-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz bobalazs #139337 üzenetére
Rendőrt hívsz, cserbenhagyás etc. Amúgy az itteni topik lakók nagy részének van jogsija és szokott is vezetni. Kocsival nagyságrendekkel egyszerűbb közlekedni városban, mint bringával. Ez a két faszi meg olyan stílussal rendelkezik, hogy kinyílik a bicska az ember zsebében. Ha úgy nézel ki és úgy beszélsz, mint egy tahó taxis akkor tahó taxis vagy. [link]
(#139346) G@ben Ha meglátom, hogy babrálja a zárat akkor beszélni vele a legnagyobb hülyeség.
(#139350) Hasaggymeg A tolvajt visszatartani jogod van, személyi szabadság korlátozása nem játszik. Mondjuk én valószínűleg, ha látnám, hogy a bringámmal babrál szétrugnám a francba aztán leszedném a zárat és lelépnék. Ha nem mentő viszi, tuti nem fog rendőrt hívni.
(#139358) nmate91 Végre on topik. 80 és 90 közti shimano az filléres itthon, facebook. A campa az más játék, ma vettem egy 90-es évek eleji avanti váltót 7 ezerért, jó mondjuk az váltó lesz még 30 év múlva is. Kukázni ilyet nehezen fogsz, ezeknek van még érteke, egy szett 20 alatt nem lesz. Alapból mi a bringa? A sachs hurettel általában nem érdemes foglalkozni. Amivel érdemes pl. sachs new success az meg önmagában elég jó cucc.
A szett hűen tükrözi a váz minőségét. Szóval egy váz, amit tricolor 600-al, vagy chorussal szereltek gyárilag az pl. nem lehet szar.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Tothg86 #139404 üzenetére
Szia!
Én foglalkozom veterán bringákkal elég rendesen (tizen valahány darab van). Szóval érdekelne. Írtam privit.
(#139405) Fall-N A csepellel mi a baj? Ezek a kontrás bringáik pont egészen jók.
(#139403) Dilikutya nem belépő szintű Shimano alkatrészek Az ezer éves acera az belépő szint. Ok, hogy van tourney, de az nem embernek való. A méreted max. M-es akkor, az L az tuti nagy.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Csokicsibesz #139725 üzenetére
moderált kerékpáros tudakozó egész normális. Meg országúti esetben az országúti bringások csoport is.
-
ivana
Ármester
válasz AtHoS #139828 üzenetére
Kedvenc küllőszámoló oldalam [link] Van minden, szerintem a hátsó kereket mindenképpen 3 keresztre fűzd. Az első lehet kevesebb.
A fekete küllőnek túl sok értelme nincs, csak be van festve és cserébe sokkal drágább. Sima rozsdamentes sapimmal szoktam fűzni, ehhez jár anya is 65Ft-ért. [link]
(#139829) Massmurderer Alapvetően általában ez igaz. De V-fékes kerékszettett manapság nehezen kap, illetve az agyak szerintem adottak.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #139836 üzenetére
Ha abból indulunk ki, hogy van két XT agya akkor megéri még fűzetni is.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #139876 üzenetére
Az octalink legnagyobb baja a csapágy élettartalma, ami nagyon kevés is lehet. Kvázi legacy cucc, illetve viszonylag ritka is ezért a csere csapágy beszerzése nem feltétlenül triviális. Ráadásul két fajta van belőle.
Alapvetően ha nem az van direkt octalinket venni manapság hülyeség. De ilyen évi 1000km-ekre bőven jó. Ha meg mégse max. raksz rá egy integrált acerát.
Amit főleg érdemes kerülni az az outis octalink, de az amúgy igen ritka, meg mivel szinte mindig triple azokat lecserélték azóta.
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #139898 üzenetére
nem is merek használni Ezt nem teljesen értem miért, menet közben nem jön le.
(#139899) bringasisti Szerintem outin azért érezni ha nehéz a gumi vagy a kerék. A kerék kerületén minden gramm számít.
(#139902) Massmurderer A fulcrum az campa csak más néven.
-
ivana
Ármester
válasz nagylaci32 #139928 üzenetére
Szezont a fazonnal, 1500g-os 29"-er kerékszettett nem fűzöl fillérekért.
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #139937 üzenetére
Teljesen normális jelenség egy jövevény szónál, hogy eltűnnek belőle kiejthetetlen, magyartalan hangok. Szerintem bőven helyesnek tekinthető ma már a centírozás is, és én következetesen úgy írom.
Ha már nyelvtan nácizmus én a felni és a kerék szavak keverését utálom, illetve azt, hogy gyakran az emberek ráfnak hívják a felnit, amit . Szóval gyengébbek kedvéért, az agy, a küllők és a felni összessége a kerék Két kerék az kerékszett. A váz+villa meg vázszett.
A másik ilyen a stucni kényszeres magyarításai. Illetve amit sose tudnak az emberek, a menetes rögzítő stucnit rögzítő bizbasz neve dió, ami meg belemegy az a diócsavar.
(#139942) Haruno A dekás lánc az nem tudom milyen, de szerintem nem lehet valami nagy eresztés. De valószínűleg annyi, hogy elkopott a sor. Vegyél sunracet, ebben a kategóriában az jobb.
-
ivana
Ármester
válasz Haruno #139960 üzenetére
Fogaskoszorút, vagyis sort. Ez a lánc nem tűnik rossznak.
Általában lehet, kell egy ugyan akkora cog. A sor általában össze van szegecselve, azt le kell reszelni. Drágább alubakos soroknál ez nem megy.
(#139956) Hasaggymeg Ha bevezetnek ilyet biztos nem az egyesületi tagság lesz a feltétel. Szvsz az kb. elenyésző kisebbség sportból bringázók esetén is, meg se látszana. Németeknél van ilyesmi, bringa súly alapján.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Bati0501 #139974 üzenetére
Egyszerű, belőttem kb., hogy ez melyik KMC lánc és olyan 3000 körüli kategória simán KMC néven is. A 3000 körüli láncok már használhatóak szoktak lenni, szóval nem ilyen 1000Ft-os szar.
Arról nem tudok nyilatkozni, hogy meddig bírja, de kivéve a csomagból jónak kell lennie. Magyarul a sorral van baj.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz nagylaci32 #139992 üzenetére
1500g már outi kerékszettben sem rossz, az már bőven verseny szint. Nyilván lehet kapni olcsóbb szettett is, de ennyi erővel mindenki használjon 10k-s menetes acélfelnis kereket.
(#139997) Gerr'y Ha szóba jön a kos akkor nehogy egyenes kormányost vegyél. Ugyan annyiba fáj újonnan, de később sokkal eladhatóbb ilyen kategóriában kossal.
-
ivana
Ármester
válasz ZolkoW #140006 üzenetére
Valamiért a 7000 ragadt be a felnire is. De 30 ezres felnit meg főleg nem fűznék, minek? Főleg nem valami shimano aggyal.
(#140005) K_Gabor Igen azt a sort kukáztad.
(#140008) Massmurderer Ne keverjük össze-vissza. A lánc belső szélessége adott, a külső változik, amiket írtál az a lánc külső szélessége. Amúgy 7 sebi rendszerben simán használok 9 sebi láncot jobb is, mint a 7 sebi. Az egyetlen probléma a hajtás, mert annak beeshet a tányérjai közé a vékonyabb lánc.
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #140013 üzenetére
Fordítva kell, 10 sebi rendszerben hozzáérne a kazettán a többi coghoz a lánc.
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #140041 üzenetére
keresztbe váltást felejtsem el Fingjuk nincs az outikhoz, a keresztbe váltást ki kell bírnia.
Szvsz állítsd be magad és ne vigyed ilyen gyökerekhez.
Módszer:
1. Leszeded a bowdent.
2. Belövöd a váltót, hogy jó magasságban legyen (kb. 3-4mm legyen a váltó és a lánctányér között), és párhuzamos legyen a lánctányérral
3. Végállásokat csekkold le kézzel
4. Váltókar a legalsó állásba üresen
5. Bowden vissza
6. Megfeszít addig, hogy egyből húzzon a váltókar mozgatására
7. Ekkor ha mindent jól csináltál eddig és minden a toppon van tökéletes a váltód, ha nem finom hangolni kell. -
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #140105 üzenetére
Nincs az a tav aszfalton ahol erdemes lenne 20-al csamborogni. Bringazni akarok nem feltorni a seggem.
(#140107) Toobee En 2cm-el vagyok magasabb nalad, de olyan 70kg-nel mar csontvaznak nezek ki, meg gimiben voltam valamikor 65kg.
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #140287 üzenetére
Szvsz hatra tenni a tandem kapitanyat nagyon hulye es baromi veszelyes otlet. Plusz tandemmel menni onmagaban eredekes elmeny. Multkor haver athozta a tandemet egy agyvalto zsirzasra, aztan kiprobaltuk.
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #140308 üzenetére
Nem fogdosni kell a felnit Amúgy meg ilyen 70-80-al én még viszonylag simán megyek nagyobb lejtőn, mondjuk nem városban, ott óvatosabb vagyok sokkal. Dobogókőröl én simán lejöttem még a régi outimmal is, az újjal még nem próbáltam.
A felnit elég nehéz elfőzni, a fékpofákat könnyebb elégetni, ezért is nem szabad folyamatosan fékezni.Az, hogy azt gondolta, hogy karbon az nem nagyképűség Azt jóval könnyebb elmelegíteni, alut baromi nehéz.
A jó fékpofa sose árt. A campa és a kool stop pl. jók.
(#140311) rushty Bemész a barkácsboltba és veszel. Vigyázz pedálhoz nem biztos, hogy jó bármilyen.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #140354 üzenetére
Ez egy acél váz? Rohadtul zsírozni kell a nyeregcsövet és a stucnit is. Simán lehet tized mm, két tizedenként megy fel.
Ez a regina szelep elég ortopéd.
Az olasz menettel nincs nagy gond.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #140504 üzenetére
Minden kompatibilis vele, gyakorlatilag frikciós a váltás. Max. ilyen 11 sebi hajtóműveknél lehet gond a régebbi lánc, de nem hiszem azt sem.
Olcsón akarod megúszni akkor egy olcsó integrált shimano, hiába a legjobb négyszögben egy chorus az integrált megeszi. (A campa a 8 sebi szériával gyakorlatilag a végletekig fejlesztette a négyszöget.) Ha kicsit költenél rá akkor campa használtan. A campa integrált hajtóművei magasan a legjobbak a keskeny Q faktor és a viszonylag tartós csapágyazás miatt. Mondjuk ez a feltevés négyszögre is igaz.
A probléma még az lehet, ha régebbi campa és nagy a sor akkor nem lesz kapacitás. De ha újabb 9 sebi akkor nem kéne, hogy gond legyen.
Amúgy fordítva is működik kivételesen, az outi hajtóműveket általában szabadon cserélgetheted.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #140513 üzenetére
Milyen kerékszett pontosan? Szerintem 5-öt még valami dzsunka menetesért is kapsz. Kazettásért meg alsó hangon egy 10-est.
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #140732 üzenetére
+1
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #140877 üzenetére
Valószínűleg igen, legalábbis én olyan 40 körüli tempót montival is el tudok érni síkon (mondjuk nekem csak merev villás montim van ). 50 az baromi sok, de szvsz egy pálya sprinter valószínűleg tudhat annyit.
(#140878) xy.zsolt Azért outival egy 40-es tempó nem annyira nagyon-nagyon sok síkon, mármint ilyen 1-2 percig simán tartható.
(#140882) coolpet Ezek a váltók rohadtul ezer éves acera, vagy altus szutykok. Manapság már nem gázak ezek a szettek annyira, de ezek még egy korábbi kor szülöttei. Ez kb. a '90-es évek elejének technikai színvonala, nulla anyagminőséggel párosítva.
Érdemes olyat nézni amit outi cuccokkal szereltek. Azok általánosságban egy magasabb szinten kezdődnek.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz 6030D #140897 üzenetére
Eddig síkon, aszfalton max. sprint sebességről beszéltünk. Az eredeti kérdés, hogy lehetséges-e 50-re gyorsítani egy montit aszfalton, arról nem volt szó, hogy ezt meddig tudod tartani. Szóval 5km az baromi sok max. sebességre.
cdl: átlagról szó sem volt, a fő vonulat a max. sebesség lett egy kis poénkodás után.
-
ivana
Ármester
válasz wolfpet68 #141112 üzenetére
Képet a régiről, mert nem feltétlen előre lépés egy riverside egy vintage montihoz képest.
samujózsi: Egyszer elszálltam egy agyváltós bringával kiállva, mert elengedett a szabadon futó. Na akkor szarrá törtem az első kereket, oda vágtam a térdem, meg meghúztam a csuklyám. A kormány 15 centit hajlott (kos...). Azóta az agyváltós bringáktól félek.
Annyira szét voltam, hogy helyettem anyám tolta haza a bringát, fater meg haza vitt kocsival, mindezt kb. 500 méterre hazulról. Kb. 30-nál estem.Legutóbb meg a montit dobtam el, hasonló sebességnél. Valahogy haza mentem, szerencsére megúsztam egy 5 centis heggel az alkaromon. Ez volt 3 hete.
Kocsival is mentem össze, szerencsére azt néhány kék-zöld folttal megúsztam, de a váz gatya volt, a villa meg végképp.
Egyszer meg vasúti sínen beakadt az outi első kereke, kormányon repültem át, telibe térdre. Na akkor az egy hét otthon döglés volt.
Szerencsére csontom nem igazán törik.
-
ivana
Ármester
válasz Bati0501 #141349 üzenetére
Trek Madone 3,1 Ez még nem is full 105, és szvsz a full 105 se ér 250-et a használt piacon.
(#141336) Bati0501 Azért egy De Rosa 11 sebi super recorddal az elég kemény szint, annál feljebb max. a 12-es campa van
(#141325) Fall-N Ne keverjük már a szezont a fazonnal. Az olasz nem fordított menetes, hanem sima jobb menetes és amúgy nagyobb is 36mm a az átmérő. Angol esetén a hajtásoldali csésze bal menetes.
Az integrált esetén meg simán csak megfelelő spacert kell berakni. 68mm-nél keskenyebb csapágyház nem nagyon van, országúti esetén csak 68mm-es angol és a 70mm-es olasz támogatott. Létezik orosz 70mm-es angol, ott shimano esetén montis csapágyat kell rakni az outi hajtókarhoz.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #141357 üzenetére
bal ellentéte a jobb Az angolnak is csak a hajtásoldali csészéje bal menetes
a szabványhoz képest fordítva van Milyen szabványhoz? Az olasz menet is egy szabvány, sőt a francia is (ami szintén dupla jobbos). Talán a 40mm-es beütő is, csak aki azt kitalálta.
Nem én neveztem el így. De.
A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is. A 24 TPI igen, de az angol csésze több, mint egy milivel kisebb, az olasz csapágyházba konkrétan beleesik.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #141437 üzenetére
Általában a kormánnyal kezdem, utána a nyerget szemre belövöm, ha útközben nem tetszik azon még állítok.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #141458 üzenetére
Szvsz továbbra is baromság a rugót a nyeregcsőbe rakni. Akkor már ott a rugós nyereg, az összes tanyabikeomon olyan van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robotporszívók
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PHP programozás
- Vicces képek
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs