- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #136893 üzenetére
Kb. 52cm.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #136897 üzenetére
Alapvetően a helyes országútis kanyarodási technika esetén a belső íven lévő láb a felső, a külsőn lévő láb az alsó pedál állásban van.
-
ivana
Ármester
válasz oleee #136930 üzenetére
Ez egy 120mm-es papucstávú háromsebi kontrás agyváltó. A legegyszerűbb módszer fűzni helyette egy kontrát. Új kontrából csakis velosteelt szabad venni, abból van 120mm-es is [link], de gyárilag általában 110-es a klasszik kontra, szóval hézagolni kell a kontrakar oldalán 120mm-re.
Pályaagy játszhat még és egy hosszúbenyúlású patkó, de szvsz a kontra jobb. Fixit ilyen papuccsal ne csinálj belőle.
(#136935) Tothg86 & (#136937) ZolkoW Ebbe kazettásat sehogy nem raksz bele.
(#136938) Corsair90 A nyereg legyen rugós, ne a cső.
-
ivana
Ármester
válasz tomyka74 #136977 üzenetére
Nem hiszem, hogy ilyen kategóriában nagy ugrás lenne. Ez egy jó alu váz, a többiek jóval alsóbb kategóriából váltottak. Erre inkább egy szett csere játszhat ha jó a méret, vagy egy új kerékszett
(#136974) xy.zsolt
-2kg nincs az alu és a karbon között, de még az acél és a karbon között sem. A legjobb acél vázak is 1900g körül vannak, szóval akkor a karbon negatív tömegű? Egy alubringa esetén általában a villa + a váz sincs 2kg (főleg, hogy a villa kb. mindenen karbon).
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #137002 üzenetére
Viszont ugyan úgy be kell lőni, ha nem húzod meg rendesen akkor lötyög, ha túlhúzod szorul. Gördeszkánál ahol szintén ilyen csapágyak vannak dög nehéz jól belőni.
-
ivana
Ármester
válasz Rypejakten #137162 üzenetére
80-100k, a xenon fékváltó sajnos hajlamos szarni menni ezért az rontja az árát.
-
ivana
Ármester
válasz robee19 #137173 üzenetére
Én mindig röhögök miket írnak ezek a hülye kalkulátorok. Nekem pl. outi simán van olyan amelyik 55-56-ost ír. Na az egy 28-as csepel túra mérete, az outiban rohadt nagy lenne nekem. Tökömet verdesné a váz...
(#137174) 6030D Nem tudom, linkeltél egy csomó cube-ot azok minimálisan drágábban jobban felszereltek. Ez a simplon számomra teljesen ismeretlen név. A matt fekete fényezés szvsz egy montinál nagy hátrány, az outim matt fekete az is gyűjti a koszt.
-
ivana
Ármester
Magyarból az ebike a legolcsóbb általában. Am a shimano fékek jók, csak ultra gagyi fékpofáik vannak gyárilag szóval azt érdemes lecserélni valami értelmesre.
Emiatt elterjedt nézet outis körökben, hogy a shimano fékek szarok, pedig magával a fékkel nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Speeedfire #137314 üzenetére
Szerintem drága, ennyiért sokkal jobb gépeket kapsz acélból.
-
ivana
Ármester
Jöttem haza a bringaúton a Szilas patak mellett a szokásos nyáreleji sütögetés, iszogatás után. Kiugrott elém egy őz, ilyen satu féket még nem húztam bringán Rohadt para volt Pedig a lámpa ott volt a szeren, utána még jobban féltem Pedig nem ma kezdtem a dötét erdőben egyedül bringázást
-
ivana
Ármester
válasz // Chaka // #137492 üzenetére
Ezt a láncot már nem raknám vissza. Amúgy a lánckerekek rendben vannak még.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #137558 üzenetére
Fehéret ne az baromi gyorsan retkes lesz tökmindegy mit csinálsz vele.
Én mindig úgy tekerem, ahogy ebben a videóban van. Kivéve, hogy a végével nem szórakozok, arra simán rátekerek egy kis fekete szigszalagot. Illetve saját specialitás, hogy végén az elejére is szoktam tekerni szigszalagot, ha kijönne a kormányvégdugó akkor se essen le a bandázs.
Na jobban megnézve, amúgy nem teljesen. Én olaszosan tekerem, vagyis nem rakok alá egy plusz kis darabot, hanem csak tekerem tovább.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #137599 üzenetére
nem rozsdásodik De rozsdásodik a cro-mo is, talán kicsit kevésbé.
nem nehezebb egy modern acél váz az aluhoz képest De nehezebb, nyilván azonos kategóriában. Szóval pl. ez [link] tuti könnyebb, mint egy olcsóbb decás outi, de tuti nehezebb még az én középkategóriás bringámnál is.
Az alu a sok feszültséget, ami éri "tárolja" és egy idő után elreped vagy törik. Semmi baja nem lesz az alunak, a korai aluvázak nem voltak a helyzet magaslatán a 90-es évek végén, de ez ma nem jellemző.
Amúgy, meg ha acél szóba kerül itt az cromo szinte mindig. Nekem volt cro-mo országútim, azért a mostani alu-karbon jobb. Illetve van két vintage montim azok full cromo, az egyik triplán húzott tange.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #137662 üzenetére
Mondjuk ha gravelt vennék valamilyen okból, nálam a határ kb.:
- Átütős
- Karbon villa
- Hidrós tárcsa (mármint rendes)
- 50mm clearance
- tubeless ready/tubeless
- 1x rendszer (preferált az SRAM)
- belső kábelezés nem kéne azzal csak szívni lehet
- az ilyen aero marhaságoktól a hideg kiráz
- 2 kulacs az alapAcél nem kéne ennyiért, akkor már lehet szerválni régi 700D (sic!) GT vázat ami hasonló és azt felépíteni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Koczó93 #137694 üzenetére
Rohadt drága, 180 körül már record szokott lenni, és campából barmit, csak xenont ne.
(#137688) parkr Ez is vicc ennyiért claris Ez is kb. egy 100-ast ér.
Ebben a csopiban érdemes nézegetni.
(#137701) FireKeeper
évente-kétévente újrabovdenezni Bowdent csak akkor érdemes cserélni, ha gond van.
Egy hátsó gumit kb. bármin kivégzel 1000km alatt, utána mehet hátra az első. Lánc az kb. évente-kétévente.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz Predator2 #137716 üzenetére
Ha 26-os monti akkor conti double fighter.
Igen, lehet elvileg. De jó lenne tudni, hogy mi van rajta. Hajtásoldali képet tudsz felrakni? Váltót nem feltétlen kell cserélni.
(#137717) Koczó93 Nekem van pl. olasz bringám campával A campával általánosságban jobban jársz, de minden olyat kerülni kell, ami csak egyet vált lefelé, pl. xenont vagy az új hoodos 10 sebi darabokat. 150 körül már ilyen full chorus játszik. 180-ért meg karbon váz. Nézelődj a csopiban amit linkeltem, meg testbikeon.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #137724 üzenetére
Amiket mondott schwalbok azok se sokkal olcsóbbak. Ha olcsó kell akkor CST. Am inkább 200% lesz a 15-20% Legalább egy 10-es két double fighter, 50-et meg egy jobb vintage monti sem ér.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #137727 üzenetére
Mondjuk váltókarból valószínűleg inkább ez kéne neki [link], de ehhez lehet kell egy sor is, mert erős a gyanúm, hogy 6 sebi a cucc.
-
ivana
Ármester
válasz Koczó93 #137717 üzenetére
[link] Na pl. ez gép
(#137731) Runner_fxr Itthon egész sok campa van, mostanában meg főleg jön fel. Csomó 11 sebi recorddal szerelt gépet látok lenn a céges bringa tárolóban. Szerintem abban a kategóriában amiben gyártanak ott azért nem annyira ritka. A centaur valahol a 105 és az ultegra között mozog azonos évben, a potenza miatt manapság inkább 105 szint. A chorus meg a high-endből a legnehezebb (a chorus, record, super record vonal ki van mondva, hogy technológialag egy szint, csak a drágábbak könnyítve vannak), de sokszor még az is könnyebb, mint az aktuális dura ace. Mondjuk a régi 8-9-10 sebi fékváltóik gyakorlatilag ugyan olyanok belül, a különbség a karokban van.
Ami miatt annyira ritkán campát szerintem az, hogy főleg Pesten vannak kifejezetten erre specializálódott szerelők. Akik csak outi szerelnek és abból is főleg campát. Ha nem magam szerelném tuti nem merném bevenni csak úgy valahova. Pl. más a bowden vége, meg hasonló trükkök vannak.
A legolcsóbb Veloce is nagyjából tiagra szint, de az kb. papíron létező termék manapság.(#137733) IMIIKE1998 Ott fékpofával lesz gond, a shimano fékpofák alsó kategóriában nagyon ipari hulladékok. Érdemes venni valami értelmes fékpofát.
(#137736) xy.zsolt A chorus és a 105 nagyon nem egy szint.
-
ivana
Ármester
válasz JackFeryll #137752 üzenetére
Vannak kerülendő szériák, de a mostani powershift cuccokkal már nem igazán számolnak be gondokról. A potenzát pl. kedvelik általában. 10 sebi meg már nem nagyon van, max. raktáron maradt.
Meg azért a campának vannak egyéb előnyei is. Pl. a Q-faktor. Meg a sor és a lánc tartóssága.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #137780 üzenetére
1 1/8-as Ahead fejcső Nem azt, nem szoroz a fejcső ilyen felhasználás esetén
alu váz minek? inkább valami jó cromo gép.
legalább 3x8-as váltó Bőven elég neki a 3x7 is szvsz, nekem is van, alattam is bírja.
ne legyen alsó kategóriás Shimano Thourney rajta, legalább Acera vagy Altus legyen Leginkább LX vagy XT, esetleg STX.
Vintage montit manapság gombokért lehet kapni, addig érdemes venni amíg nem megy fel az ára, mint a veterán bringáknak.
(#137785) Predator2 Valami alap CST-t például
(#137786) ZolkoW A VeeRubber egy kalap szar, ezek a kendák is. A mitas nem tudom milyen mitas gumim van, de az falcos 28-as (gumi peremes) azzal nincs gond
(#137788) jjeahh Videón elég gusztustalannak néz ki ez a tubeless dolog
Más új projekt a ratbike, van itthon egy NIK csepel [link] darabokban rozsdásan. Lekenem olajjal, aztán összerakom
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ZolkoW #137798 üzenetére
6-tól 9-ig a SIS váltók ugyan annyit húznak, szerintem el is megy a 6-os bármilyen rendszerben. A 9-esben lehet akadna a vastagabb lánc. 2-3 ezerért szoktak lenni exage váltók, azok már bőven jók.
(#137799) FireKeeper Szép darab, mistral? Ez 100, hogy nem a te méreted, alig van kinn a nyeregcső.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #137807 üzenetére
Ezeknek a táblázatoknak a kiötlői gyökerek, a másik kedvencem a felni szélesség gumi szélesség táblázat. Abban is jó nagy marhaságok vannak.
170 centihez kb. 51-52-es klasszik váz való (A lényeg a hossz, azt kell nézni mindig. A régi vázak előnye, hogy ugyan akkora az üléscső, mint a felsőcső). Nekem is nagy lenne az 55, pedig én 175 centi vagyok. 53-as a bringám Az eladáson sajnos tényleg bukni fogsz, az új alkatrész sose éri meg. Manapság meg az acélnak leáldozóban van, baromi olcsó már az alu. Max. ilyen columbus SLX szint ami megy, de az nem ez a kategória.
A gumi méretezés meg: Keskenyebb ne legyen, mint a felni kívülről (!) és ne legyen szélesebb, mint 3-szor a felni belső (!) szélessége, bár utóbbi nem olyan para.
-
ivana
Ármester
válasz #68686080 #137854 üzenetére
Azért szvsz az amilyen kategóriában mi vásárolgatunk az inkább kevesek hobbija. Főleg ha azokat vesszük akik maguknak szerelik a gépet.
Külföldről általában csak modern cuccokat érdemes rendelni, régebbi bringákhoz nem nagyon van alkatrész. Sunrace pl. alig van. A gumi választék is problémás, itthon bármihez van gumi és ebike-on simán beszereznek gyakorlatilag bármilyen gumit. Fűzött kerékhez is itthon érdemes válogatni, a szerelt keréknél jön be a külföldi rendelés értelme. De általában nem érdemes újonnan venni semmi, kivételt képeznek talán az olcsó integrált hajtások (Acera, altus illetve claris, sora szint) a régi négyszögesek helyett.
Ami kifejezetten retek drága itthon az a shimano, nem tudom milyen okból, de ott tényleg akár 2-szeres az árkülönbség.
-
ivana
Ármester
válasz Tomi_Sci #137877 üzenetére
Az olasz menettel nincs nagy gond, a francia szívás. A baj, ott van, hogy ilyesmi vázból a jó az vagy francia vagy olasz, szóval marad az olasz. Reynolds nagyon régen (értsd 1930-50-es évek) volt nagy név, azért pl. egy rendes tange váz bőven jobb, reynolds 531.
A nyeregcső a váz alkatrésze, azzal kell venni.Jó mondjuk én könnyen beszélek nekem 53, 54 kell
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #137893 üzenetére
Első felütéses defektem Látszik, hogy nem outizol
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #137981 üzenetére
Soha nem láttam még bringán colos imbusz fejet.
(#137990) BMW001 Torxot érdemes bele ütni ilyenkor.
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #137995 üzenetére
Az ilyen alu imbusz kínai csavarok nagyon hitvány anyagból vannak, ezeknél semmin nem csodálkozok. A torxnak semmi baja nem lesz tőle, ha bele ütöd ebbe, ez kb. vajból van.
(#137998) Tomi_Sci Ha kicsit is esélyes, hogy be van rohadva, akkor ütni kell. A nagy erőkar kontra produktív, úgy lehet elnyalni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen