- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #162348 üzenetére
Bemenni nem kell melóba, de azért meló van. Nálunk a bringázás szerencsére a 3T-ből a támogatott kategóriába esik, szóval kb. semmilyen korlátozás nincs, ami volt az is max. egyes önkormányzatok hülyesége. (Nem teljesen értem amúgy sem, otthon felülök a bringára, meg sem állok.)
(#162349) Jester01 Szerintem állítsd be inkább azt a váltót. Esetleg egy új bowden.
-
ivana
Ármester
válasz Teasüti #162358 üzenetére
Bocs nem volt időm befejezni a posztot. Egyetértek amúgy, szerintem egy finom sor nagyon számít és hülyeségnek tartom az 1x outit. Egy finom osztású sor sokkal jobb outin, pl. ma a fondriest 8-as campa géppel mentem, az 53/42 - 13-23, megy mint a szemét. Mondjuk nem volt vicces amikor a macisajtnál beakadt a cipőm az első kerékbe (picit kicsi nekem a gép, nem vészesen, de nagyon beteg geoja van, beleverne a 25-ös kerék a nyeregvázcsőbe ).
(#162364) Eastman Szép gép
(#162347) 6030D terepen nem gond, ha két áttétel között 20 pedálfordulat különbség van, országúton igen. Ezért is van szinte csak terepen Ott a pont, ez a lényeg. Országúton szerintem néha 5 is sok. A nagytányér és a kistányér országúton két külön világ, pontosan tudod hol melyiken mész. És nagyjából végig lehet váltani a sort mindkettővel, kivéve talán a legszélső 1-2 fokozatot, de erre sem kell túlzottan figyelni, mert hibát nem okoz.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz RetepNyaraB #162419 üzenetére
Én a közeli mol kúton szoktam, bár nem mindegyik tart, de elég sok igen.
Jól gondolod, ha nincs szélesítő, akkor nem kompatibilis ISIS-el és octalinkkel. Esetleg próbálkozhatsz egy vastagabb alátéttel, vagy a másik lehetőség megfelelő méretű csavarból vágni egy darabot.
-
ivana
Ármester
válasz RetepNyaraB #162448 üzenetére
Ha a nagytányér mérete is változott akkor lejjebb kell vinni a váltót. Ha nem akkor is lehet finomhangolni, de sajnos általában a régebbi váltók nem szeretik a trekkinges hajtásokat (pl. 48-34-22). Az ősmontis fajta az a 48-38-28 vagy 46-36-26. Viszont tapasztalataim szerint 44-32-22-vel nincs gond ezekkel sem.
-
ivana
Ármester
válasz cicaslany86 #162531 üzenetére
Ha valami értelmeset akarsz akkor csak csepel. A többi kempó ezerszer gagyibb.
-
ivana
Ármester
válasz Alabástrom #162587 üzenetére
Lehet érdemes lenne négyszögesre cserélni a hajtást, de amúgy az ékes monoblokk is létező dolog. Remélhetőleg jövő héten be is tudok róla számolni milyen.
-
ivana
Ármester
válasz Alabástrom #162602 üzenetére
Ezek sima angolmenetesek szóval kb. bármilyen négyszöges mono jó bele, ajánlom a sunrace-t, mert olcsó és teljesen ok. A tengelyhosszt az új hajtáshoz kell választani, Mindenképpen road double (53-39 vagy 53-42) legyen.
A Csepel márkanévvel árult kerékpárok mind angol menetesek (a camping is, ezért a magyar a legjobb foldable vázak egyike). A 40mm-es beütő csészéről az angol menetre váltás valamikor az RM (Rákosi Mátyás) korszakban történt. Szóval: a WM (Weiss Manfréd) és NIK (Nehéz Ipari Központ) bringák 40mm beütősek, az RM lehet mindkettő és onnantól, hogy Csepel már csak angol menet. A '60-as évektől van drótperemes felni is gumiperemes (falcos) helyett.
(#162607) Maximum1 Az a durva, hogy ezen vintage montival még simán veretném. Az lazán lemegy ilyenen.
(#162613) Sleek Ha van outid mindenképpen montit vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz zsocy #162662 üzenetére
+1 A kerék a legkevesebb első körben. Jó upgrade egy jobb kerékszett, de nem létszükséglet.
(#162664) Ringman Valami klasszikus mintát keresnék. [link] [link] példák
Alapvetően ez a minta nagyon jó ilyen célra [link], csak ez nem nagyon van 622-esben.
A modernebb trekking gumik földúton sokkal jobban csúsznak, mint ezek a klasszikus fajták. Olyan kell aminek szaggatott a közepe.
-
ivana
Ármester
válasz sepyi #162700 üzenetére
[link] Erre gondoltam. Az RC széria véleményem szerint nem túl meggyőző. Ez a van rysel viszont elég fasza. 105, mavic kerekek és egész jó váz (megnéztem élőben régebben).
(#162702) Csabroncka Alapvetően nem rossz, max. a villa hagy maga útán kivánni valót. A szett elég jó. Viszont véleményem szerint drága.
(#162704) Ringman Ennek nem recézett a közepe, így aszfalton jobb lesz, terepen rosszabb.
-
ivana
Ármester
válasz Alabástrom #162737 üzenetére
A tengelyhossz a hajtókarhoz gyárilag ajánlott legyen. Két fajta országúti hajtás van a régi fajta 53-42 vagy 53-39 és az újabb kompakt kb. 50-34. Az utóbbit nem bírja el se az első, se a hátsó váltód, az előbbi kell.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Toobee #162760 üzenetére
A BMI egy marhaság. 74kg 190 centihez az kb. a kórosan sovány kategória férfiban. Én 82kg vagyok 175 centihez, és elég vékonynak nézek ki. Hála annak, hogy HO-ban vagyok az utazás helyett edzek (Bringa, kettlebell, meg mostanság jóga. Utóbbit mindenkinek ajánlom akinek hiányzik a napi mozgás, nagyon jól átmozgat.) a hasamon is kezdenek látszani az izmok.
(#162758) kacsyx +1 Kérdés mennyi belőle izom, de akár egész sok is lehet. Viszont ez a bringa szempontjából még rosszabb, ha nem csak nehéz vagy hanem erős is.
-
ivana
Ármester
válasz Jester01 #162822 üzenetére
Milyen 105 és milyen sora? A 2 és a 3 sebi outi első váltók nem kompatibilisek. Az sem mindegy, hogy milyen hajtókar.
A shimano első váltása sajnos egy káosz, de általában az első váltó sima dupla outi hajtókar esetén tökmindegy milyen. Shimanoval láttam már campát is párosítva.
-
ivana
Ármester
válasz Kempetlen #162998 üzenetére
Szerintem borzasztó a 26-os kínálat jelenleg, egy éve 100-120 környékén értelmes 26-os hidrós tárcsa + XT monti volt. Az ilyenek felmentek mostanság ilyen 200-ra, annyiért meg egy vicc, akkor már inkább az XC 50. Az legalább tubeless ready és 29-er, plusz meglepően könnyű bringa és 1x szett van rajta.
(#163000) Hasaggymeg Az utóbbi pár évben lett az acera, meg alivio jobb, de még mindig nem érik el szerintem egy sora színvonalát. A pár évvel ezelőtti szemét az meg kb. használhatatlan, annál a 90-es évekbeli acera, alivio is jobb. A shimanonak volt egy rossz korszaka, amiből akkor lábaltak ki amikor elkezdték száműzni teljesen a négyszöget. Mióta nincs négyszöges hajtásuk sokkal jobb a színvonal. (A tourney-t hagyjuk, az ázsiába tervezett ipari hulladék.).
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #163010 üzenetére
Jaja ezek már az újak.
Ilyen 7 sebi acerám nekem is volt még gimiben. Akkor jöttem rá, hogy mekkora egy fos amikor megvettem az első outim exage-el. Pedig az sem volt valami drága cucc, ráadásul ezer éves is volt mellé... Egész egyszerűen egy 300-as exage monti váltó is sokkal jobb ezeknél, pedig az anno valamikor kb. alivio szint volt. Az 500-as exageből lett az LX. XT meg már jó régen van.
(#163017) zsocy Kerékszettet akarsz venni, nem felnit (De amúgy ez a halálom, baromi idegesítő amikor valaki kereket keres és felnit ír, mert mindenki azt hiszi tényleg felnit keres ) Bankkártyát szoktam mellé rakni, azon látszik mennyire kopott, szemre nem biztos.
Plusz érdemes megforgatni kézzel, hogy mennyire forog szépen. Hasznos megnézni ugyan olyanok-e a küllők, nem nagy baj, ha egy-kettő cserélve van, de pl. ha láthatóan 3-4 féle küllőből van nem venném meg. A küllőanyák állapotát is hasznos megnézni, agyon kopott anyák sokat megélt kerékre utalnak, szintén ha 1-2 anya ilyen az nem nagy gond. Illesztésnél nézd meg a felnit, főleg régebbi felnit láttam már ott elválni.
A racsnit nézd meg szépen finoman mozog-e, kézzel tökéletesnek kell lennie, ha kézzel is rossz akkor hajtás közben még rosszabb. A szétbarmolt kónuszok ellenanyák sem jelentenek sok jót, de az általában viszonylag könnyen javítható.
(#163020) zsocy Ha campa akkor nézd meg jobban a rotort, mert az alu (de amúgy nem szokott berágódni, mert magasak a bordák). Szerencsére bármilyen campa kerék jó lesz neked, kivéve a 8 sebességes, mert ott más a rotor, viszont campa esetén a 9/10/11/12 sebi rotor ugyan az. Ezek általában már ipari csapágyasak, szóval ha rág akkor egy csapágycsere megoldja. (Kivéve nagyon korai 9 sebi.)
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz KicsiPaszuj #163039 üzenetére
Olyan bringát ami érték nem zárunk le nyilvános helyen, ennyi. Nekem egy 2000Ft-os ulakatom van, a csepelt azzal sem viszik el...
-
ivana
Ármester
válasz KicsiPaszuj #163050 üzenetére
Én szerencsére nem, céges bringa tárolóban a wilierem már-már olcsónak számít és senki sem köti le.
De tényleg, ha folyamatosan kötni kell oda vegyél valami beatert, csak idő kérdése, hogy valaki elvigye.
-
ivana
Ármester
válasz xy.zsolt #163094 üzenetére
Teflonos a bowdenház szokott lenni. Bowdenből én sima rozsdamentes, köszörült jagwire-t használok. Annál szerintem nem kell több.
(#163073) Ekevas Én már egy ideje nézegetem az XC50-et, de még nem láttam belőle se a Dunakeszi, se a csömöri dekában nem volt soha. De tény, hogy kb. felesleges is összehasonlítani a többivel amit linkeltél, ezerszer jobb.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Somatom #163131 üzenetére
+1
(#163128) Talala Én a helyedben egy modern Acerát vennék. [link] ilyet. Az első váltó tökmindegy, csak 9 sebi lánchoz való legyen és 3x. Plusz fontos, hogy milyen felfogatású (van bilincses, konzolos, meg asszem montin van olyan is ami valahogy a középcsapira illeszkedik) és merre megy a bowden.
(#163115) Teasüti Ha nincs baja isten mentsen tőle, hogy azt szétszedd. Esetleg egy kis olaj mehet bele ha van 16-os imbuszod (régiekhez még elég volt a 10-es )
(#163132) Tuvix Ilyenen még nagy nehezen el szoktam menni montival, de még azzal is borzalmas.
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #163149 üzenetére
A cube egyértelműen nem prémium márka. Ami mindenben eléggé ott van az a cannondale. Outiból inkább olaszok, szóval ilyen bianchi, colnago, de rosa, pinarello meg amúgy az olaszoknál baromi sok kicsi is van ami jó. Montiban szerintem ilyen kona, yeti, gt, trek stb. főleg USA ami kifejezetten menő névnek számít. Jó persze vannak még nagy gyárták bőven (pl. merida, giant etc.), de szvsz vevőt befolyásoló nevek inkább ez előbbiek lehetnek.
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #163297 üzenetére
Ott a sheldon brown féle módszer, 1x rendszerrel még nem próbáltam, de ott is működnie kell csak a ráhagyást kell módosítani.
Rárakod hátul és elöl is a legnagyobbra és ráhagysz még 2-4 láncszemet, 3x-en inkább többet, rövid kanalas outin akár nullát. Szerintem 1x esetén 4 szem ráhagyás lesz szükséges, mert leginkább kanálhossz függő.
(#163298) Azteeek Nem hiszem, ez túl párnázottnak tűnik.
(#163294) ggeleven Egy nap alatt sose mentem körbe, de szerintem egy dögunalom lenne. Nem látom túl sok értelmét. A déli part borzalmas bringával, az északin viszont érdemes menni a hegyekbe is.
(#163308) 6030D +1 a déli part bringával még sörrel is unalmas. Főleg 40 fokban.
(#163303) Stauffenberg Inkább decathlon, bár sajnos ennyiért ott is elég alja lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Poplacsek #163380 üzenetére
Ez most valami vicc? Ennek a felét ha éri ez a cucc. Én amúgy javaslom inkább az 1x rendszert, mert megbízhatóbb, hatékonyobb és ezerszer egyszerűbb.
(#163384) Maximum1 Bármilyen felnifék simán fog esőben, fékpofa kérdése a dolog. De ez ennyiért egy vicc, kb. újonnan sem lenne ennyi.
Más: végre vettem egy centír állványt. [link] Baromira megérte, pillanatok alatt egyenesbe lehet vele húzni a kereket kényelmesen az íróasztalomra rögzítve.
Vettem a csepelre egy féket [link], pozitívum, hogy felrakható túra csepelre és működik. Negatívum, hogy baromira nem merev, kiváncsi vagyok meddig fogja bírni. Plusz nincs rajta központozó csavar, pedig kétforgáspontos. Szerencsére a sárhányó elég jól központozza. A saccon dekor outi fék ezerszer jobb minőség, pedig elvileg egy márka.
Rendeltem egy ékes monoblokkot is [link], kiváncsi vagyok, hogy szuperál. Ami negatívum, hogy ellentétben a filléres és igen jó sunrace négyszög monoval ez műanyag csészés, illetve jóval drágább. De ha méretben megfelel ezerszer jobb lesz, mint a 40 éves darabokból összelegózott csepel középcsapágyak.
Ha megállít a rendőr és ahelyett, hogy igazolnád magad agresszív leszel, akkor a civilizált világ nagy részén letartóztatnak. Ha Lakatos Renátót tartóztatták volna le, mert megrúgta a rendőrt akkor meg most menne a tapsikolás. De valószínűleg ő nem lenne olyan idióta, hogy egy rendőrt rugdosson.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz flash- #163542 üzenetére
A bal oldali spéci minta, ott a felni sem a szokásos, de a 3 keresztre hasonlít. A jobb oldali sima radiál. Amúgy nem a radiál a leggyakoribb, hanem a 3 kereszt. Ami azt jelenti, hogy egy küllő 3 másikat keresztez. 2 keresztet akkor szokás fűzni, ha pont olyan méretű küllő van kéznél, kb. ugyan olyan, mint a 3 kereszt. 1 keresztet nem szokás csinálni. A radiál esetén nem keresztezik egymást a küllők.
A radiál valamivel merevebb. Modern gyári outi kerekek esetén gyakori.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #163546 üzenetére
Ha nem magad akarod centírozni, akkor kb. felesleges ezzel foglalkoznod. Kb. bármilyen gyári kerék kielégíti a legtöbb ember igényeit, sőt egy 36 küllős 3 keresztre fűzött szett is bőven elég tud lenni.
(#163541) Teasüti A jó szabadonfutók kattognak, a felhasználónak azt jelzik, hogy illene tekerni azt a biciklit, a többi népnek meg azt, hogy megérkeztél mögéjük és szeretnél menni
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs