mindegy a gumi. Olyan 20-as tempót (max) lehet vele menni aszfalton, ha le van taposva az út. Bár kanyarokban észnél kell lenni, mert könnyen kisodródik a kerék. Terepen ennek meg kb az egy harmadával megyek, bár ma próbáltam a szánkó pályán lemenni itt az erdőbe. Hülyének is néztek az emberek, meg mindenki félre állt az útból..
(#102205) jjeahh Menjenek már a p*csába..
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #102406 üzenetére
Gyönyörű képek!
Kapcsolódó téma:
Haver megunta a buszozást, ma ezzel a rozsdahalmaz szörnnyel jött be suliba.. 2,5-ös Maxxis sár gumik, konkrét típus nevét nem tudom, a bicó meg kereken 22kg, acél minden egyes alkatrésze, az első teleszkóp pedig át van fúrva - 2db csavar van keresztbe a villa szárán, semmit nem mozog, a hátsó kis rugós tag meg kb 2cm-t ha megmozdul, melegebb időben állítólag 3cm-t is. Amúgy mentem vele, atom nehéz tekerni aszfalton, de hóban nagyon király. Állítása szerint 10cm-es hóban jött be terepnek, kb 30 perc volt mire a terep részt letudta - de így is azt mondta, hogy aszfalton fáradt el.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #102409 üzenetére
Teszteltem, hogy hogyan tudom felrakni a képeket.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #102411 üzenetére
Elől nem sok hely maradt itt se igazándiból, kicsi sufni van is benne hogy beleférjen ahogy haver mondta. Amúgy igen, boost, sőt. Boost+ !
(#102412) rétisün: Én is meglepődtem a súlyán. Hirtelen nem is tudom mije erősebb, a combja / tüdője vagy az akaratereje. Minden ilyet edzésnek fog fel, a rengeteg embert pedig utálja. Kicsit talán őrült a felfogása, de én pont ezért bírom annyira!
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #103570 üzenetére
Szép kis bringa, marha jól néz ki. Bár nem az én pályám ez az e-bike, jobban szeretem a "hagyományos" (?) hajtású bicókat, de ez tetszik.
Mi volt az oka annak, hogy váltottál? 130mm rugóút, 27,5+ .. Trailster komolyabb lejtőző képességekkel rendelkezett nem? Pluszt azt hittem, hogy 120-130mm rugóutas bringákat annyira nem kedveled.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #103581 üzenetére
Így már értem. Tekerhetőséggel kapcsolatban írnál majd pár sort? Nem is terepen érdekelne, sokkal inkább aszfalton - meg persze mennyire kopnak majd a gumik? Ez a láncvilla hossz mennyire befolyásolja a dolgokat egyébként? Egy Giant Trance / Kona Precept / Specialized Camber - Stumpjumper / Cube Stereo (csak hogy pár nevesebb típust mondjak) esetén mennyire érdemes odafigyelni erre?
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #103632 üzenetére
Ezt a láncvilla távolságot meggondolom én is. Tapasztalataid alapján ezerszer jobb lehet, bár nekem a Kellys után így is hatalmas ugrás lesz bármi ami 200.000 fölött van és össztelós. Mondjuk az a hátsó agy egy kicsit brutális, nem szaroztak Cannondáléknál. A gumira amúgy nagyon kíváncsi lennék, haver Rubena gumija (pontos típust nem tudok) 27,5x2,35-ös, de az is brutálisan tapad. Az a másik Maxxis (26x2.5) gumi ami pedig a téli bicóján van még kegyetlenebb, pláne hóban.. nem tudtam megcsúsztatni a seggét 5-7cm-es hóban. Az megint csak furdalja a kíváncsiságomat, hogy a 130mm-es rugóúttal mennyivel lehet visszafogottabb a Trailsternél - úgy értem ha pl valaki profi mezőnyből ráülne érezné -e a határait egy Enduro pályán egy 150-160mm-t mozgó géppel szemben. Persze ez csak kíváncsiság és elmélet, én mint hétköznapi bringás biztos vagyok benne, hogy a 130mm rugóút határait sem igazán tudnám megfeszegetni, nem a 150-160mm-t.
Mellékes kérdés: haver CTM Rockerén ugye gyári XCR teló van, viszont elég merev cucc tapasztalataim szerint. Mozog, de nehezen indul meg. Van alul egy kis piros "tekerő" (itt a videón látszik) . Ez mi célt szolgál a teló alján?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #103640 üzenetére
Így laikusan azt mondtam volna a Cannondalere, hogy jóval szerényebb gép mint a Trailster, bár gyári adatokat nem néztem egyik bicón sem, csak azt mondtam amit külsőleg láttam a képeken.
Versenyen nem is igen láttam 2,4 - 2,5 nél szélesebb külsővel bicót, plusz gyárilag is max 2.4-es gumikkal szerelik a bicókat ahogyan észrevettem - bár mintha láttam volna (talán Canyonnál) 2.6-os gumit valamelyik bringájukon. Egyébként az ilyen brutálisabb gumik javítanak valamit a fékezésen? Most nem csak konkrétan a 27,5+ -ra gondolok, hanem úgy általánosságban az AM / Enduro gumikra.
-
deny330
aktív tag
(#104251) Runner_fxr: Kíváncsiságból megnéztem a Fox 34-et hasonló rugóúttal, hogy milyen árban mozoghat a Pikehoz képest. Hát bárhogy osztok, szorzok ugyan annyiba kerül mint amennyiért én komplett bringát akarok venni most áprilisban (ha eltudnám adni a Kellyst).
Más:
Nem tudom mennyire szokás itt a canga beárazás, mindenesetre lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban.
Adott egy Kellys Viper 50 2016 nagyjából gyári felszereltséggel: amit cseréltem rajta, az a gyári promax fék - most Shimano Deore van fent, elől 180-as hátul 160-as Magura tárcsával. Illetve a gyári külső gumikat cseréltem: vannak jó állapotú Mountain King 2.2-es gumijaim, de jelenleg Schwalbe Racing Ralph van elől [2.2], hátul meg egy Conti Race king [2.2] - ezek kevésbé jó állapotúak, főleg a Conti.) 21,5" vázméret, ami baja van: utolsó előtti (7-es) soron nagy nyomatéknál néha ugrik a lánc, a monoblokk (alig 1 hete.. ) kotyog minimálisan, a markolat kopott, a pedálok felülete is elég sima (plusz a csapágyaik is már-már a végüket járják szerintem), plusz egy pár kőfelverődés van a váz alján. Én most 70 ért hirdetem, de úgy érzem, hogy egy kicsit mellé lőttem (vagy a váz méret a probléma?), mert nem igazán akad érdeklődő. Jó lenne minél előbb túl adni rajta, bár értelmes árkeretek között. -
deny330
aktív tag
válasz zoli03 #104316 üzenetére
Agyak egyszer télen szét lettek szedve, rengeteg vizet kapott amikor olvadt a hó, gondoltam jót tenne neki. Telót márciusban takarítottam ki, előtte nem nyúltam hozzá. A monoblokk, sor és lánc csere mindenképp jót tenne neki, a hajtóművet annyira nem érzem leharcoltnak meg kopottnak. De, van egy a garázsban valamerre..
Ha 60.000 körül elvinné valaki már boldog lennék, bár pénzt nem akarok rá költeni már. A fékek életveszélyesek voltak, azt kötelezőnek éreztem mondjuk. Hirdetésbe konkrétan nem írtam bele, de ha valaki felhív (volt már rá példa) vagy ír valahol, esetleg el is jön megnézni tájékoztatom a hibákról - én sem örülnék, ha ilyen dolgokat elsunnyognának előlem amikor bicót veszek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest