-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz Perillustris #179942 üzenetére
Ezek szingós karbon kerekek, biztos ilyet akarsz? Mire kell? Edzeni ilyen szintű országúti inkább hátrány, mint előny. Amatőr versenyre is kicsit túlzás ilyesmi.
Normál esetben egy 2-300k-ért (használtan) vesztegetett középkategóriás gép nem nagyon lassabb ezeknél amatőr rider alatt. Viszont cserébe az olcsóbb gép jóval kényelmesebb lesz és jóval olcsóbbak az alkatrészek.
Természetesen ez a szint elég jó, de a karbon kereket mindenképpen hanyagolnám. Vagy vétel után jó pénzért eladnám a francba.
(#179949) zsocy olasz csődört választanék campával
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz polonic #180203 üzenetére
Ugyan az mint az összes ilyen fancy cuccról. Irtó drága. Alapvetően láncot olajjal, vagy viasszal lehet kenni. Az olaj az nem túl különleges dolog, kb. bármi jó ami nem direkt koszgyűjtő tulajdonságú (motorolaj, váltóolaj stb.). A viaszt régebben ritkán alkalmazták, mert macerás (leszedni, olvasztani stb.). Ma már vannak oldott viaszok (squirt) amiket viszonylag egyszerű használni, ezek drágábbak, de ez indokolt (nehéz előállítani).
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #180223 üzenetére
Nekem van is, max. hangos. Tekerni nem nehezebb. A lámpa nem dinamó függvénye (a lámpában van a kondi).
(#180225) bringasisti Pontosabban fogalmazva a "dinamó" gyakorlatilag áramforrásként működik. Ez klasszikus rendszer esetén azt jelenti, hogy ha az első lámpa kiég akkor a hátsó is. Fordítva nem annyira. Amúgy ezek a klasszik lámpák max. faluba jók, érdemes ledest felrakni.
-
ivana
Ármester
válasz draco31 #180231 üzenetére
Én használok ledes lámpát sima dinamóval, teljesen jól működik.
(#180232) bringasisti Nem feltétlenül lehet feszültség forrásjellegű is, ez nagyon függ a felépítésétől. Pl. a nagy erőművi generátorok inkább feszültségforrás jellegűek. A kerékpár dinamó sokkal jobban hasonlít egy egyenáramú motorra kommutátor nélkül, mint bármi másra.
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #180237 üzenetére
Arról próbálok beszélni, hogy a "kerékpár dinamó" nem igazán generátor. Hanem egy kommutátor nélküli állandó mágneses egyfázisú szinkron motor ezért konstans áramot akar leadni. (Ilyeneket csak mostanság kezdtek használni lásd tesla model 3. Brushless DC motorok stb.) Ez elég nagy problémákat okoz, pl. megsütné a ledet, ezért kell graetz-híd (lehetőleg schottky-ból, hogy ne essen rajta túl nagy feszültség) + stabilizátor IC.
Azt, hogy ezt dinamónak vagy generátornak kéne nevezni jó kérdés. Szerintem a dinamó megfelelőbb, mivel ugyan a kommutátort kiszedték belőle (mivel nincs rá szükség), de amúgy egy dinamó
(#180242) csurgoi Vékony.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #180277 üzenetére
+1 a colos méret bringán franc se tudja mit takar, de a főszabály soha ne váltsd át, mert nem annyi lesz
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #180301 üzenetére
Nem.
-
ivana
Ármester
Nem tudtok valami helyet ahol lehet kapni bringás gatyát ami nem csirkelábúaknak van? Kb. olyan alkatom van, mint egy pálya sprinternek Ugyan itt keresek hosszú futó gatyát hasonló paraméterekkel, azok már a vádlimon szűkek, ami feljön az meg retek hosszú. Decathlonban az xl-el nem jön rám, pedig felsőből M-est hordok
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #180430 üzenetére
Ok az ár nem lényeg, tudsz olyan helyet ahol ilyeneket fel lehet próbálni Pesten? Mert a deca előnye, hogy oda simán be lehet sétálni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #180771 üzenetére
Árazós topik?
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #180830 üzenetére
Nehogy flexel csináld, vasfűrész + reszelő.
-
ivana
Ármester
válasz runner 125 #181044 üzenetére
Ha nem tömít akkor vagy az adapter nem jó vagy a szelep. Én nem mérethelyes szelepet még nem láttam, adaptert viszont igen szóval gyanúsan az adapter lesz az.
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #181124 üzenetére
Motoron is kibírja, itt is kibírja. Kikopni sem szokott, ha nem barom módra cseréled. Még a gördeszkában sem kopik ki, pedig ott a kerék konkrétan gumiból van A shimano szimplán széllel szemben pisál, de kezdenek rájönni, hogy nem igazán éri meg.
Az, hogy vannak leírások, hogy ez nem jó a neten kb. egy vicc. A gyakorlat igazolja, hogy működik és egészen jól, egészen régóta. Motorokban kb. a II Vh. után nincs kónuszos.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #181163 üzenetére
Kik a campa mérnökei, a DT mérnökei, a mavic mérnökei? Az össze motorgyártó? Mindenki idióta kivéve a shimanot? Rohadtul nem. Tudjuk, hogy az iparis agy működik, nagyon sok kilométert futottak már ilyen agyak. (Még egy mz trophyban is mélyhornyú csapágyak vannak az agyban.)
Mérnökként (bár gépész nem vagyok) idióta dolognak tartom egy olyan dologról levezetni, hogy szar amit emberek milliárdjai használnak vígan. A shimano ezzel azzal, hogy a kónuszos agynál maradt rohadt nagy piacot vesztett a 90-es évek óta. Az akkori bringákon gyakori volt a shimano agy, manapság max. alsó kategóriában játszik.
Ez amúgy kb. hasonlít azokhoz akik leírják, hogy az x86 mekkora szar. Ja azért használja mindenki kb.
Runner_fx: használható nyilván, de akar a fene vele foglalkozni. Ennyi erővel ne használjunk modern középcsapágyat sem, van abból is kónuszos. Csak éppen egy irtózatos szívás még a record szintű is a 2000Ft-os sunrace monohoz képest Nyilván a 80 éves styriaba ok, de új bringába szerintem nem az.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #181167 üzenetére
A deoret is beleszámolva? Mert akkor elég gyér. Deore aggyal rohadt sok bringát szerelnek, de azok a kerekek nem ütik meg a belépő gyári kerekek szintjét. Trekkingen, olcsó montin van deore. Mások ezen a szinten nem szállnak versenybe, hanem eggyel feljebb a középkategóriában.
Amúgy az egésznek az apropója, hogy úgy tűnik szép lassan ők is kivezetik a kónuszt.
A dualcontrol montin, meg a fordított első váltó az valami borzalmas vt
-
ivana
Ármester
válasz INTELligent #181199 üzenetére
Nem értem a kérdést, rendelsz egy láncot leszeded a régit, hozzáméred aztán az újból leszedsz annyit amennyi kell. Mivel nem tandem, meg egyéb ökörség nem kell foglalkoznod a lánc eredeti hosszával, tuti elég lesz.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #181262 üzenetére
A pressfit alapból egy marhaság. A bullshit amit előadtak, hogy miért jó még viccesebb. Kb. minden bringa pressfit volt kb. a 40-es évekig, nem véletlenül hagyták abba.
(#181268) Toobee Én sem tartom szerencsés ötletnek a vezeték nélküli elektromos váltást. Rádiós csatornán mindenféle zavarok léphetnek fel, főleg, hogy túl erős nem lehet az adó. Az meg külön csodálatos, hogy ennek nem 1, hanem két akksija van.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #181273 üzenetére
Az a baj, hogy mozgó node-okról beszélünk, amikből akár nagyon sok is lehet nagyon kicsi helyen. Borzasztóan problémás ezt skálázhatóra csinálni. Ha egyedül mész az erődőben akkor ok, de pl. egy versenyen ahol mindenki ilyennel indul lehetnek problémák. Nehéz csatorna megosztási algoritmust kitálni ilyen esetekre.
Mivel semmi nincs róla publikálva, így azt sem lehet tudni milyen frekvencián dolgozik. Pl. 2.4Ghz-n a wifi, bluetooth miatt problémás. 900Mhz környékén van még egy szabadon használható sáv, ott viszont szintén sok minden lehet, távirányítós autó, drón stb.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
Outin a 39/28 már elég rövid áttétel. Simán megoldhatók vele ilyenek, nem feltétlen kellemes, de nem is halál. Azért ezek nem szoktak sok km-en át menni, oda már lehet elkélne egy kompakt (34-28). Mentem át néhányszor 42-23-as outival a Visegrádi hegységen. Nem volt az olyan vészes. Most is 39-25 a legrövidebb a wilier, a másik gépen a fondriesten 42-23 az igazi old school. Nem szabad elfelejteni, hogy az outi kerék kb. akkora mint a 26-os montik kereke, szóval ezek az áttételek annak fényében kezelendők.
Am hol vannak az outisok?
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #181477 üzenetére
Soha nem találkoztam ilyennel, benne kéne maradnia. Még akkor sem ugrott ki amikor beleakadtam a vizes vasúti sínbe és akkorát estem, hogy az első felni, meg a villa is kuka volt. Pedig azon a régi acél villán még kiesés gátló sem volt.
Ha sima eldőlésre kiugrik az konkrétan életveszélyes. Milyen gyorszár ez? Az a tapasztalatom, hogy vannak nagyon hitvány darabok. A legjobbak a shimano gyorszárak, illetve a régi campák, ezeknek egyben van a húzó oldali része és sokkal stabilabbak. Plusz nem nagyon foglalkoztak a könnyítéssel
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #181505 üzenetére
Nagyon fura a leírás alapján, vagy nem húzod meg rendesen, vagy valami más gond van. Kiesnie nagyon nem kéne, főleg nem egy eldőléstől.
Mézga: +1, nekem max. olyan van, hogy a négyszöges hajtás beleér az első váltóba.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #181508 üzenetére
Nekem eddig csak a túra csepel hajtókarjáról sikerült lehajtanom a lánctányért
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #181511 üzenetére
Ritka szarok amúgy ezek a csepel ékes tengelyek. Van otthon jó néhány amin nem látszik a kopás, de ha berakod darál. Eltartott egy ideig mire rájöttem, hogy mind ferde (!), nem nagyon csak pont annyira, hogy ne lehessen beállítani, meg nyikorogjon mint valami rossz szekér. Amúgy ez a régi vékony (8mm-es) első tengelyeknél is gyakori. Nem tudom gyárilag, vagy valamilyen egyéb okból. Vagy négyszögest kell bele rakni, vagy sunrace ékes monot.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #181541 üzenetére
+1 amikor a wilier outit vettem ilyen csodás alu alis csavarok tartották a bowdent a fékben. Lelazult meg akartam húzni erre letört a feje. Kapott rendes acél csavart azóta nincs gond.
-
ivana
Ármester
válasz stefi81 #181996 üzenetére
Tuti? Nincs hozzá valami spéci gyorszár inkább? Baromi régi találmány már a gyorszár. Főleg outin ahol amivel szoktak is görgőzni.
Ez a kialakítás szerintem nem lenne szerencsés csavaros tengelyhez sem. Nem arra van kitalálva, hogy nagy terhelést viseljen a vége, szétszedné a menetet.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #182089 üzenetére
trail = utánfutás. Nyilván amúgy, outin szembetűnőbb. A vintage outik villája hajlított, a maiaké általában egyenes, vagy majdnem egyenes.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #182245 üzenetére
+1 ennyiért új bringát nem szabad venni. Nagyon jó vintage montikat kapni ennyiért, amik fillérekből rendbe rakhatók és nem mennek szét soha.
-
ivana
Ármester
Nincs kikötés, a villa a kikötés, bizonyos méret már nem fog beférni fizikailag. Városba én a contit preferálom, puha keverék, jól tapad. Bár kopik is rendesen. A CST drágább (5000+) darabjai is jók. A schwalbe is jó, csak szerintem az ár/érték aránya nem az igazi. A vittoria az olyan, hogy baromi jól tapad és baromi gyorsan kopik, de abból tényleg csak hajtogatósat érdemes, a drótos verziók gagyik. (Hajtogatós=kevlár peremes gumi így könnyebb, össze lehet hajtani és általában nem igényel szerszámot a szerelése)
Nem kell nyári téli, csak valami normális.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- 3D nyomtatás
- Autóhifi
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest