-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Dudi08 #115212 üzenetére
Direkt nem írok márkát Talan kene es nem markat hanem konkret bringat linkelni bullshit helyett es akkor valoszinuleg kapsz segitseget. Ez igy eleg fura. 400k-ert azert akad 105 boven.
(#115211) RMZ250 Agyvaltot hanyagold, gondolkodj inkabb 1x-ben, az agyvalto nem problema mentes, foleg egy erosebb rider alatt. Merev villat kapni a telo helyere.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
pc360
addikt
válasz Dudi08 #117447 üzenetére
Nincs meg esetleg a 110-es kormányszár? Én a helyedben visszacserélném legalább próbaképp. Nekem nem tűnik soknak az az 56-os méret a magasságodhoz, ami indokolná a rövidebb verziót. A méretezők szerint leginkább az 58-as váz illene a 184 centidhez. Nem mindegy a kormány emelése sem, azon az alátétek átrendezésével, illetve a kormány forgatásával tudsz még segíteni. Az sem jó, ha nagyon nyújtózkodnod kell, de az emelés ezen is segít. Egészen aprónak tűnő változtatások megtehetik a pozitív hatást, de látatlanban azt mondanám, hogy rövid most a gép, főleg a 80-as kormányszárral.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Dudi08 #117447 üzenetére
Oldalról lőtt fotó illetve átlépő magasság ismerete nélkül nehéz megmondani, de így első blikkre a váz is kicsi és a stucni is rövid. Persze ha pont olyan arányaid vannak hogy ezt indokolják, akkor ezt tekintsd semmisnek. Nem tudom a Merida országútikat hogy méretezik, de pl. egy 20"-as MTB-t lemértem és csak 19"-es volt. Én 190 vagyok, és az 58-as vázak már elég pörgősek alattam. 100 alatti stucnival meg nagyon ideges lesz a kormányzás.
Szerk: Esetleg csinálj magadról egy képet oldalról, retusáld ki az arcod/yakuza tetoválásokat és töltsd fel ide.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
pc360
addikt
válasz Dudi08 #117453 üzenetére
Még egy apróság: hogyha egyáltalán nem voltál edzésben, akkor még egy idő lehet, mire az ízületeid és az inaid is hozzáerősödnek a saját testsúlyod bizonyos szintű könyökből való megtartásához. Baromi könnyű túlerőltetni, ráadásul ezek sokkal lassabban fejlődnek, mint maga az izomzat. Szóval az állítgatás kiemelten fontos, de a terheléshez való hozzászokás is segíteni fog. Emlékszem ilyesmi könyök-fájdalomra, mikor MTB után elkezdtem országútizni, de ez nálam a kezdeti állítgatást (kormány emelés) követően fokozatosan elmúlt. Azért jó egy (kompakt) koskormány, mert ott több lehetőséged van átfogni menet közben is, ha előjönne a fájdalom.
És még valami: ha klasszikus, nagy ívű kormányod van, akkor nézz esetleg egy kompaktot! Az egy külön kategória, kicsit ergonomikusabb formával. Azt mondják a legtöbben kényelmesnek. A vállaid alapján oda kell figyelni annak is a megfelelő szélességére (tippre 44 cm-es kellene neked).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
flash-
veterán
válasz Dudi08 #117447 üzenetére
Nem tudom mennyit mentél már a bringaval osszesen, de amikor megvettem az en kerekparomat az elejen nekem is fajt váll derek konyok minden de egy par szaz km utan mar 'megszoktam' es utana mar nem volt fajdalom.. Ha erzed hogy nyújtózól előre ahogy fogod a kormányt az persze nem jó..
Van hely ahol olcson bevizsgaljak ezeket a dolgokatNem voltam itt de ennyiert megeri
https://www.alpinbike.hu/Bodyscanning-system/31/[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Dudi08 #129702 üzenetére
Pont ugyanez nekem is a problémám. :/
Ha szabályosan, vízszintes körülire állítom be a nyerget, akkor van egy pont, ami után ha előrébb hajlok, nyomja a lágy részeket. Elvileg anatómiai oka is lehet, minden embernek más, hogy mennyire mélyen helyezkednek ezek a vénák. Szerintem a nyereg dolgot oldd meg először. Ha rosszul van beállítva, akkor a betétes nadrág nem segít. Próbáld meg sima nadrágban, ha ott megtalálod az ideális pozíciót, akkor utána a bringás nadrággal is jó lesz.
Pedig én is próbálok sportosabb pozíciót felvenni, mivel az aerodinamika kb. a legfontosabb. A mostani nyergem nagyon kényelmes, de egyszerűen max. egy fitness pozícióig tudok elmenni, és mindig a nyeregnél jelentkezik a probléma, nem a hátnál, karnál. Az utóbbiak azért jelentkeznek, mert a nyeregnél kényelmetlen, ezért begörbítem a hátam, hogy ne nyomjam a lágy részeket.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Dudi08 #129746 üzenetére
De ugyanez van nálam is, hiába állítgatom, egy ponton túl azt érzem, hogy telibe elnyomja az ereket a nyereg. De nekem egy monti pozíció is borzalmas egy puha nyereggel. Ha jön a jó idő, megpróbálom betétes gatyával is, de kötve hiszem, hogy változást hozna ilyen téren.
FireKeeper: Ismerem a csatornát, próbálgattam is ezeket a beállításokat, de sajna nem segítettek sokat.
Hasaggymeg: Nem, de outin az alap hoods pozíció is határeset, vízszintes körüli nyereggel a drop borzasztó.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz Dudi08 #131618 üzenetére
Ez nem rossz ár/érték arányban. A komplett NX hajtás 82eFt, a villa 87eFt. A villa nem lesz annyira merev mert csak 30mm-es becsúszói vannak. A tektro fékeket lehet később cserélni mert azok teljesen alap fékek de egy ilyen 100mm-t mozgó mtb-re elég. Meg terepre valami normálisabb külsőt is kaphatna.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dudi08 #131616 üzenetére
A Decathlon és Merida között elég komoly különbség van, minden szempontból.
Ettől függetlenül nem minden modelljük használhatatlanul szar, nyilván.
Leginkább az össztelósok vállalhatatlanok, na arról tényleg mindenkit lebeszélnék.
Egy minőségi váz nagyon pontos, egy Decathlonos-nál simán előfordulhat, hogy egy vfék tüske vagy egy tárcsafék konzol nem tökéletesen pontos. A hegesztési varratok se olyan minőségűek, a fényezés se.
De általában az a gond, hogy nem olyan merevek, mert nincs bennük annyi anyag. Ez leginkább hajtáshatékonyságban és irányításban nyilvánul meg. Ettől még simán el lehet lenni velük, ha valakinek valami nagyon olcsó, nagyon egyszerű bringája volt, aztán átül egy ilyen Rockrider XC gépre mint amit linkeltetek, valószínűleg azt fogja gondolni, érezni, hogy a világ legjobb kerékpárján ül. -
jjeahh
nagyúr
válasz Dudi08 #136770 üzenetére
Ezek szerint nem csak én f*sok tőle . Feladni már nem adom fel, azon túlvagyok
Csokicsibesz: Azért jön be, mert mivel nem csak oldalra lehet kicsatolni, ezért vészhelyzetben akkor is ki lehet rántani belőle a lábad, ha nem oldalra fordítod, szal ezzel szinte esélytelen összehozni a krumpliszsák effektust. Cserébe ez egyben a hátránya is (gondolom ), köves lejtőn a rázkódástól valszeg kicsatolhat és annak nem lenne jó vége . Na meg picivel könnyebben is csatol ki, mint a normál stopli, 5 kattanást már húztam a pedálon a csavaron és még így is lazán ki lehet rántani, simán el tudom képzelni, hogy terepen kiesik a lábam belőle.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz Dudi08 #141446 üzenetére
Görcs ellen Mg, Ca, megfelelő vitaminbevitel. Sport közben folyadék és ásványi anyag pótlás (pl. Iso), amiben van az említett két ásványi só, illetve ha hosszút mész, szénhidrát. Meg szerintem az is fontos, hogy tekerés előtt megfelelő kaját és főleg ch-t egyél. De persze akkor is begörcsölhetsz, ha ezek mind megtörténtek, akkor talán kis nyújtás, óvatosan és pörgetve hazatekerés. De amúgy az élsportolók egyből kapnak valami csoda-gélt görcs esetén, ha jól figyeltem meg.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dudi08 #141446 üzenetére
...nekem ez rekord......válaszoltál is kérdésedre,kissé túlhajtottad magad.Nincs az a profi aki ne tudná görcsölésig hajtani magát,edzéssel és helyes táplálékbevitellel is nehéz néha elkerülni.
csokicsibész...ha ellátja szerepét no problemo.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Dudi08 #147006 üzenetére
Én is használtam egy időben outit városban, de baromi kényelmetlen és rendszeresen defektet kap a 25-ös gumma. :D
Városra szerintem is kell a 35-40-es gumi, különben nagyon kompromisszumos a dolog. Debrecenben is rapszódikus az úthálózat. Az új bringaúton lehetne 20-as gumival is menni, de 2 utcával arrébb már a 30-as is kevés lenne. -
zsocy
őstag
válasz Dudi08 #147006 üzenetére
Csak én nyomom itt még mindig 23-as gumikon? A 8 bar is megvan tippre, bár az átalakítós pumpám mérője össze-vissza mutat. Én csak egy Velencei tó kört nyomtam hétvégén, de a tökleszakadás érzés megvolt itt is az úthibáknak köszönhetően
Kemény élet ez az outizás de valakinek ezt is meg kell csinálni -
HollyBoni
veterán
válasz Dudi08 #147015 üzenetére
Ahol még érzésre is gyorsabb a nagyobb gumi, az a sz*r út. Repedések, hepehupak, kátyúk, stb. Nem kell annyira lelassítani, sokkal jobban átgurul rajta a bringa, és persze nem üt akkorát.
A szélesség az csak egy dolog, számít azért más is a egy guminál. A bicyclerollingresistance.com oldalon nagyon érdekes mérések születnek, és megmutatja hogy mekkora különbség tud lenni egy gagyi és minőségi gumi között gördülési ellenállásban. Meg persze ott a súly is, egy hajtogathatós 32-es lehet könnyebb mint egy gagyibb drótperemes 25-ös.Nem tudom hogy próbáltad e már, de mondjuk egy könnyebb gravel, CX gép egy 1500-1600g-os kerékszettel, meg minőségi, tubeless, 350-400g-os 35-38mm-es külsőkkel elég fürgének tud érződni sok országútihoz mérve (meg viheted már terepre is, de az más kérdés). Persze ha valakinek jó a 23mm gumi is nincs azzal semmi gond, én vagyok itt kisebbségben.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dudi08 #172095 üzenetére
Köszi a beszámolót én gondolkodom a 25 -> 28 váltáson. Ha csak ennyivel szélesebb a GP5000 akkor simán jó lenne a 28-as.
Meg amiket a TL-ről írtál az is elég szimpi, én is 90 kg vagyok szóval nem egy könnyű rider és jól jönne ha a szarabb utakon kicsit segítene a gumi. Nálam a felni se gond mert TL ready és gyáriag van is benne szalag (remélem jó még).
Összeállítottam egy szettet magamnak kezdésre de azért azt látom nem egy olcsó móka az átállás, nekem valami 140 euró jött ki a végére. De hát egyszer meg kell lépni.Apropó, nincs valakinek fölös Rose kuponja?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 3D nyomtatás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Aliexpress tapasztalatok
- OLED TV topic
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- No Rest for the Wicked
- Xbox tulajok OFF topicja
- Ubuntu Linux
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...