-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrst3ph3n
csendes tag
válasz HollyBoni #27989 üzenetére
Gyorskötözővel rögzítettem, de nem volt az igazi, aztán ilyesmi bilinccsel már sokkal jobb volt: [link] Alá nem árt valamit berakni a váz festésének védelme érdekében, én erre nem gondoltam és a vázat szépen megsértette még a gyorskötözős módszer...
Más:
Az első váltóknál, a láncterelő belső szélessége mindegyiknél fix? 7/8/9/10 sebességesnél, dupla/tripla, országúti/mtb/trekking? Vagy van különbség?
-
deicide
veterán
válasz HollyBoni #28075 üzenetére
Ettől még messze vagyok akkor, ma 172km, 33.1km/h átlag, 800 szint. Mondjuk volt benne oda-vissza át teljes Budapesten (Sukoró - Sződ - Sukoró volt az útvonal), ami azért rontotta az átlagot.
tatabike: Pusztatlonon produkáltam 30 kilós biciklit, annyi sár tapadt a kerekekre és máshová, hogy megemelni nem bírtam a paripát.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28193 üzenetére
Zsírzott villáknál elodázza a karbantartás szükségességét, tekintve, hogy egy kenést úgy 10-20 üzemóra alatt kijár a becsúszó. A városi gépen évente egyszer szoktam szétszedni kenni, műanyag persely, króm becsúszó.
Úgy két hét ingázás erejéig elégséges a friss kenés, aztán indulhat a spray kezelés időnként - no nem kényeztetem el minden tekerés után.
Miért jó? Óvja a szimmeringet és a becsúszót. Előbbit a kiszáradástól és elöregedéstől, utóbbit a korróziótól.
Meg akárki akármit mond egy alsó kategóriás zsírzott villa szimmeringje nem is igazi szimmering, csak egy porlehúzó. A kicsit jobb alsó kategóriásoknál, ami már nem csak egy rugós villa, ott normálisabb szimmeringek vannak, több fokozatú porlehúzóval. De a zsírt ezek is hamar kijárják. Amúgy nehogy azt hidd, hogy az olajfilmet csak úgy lehúzza a szimmering! Bejut az oda, ahova kell. Nincs az a szimmering, ami fémtisztára lehúzna mindent. Főleg egy lehelet vékony olajfilmet nem.Viszont most először van komoly villám és nem vágom fejből, hogy ehhez is jó-e a szilikon spray ápolásra, vagy ide teflonos cucc kell?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28193 üzenetére
Meg aztán ha már kenési elégtelenség van, akkor jobban is mozog tőle.
A városi gép villáját így tettem tönkre szinte, kopott persely, rozsda pöttyös krómozás.
Szartam én bele, 2-3 évig ment karbantartás nélkül. Aztán elkezdtem komolyabban foglalkozni a biciklizéssel.
Vettem szilikon spray-t is, aztán az első befújás után rájöttem, hogy ez a villa mozog!
Egészen addig az elégtelen kenés miatt nem is tudatosult bennem, h szinte már merev villával közlekedtem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28198 üzenetére
A szimmeringet és a perselyt keni jó esetben. Legalábbis a felső perselyt igen.
Nem folyik az le sehova. Bár ha igen, legalább kap némi kenést az alsó persely is.
Nem tudom mennyi műszaki affinitásod van (bár nem lehet túl sok, ha magyarázni kell hova kell a kenés), de az olajozásnál ha kialakul egy viszkózus olajfilm, az nem úgy viselkedik, hogy csak úgy lefolyik... Az megtapad a felületen. A lehelet vékony olajfilm amit a szimmering átenged, az már nem folyik szinte sehova. És a becsúszónak ideális esetben kell a kenés, még ha külső olajzást nem is kap, akkor is kell legyen rajta egy vékony réteg, amit a szimmering nem tud lehúzni róla. Amikor megtapintod az ujjaddal, akkor érezni kell, hogy kicsit taknyos. Ha azt érzed, hogy teljesen száraz, az nem jó.
Olyankor már szervizre lenne szükség. Spray-s ápolással ez a szerviz kitolható a zsírzott villáknál.
A komolyaknál meg be kell tartani a szerviz intervallumokat, de gondolom azok sem sértődnek meg az ápolástól. -
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #28700 üzenetére
Van van könnyű, én 15ezerért vettem egy ausztriából behozott acélvázas darabot ax600 szettel, aztán azt újítottam fel 2x9-re. A strada 800-as ktm 9,6kg ami a belépő szint, de én már azt ajánlom egy acél helyett. Oké hogy az acél kényelmesebb, de én az enyémet 3 éve ~250ezerből építettem és most jó ha 70-80ezret ér kb. Az alumínium nem tudom hogy milyen, de ha van ilyen merev mint a carbon, igaz hogy szétrázza az ember belső szerveit meg kb mindent szar úton, de tényleg merev. Míg acél gépből kiálltam és éreztem hogy tekeredik mindenfelé (ezt már az utóbbi időben, mert megerősödhettem) akkor nem túl kellemes érzés. Főleg dombnak felfelé zavaró. Nameg 30-35-ös tempónál érezhetően sokat számít hogy milyen a váz, tudom nem erősödtem acél óta de tegnap is szélcsendben mentem majdnem 32-es átlagot, amit acél vázas géppel nem hiszem hogy megoldottam volna. Ott mindig éreztem hogy veszik el az erőm, itt meg kiállok a nyeregből és simán felnyomom 30-ról 40-ig sec perc alatt mert nem veszik el az energia hajtás közben. Persze várni kell még, ezek az első benyomások és még várni kell hogy kialakuljon egy vélemény. Mindenesetre ezt is hajtani kell ugyanúgy mint minden bringát, de megvan az ösztönző erő hogy van hova tovább lépni (lásd montis kolléga sebessége ). Meg amúgy is motivál, ha már itt van egy gép akkor végre használjam ki amit nyújtani tud. Én megvártam míg lesz egy carbon gép aztán ültem fel rá, nem akartam előbb mert akkor csak fájt volna a szívem egy szénszálas paripáért.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
-
deicide
veterán
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #29038 üzenetére
eddig mindenhol felmentem 42/28-al, csak ezt a 20%-os emelkedőt nem bírtam megmászni vele....még ugyanaznap, utána volt egy ~1.5 km-es 15%-os, ott felmentem.
(#29040) deicide: régebben volt inkább szokás az 52/42-es outi hajtómű, aztán egyre inkább az 53/39 meg a kompakt terjedt el.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #29063 üzenetére
Gondozásmentes kb, meg nem fog berágni sohasem az agy.. Mindkettő ugyanazon az elven működik, mégis miután vettem egy ipari csapágyas szettet annyira meglepő volt, persze többe is került mint a kónuszos de ennek ellenére lenyűgözött hogy alig van ellenállása kb.. és kiválóan gurul már egy mavic akksium race szett is ami azért elérhető áron van már. Tönkremegy akkor veszel bele 2 csapágyat aztán hajtod tovább, minimális ráfordítással lesz egy szinte 0km-es agyad hozzá. Míg kónuszosnál csere az egész agy ami egy picit drágább művelet. Próbáld ki, akár egy olyan gépen amiben ipari csapágyas szett van és kíváncsi leszek a véleményre.
-
vendingo
veterán
válasz HollyBoni #29106 üzenetére
Fogalmam sincs.
szjoci: Jelenleg 63mm a rugóút, van ebből a telóból hozzá hasonló, vagy betehetek akár 100-ast is?
Nem szeretnék ugratgatni, csak bírja jobban a terepet, állítható legyen a keménység, meg lockolható is legyen.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #29150 üzenetére
Nem biztos hogy jó ötlet, mert a 6-7-8-as rendszereknél azonos szélességű, az felett pedig vékonyabb a lánctányér. Az, hogy ez okoz-e gondot nem tudom. A láncoknál 6-7-8 sebességig 2,381 mm a szélessége, a 9 - 10 - 11 sebességesnél 2,182 mm.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
torzo
Ármester
válasz HollyBoni #29197 üzenetére
Igen, egy bravúros, driftes blokkolást követően a Kőbányai úton, miközben hevesen leanyázod a köcsög autóst, aki miatt az egész reakciósorozat beindult. És ekkor már az egész utca téged bámul, amint elegánsan 0 km-es haladási sebességgel rádőlsz a kocsira heves lábrángások közepette. Nekem is megvolt.
40??? Hol van az már, bakker?!
[ Szerkesztve ]
-
Pho3bus
tag
válasz HollyBoni #29302 üzenetére
@Mindenki: Köszi szépen a hozzászólásokat, letöröltem. Furi mert fórumtárstól vettem a kerékpárt, szóval nem is értem hogyan kerülhetett oda.
Másik dolog amiben szeretném a segítségeteket kérni. Ezzel a jelenséggel mit lehet kezdeni? Ahogyan látható a videón csak akkor van nyikorgás, amikor a bowden ház szabadon fut a vázban, ha megfogom akkor csend van. Hasonló hangokat (igazából idegesítőbbeket) ad ki tekerés közben, ami olyasmi hang mintha kis kavicsok verődnének a váznak, viszont ha megfogom a bowden-t mint a videón, akkor elmúlik... Szilikon spray-t próbáltam segített, de nem szüntette meg végleg a problémát. Ha mondjuk kicserélném a teljes bowdenezést akkor elmúlna szerintetek. Előre is köszi minden választ.
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #29415 üzenetére
nem kell kiszedni a tengelyt.
ilyen szerszámnak illik lenni egy bringaszervízben, viszont elég egyszer megvenni, és nem kell szervízbe mászkálni.
(én apránként összeszedegettem az ilyen speckó szerszámokat, azóta se voltam szervízben )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tolvaj!
őstag
válasz HollyBoni #29415 üzenetére
tengely marad, csak az anyát vedd le és a távtartót. aztán berakod a fogaskoszorúba a kulcsot, kicsit visszatekered felé az anyát, hogy ne tudjon kiugrani a nútból véletlenül, de annyit hagyj, hogy ki bírd tekerni amennyire kell.
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
hegyimorc
senior tag
válasz HollyBoni #29495 üzenetére
" eddig senki nem írt hogy rossz tapasztalata lenne, csak találgatás ment."
És kik vásároltak ott? Kb a kérdezőhöz hasonló emberkék, akik hozzá hasonlóan kb nulla info alapján választottak bringát, ennek megfelelően a tapasztalataik is csak arrra lennének jók, hogy vak vezessen világtalant.
Aki nem ért hozzá, az vásároljon szaküzletben! Jobban jár.
(Aki meg ért hozzá, az nem a hervisben veszi )Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Doki16
addikt
válasz HollyBoni #29549 üzenetére
Igazság szerint valami jó kis országúti kellene kezdésnek. Eddig montiztam de bele szeretnék kóstolni ebbe műfajba. Egyszerű kis olcsó gép kellene. Az a baj, hogy fogalmam sincs mi számít jónak egy kezdő számára.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz HollyBoni #29554 üzenetére
Lehet nem is kell nekem 105. Kezdésnek valami egyszerűbb is megfelelne. Hát igazándiból ha lenne valami nagyon jó vétel akkor 100k-ig is elmennék. Soha nem próbáltam még a vázváltót, gondolom nem olyan jó mint a montis Deore
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- E-roller topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xbox Series X|S
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Milyen asztali médialejátszót?
- Kés topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 24
- További aktív témák...
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs