-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz Sleek #252531 üzenetére
Kicsit rájuk kellene pirítani, oszt tudnák mi az annyi. Anno az internetes rendeléseknél is a bolti átvétel után, sok bolt -még az akkori Extreme Digitál sem, a mezeiekről nem is beszélve- nem akarták visszavenni. Ha a vevő elsomfordál ŐK nyertek. De pesze pl ez mára már a múlt, e szerint az EU-s gari még nem ...
Létezik fogyasztóvédelem valamilyen szinten talán még ..[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #259005 üzenetére
Nem tudom lehet-e állítani a "kuplung" erősségét a 6100 Deore-nál, de ha igen akkor lazíts rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nemeth989
senior tag
válasz Sleek #262611 üzenetére
Mind a kettőt tekerem, de az aeroval többet megyek. Az SL-szerintem egy teljesebb csomag, a kerékszetten kívűl teljesen gyári a bringa. Nem változtattam semmit rajta, nem is érzem hogy kellene. GTR-rel ezzel szemben nem sokminden maradt gyári állapotban.
Ha a hajtás érzetet nézzük, még mindig tartom magam, nyúlósabbnak érződik a GTR, az SL egy sokkal merevebb bringa, jobban reagál gyorsításnál és irányváltásoknál, érzésre kevésbe érzékeny szerintem az oldalszelekre is. Komfortban nem érzek különbséget, valamivel talán jobban ráz az SL, de elhanyagolható. Viszont ahhoz, hogy élvezzem is az SL-lel való tekerést, le kellett adnom pár kilót, alapból egy sportosabb poziciót veszel fel rajta, útban volt a pocika aero vs. endu.RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Lacerta
aktív tag
válasz Sleek #263946 üzenetére
Adatlapja szerint:
unworked penetration ( DIN ISO 2137 ) no shear stress 0.1 mm 220-250A wikipedia szerint ( is ) ez NLGI 3.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Sleek #263960 üzenetére
Gépészmérnök vagyok.
Világos amit írsz, szerintem ott van az eb elhantolva, hogy ez nem hagyományos szappan mátrixos zsír, hanem teflon porban felitatott olaj.
A konzisztenciája a szabvány szerint hasonló lehet, de a nem-newtoni folyaddékként való viselkedése valószinűleg más. Nem láttam még ilyen cuccot élőben én sem. -
Lacerta
aktív tag
válasz Sleek #263963 üzenetére
Nem mindegy, milyen anyagot mivel préselsz össze, mekkora az átfedés, lesz-e axiális terhelés, és hogy egyszer rakod öszze, és úgy marad, vagy többször is szerelhetőnek kell maradnia?
Axiálisan sajtolt kötésnél, ha olajjal, vagy hagyományos zsírral kened, az összeszerelésnél segít, de idővel kiszorul a kenőanyag a felületek közül, és szétszedni már nehezebb lesz. Sőt, ha olyan kenőanyagot használsz, ami időben nem stabil, akkor a maradványai még jól össze is gyógyítják a kötést. Ami nem baj, ha ez a cél.
Ahol viszont cél, hogy többször is lehessen szerelni, és az átfedés is megmaradjon, oda pont az ilyesmi való. A szintetikus olaj préselés után kijön, maradványai pedig nem kötnek a felületek közé, csak a teflonfilm marad a felületi érdességbe belekenődve, így szétszedéskor könnyebb megindítani, és kevésbé roncsolódik a felület a széthúzás során.
Szerintem.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Sleek #264588 üzenetére
szépnek szép, csak vajon mennyire jó. tegyük hozzá, hogy (néhány apró nyűgöt leszámítva) jól megvagyok a mostani gebémmel, csak ha valami olyan jön szembe, amin nagyon megakad a szemem, azon gondolkodom el. ezen most megakadt
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
addikt
-
nemeth989
senior tag
válasz Sleek #266952 üzenetére
Ha csak egy országúti lenne, jelenleg nálam most akkor a Granturismo SLR.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #267010 üzenetére
szubjektív, de a pinarellon kívül a trekek sem tetszenek a túlméretes vázuk miatt (nekem a régi filigrán acélvázak az etalon mondjuk (Wilier Superleggera vagy még inkább egy méretre igazított Rih Sport), azon a vaskosabb karbon villákkal sincs bajom, pl. ritchey road logic)
-
Ixion77
őstag
válasz Sleek #267943 üzenetére
Wilier GTR Team Rim 2023
2050€ helyett 1399€A bikeinről ugyanaz:
1300€ helyett 910€De amúgy tényleg érdekes. Mitől ilyen (relative) olcsó ez?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
6030D
Ármester
válasz Sleek #270512 üzenetére
Itt nincs semmi ilyen, mező volt régen, illetve amikor beraktuk a kpe csövet, és kiszedte a markoló az árkot, akkor láttam, mi van ott. 40 cm termőföld, alatta meg a sárga. A bekötésnél kell kiszedni, meg a bringamosó kiállásánál. Hogy ON is legyek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz Sleek #270660 üzenetére
(nem mintha akarnék még több bringát, de) ez nekem már alapból hosszú lenne S méretben is, ráadásul a nyeregcső olyan rövid, hogy talán egy 400-as nyeregcsövel tudnám elég magasra emelni a nyerget. ezt vajon kiknek szánják? olyanoknak, akiknek a 'normálisnál' másfélszer hosszabb karjuk van?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Maximum1
őstag
válasz Sleek #270660 üzenetére
Video
Régivel mentem, az tetszett.A koskormányosok ráfekvős bringák, szerintem túl van itt lihegve a Reach.
Nézzétek meg a gyerek vagy női versenyzőket, alig érik el a kormányt, lábuk sem érne le ha nem lenne becsatolva, mégis mennek.
De lehet otthon Cad-ben geonáciznak Ők is.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #271123 üzenetére
Szerintem nincs baj vele outin, varosi bringan sem, csak nem eri meg (ha valaki nem kifejezettem ezt szeretné)
egy cantis titan bringat szivesen beszereznek amugy a gravel helyett, de egy cantis ritchey swiss crosst is elfogadnek, hirdetnek is most ilyet, csak nem a meretemben.
-
-
Csokicsibesz
tag
-
Csokicsibesz
tag
válasz Sleek #271856 üzenetére
Ha ERG módban használod a görgőt, akkor mindegy hogy váltasz vagy nem, mert az ellenállást a görgő adja. Tehát ott nem váltani kell, hanem a görgőt vezérlő szoftveren állítani az ellenállást (pl. 120 wattról 140 wattra).
Egyébként Zwiften kívül is van élet, sőt nekem egyenlőre jobban bejön, hogy a Garmin vezérli a görgőt mint a Zwift.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Sleek #271837 üzenetére
Bár látatlanban nem akarom fikázni, de szerintem is az lesz vele a baj, mint a Tacx Flowval volt, nevezetesen hogy annyira kicsi a terhelhetősége, hogy egy kezdő görgős is pár hónap alatt kinövi, így csak arra jó, hogy teszteld magad, akarsz-e télen rendesen görgőzni. A Flownál ehhez hozzájött még az is, hogy hosszabb "emelkedőn" külön hűteni kellett, hogy ne melegedjen túl. Talán ez itt a nagyobb méret okán nem fordul majd elő.
Csokicsibesz: a 600 watt elég, az a kérdés, hogy ez meddig bírja a 600 wattot , mert ugye lehet, hogy 1 perc után kikapcsol, és 400 watton is csak 10 percet megy. Meg ott van, hogy ez milyen sebességen 600 watt. Ha más áttételen vagy, akkor lehet, hogy már csak 300 watt, vagy még annyi se...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Sleek #271834 üzenetére
Jónak tűnik, amíg az ember el nem olvassa a decathlon.cu.uk-n lévő 7db review-t...
Ezekből kiderül, hogy nem mér pedálfordulatot, valakinek a Zwift-el sem működik, illetve Garmin Edge-el sem kompatibilis. Ez utóbbit a Decathlon meg is erősíti egy válaszban, csak telefonokkal és tabletekkel kommunikál a cucc.
Hát ennyi, nincs ingyenebéd, pedig ennyiért én is vettem volna...
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Sleek #273813 üzenetére
Én csak azt használom, és nem tapasztalom, hogy gyakrabban kéne waxolni. Igaz, nem nagyon megyek közúton, de ha nagyon lekopós lenne a wax, akkor van még nekem az OZ Cycles-féle első kotyvasztásból, amibe a viaszba teflonpor helyett paraffinolajat kellett önteni. Az tapadósabb a sima viasznál, és mivel "izzadja" ki magából kicsit az olajat, folyamatosan van valami védőréteg a láncon rozsda ellen. Az elvesző wattok pedig plusz edzésterhelésként jelentkeznek
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #275010 üzenetére
Your Tires Could Be Costing You Minutes. Tire Rolling Resistance with Josh Poertner
ha van rá bő negyed órád, érdemes végighallgatni. -
MC Pite
veterán
válasz Sleek #275010 üzenetére
Hol mész montival, aszfalt vagy terep? Mekkora gumi, belsős?
Földúton a kemény gumi belenyomódik a talajba, a puha körte alakban pedig alig. Plusz jobban ráidomul kövekre, gyökerekre, nagyobb a felület is.
27,5 2,25" tubeless, 1,7-1,9b az átlag nálam, néha tovább engedném szívem szerint (volt is rá példa, meg arra is hogy így a kő elérte a felnit).
Kövesen csak elpattog és nem tapad a kemény gumi.
A kalkulátorok ajánlását érdemes megpróbálni.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
zsola32
őstag
válasz Sleek #275616 üzenetére
Köszi
Így igaz, piros (fekete a felsőcső teteje) lesz
[link]
Legalább látszik az úton . meg szürkét nem akartam.
Az 5000-es tetszett zöld színben, de mint írtam az gyengébb volt kerék/hajtókar/féktárcsa vonalon, így ért ez a gép +70 rugót.
Lehet hogy már szombaton elmegyek érte, jövő héten elég tré lesz az idő, nem szívesen mennék Sopronig - Pécsről.Közben írt a másik bringaboltos tag, hogy mégis kicseréli a hajtókart, de addigra már sínen volt ez a projekt. Az 5. bringát nem tőle veszi a család .
Egyébként meg mi leszünk a Merida arca, mind az 5 gép ez a márka.
Végre elérte a család, hogy mostanában nem kell bringa senkinek, a lányom 16 éves, már nem nő, így neki meg a páromnak már nem kell variálni a méretekkel. A fiam Speederje lett a lányomé, és az én bringáim meg jók lettek a fiamnak.
Egy bringát még el kell adnom az is egy Merida, egy 27.5.ös teleszkopós masina, és végre végeztem a bringás projektel[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #280606 üzenetére
Az RS szerint a villád évjáratától függ. Tehát csak a 2023-as modellévtől gyártott új generációs villák upgradelhetők a charger 3-ra, viszont nem elég a csillapítást cserélni, a charger 3 az újabb debonair+ légrugó szettel működik együtt harmonikusan a régebbi sima debon air-el párosítani nem jó.
Ez alól kivétel a ZEB sorozat, amely évjárattól függetlenül, kompatibilis és upgradelhető (tehát a gyárilag 2.1-el kijöttek is), természetesen ott is a levegős oldal cseréjével együtt működik.Viszont ha a villád 2023-as évjáratú (sorozatszám alapján le tudod ellenőrizni az RS oldalán: [link] ) csak alapabb kivitel és ezért gyengébb a csillapítás, akkor az upgradelhetőség lehetőségére is megkapod a választ az előbbi linken. Ha mehet, akkor viszont a lényeg, hogy a légrugót is cserélni kell, nem elég a csillapítás egységet.
Egyébként még egy kérdés: mi a fejlesztéssel a célod? Meg tudod konkrétan fogalmazni mit, vagy miben várnál el jobb, vagy más teljesítményt a villától?
Azért is kérdezem, mert ha kapsz plusz két tekerőt (hi és low speed compression), de te azt nem tudod jól beállítani és nem vagy hajlandó vele napokat vagy heteket játszani és tesztelni, akkor pont 2 tekerőnyi lehetőséged lesz arra, hogy teljesen elrontsd a bringádat az egyébként gyárilag a vázadhoz hangolt villához képest. -
mauimagic
aktív tag
válasz Sleek #280711 üzenetére
Azért néztem a 130mm fullyt mert az xc fullyk nekem nagyon drágák . Ugratásokra nem használnám meg durva gyors lejtőzésekre .
Ez alapján szerintem overkill lenne a bringa, amit kinéztél. Én egy Canyon Neuront (130/130) "downgrade"-eltem egy Orbea Oiz- ra 120/120.
Papíron nem sok különbség van, súlyban sem, mert az Orbea alu, a Canyon meg szén volt, de ég és Föld a különbség mászásnál. Lefelé meg bőven elég ez is itthon. -
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #280751 üzenetére
Plusz ha cserélni akarod a csillapítást +300 € vagy több, tehát már 2100+€.
Szerintem úgy érdemes bringát venni, hogy azzal a felszereltségi fokkal, amivel már olyan felfüggesztést adnak (elől és hátul is), amit már nem akarsz cserélni, és együtt tudsz vele élni, mert elég jó. Ez pedig egyáltal nem a csúcs ultimate és factory kiviteleket jelenti, nem kell félni a kevesebb tekerős verzióktól, attól, hogy nem lehet agyon állítgatni még ugyanolyan finoman tudnak mozogni. Ha pedig túl kemény lenne, még mindig lehet kérni hozzájuk szervízben egy lágyabb hangolást (tőleg tag esetében, de villáknál is van).
Te esetedben itt már eleve egy pike-ról beszélünk, aminek még a legmezítlábasabb verziója is sokkal jobb és teljesen más kategóriát képvisel mondjuk a hasonló becsúszó átmérőjű RS 35 és persze jobb az összes 30 és 32mm-es becsúszójú RS villától. Szóval még a "csak" select verziós pike is egy MSRP szerint 850€-os villa (aktuális C1 kivitel amiben már debonair+ van) és ebből a helye is látszik hova értékeli a gyártó a termékpalettán, a Radon nyilván nem ennyiért kapja.
Szóval ha Radon és mégse Canyon, akkor szerintem nem lesz neked hiányérzeted azzal a villával, sőt. Amikor puha mozgás kell, akkor a low speed compression-t kinyitod teljesen (valószínű úgy fogod szinte mindig használni), míg ha erősebben tekerhetnéked van, vagy aszfalton mész, akkor az RC állítóval keményebbre tudod állítani.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Sleek #281553 üzenetére
Azt nekem kiizzadta a viasz.
Amit ki fogok próbálni, az a szőrtelenítő wax + gyertya 1-1 tömegarányban.
Puhább lesz tőle a trutymó, mint a gyertya, de nem ragad és folyik, mint a szőrtelenítő wax.
És szép színes lehet, ha olyan szőrtelenítővel kevered XD Kínai ócsó ócskát használok.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #281567 üzenetére
Akkor azért annyi az ára! ...jó habos vízzel nekitartom a sörtéit a sornak melyet hátrafelé forgatok jó párszor, olyan lesz a sor tőle mint Salamon tökei.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- War Thunder - MMO Combat Game
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Windows 11
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- fűnyíró traktor
- További aktív témák...
- Szilícium-karbid 1 kg. 16x14x11 cm. Ásvány, dísz
- 2 darab nagy méretű porcelán dísz
- DJI Air 3 és 2s propellerek, DJI mellheveder, DJI kábelek, Apple kábelek OTG, táv (drón, iPhone)
- Nike Air Jordan Low, Mid, High, Új, eredeti, dobozos, számlás. 40K- Ps5 stuff csere is
- Giant Contend 2 Országúti Kerékpár
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest