-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #250303 üzenetére
Én is venném, SLX-el belenyúltál a tutiba
Nagyságrendre XT, de nincs kikönnyítve, tehát hőtűrésben még jobb is lehet.2wheels.hu
Így mesélte a Shimi boltos a telefonban. Cimbijeivel ezt tesztelték ki a legjobb vételnek, ajánlották, amikor bejöttek a 4 dugósok.Úgy tippelem a mai fékekkel nem lehet mellé nyúlni, mind sokat fejlődött a 10 évvel ezelöttiekhez képest.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250415 üzenetére
Vagy vehet csak felső csapágyat. Ahhoz jár a csésze, ipari csapágy, központosító gyűrű, porvédő kupak (valamelyik ad felső kupakot + csavart). Nagyobb márkáknál külön is kapni, mert általában az alsó szokott sűrűbben tönkremenni. Az kapja a sarat, port, vizet inkább. eBike.hu-n vannak külön - külön.
-
jjeahh
nagyúr
válasz chubby2o6 #250547 üzenetére
Jaj
#250552 zsocy: nehéz leszedni, de óvatosan lassan le lehet húzni. Próbálj alkoholt önteni alá, fogj rá ronggyal és picit csavargasd miközben húzod. Én számtalanszor leszedtem már.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250753 üzenetére
SKS jó márka, biciklihez pont rosszabb a 45°-os, nekem is az van, nehezen lehet odaférni a küllők miatt. A Pennybe vettem, meg nem mondom fejből milyen márka, az is valami német cucc, ugyanolyan mint az a Schwalbe, csak narancs színű. Amúgy pontos, sokáig használtam, amikor még nem volt mérős műhelypumám. A 45°-is meg autóhoz jobb, ott a felni miatt jobban oda lehet férni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #250782 üzenetére
Én egyelőre el vagyok nélküle. ...viszont tegnap bringamosás közben azt vettem észre a Fast Trak kis gyöngyökben "izzadja" ki helyenként a barna oldalfalán a Stan's tejet. Csak a hátsó, 2bar+ra fújva (tegnap aszfaltoztam), és csak vizesen látszik. (11 hónapja és 5+e km után, most készülök cserélni)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz chubby2o6 #250782 üzenetére
Szerintem akkor kell a digitális mérő, ha szereted a lehető legalacsonyabb nyomáson használni a gumit, ahol még nem ütöd fel. De ha az a típus vagy, aki 2 bar-ra pumpálja, majd ha hetek-hónapok múlva leesik 1 bar-ra, pumpálsz bele, akkor nem kell . A TL ha jól raktad össze és összeállt, nem enged egy óra alatt semennyit, sőt, hetek alatt is csak 0.10 bar-t veszít, de abban sem vagyok biztos, mert hőmérséklet függő is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #250786 üzenetére
Ez milyen Judy, Gold? Mik azok a piros csíkok a becsúszók tetején?
Zoliwrc...én is csak most láttam először, de nem akarok majd barnán maradni, nagyon korlátozott a felhozatal. ...aztán lehet csak a minap is fotódokumentált sziklahorzsolások összege+barna oldalfal=ilyen izzadás. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250782 üzenetére
A Lidl-s pumpa által mutatott értékben megbízol? Nekem Aldis van, hát nem tudom, mennyire pontos, szerintem ne várj tűpontosságot tőle. Ahogy ezektől a kis mérőktől se.
Kocsihoz van régi karos mutatós mérőm, meg egy digitális, meg a kézi akkus Aldis pumpa digitális mérője. Mindhárom más értéket mutat, egyazon helyen, az egyik 0.3-al fölé, a másik 0.2-vel alá, a harmadik kb pontos. Egyszer a márkaszervizben felfújattam a kocsi gumiját a gyári értékre a kalibrált gépükkel, aztán arra mértem rá mindegyikkel, így tudom, hogy ha 2.3-at akarok, akkor 2.1-re kell fújnom a kézi akkus pumpával.
Bicajt meg szinte minden út előtt újrafújom, mert egy keveset mindig veszít a nyomásból. A tegnapi "épp jó" keménységűt ma délután puhának éreztem. Pedig tegnap 13 fokban mentem, ma meg 20 felett.
Vegyél egy ilyet, ez biztos pontos.
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250795 üzenetére
Ahhoz bármelyik jó, mert önmagához képest "pontos". És nyugodj meg, engedni fog, ez nem autógumi. Mondom, én elmegyek a 100 kilómal egyik nap, ahol "pont jó" a guminyomás, majd másnap lusta vagyok felfújni, mert csak egy rövid kört megyek, és már érzem is, hogy komfortos lett a hátulja
#250797 jjeahh: elhiszem, na nekem van egy tök jó autó szelepes digitális mérőm, még kalibrálási bizonylat is van hozzá, fater anno kettőt vett, az övé nagyjából pontos, az enyém 3 tizeddel az övé felett mér. Lutri az egész. Arra viszont bármelyik jó, hogy belődd, hol a határ, csak akkor jó, ha egyszer hozzánézed egy ténylegesen kalibrált készülékhez. Önmagához képest meg mindegyik jó. Ha arra kell, hogy a terepen leengedd a gumit a minimum nyomásra, akkor szerintem súlyra a legkönnyebbet kell vinni
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250810 üzenetére
Oké, értem. Valamennyi levegőt a TL is engedni fog, max nem naponta, hanem hetente fújkálod. De alacsony nyomáson nem enged már annyit. Ha TL-en gondolkoznék, én tuti méregetném, hogy tudjam, mire számítsak, csak ott meg az van, hogy azért ereszt, mert van egy lyuk amit az a szaros takony nem tömített el, vagy pedig természetesen ereszti át lassan a levegőt. Bele se akarok gondolni. Bocs, én.. de hát láttad már.
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250824 üzenetére
Igen, úgy néz ki jó lesz. Sikerült eltalálni meg a technikát kitalálni. A szerelőm szerint az ócsó kosaras csapágyat nem eggyire macera beállítani.
Tegnap este eszembe voltál, fel kellett raknom a lockout kart és ezért nekem is le kellett húzni az esi markolatot. Injekciós tűvel nyomtm alá mindkét oldalról a vizet és jöt csak nehezen. Aztán vettem fel tiszta szerelőkesztyűt és mint az álom úgy lejött. Na mondom megvan a technika.
A telót is felpumpáltam, nem tudom mikor ellenőrizzem ujra.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250840 üzenetére
Igen,ezért írtam, hogy én vizet nyomtam alá, az alkohol hamar párolog és szárít, de biztos elmegy az alkohol iscegynek. Meg kesztyű, ez volt nekem az áttörés.
Köszi a linket,egyelöre a 72kg-omhoz 115psi-re fujtam mindkét irányt (decás pumpával, köszi a tippet)!
Más: nem tudod/játok hogy ez a váz azért 38,5cm mert gyerekméret? Nekem 82cm a lábközépmagasság éa 175 vagyok. Akkor ez a váz kicsi lesz nekem ugye?
(Az asszony már tényleg kinyír a végén...)¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #250847 üzenetére
Nekem simán ment, többször is a bowden rögzítés, szervíznél, bowdencserénél... Ami a markolatot illeti, lefelé úgy szoktam venni, hogy 3-4 ujbeggyel, 2 kézzel húzom lefelé a belső szélétől és ahogy megygyűrődik és zömül szépen tolja le a végét a kormányról. ...sehol sem szorítok rá ami ugye csak nehezíti a leszedést. Néha felfelé is megy tolva a végétől egy ideig, a markolat merevségétől függően, mert ugye ez tulajdonképpen a tipikus 22-es csapdája, minél nehezebben megy annál jobban kell szorítani amítől ugye egyre nehezebben megy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250850 üzenetére
Van még egy ilyen: [link] bár ez annyira nem.
Akkor várok, kellene majd valami modernebb vázat lőni, bár akkor már lecseréltem az egész bicajt, kár volt megvenni az etedetitMenetproblémára javaslom ezt: v-coil. Megerősoti a korábbi menetet,saját fúró és menetfúró jár hozzá készletben
Hasaggymeg esetemben viszont amikor a víz alatta volt a puszta kezes verzio csak csuszott le az esiről bárhogy szoritottam. Kesztyűben ramarkoltam az egészre, de bent a csőre úgy ahogy te írod, hogy puposodjon fel a markolat kicsit, csavarni kellett rajta kettőt és már meg is adta magát. De fogni kellett a markolatot is a maradék 3 ujjal. Majd lehet csinálok egy videot róla
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
ZolkoW
őstag
válasz chubby2o6 #250856 üzenetére
Csak belefúrtam. Műanyag lévén valszeg csak a kézi menetfúró utolsó fokozatát használva. M4 és M5 között akkora a különbség, hogy az M5 simán lehet, hogy örökké tartani fog az új tulajnál (jó rég eladtam már), míg az M4-et nem véletlenül sikerül majdnem mindenkinek kiszakítania...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #250862 üzenetére
...de azt miért kell bántani, leszedni, neked, mint felhasználó? Én használtam egy évet, de azt sem tudtam van ilyen. Mozgott?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250870 üzenetére
Milyen volt az előző vázad? Ha jó neki akkor boltoljátok meg. Jó a Stevens is, csak a méret legyen jó. Azzal meg nem kell foglalkozni, hogy papíron 26"-os a váz, belemegy a 27,5-ös is. Egyémbe is az 50/554-es gumi mellett még van 5-6 centi hely, simán befér a nagyobb kerék. Ezért is vettem meg ezt a vázat, mert lehet később korszerűsíteni egy 27,5-ös szettel.
-
ZolkoW
őstag
válasz chubby2o6 #250867 üzenetére
én is a Rebáét tettem rá először, az fémből van, és talán pont azonos a fenti linken lévővel. Majd jött az eladás, nem biztos, hogy ezért, talán már előtte visszatettem, megjavítva. A kart én nem nagyon használtam, csak játszottam vele néha, többet volt anélkül a bicikli, mint azzal. És talán azért igazgattam egyáltalán, mert nem jól állt a kilépő bowden.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
flash-
veterán
válasz chubby2o6 #250743 üzenetére
sks-t dicsérik nekem is az van nagyon bevállt, jó tudni mennyi az annyi, az a másik nagy előnye hogy nyomásra tudod engedni vele közben is "élőben" látod az aktuális nyomást.
de egyébként azért néhány tized bar-t senki sem fog megérezni, (vagy nem a mi szintünkön) végletek persze nem jók,outin a 8bar körül 28c gp5000-en már rázott, 6.5-6.8 bar ami kb tökéletes.(5.5 amit a silca kalkulátor kiadott az meg már érezhetően lapos alattam) de ez ugye összsúlyfüggő. nyilván egy 70 kilós emberen 7 kilós bringával eleve nem kell akkora nyomás mint 90 kilósan 9.5kilós bringával,1 kilós nyeregtáska,1db 7.5cl kulacs, nehéz cipő,ruha,stb..
üléspozició:
ti is így vagytok vele hogy egyszerűen nincs nektek a bringán egy fix setup ami egész évre jó? görgőn télen előre kell a nyereget húzni, aztán ahogy elkezdtem tavasszal kint tekerni kicsit hátrébb kellett mert ugyanaz a setup kint már rövid volt így viszont elején fájt a derék,váll, ugyhogy akkor vissza húztam kicsit, most pedig pár hét után megint ott vagyok hogy tudom centikkel hátrább húzni a nyerget mert nem érzem hogy nyújtózkodnék,vagy hogy kifejezetten kellemetlen lenne esetleg hogy lemerevednék..
hogy ez mitől lehet nem tudom de érdekes, az is lehet hogy elég egy rossz mozdulat,vagy az edzőtermi edzés miatt merevedek le és aztán azért tolerálom nehezebben a nyújtottabb hát-terék poziciót? nem tudom de érdekes mindeesetre. meg talán az intenzitás is meghatározza tudom, hisz ha nyélen megyek felfele 1 órát és nagyon ráfeszitek akkor be tud állni a deérk,hát,stb..pulzus:
ahogy mondja itouchfan kolléga, diagnosztika labor nélkül ez mind csak találgatás, egy kiindulásnak jó lehet, aztán ha elkezded csinálni az edzéseket ki fog derülni..
pl ha a számított z4 zónádban te 5 órát tudsz tekerni akkor valószinü hogy az általad kalkulált szám alacsony, mert vannak fiziológiás határok, ezeknek felső határát is jó esélyel az edzettek képesek hozni ,kezdők,amatőrők inkább az alsóbb szegmensét.
vagy ugyanez lehet a vo2max al ha vo2max on tudsz fél órát menni akkor ugyancsak biztos hogy alacsony vo2max-ot kalkuláltál ki magadnak, tehát összeveted a "kalkulált" értéket a valósággal és korrigálsz és akkor lesz egy viszonylag hozzávetőleges értéked.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250840 üzenetére
Azt szeretnén kérdezni, hogy a rebound (visszarugózás) -1 click mit jelent a reba esetén?
Látom ott a telón a rebound felirat, alatta egy piros kupak, azt ki birom húzni a telóból, benne egy hexa kulcs. De hogy ezzel mit kellene kezdenem...[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #251023 üzenetére
Már a Judy Goldra is gravírozva van.
gordonfreemN...a klick az mindig a teljes nyuszitól (legkisebb visszaút csillapítástól) a teknős felé értendő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #251447 üzenetére
Ezt gondolom én is, hogy felemások lesznek a kerekek. Küllő hosszra van kalkulátor, de sok webshopban lehet kérni számítást is. Azért gondoltam, hogy fűzze be ő, mert úgy olcsóbb. Befűzni nem nehéz, rengeteg YT videó van róla. A 0-as centrír a nehéz, főleg állvány nélkül.
-
Kro
tag
válasz chubby2o6 #251446 üzenetére
Szuper, köszi. Ha úgy alakul akkor pont ez kell nekem.
Valaki járt már úgy, hogy a postán feladott csomag nem ért célba/eltűnt?
Kedden adtak fel egy csomagot nekem, de még sehol sincs.
Eddig a posta sem tudott érdemben nyilatkozni csak, hogy türelem, keresik hol is lehet...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest