- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Mikrotik routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz trialboj #164827 üzenetére
Eléggé lassan mentem, mert ismeretlen terep volt, meredek, és nagyon keskeny, egy részen volt egy faág, ami annyira vastag volt, hogy megfogta az első kereket Még sose estem így el, úgy tűnik idén bepótolok mindent, volt már nagyobb sebességgel bukfenc, spd-s eldőlések, most meg ez.
Nemrég vettem rá magam, hogy a sarat leveressem a bringáról (5 literes permetező nagyon príma erre, valószínű a nyomása meg kellően gyenge ahhoz, hogy csapágyaknál kárt okozzon, persze oda nem nyomom direktbe), és a semmitől már jobb lett a fék, de kicsit szorul. Sajnos nincsen légtelenítőm még (bár már úton van aliexpressről), szóval annyira bontani nem akarom. Ami biztos, hogy a fékvezetékek nem sérültek, a karon lett kopás meg karc, szivárgás meg sehol szerencsére.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #165849 üzenetére
Ha jobban megnézed pont az a műanyag héj ami megvédheti a csapágy belső oldalát a csapágyházba kerülő,nyeregvázcső oldalain,esetleg a középtengelyen végigfolyó esetleges víztől. Vidd máshova szervizbe,és mivel a középcsapágyház is mint a 2 villa (tám- és lánc) tulajdonképp csövek,kétlem,hogy ne közlekednének egymással a váz összehegesztése után.
(#165852) 6030D...140 a cél, akkor a 141-nél már vesztettél. Jó szórakozást. Élvezetes időtöltés ez a bringázá...vagyis pulzusmérés.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #166485 üzenetére
Ha a diszkó fazon bejön: https://www.planetx.co.uk/i/q/CLCAEQUIPE/carnac-equipe-sunglasses
Még nincs tapasztalat, ma kaptam kézhez, az is igaz, hogy Fontban 30.
Elsőre: diszkó, és nem torzít, de majd beszámolok. Jó nagy, tehát nem süt be mellette a nap
Ja, a montis kitétel is csorbul, ez ugyanis elsősorban diszkó. Illetve Funky.
Mint ahogy ez is: https://www.planetx.co.uk/i/q/HEOOENDLEDRET/on-one-enduro-led-retroreflective-mtb-helmet (szerintem nagyon állat )[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #166485 üzenetére
Nézz szét itt is esetleg, jó olcsók és Uvexben még nem csalódtam. Igaz ezek sem spec bringásak.
Itt van egy kínai is, ez a márka elvileg szinte Ray Ban szint lencsében, de cserébe sajnos erdőbe valszeg túl sötét. Alin nagyon jó minőség még a Veithdia és a 20/20, egyik sem Rockbros szint, szal nagyon komoly a lencséjük és valóban polarizáltak. Röhej, hogy a 100 eurós Komono napszemüvegem lencséje sokkal-sokkal sz*rabb, mint a 10$-os 20/20 meg Veithdiáé.
Tifosi-ra még ránézhetsz, nem próbáltam, de jó ár-érték arányúnak tűnik márkás szemüvegek között.vzarmo: sport meg bringás ruházatok nagyrészt megoldják az ilyen problémákat, persze nem teljesen, de sokkal jobb, mint az átlag ruházat. Vagy már ilyenekben nyomod?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #173156 üzenetére
Én pedig pont annak örülnék ha az enyém egyből megállna ha nincs pozíció változás...nem várna kb 5 mp-t. És annak is örülnék ha 10m-re az indulásomtól elindulna....ez néha így van, de nem mindig. Ha másik műholdakat választasz akkor is pontatlan az útvonal?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #173156 üzenetére
Segíteni nem tudok, de #addelvegyélgarmint . Abból is van amelyik nem érintős (tudom, hogy az zavar, hogy lassú akadozós az érintős kezelés mobilhoz képest). Kétlem, hogy ezeket a hibákat mind egy csapásra javítani fogja a Wahoo.
1. Garmint lehet állítani, hogy mekkora késleltetéssel álljon át szünet módra, legalábbis az enyémet, a butított ősleletet lehet, akkor gondolom az újakat is
2. ha mozdulsz, azonnal indul, ha megállsz, azonnal szünetel. Gyakorlatilag arrébb tolom 2 centit és már kiírja, hogy "automatikus indulás" és 1.5km/h a sebesség. Szépen le is faragja ilyenkor az átlagot
3. rakhatsz rá OSM térképet
4. ez valszeg valami bug, lehet frissítés megoldja, lehet nem
Én már amikor legelőször említetted sem értettem, hogy miért vonzódsz a Wahoo-hoz, ha már ilyen tamagotchi szerű cucc kell, talán a Bryton is jobb ár/érték arányú. Van valami hype a Wahook körül, amiért felkapott montis körökben, de igazából én nem látom értelmét. Brytonokról is lehet olvasni fura amatőr hibákat néha, de legalább azok olcsók is. Szal remélem megoldódnak a problémák, de arra tippelnék, hogy nem fognak és akkor fölösleges szívnod vele.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #173560 üzenetére
Ne te vagy akinek folyt a rugós tagja,letört a váltója,defektje lett és felnin nyomta hazáig? Most meg ez! Bicycle killer,that's what You are!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #173824 üzenetére
Dugókulccsal is lehet, de ez a célszerszám: [link]
A karbantartás elmulasztása sem jó irány, inkább azt tanácsolnám, hogy olyan nyúljon hozzá aki tudja mit csinál. A teleszkóp szerviz normális műhelyt igényel és megfelelő műszaki felkészültséget. Akinél ez nem adott, az bízza szervizre és inkább legyen drágább az a szerviz, de minőségi, mint olcsó, de kókány.A pálcát megkarcolni amúgy nem nagy mutatvány, akinek nincs benne gyakorlata és nem ismeri azokat a trükköket amivel elkerülhető a baj, ott könnyen előfordul.
Hát ott tényleg ne vegyél pedelec gépet, de mást se ha jót akarsz!
Nyilván a megfelelő kereskedő kiválasztása fontos amikor sok pénzt szeretnél elkölteni bringára. Sajnos valóban vannak sokan akik árulják, de nem értenek hozzá.
Ha pl Bosch rendszerrel ellátott gépet vennél, azt csak olyan helyen tedd ahol meg tudják neked mutatni a Bosch kereskedői zertifikat-ot. Ennek az alap tanfolyamnak az elvégzése és a Bosch-nál történő regisztráció (Bosch pedelec szerviz szoftver, hardverkulcs beszerzése) alap feltétele annak, hogy bármilyen garis ügyet tudjanak neked intézni a Bosch-al kapcsolatban. Shimano-nál is ajánlott a tanfolyam elvégzése, de nem feltétele a garanciális ügyintézésnek és tudtommal a Brose-nál és Yamahánál sem kell tanfolyam, de nyilván erősen ajánlott. Persze ettől még nagyon körültekintőnek kell lenni, hogy hol veszed meg a gépet.[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz trialboj #174250 üzenetére
Nem kell azért mindent készpénznek venni az ilyen teszteknél. Egy ember ezt írja, de másnak lehet más lenne a véleménye. Bikeradarnál pl. nem látom hogy panaszkodnának ilyesmire. Meg azért függ több dologtól ugye hogy mennyire ráz (kerék, gumi, nyomás, nyeregcső, nyereg, kormány stb)
Amikor ez kijött még nem volt ez a nagy széles felni-széles gumi őrület sem.Fék meg sajátmárkás van rajta, az könnyen cserélhető, ha nem elég jó. Elsőre jobb fékpofákat érdemes próbálni (swiss stop, kool stop), aztán ha nem elég, akkor 105/ultegra fékre érdemes cserélni. Túlhevülni nem fog, legfeljebb a felnire van esély ha nagyon sokáig folyamatosan fékeznél nagyobb lejtőn, de azért ez szerintem elég ritka.
Anno én is cseréltem a gyári tektró fékekett a Giantemen 105-re.De gondolom ez már nem egy beragadt készletről lenne, hanem használtan vennéd. Kipróbálni nem lehet előtte esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #174379 üzenetére
Én asszem, néznék mást, ha ezt ennyire merevnek, meg race optimized-nek írják... karbonnál is, de igazából más anyagoknál is tudnak a csövek alakjával játszani (karbonnál a szövet irányával is), hogy fel-le rugózzon, oldalirányba meg merev legyen.. de fogalmam sincs, mennyit jelentenek ezek, csak az a benyomásom, hogy egy virsligumin gurulva többet, mint egy habzó szájú DH gumin. Ja, pár éves gépeken szerintem leginkább a gumiférőhellyel lesz bajod, mármint ami nem kifejezetten gravel/CX, annál bajos lehet, hogy elférjen a 32-es, vagy nagyobb külső. A CX meg megintcsak inkább versenyre van, nem kényelemre.
IMIIKE: szerintem inkább trail akar lenni, a szövegből, de úgy látom, egyenes fejcsővel, meg olyan kinézetre, mint a női geós XC vázak .
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #174446 üzenetére
Semmi más nem zavar ezzel kapcsolatban csak az amikor egy elektromos hajtású az analóghoz kezdi el hasonlítgatni azt a teljesítményt ami nem a sajátja (vagy csak részben az)....az pedig csak olaj a tűzre ha mindezt degradáló stílusban teszi.
Szóval ha ez nincs akkor béke van....szerintem.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #174460 üzenetére
"minden nehezebb v leejtős szakasz előtt szólok hogy ne az én tempómat kövesse, mert el fog esni"
Igen, erre én is rájöttem most, ezután így fogom csinálni. Hiába érzem úgy, hogy nem veretem annyira lefelé és nekem biztonságos a tempó, attól még egy teljesen kezdőnek gyors lehet az a sebesség.
"nem értem miért jössz mindig azzal hogy te milyen lassú vagy lefele, van enduros veretős haverod is, hozzá képest érzed magad lassúnak? Össztelós xc gép a megoldás"
Nem azért írtam most sem, hogy viszonylag lassú vagyok lefele, mert gyorsabb akarok lenni, sőt! Nekem ez a tempó jó és nem is szeretnék gyorsabb lenni, mert a sebességgel nő a veszély is, az élmény viszont számomra nem. Szal csak azért említettem meg a dolgot, mert érdekesnek találtam, hogy ami nekem még biztonságos tempó és komolyabb arcokhoz képest nagyon lassú, az egy kezdőnek már ijesztően gyors lehet és veszélyes is. Szal továbbra sem kell nekem fullíí, piszkálja a sarat minden veretés után a hátsó forgó-mozgó alkatrészekből, akinek két anyukája van
IMIIKE1998: olcsó, de gyenge is. Ott a geo ábra és táblázat is van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kasya
nagyúr
válasz trialboj #174446 üzenetére
Nincs a pedelecben semmi elitelendo. Dachstein korul 3-4 eve meg kb. 25%-ban lattam ebike-ot, ma mar 95%-ban (a turazok alatt). De ha jol emlkeszem, ezt mar mas is irta itt korabban.
Teny, hogy eleg magas az ara, szvsz (nekem legalabbis) eletem teljeben nem erzem hogy szuksegem lenne ra (sot, a sulya miatt a sima tekeres se olyan elmeny). Engem mondjuk zavart a 25 kmh limit, mert sok esetben a suly miatt nem tudtam jobban gyorsitani.
Ugyanakkor a nap vegen, mikor az ember mar hulla es meg elotte van a tobb km-es 20%-os emelkedo, bizony jol johet.Mas erzes azt tekerni. Mas teljesitmenyt is tud nyujtani, ezert nem lehet osszehasonlitani. Bar nem szeretem az autos peldakat itt a forumon, de ott is tok mas a hagyomanyos es E hajtas.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #174446 üzenetére
Látom ismét nagyon elszabadultak az indulatok a témában, de ez már csak ilyen, van ami nem változik!
A fő probléma mindig a tapasztalat hiánya, legalább is az adott témakörben. Épp ezért nem értette Somatom sem, hogy miért jobb egy outi egy aszfaltos lefelében mint pl egy monti. Az igaz, hogy az outi irányításához kell a tapasztalat, de ha ez megvan, akkor ez a leggyorsabb járgány a bringák közül ha aszfaltozásról van szó, akár sík akár lejtmenet. Persze ezt csak az érti aki outizott is és fordítva is igaz a pedelec-re vetítve.
Ami a pedelec-et, sportértéket és társait illeti, ez felhasználó függő. Nem a bringa határozza meg a sportolás minőségét, mennyiségét hanem a felhasználó! Ezt valahogy mindig elfelejtjük.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #174898 üzenetére
Szerintem csak akkor lesz ugyanannyi a lejtő és az emelkedő, ha centire pontosan a saját nyomodon mész vissza, de még akkor is lehet minimális eltérés. Próbáld ki, hogy ugyanonnan ugyanoda két különböző ösvényen tervezed meg az utat, ugy-e, hogy más lesz a táv és a szintemelkedés is? Szal amíg más ösvényen mész visszafele, addig más lesz a szint is.
A Wahooról meg... Ha valami úgy totyog, mint egy kacsa, úgy hápog, mint egy kacsa és úgy néz ki, mint egy kacsa, akkor az valószínűleg egy kacsa. Nekem a Wahooról már első blikkre a tamagotchik jutottak eszembe és egyáltalán nem lep meg, hogy fapad. Helyedben eladnám és vennék egy rendes Garmint, akár használtan is. Vagy kockáztass és rendelj be egy új Karoo 2-őt, legalább lesz a topikban valakinek olyanFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dbala
tag
válasz trialboj #174918 üzenetére
Ez teljesen rendben van, hogy nem ugyanannyi a mászás és ereszkedés. Nem egy egyenletes emelkedőn/lejtőn mész. Vannak kisebb nagyobb kiugrások a szintvonalban amik hozzáadódnak a megtett szintkülönbséghez. Nem az van, hogy 200m-ről felmész 400m-re és az 200m megtett szint, hanem közben mész kicsit le és fel is így lehet, hogy ezen a szakaszon akár 300m szintet is összeszedsz. És mivel nem azonos az oda-vissza utad ezért lehet különbség.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #174918 üzenetére
Úgy van, ahogy xy.zsolt írja, nem az a lényeg, hogy hány méterről indultál és hány méter magasságba másztál fel, hanem az, hogy mennyit másztál és mennyit lejtőztél. Mert ugy-e a terep két különböző útvonalon nem ugyanolyan és a távolság sem ugyanannyi. Fogalmam sincs, hol kell megnézni, de nálam is tuti különböző értékeket mutat. Persze lehet tévedünk .
A tapis kijelző meg poros izzadt ujjakkal is működik, az egyetlen hátránya, hogy azért érzed, hogy nem olyan gördülékeny, mint egy mobil, de őszintén szólva már rég rájöttem, hogy engem nem zavar. Annyira keveset kell nyomkodni és annyira egyszerű az egész felület, amit tekerés közben használsz, hogy teljesen mindegy mennyire gördülékeny. Tekerés előtt kiválasztom az útvonalat, elindítom a mérést, tekerés után megállítom és megnyomom a bazinagy MENTÉS gombot, amit akkor sem nehéz eltalálni ha 2 ujjnyi hó van rajta, vagy csepeg a sár róla, még két réteg téli kesztyűben is működik. Max néha lapozgatok az oldalak között... de az sem egy atomfizika. Szal ezen nem csinálsz olyan bonyolult műveleteket, mint egy okostelón, nem fogsz rajta facebook hírfolyamot görgetni és GMBN videókat nézni, ezért nem muszáj olyan gördülékeny legyen. Ugyanakkor az érintőkijelzővel sokkal magától értődőbb, letisztultabb a kezelés és a térképen szétnézni is könnyebb vele. Ha jól értem téged ez zavart és ezért nem vettél érintős Garmint, ugyanakkor nem értem egy Garminnál is sokkal elmaradottabb fehér fekete kijelzős Wahoot mitől gondoltál modernebbnek. Nekem nem kéne az biztos, de ha ingyen kapnék egyet, talán én sem adnám el, mert valszeg aktivitásmérésre a maga minimál módján az is megfelelhet.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
truefx
aktív tag
válasz trialboj #174898 üzenetére
Erre egy kicsit későn kapom fel a fejemet, de leírnám a tapasztalatom. Nekem Roam van, és abban is vannak eltérések az ascend és a descent között, de eddig ezt betudtam a légnyomás és a hőmérséklet változásainak, pl. én legtöbbször kora reggel indulok tekerni, felmegyek a Normafára, ezalatt 8-10 fokot is tud ugrani a hőmérséklet, de a légnyomás is hasonlóképpen ugrálhat. Ugyanez sztem megvan a Garminoknál is, de a Roam nem téved olyan extrém nagyot, mint amit belinkeltél. Viszont egy ismerősnek is volt Elemnt-je, az a hőmérsékletet érzékelte rosszul, de a forgalmazó nagyon készségesen kicserélte neki. A cserekészülék se volt jó, illetve a hőmérséklet szenzora, ezért megint cserélték, de ezúttal egy Roamra, mert Elemnt-et már nem forgalmazzák (vagy nem volt raktáron). Azzal teljesen boldog. Szerintem egy hibás szenzor miatt nem kéne egyből tamagocsizni. A többi problémáddal mondjuk többé-kevésbé egyet tudok érteni, pl. jó lenne több konfigurálhatósági lehetőség (ODO, autopause), illetve még vannak fura bugok, de a lényegre tökéletes ez a komputer szerintem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #175857 üzenetére
Allítólag az új Shitmano nem ilyen darabos. Kb. 1 éve, amikor bérelhetővé vált felénk az első boltban a Haibike bringák nagy része, én is kíváncsi voltam amúgy, hogy milyen lehet egy ebike és gondoltam majd egyszer kipróbálok egyet. Nem igazán érdekel engem a dolog és imádok önerőből minél többet mászni (szenvedni? ), aminek a varázsát számomra tuti megölné egy pedelec, de úgy voltam vele, ha már adott a lehetőség, tapasztalatnak jó lesz, ha tehetném, mindenféle bringát kipróbálnék egyszer. Aztán egyre több helyen bérelhetővé váltak az ebikeok, idén meg már gyakorlatilag csak a megyénkben minimum egy tucatnyi helyen lehet kölcsönözni, ott tartunk, hogy több cég van, ami direkt erre szakosodott és már bérautókkal foglalkozó cégek is elkezdtek ezzel foglalkozni, gyakorlatilag a csapból is Haibike folyik. Valamiért minél népszerűbbek felénk, annál kevésbé hajlok a próbára és egyre kevésbé érdekelnek, mivel már nincs meg az újdonság ereje sem, szal a geek faktornak lőttek. No meg fura, de errefelé szinte csak a bérelhető bringák pedelec-ek, szal néhány trekkingest leszámítva majdnem senki nem birtokol ilyent, mindenki csak bérli. A bérelhető pedelec-ek átka meg az, hogy az ilyeneket nem komoly arcok meg sportos alkatú emberek bérlik, hanem külföldi turista muglik, akikről ordít, hogy önerőből soha nem másztak 500m szintet sem, csak látták a szórólapon, hogy meg lehet nézni a helyi természeti látványosságokat elektromos bringával is, így gondolták kipróbálják... A többségükön van +40 kiló fölösleg és olyan fehér, mint aki most szabadult a pincéből, mondanom sem kell, furán néznek ki a hegyen és miattuk a pedelec-ek "presztízse" felénk lassan a béka segge alatt van, itt majdnem mindenki turistagépként gondol rájuk . Azért persze én még mindíg nem mondtam le a próbáról, de már csak úgy bérelnék majd egyet, hogy télen, hóban, amikor nagyon nehéz mászni, terepeznék vele egyet kíváncsiságból . Olyankor egy normál xc-vel szinte lehetetlen terepen 1000m+ szintkülönbséget leküzdeni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #175857 üzenetére
Nagyon hasznos, hogy megosztottad a tapasztalatodat. Régen volt már, hogy e-bike-ot próbáltam, miközben szemezgetek a műfajjal, mert hazai felhasználásra jó szolgálatot tehetne egy ilyen gép nekem. Amikor én próbáltam azt azért nem tartom mérvadónak, mert akkor teljesen máshogy bringáztam és más volt a tudásszintem is.
Amit te írsz az alapján olyan óriási fejlődés nem történt az saját tapasztalataimhoz eléggé hasonlító érzés. Mondjuk az új most bejelentett shimano ep8-as motor reakcióideje elvileg nagy újdonság, hát kíváncsi vagyok.
Ami inkább elszomorít az az, hogy a lefelére is azt írod, hogy nem lehet rendesen pakolni a bringát a súlya miatt. Minek menjek fel, ha lefelé nem tudok játszani és rakni a gépet?Kanyarokban lefelé döntögetést próbáltad? Mennyire lehet vele kanyarodni, irányt váltani, amikor nem tekersz?
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #175905 üzenetére
Nincs gondom sem a turistákkal, sem a pedelec bringákkal, de ezt már írtam. A lusta kifogásgyár embereket viszont nem szeretem és felénk rendszerint az ilyenek ülnek pedelecre. Mondjuk legalább így kimozdulnak hegyre...
Egyszer majd el kell menjek feléd is montizni, mert elég hihetetlen . Itt a bringások java talán montis és a legtöbben elég komolyan nyomják. Nem csoda, hogy a bringaboltok is ilyen jól mennek.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #175944 üzenetére
Autó út alatt mire gondolsz, aszfalt? Murva? Azok szerintem is unalmasak, de amikor single trail helyett két nyomvonal van egymás mellett (tuningolt terepjárók, Polaris-ok, Can-Am-ek meg hasonló szörnyek nyomvonalai fakitermelő utakon), az szerintem nem gáz, az ilyen "utak" felénk semmivel nem gyengébb terepek, mint egy singletrail, sőt! 2 napja is olyan köves útra vittem a bandát, hogy a végén mindegyik a csuklóját fogta nyögdécselve . Ezeken felénk nagyrészt csak az erdészek járnak. Szal ha az autó út azt jelenti, hogy bármilyen autó elmenne rajta, akkor ja, montival nem túl érdekfeszító, de ha olyan autó út, ahol egy Land Rover Defender csak araszol és nagyrészt ilyenek járják, az már montival is élvezetes és kihívás... legalábbis nekem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #175857 üzenetére
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataid! Annyiban igazat kell, hogy adjak neked, a nagyobb súlyt tényleg szokni kell. Ez leginkább akkor érezhető, amikor ki kell emelni az elejét vagy bunnyzni akarsz, ez mindenképpen nehezebb manőver mint analógon, de megvan ennek is a technikája és kivitelezhető. Annyit tudni kell a rásegítős rendszerekről, hogy jelenleg a legjobban a Bosch és a Brose tudja összehangolni a motor és a felhasználó erejét. Ebből a szempontból a Shimano hátrányban van, bár az új EP8-at még nem próbáltam és ott elvileg már javítottak ezen. Ami az irányíthatóságot illeti, egy 20+ kilós pedelec montin a megfelelő guminyomás még fontosabb mint egy analóg gépen, ha túl keményre fújod, akkor lecsúszik minden ívről és tényleg nagyon észnél kell lenni nagyobb tempónál, de ha jó a gumid, megfelelő a nyomás, akkor ugyan úgy beteszed a kanyarokba, sőt! Az biztos, hogy egy 27,5 plusz-os külső esetében, valahol 1,2-1,3 bar környéke az ideális nyomás, akár pár tizeddel feljebb mész és máris csúszik a gép, nem tud játékos lenni. Ami nekem például jobban tetszik a nehezebb pedelec montin, az a köves, gyökeres, rázós részeken veretés, nagyobb tempóval. A középen, lent összpontosult "tőkesúlya" miatt rendesen ott marad a talajon, nem pattog sehova, csak átrombol mindenen, többször volt alkalmam cserélgetni túrán, mert jó pár ismerősöm kíváncsi volt mit tud egy E-Enduro, technikásabb terepen. Én meg hasonló kategóriás analóg Trail/Enduro bicajokra ültem át, a különbség kiábrándító. Engem baromira zavart az, hogy nincs súlya a bringának, a 13-14 kilós bringák olyan idegesek, pattogósak voltak alattam, hogy nekem meg valahogy attól ment el a kedvem. Láthatóan más nyomvonalakon is mentünk, ahol én átverettem, ott analóggal kevésbé merték ugyan azt, inkább más íveket választottak. (Még soha nem volt olyan, hogy lefelé veretésnél én hátrányban lettem volna, pedig nyomtam pár túrát az Alpinbike-os csapattal is, ahol azért nem kezdő montisok gyűltek össze, még is inkább az elsők között csapattam lefelé, mint az utolsók között. Így volt ez kb mindig amikor csapatosan bringáztunk.) Megszoksz valamit, utána idő kell mire átprogramozod magad, ez igaz oda vissza. Ami a rásegítés furcsaságát illeti, ehhez is idő kell, hogy megszokd. Ahhoz, hogy összhangban működj a rendszerrel, az adott rásegítési fokozatot a megfelelő pedálfordulattal kell párosítanod. Ehhez pedig nem elég 3 meredek mászás, ehhez nagyobb túrák kellenek, és abból is inkább több, mire teljesen megszokod. A max rásegítési fokozat az esetek 90%-ában feleslegesen erős, épp ezért nem is csoda ha valaki ezzel indít, akkor meglepődik, mert ugrik a gép, ez is a felhasználói elvárás egy ilyen bringa esetén, hogy ugorjon, legyen kicsit agresszív ha feltolod maxra. Összességében egy modern geos-s pedelec montival nagyjából ugyan azon a szinten lehetsz egy technikás terepen mint a hagyományossal, csak át kell rá szokni. Ha ez megvan, az is lehet jobban megszereted. Azért ehhez a fal érzéshez az is hozzájárul, hogy a normális átlagsebességed kb duplájával mész fölfelé, nyilván amikor elveszi a segítséget, visszatér a valóság. De ha már összeszoktál a rendszerrel, ez is megszűnik, mert tudod, hol jönne és olyankor már elkezded csökkenteni a pedálfordulatot és mondjuk visszaváltasz. Ez idővel automatikusan jön, mint az autóvezetésben a kuplungolás, váltás, nem gondolkodsz csak csinálod. Eleinte bakkecskézik alattad az autó, de idővel kezesbárány lesz. Amúgy meg ha rendes távokat szeretnél menni, akkor azért a 25-ös korlát ritkán fog beleszólni, mert értelemszerűen nem hajthatod mindenhol maxon, lefelé gurulásnál meg amúgy sem számít.
(#175859)jjeahh:
XC-s fejjel gondolkodva amúgy érthető is, nekem sem kéne E-MTB XC-hez. Trail/Enduro-hoz passzol ez leginkább, ha ezt a stílust űznéd, valószínűleg hamar rádöbbennél, hogy sok esetben több értelme van az E verziónak. Az meg, hogy ráül a kövér antisportoló is, inkább üdvözlendő, mint elítélendő. Valószínűleg jobban élvezi mint egy analóg montival a hegyekben, túlhajtva magát, és több eséllyel áll át egy sportosabb életvitelre. Amúgy is minden a felhasználón múlik, teljesen mindegy mit hajtasz, mert mindennel lehet keveset, lazán menni és ugyan úgy sokat is lehet keményen.(#175860)Hasaggymeg:
Én nem is igazán szoktam magammal belsőt hurcibálni tubeless mellett, eleinte igen, amíg még nem annyira bíztam a rendszerben, de idővel rájöttem, hogy nagyon kicsi az esélye annak, hogy kelljen a belső, ezért az kimaradt a túrázós csomagból, maximum a kispumpa meg a nyomásmérő maradt. Szétszakadt külső esetén a belsővel sem mész sokra, szóval bárhonnan is nézed, a tubeless-nek inkább előnye van mint hátránya a belsőhöz képest. Én úgy érzem, hogy a gumi is jobban tapad, mint belsővel, mert jobban elterül. Annyi a fontos, hogy max fél évente pattintsd le a gumit és tölts rá, esetleg töröld ki a maradék trutyit. Bár sok esetben nekem 1 gumi egy feltöltést jelentett, mert mire utána kellett volna tölteni, már el is kopott hátul.Jelen esetben a Sram kínál vezeték nélküli váltást, a váltókarba CR2032 elem megy, ami akár 1-2 évig is üzemképes. A váltó egy töltéssel kb 24-25 óra üzemidőt tud, azért többnyire az is jó pár tekerés, mire tölteni kéne. Abszolút együtt lehet ezzel már élni és nincs többé elkoszolódó bovdenház ami miatt már pontatlan a váltás, nincs vázat reszelő, forgáspontnál megfeszülő bovdenház. Nem kell kiütni a pressfit-es középrészt, hogy váltóbovdenházat cserélj egy modern rejtett kábelezésű bringán és sorolhatnám az előnyeit. Csak felcsavarozod a váltókart, a hátsó váltót és kész! Az tény, hogy mindezért sok pénzt kell még fizetni, 150 euro a váltókar és 600 euro a hátsó váltó, de úgy gondolom, hogy ezt a cirka 260k HUF-ot be lehet vállalni annak aki milliós tételben gondolkodik kerékpárban. Én legalább is mindenképpen belekalkulálom a költségvetésbe a következő E-Enduro vásárlásakor. Szoptam már elehet a váltó bovden házakkal. Ráadásul egy 12-es váltórendszer piszkosul érzékeny erre, én meg eléggé maximalista vagyok ha váltás minőségről van szó. Én biztosan nem akarok még egyszer váltó bovdent látni a montimon, egy rossz vicc ahhoz a technikához képest ami egy mai modern gépben van!
(#175874)goldnarmz:
Pár hónapja nyüstölöm a Speedert, megszerettem, nagyon jó kis gép, és ebben például nem hiányzik a rásegítős rendszer. Ja hát ezek a külsők érdekesek az tuti, már olyan vágások vannak rajta, hogy parázok is tőle, hogy szétrobban 7 bar-on, pedig km még túl sok nincs benne.
Én mindenképpen tubeless-re alakítom ezt is, akármilyen is lesz az új gumiszett.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #176964 üzenetére
Ez a mellény nekem is tetszik, kár, hogy a karom is ugyanannyira fázik, mint a felsőtestem. A HT pedált meg ha népszerűbb lenne, talám már ennek a tartósságáról is legendák születtek volna, mint a pd-m520-ról . Enyém is szét van már roncsolódva, de tökéletesen műkszik. Valszeg egy haveromnak adom, biztosan túléli majd a bringát . Elég gyér amúgy a listád, durva, hogy csak 2 cucc bírja nálad a strapát, én 100-at is tudnék sorolni . Pl. Nobby Nic Evo tudja az alacsony súlyt/agresszív mintázatot/tartósságot/alacsony gördülési ellenállást egy gumiban, hatalmas kár, hogy többé nem gyártják . A CRC sajátmárkás Prime nyereg és Prime tubeless szalag is nagyon bevált, nálam az ESI Grips és a Squirt lube is örök sláger, pedig utóbbi kettőnek vannak kisebb hibái. Eddig a Mavic kerékszett is nagyon jól bírja és egyszer kellett egy küllőt meghúzni. Hatalmas találmány még a softshell cicanaci és a téli spd cipő is, megváltoztatták az életem. Mondjuk az biztos, hogy én is több hibás, rossz, vagy egyszerűen nem tökéletes terméket tudnék mondani, mint tökéletest .
xy.zsolt: outin én sem félnék tőle, de egy montin szüntelenül kapja a sarat, port, tehénsz*rt, legalábbis nálam igen, most is úgy néz ki a bringa, mintha mocsárbírkóztam volna vele, később megyek is mossam le jól. Nálam egy középcsapi max egy szezont bírja, de azalatt 3-4x ki kell csavarni és megtakarítani, újrazsírozni a menetet, mert recseg a sártól. Ezt PF-el nem tudnám megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #177258 üzenetére
Jó kérdés, erre nem is gondoltam, de nem hinném, hogy így műkszik a dolog, mármint nem hiszem, hogy a váz szigorúan 3x-re van tervezve, ahogy azt sem, hogy 1x rendszert csak 1x-re tervezett vázra raknak. Lehetne linkelgetni is ezerrel, pl. ez is gyorszáras gép, a 3-ast 1x-el szerelik, az 1-est, 2-est 2x rendszerrel. Amúgy a Deore M5100 Groupsetnél, amit kinéztem írja, hogy 52mm a láncvonal, a jelenlegi hajtókarommal 50mm körül van, szal nem egy nagy különbség.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #177258 üzenetére
A középső a hármason jó esetben amúgy is pont középen kell legyen (láncvonal),sima tányér kétlem elég a visszafelé forgatáshoz,meg egyáltalán (valami narrow-wide kő),a kopás meg csak jobb lehet a 11,12-esnél ahol vékonyabb a lánc (bár a csapok mérete talán fontosabb ) és jobban eltérsz a láncvonaltól,vékonyabbak a lánckerekek.(tudtommal ) Az 1/10-nél inkább az ugrások lehetnek túl nagyok és a végek kevesek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ggeleven
őstag
válasz trialboj #177999 üzenetére
Tyűha, az ilyet rossz olvasni! Egy megnézést mindenképpen megért elkerülendő a nagyobb bajt. Reméljük, hogy még ha műteni is kell gyorsan gyógyulni fogsz. Nézd meg van itt már, akinek egy fél Suzuki benne van a testében és tud bicajozni. Fel a fejjel és várjuk a továbbiakat.
[ Szerkesztve ]
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #177999 üzenetére
Jobbulást! A kórházi környezet meg az eredményre várakozás sokkal jobban befordítja az embert, aztán ha nincs baja (vagy tünetmentes), akkor is egy darab kakinak érzi magát. Szóval fel a fejjel, ilyenkor kell olvasgatni, meg kitalálni, mit lehet csinálni a bringán, vagy milyen egyéb edzés van, amit lehet csinálni a sérült kézzel. Ütődés után egyébként gyakran előfordul, hogy pár nap múlva jön elő a fájdalom, nekem is volt az itthoni esésem után is, hogy fájt a vállam, bordám, aztán nem is kapott akkorát. El fog múlni. Nem volt még szalag sérülésem (kop-kop-kop), de szerintem ezt nem mozgatnád ennyire.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #177999 üzenetére
+1 ggeleven és 3060D,nem eszik azt olyan forrón! Ha megmutatom a vasat és csavarokat amit térdemből (nem váll,térd!) szedtek ki egy év bevasaltság után,elszégyellnéd magad indokolatlan lehangoltságodért. Ha megműtik,hát megműtik,eb csont hamar forr!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #177999 üzenetére
Ezért utálom a port meg a laza köveket, mindkettőn hihetetlenül hamar kicsúszik alólad az első gumi . Eső után, ha kicsit atázott a föld, sokkal biztonságosabb. Jobbulást neked, remélem nincs nagy gond.
Amúgy a haverinámat amikor elütték és kulccsonttörése volt, neki is elszakadt egy inszalag (legalábbis ezt mondta) és fogalmam sincs miért, de máig nem műttette meg . Azóta is bringázik, de az elején azért terepezések után fájt neki.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz trialboj #177999 üzenetére
Jobbulást!
2 éve nekem is volt egy esésem ami következtében 1ó kimaradt majd kórház, es tudom milyen, visszaveti az embert fizikalisan, lelkileg,
Utana nem is jó tekerni..
De elkezdtem (folytattam) egy masik sportot es az sokat segitett aztán amikor ujra bringaznal azt erezni fogod! Alig fogod varni h raulhess"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #178279 üzenetére
Erdélyből jöttem 30 évesen, de nem emléxem ennyire végletekben gondolkodók lennénk. ...jjeahh is temette a becsatolást néhány esés után, majd az egész évet a vírus miatt. ...pedig otthon hallottam a mondást mely szerint nem eszik a kását olyan forrón.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #178362 üzenetére
Más...ment fel már valaki a Ranolder kereszthez [link] Badacsonyban? Esetleg a Bujdosók lépcsőjén,kerékpárt cipelve? [kép]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen