Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére

    Persze, hogy nem hagyom szó nélkül, hiszen tudom, hogy nem így van, mint ahogy fentebb írtátok! :D
    Akkor folytatnám a gondolatmeneted, tehát a modern világ, az újabbnál újabb technológiai újítások egyre inkább elkényelmesítik az emberiséget, egyre inkább szar minden (ami egyébként sajnos sok szempontból igaz). Viszont akkor mi a megoldás? Mert ha a kezdetektől fogva a te gondolatmenetedet követte volna az emberiség, akkor ma is barlangban laknánk és még a húst se sütnénk meg, mert jóvan az úgy ahogy van és ma is 30 év lenne az átlagéletkor mint akkor. :)
    De a lehetőség adott, ma is el lehet menni egy tanyára, ki lehet lépni a modern világból, lehet állatokat tartani, megtermelni mindent, de szigorúan a klasszikus formában.
    Ha valami betegséged van, akkor be lehet menni egy erdőbe, gyógyfüveket keresni, aztán majd a természet megoldja, vagy nem.

    Visszatérve a kerékpárokhoz. :)
    Tudtommal te egy 4-5 éves Cube kerékpárt használsz, ami bár nem a lehető legkomolyabb fejlesztés, de azért őskövületnek nem mondanám a 3 X 10-es váltórendszerével, Deore hidraulikus tárcsafékrendszerével, manitou telójával és modern aluvázzal. Mi célból vetted meg ezt a kerékpárt? Miért nem volt jó az acélvázas, acél villás, 18 sebességes, canti fékes mtb? Tán az nem gurult? Ha behúztad a fékkart nem lassított? Ha váltottál a váltókarral nem váltott? :DDD Nyilván igen, de szerettél volna valami hatékonyabbat, valami olyat amivel élvezetesebb a kerékpározás, ami tulajdonképpen megkönnyíti a kerékpározásod! :) Ez most akkor elítélendő lenne? Mert ha szigorúan nézem a gondolatmenetedet, akkor bizony igen. Téged alighanem elkapott a fogyasztói társadalom és bedarált! Elindultál az ellustulás, irányába. Ez nyilvánvalóan egy baromság, nem? :)
    Ha igen, akkor miért gond az, ha valaki ezt tovább gondolta és megalkotott egy pedelec rendszerrel ellátott kerékpárt, ami még hatékonyabbá tette a kerékpározást? Nem, nem motort, ami helyetted végzi el a munkát, hanem egy olyan rendszert ami a te munkád teszi hatékonyabbá, akárcsak egy jobb, nagyobb átfogású váltórendszer. Itt hagyok sokadjára is egy alap videót a témában, a videó elején a kerékpár tesztelő srác kb el mond mindent. Itt a bizonyíték, hogy nem veszi el a sportot, sőt! Akkor meg mi a probléma? Ha mégsem veszi el a sportot? Akkor mi marad amit utálni, lenézni lehet? :D Maximum annyi, hogy lehagynak fölfelé. :)
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére

    De mi van azokkal akik nem azért mennek elsősorban bringázni, mert az milyen kva egészésges, és szeretnének izmosodni (ami sajnos csak combra és vádlira koncentrálódik, eredménye pedig hogy nem tudsz majd rendes farmert találni magadnak), hanem a cél a szórakozás, és hogy érdekes helyeken járkáljanak.

    Attól függően mennyi szabadidőt tudsz ráfordítani, és talán picit a genetikád is beleszól, kiderül hogy mennyire leszel edzett. Én most szezon elején 60km/800m túrázgatás alatt végig jól éreztem magam, és ahol érdekes ösvényt találtam sokszor le mertem gurulni végig, habár tudtam hogy muszáj lesz ugyan ott visszamászni, mert nincs más út(ez ugye túra szempontból egy fail).
    Tehát nekem nem az a célom, hogy 53 perc alatt eljussak A-ból B-be, majd ha lehet még gyorsabban vissza A-ba, hanem minél nagyobb terepet tudjak bejárni anélkül, hogy hazafele már szenvedős lenne az út. Egy pedelec gép pont ezt biztosítaná, akárhol találnék egy érdekes ösvényt, minden gond nélkül végigmehetnék rajta, mert ha zsákutca is lazán visszamászom, mert osztozunk fele-felébe a motorral :DD

    Az lehet hogy nincs akkora sportértéke, mert ha van rásegítés és nekem mint mondtam nem a versenyzés a cél, akkor eco v közép állásban egy 70-80km túra alatt nem maxolod ki a saját energiaforrásaidat, viszont erre miért is lenne szükség? Ha sportolni akarsz vele, eco módban hagyod, vagy eleve be sem kapcsolod síkon, viszont aki pl fizikai munkát végez a hét minden napján, annak segítség tud lenni(pl tegnap ezt az indokot kaptam hogy miért nem jön velem 20km-nél nagyobb útra).

    És szerintem a legjobb érv, hogy azok akik amúgy nem ülnének bringára mert rühellnek mászni, de amúgy szeretnének bringázni, ha kipróbálják és megengedhetik maguknak, szereznek egy pedelec gépet, és onnantól sportolni kezdtek, míg, ha nem lenne ilyen lehetőség, otthon punnyadnának.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére

    Kihagytad az elektromos bicajos tour de france-ot. Bár rossz nyelvek szerint ilyen már van...

    Jó dolog ez az elektromos bringázás, sokkal inkább ezzel ingázzon mindenki munkába, mint egy 2 literes turbódízel suv-vel, a sportértékére sem mondanám, hogy elhanyagolható, de azért lássuk be, hogy ez egy másik sport. A kerékpárhoz képest konkrétan olyan, mint cheat kódot használni a játékban, vagy levenni a nehézségi szintet. Nincs vele gond, attól még tök élvezetes, csak multiban ne eresszük össze azokkal, akik enélkül tolják.

    @trialboy #131998: Ott a pont!

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • Ironizer

    tag

    válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére

    Gondolom tudod, hogy futva megtenni ugyanazt a távot nehezebb, mint bringázva. Akkor a bringázás lustaság? Miért nem futsz inkább, ahelyett, hogy gurulgatsz itt kényelmesen? Hm, na de várj, kézen állva megtenni ugyanazt a távot nehezebb, mint futva. Akkor a futók is lusták? Miért nem kézen állva teszik meg a távot? Segítek, nem lusták, mert nem a megtett táv számít, hanem a belevitt energia. Magyarán ugyanannyi energiával messzebbre jutsz futva, mint kézen állva, és bringázva, mint futva... és ebike-al, mint nem ebike-al.

Új hozzászólás Aktív témák