-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #120940 üzenetére
Bizonyos esetekben igen, amíg 7/8/9 sebi shimano váltóról beszélünk addig biztosan.
-
ivana
Ármester
válasz Peterhappy #120957 üzenetére
Amilyen hitványnak ezek kinéznek helyetekben inkább vennék valami régi csepel tacsk
ót, azok egyszerűek mint a faék, nehéz szétbarmolni. Szvsz a 8 éves gyereknek a váltó és a vfék inkább nyűg mint hasznos.Napfénysüti Nagyon olcsó szint tényleg nincs campából, de szvsz ez nem feltétlen gond. Nyilván campa váltóhoz, campa fékváltó kell, de ennyiben kb. ki is merült az inkompatibilitás.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #121034 üzenetére
A colt felejtsük már el a fenébe. A col az tuti nem annyi mint amennyi lenne ha átváltod centibe szóval maradjunk az értelmes colstock aztán fotó méreteknél
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #121037 üzenetére
Ha ott van a pedálon a lábad ahol kell akkor kb. lehetetlen, hogy beleérjen az első kerékbe főleg, hogy ha jól emlékszem nem vagy túl magas. Max. gyerek bringánál tudom elképzelni.
-
ivana
Ármester
válasz belsodavid #121071 üzenetére
Az ardent az kb. dh gumi, az xking se jó aszfaltra. Race king?
-
ivana
Ármester
válasz belsodavid #121074 üzenetére
Akkor max. XKing vagy ahhoz hasonló maxxis illetve schwalbe. Az XKing a legmintásabb XC gumi, már az is kopik aszfalton mint a franc.
belsodavid Ami út és nem valami dög meredek gyalog ösvény oda bőven elég egy 2.2 XKing bőséggel. Az RR 540 nem valami ösztelós 150mm rugóutas szörny, hogy DH gumi kelljen rá.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #121082 üzenetére
Vadász használtan egy régi kerékszettet. A lényeg, hogy ne legyen elfékezve (bankkártya mellé abból látszik).
-
ivana
Ármester
válasz dunkel #121137 üzenetére
Minek? A sunrace sorok teljesen jók, tök fölösleges egy régi 9 sebi rendszerbe valami retek drágát venni. A láncból meg az sram valószínűleg veri az 5k-s shimanot. Na közben megnéztem ebike-on itthon 5 ezer az alap 9 sebi SRAM lánc én azt raknám fel. A sornak a sunrace bőven megteszi. Tányért meg a lehető legolcsóbbat mert az talán még acél.
bringasisti: fél óra alatt én ezt tuti nem csinálom meg pedig elég gyors vagyok. Egy óra alsó hangon, kerék kiszed, sor le, akkor már zsírzás is (akinél lekopik a lánc az tuti nem vitte kis generálra), tengely vissza, új sor fel. Hajtókar le, tányérok le (berohadt csavarok rulez) ezek vissza. Lánc leszed, új lác felrak. És ezután még be kell állítani a váltót. A munkadíj korrekt, sőt inkább olcsó.
Normális autószerelő órás munkadíja nem 4 ezer forint.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #121226 üzenetére
Azért ez elég kemény gondolt el ha odavered nemesebb részeidet a felső csőnek ott egy kés van felfelé fordítva
-
ivana
Ármester
válasz FIREBLADE78 #121500 üzenetére
+1 a trekkingek általában mind a újonnan, mind a használt piacon rohadtul túlárazottak. Hasonló mintájú gumik esetén az egyetlen dolog ami számít az a guminyomás a gördülési ellenállás szempontjából. Egy monti gumi is felmegy 4.5 barra, egy félterep meg végképp (Conti double fighter, Schwalbe hurricane). Ilyen trekking gumik max. 6 körül szoktak lenni, de gyakorlatban az rohadt sok bele, pattog mint a szemét, meg az üléspozíció se kedvez a nagy nyomásnak. A montik geoja tradícionálisan sokkal jobb.
-
ivana
Ármester
válasz FIREBLADE78 #121505 üzenetére
Abba elvileg csak 4. Conti Race/XKing-be 4.5. Nyilván értelmesen 2 körül működik.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #121521 üzenetére
Várj ez nem egy max. 28-as outi gumi? Szvsz outira is legalább 25, de inkább 28 (a most túra outis CST van fenn ami 25-ös, de nagyon ballonos). Én az outiba 8-8-at belerakok. Városi monti 4.5 (double fighter), rendes monti (Xking + Race king) aszfalton 3 terepen 2 bar. A tanyabikeokba 3-4, de azt nem mérem. Nálam a stucninak emelkedése az ne legyen, mondjuk most pont rakok össze egy Alpinstars cro-mega-t (nem saját kép az majd ha kész lesz), ezen van, de itt egy helyes méretválasztást láthatunk kb. nekem is így fog kinézni fekvős rendesen.
(#121543) Napfénysüti mindent galyra lehet vágni pillanatok alatt, pl. outi kormány dobtam már ki mert egy perecnél 10cm-et hajlott el az alja
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #121547 üzenetére
[link] Nekem ilyen van mióta van outim szeretem, mondjuk kérdéses, hogy ez ugyan az a gumi-e ami nekem van mert anno 5 ezer körül volt ebikeról, fura lenne ha ennyivel olcsóbb lett. Mondjuk ha tényleg az akkor jó áron van. Ez 25-ös, de kb. akkora mint egy 28-as conti.
Napfénysüti Pontosan, kazalnyi balesetes acél vázat láttam és nem outi szintűt hanem tanyabikeot ami masszív mint az állat és férfi verzióban merev mint a kő, igaz cserébe olyan nehéz is Balesetes vázat meg nem hajtunk, hiába mész tovább egy acéllal és maradsz ott egy karbonnal, egy hajlott váz kuka (vagy csőcsere, de az jó drága).
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #121550 üzenetére
Minél lejjebb van a kormány annál kényelmesebb a keskeny gumi. Pl. cruisereken magas kormány 2 colos gumi kombó van. Mondjuk szvsz mindig fakír vagy, nekem volt ilyen cst pattogott mint a szemét valami ótvar montin.
Runner_fxr Ez meglepően jó geo a szokásos állítható stucnis, lapos fejcsőszöges csodákhoz képest, viszonylag sportos, montira hajaz. A hajtáson kívül korrekt cucc.
Én városba a félig trekking, félig monti 26-os gépemet szeretem, nagyon veretős, merev villa, cromo, mióta fenn vannak a kool stop pofák azóta a fék is jó (ezzel is fejre lehet állni nem kell több )[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #121553 üzenetére
[link] Mostanában ebből a 30-ast néztem, lassan itt a csere, ez meg jó földútra is legalább.
-
ivana
Ármester
válasz robee19 #121618 üzenetére
Múltkor mentem fel a Rákóczi hídra Buda felől rendesen húzva (igaz akkor még nem vagyok bemelegedve) erre megelőzött egy fickó egy sima trekkinggel, utcai ruhában barna öltönyhöz való bőrcipőben, néztem, hogy ez meg mi a fene. Utána síkon beértem, rájöttem, hogy az kb. ilyesmi volt férfiben, de mivel volt rajta táska először fel se tűnt, hogy ebike.
-
ivana
Ármester
válasz 6030D #121834 üzenetére
A felnifék lényege az értelmes pofa, pl. a canti fékjeim kool stop-al bőven jók vizesen is, a fékerő meg bőven elég (amikor 40-50 centire elemelkedik a hátsó kerék számomra az teljesen megfelel).
A felnifékek hibája, hogy gagyi fékpofával nagyon rosszak, de az átlagos shimano se egy nagy eresztés, de szerencsére van értelmes fajta a piacon.
-
ivana
Ármester
Egyik vintage montimra kellene új kazetta, szerintetek 11-28-as jó lesz? A másikon ilyen van, ezen viszont valami régi 13-3x-es. Ami fura még, hogy ugrik rajta az új lánc pedig szemre nem kopott. Ennek mi lehet az oka? (9 sebi lánc van rajta de az elvileg elmegy 8-as rendszerben) Lehet, hogy ez IG kazetta?
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #122039 üzenetére
kb. hasonlít a 737-es Xt-hez. Exage és lx vegyesen. 500-as exage amiból elvileg abból az lx lett. Nem kell túl nagy range, lehet marad akk a 11-28, az legalább olcsó, 22/28-al még nem találkoztam olyan emelkedővel, ahol ne a gumi lett volna a szűk keresztmetszet (Race King).
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #122152 üzenetére
Normális gumi esetén szerintem nincs. Van olyan kerékpárom amin alsó hangon 60 éves Emergek futnak hibátlanul (mondjuk azokat szívesebben elraknám és raknék fel valami használóst, de 26-os falcos gumit már nem lehet kapni).
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #122162 üzenetére
Magyarul clipless = patent pedál (nem neked csak a fogalmak tisztázása végett: semmiképp sem klipszes, angolul nem véletlen clipless, a klipszes amin kosár van). A cleat = stopli.
A stopli a pedálhoz szokott járni alapból, cipőhöz nem.
A sickbiker gyerek azt említette hogy nincs olyan hogy körbe tekerés, és csak nagyon gyors v pont lassú tekerésnél lehet felfele is húzni a lábad, átlagos haladásnál nem "élvezed" ezt az előnyét, mert nem lehet így tekerni. Ez igaz?
Ez nettó marhaság, kb. mindenhol előnyös a pedálkötés.
- Lassan azért jó mert csökkented a toló lábra jutó erőt
- Magas csapásszámot elérni meg kb. nem lehet taposó pedállal (a magas csapásszám nem a normális 90-100, hanem a 120 - 130), lepörgeted a lábad a tapasóról
- Közepesnél is húzod a pedált ha sokat mész SPD-vel, nekem pl. baj szokott lenni taposón, hogy lehúzom róla De tény, hogy ott nem annyira fontos, de attól még húzod közepesnél is. -
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122410 üzenetére
Nem nagy cucc. A négyszöges leszedése:
1. Csavarok ki 8-as imbusz vagy a csőkulcs
2. Hajtókaronként lehúzó beteker jó alaposan, utána lehúzod
3. A monoblokk szerszámmal kiszeded a monot, ehhez lehet kell egy bazi nagy 32-es villáskulcsIntegrált beszerelés:
1. Csészéket megzsírozod
2. Csészék be a szerszámmal
3. Jobb hajtókar be
4. Bal hajtókart felrakod és beállítod a cuccot a műanyag csavarral, hogy ne kotyogjon
5. Finoman meghúzod a két csavart a bal hajtókaron, felváltva negyed-fél fordulatonként (először nyilván betekered addig, hogy már szoruljon kicsit és utána kell így)[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122414 üzenetére
Kompatibilis, én konkrétan egy ezer éves exage hajtás helyére dobtam fel egy ugyan ilyet azon is tökéletes. Én roseról kaptam hozzá középcsapit is, de egyeztetés után kiderült, hogy az alapból nem jár.
73mm-es csapágyház esetén (szinte biztos ilyened van, de azért mérd le) egy darab 2.5mm-es hézagoló kell hajtásoldalra.
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122434 üzenetére
Akkor az vagy 68-as vagy 70-es meg olasz menet bár utóbbit nem hiszem. Ha 68-as akkor be kell rakni mindhárom hézagolót hajtásoldalra 2-őt, bal oldalra 1-et.
Sima 2.2-es Xking, mondjuk ebbe a villába szerintem belemenne a 2.4-es is. Hátul 2.0-ás Race King. Ezeknek valamivel keskenyebb még a felnijük ezért szélesebbnek tűnik képen.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
Na megvolt a próbakör az alpinestaral (elugrottam cserkészetre meg vissza kb. 2x4km). Tapasztalatok:
- Az acera integrált hajtás jó, a fizikát nem lehet átírni, a 24mm-es csőtengely merevebb mint bármi amit négyszögből ki lehet hozni.
- A shimano exage fékváltó műanyag fékkarjai nem annyira gagyik mint gondoltam, szerintem maradnak, nincs vele nagy gáz, teszi a dolgát
- Kb. ugyan olyan 3x7-es rendszerben 9-es lánccal sokkal finomabb a váltás, szvsz mostantól láncból 8-as helyett 9 sebit rakok
- Nagyon veretős ez a geo, amikor ez kijött nagyon előre mutató darab lehetett
- A sunrace filléres sor jobb mint a shimano 1.5-szer drágább sora -
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #122522 üzenetére
Nekem is ilyen van, ez legalább nem foglalja a helyet A műanyag csavarral kotyogás mentesre kell belőni, megszorítani semmiképpen sem szabad.
-
ivana
Ármester
válasz FIREBLADE78 #122591 üzenetére
Ez 28-as, csak éppen 635mm-es a felni nem 622-es. Típusa csepel túra. 70-es évekbeli lehet. (Nekem van néhány ilyen tanyabájkom, illetve érkezik a cikk is róluk szép lassan a logout-ra)
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -Mosquito- #122620 üzenetére
Elég furán válogattál, de kb. látszik mi kéne neked, csak a tapasztalat hiányzik. Szóval vegyél egy HT2-es acera hajtást pl. Roseról, meg csapágyat hozzá. A gumi meg a conti doublefighter, schwalbe hurricane párosból ami jobban tetszik.
Sornak itthon valami sunracet, jobb mint az olcsó shimano. És ne ilyen rövidet szvsz montira.endre166 Én montira városban sem mennék a feljebb általam említett félterep gumik alá. De ha kell van slickebb is, de szvsz 29-erre a 1.5-es egy vicc.
A sebesség elsősorban combtól és tüdőtől függ. Másodsorban az üléspozíciótól és a guminyomás csak a harmadik.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #122666 üzenetére
Fényest a mattot sokkal nehezebb takarítani. A fényesről meg lejön minden simán.
-
ivana
Ármester
válasz belsodavid #122868 üzenetére
Egyenes kormányok markolat része 22.2mm szokott lenni. A stucninál változik csak az átmérő.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest