- Windows 95/98/ME "RAM bug"
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Aliexpress tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Starlink
- Google Chrome
- Mikrotik routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Fred23 #73430 üzenetére
Abban nincs görgő mivel szabadon futós a fékkónusz. Lehet régi a zsír és letapad, vagy megvan kopva, el van törve a kalapács, esetleg kopott a fékdob, de ezek ritkák. Lehet még probléma ha meglazult az agy, illetve ki szokott kopni a cog körme, vagy az agy ott, de az nem okoz ekkora eltérést.
Ha más nem kapd le a bal oldali kónuszt (17-es anyák) és jól locsold meg a cuccot műszer olajjal, zsírozd meg a csapágyat aztán rakd vissza. (Ez amolyan gyors megoldás)
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #73510 üzenetére
A softride szerintem durvább Az utolsóhoz hozzá kell tenni, hogy az akkori időfutam gépek első kereke 650c, hátsó kereke 622-es volt, csak azt gnómosították még jobban.
-
ivana
Ármester
válasz Fred23 #73530 üzenetére
Az első fokozatot sosem használom, semmire se jó, a második erős emelkedőhöz jó, a harmadik meg gyenge emelkedőre vagy sík terepre.
Úgy szokás kiosztani, hogy a középső ami direkt az egysebi áttét. (44-19 v. 44-17 28-as kerék mellett) Van +-30% (mivel egy bolygómű csinálja ezeket ezért ugyan annyi). Neked simán az lehet a bajod, hogy ez van elrontva (vagy nem tudsz eléggé pörgetni). Nekem pl. az agyváltóson 44-18 a direkt, a 4-es (+30%) az utazó áttét, az 5-ös lejtőre, az 1-es csak mászni, a kettes meg enyhébb emelkedőre (indulni direktben szoktam).
-
ivana
Ármester
Figyelni nem szoktam rá, de mivel az esetek 95%-ában úgy állok meg, hogy átdobom a lábam menet közben, berollelezek a tároló mellé és bekötöm, és mivel mindig balra szállok le így a hajtás oldal van a tároló oldalán.
Viszont egy csomó ember jobbra száll le (főleg gyakorlatlan bringások) és így pont a másik oldal felé kötik le a gépet. -
ivana
Ármester
válasz rétisün #73781 üzenetére
Az országúti a váz után legfontosabb része szerintem a hajtás Ez a hosszú kanalas váltó szerintem elég ocsmány, nekem sima 52-40-es hajtásom van, hátul 30-ig megy a sor és simán felmegyek vele bárhol, csomaggal is, compacthoz szvsz nem kell 28-nál több.
(#73783) -=RelakS=- Két-három éve én is csak 65kg voltam gimiben (szar iskolai menza). De aztán az egyetem megtette a hatását, meg a Budafoki úti hentes Most olyan 73-74 vagyok főleg a combom meg a bicepszem nőtt, mondjuk most van egy kevés hasam, de legalább nem látszanak a bordáim
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #73787 üzenetére
Nem mindegy milyen magas vagy Én 175cm. Van egy haverom aki 97kg tök vékony, mivel 195cm.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #73962 üzenetére
A trutyival az a baj, hogy beköpi a szelepet és beragad ezért néha nehéz a fújás, de amit folttal meg lehet csinálni azt legtöbbször megoldja.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #73976 üzenetére
Prestával meg tanyabikeon gázosabb, motor szelepen szerintem jobb egy fokkal.
-
-
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #74071 üzenetére
Az országútival nem a fékváltó és nem a kos a baj. A fékváltó pont jobb mint a vázváltó forgalomra figyelésben. És ha nem évi kétszer ülsz outira nem okoz gondot a koskormány se, sőt az előny (több fogás pozíció ha nem kell nem használod).
A baj az outival városi közlekedésben a gumi ami könnyen megcsúszhat egy kányúnál vagy vízen ezért figyelni kell, a sárvédő hiánya ami utcai ruhában nem jó, illetve a rugó nélküli nyereg (ha valahova lehet betétes gatyában, spd cipőben, vizesen menni akkor jó az outi mert a leggyorsabb, értsd a kocsinál is gyorsabb, Budapesten, talán a motor jobb). Illetve az agreszzív geo is tud hátrány lenni, egy outi kormányát ha nem sima az út fogni kell rendesen. De a fitnessnek csak hátránya van az országútihoz képest. -
ivana
Ármester
válasz Jester01 #74129 üzenetére
Melyik nem érinti a fitnesst? Ami nem trekking azt érinti, egy fitness gyakorlatilag egy outi csak egyenes a kormánya, meg lehelletnyivel hosszabb a váza.
Amiről beszéltek Runnerrel az nálam bőven trekking kategória, persze egy merev villás trekking jó városba. Igen sok fitness egy az egyben régi merev villás trekking, geoban, átfogásban mindenben. Ami meg a CX geo csak hosszabb.
Viszont akkor már legyen rendes kormánya (kedvencem a csepel kormány), agyváltó, kontra, dobfék elől, rendes világítás stb.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #74140 üzenetére
Különösebb bajom nincs vele, csak szerintem egy fitness kb. az értelmes trekking ami csomagos túrára például teljesen jó. (Mondjuk én outival szoktam ott is csapatni, az egyenes kormány szerintem hosszútávon kényelmetlen)
Acef: városi közlekedésben szeretek ilyeneket használni, kicsit félreérthető lett városba gondoltam ennek több oka van:
1.elsősorban ilyeneket senki nem akar ellopni
2. Egy dobfék, meg egy agyváltó strapabíró és időjárás álló, vagy akár hátul sima kontra az még elpusztíthatatlanabb
3. A dinamós (akár agy, akár sima) világítás kb. must have egy városi éjszaka is használt biciklinél
4. A csepel kormány (angolul ez a hajlítás a porteur) mind kényelmes mert teljesen hátra hajlik, de ettől még két fogás pozíciót nyújt, ehhez tervezett geometriát (régi túra, mátra) megfordítása kifejezetten sportossá teszi miközben a kényelem megmarad.
A várakozásokkal ellentétben ezek se nem lassúak, se nem gagyik. Főleg mai alkatrészekkel (gyakori az angol menet, szóval az megy rá amit akarsz). -
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74174 üzenetére
Ha jól emlékszem perecelt egy nagyot és el is törte a váltókarját.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74341 üzenetére
Szerintem kb. jó a méret. A lábadnak meg nem ott kell lennie a pedálon... Talán kicsit soknak tűnik így a nyereg magasság 1-2cm-el én lejjebb raknám.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #74401 üzenetére
Dehogy kicsi, outinál van ugye CC meg CT és mindenki CC-t használ, kivéve a ezek a netes szarok. Pl. én 175cm vagyok, 82cm belső lábhossz, és a méretem az 53-as klasszik geo, de 54-es már nem kéne az tuti, de egy 52-est lehet kipróbálnék (itt koskormányról van szó).
A te méreted kb. 51+-1 CC ami 52-54 CT. 58 (ráadásul ct) az nekem is nagy (been there done that).
Egy egyenes kormányos váz mindig hosszabb, ezérf segített az egyenes, de szerintem neked a felsőcső most is magasan van... -
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #74420 üzenetére
Ha hoodon nem tudsz fékezni az a nagyon durván nagy váz jele. A koskormányos bringa nagyon érzékeny a méretre, egy országútiban 1cm a tűrés határ felsőcső hosszban. Szóval 54-55 nálam például.
Nem találtam képet, de régen volt valami kétkaros kényelmi fékkar, outira valami olyasmit jobban el tudtam volna rá képzelni. Veszélyes és felesleges is, ilyen csak ilyen koskormányos tanyabikekokon volt mert teljesen alkalmatlan az a váz koshoz. Pl.: csepel apolló és hasonló borzalmak.
Összefoglalva:
- Koskormány: Nagyon pontos felsőcső hossz kell, 2-3cm már érezhetően más és rossz
- Egyenes kormány: Nagyobb a tűrés mint kosnál, illetve alapvetően hosszabb vázat igényel
- Tanyabike kormány: óriási a tűrés, gyakorlatilag mindenkinek jó ugyan az a vázméret amíg át tudja lépni. Ezért van, hogy a 28-as libakergetők egy méretben léteznek gyakortilag. -
ivana
Ármester
válasz #56474624 #74593 üzenetére
Első váltó belállítása teljesen mindegy azt be lehet állítani bármikor akár menet közben is. Ha ugrik a lánc az már régen látszik mindenen, ha nyúlt azt meg megmondja a mérő. A keréken érezni ha rossz a csapágy, a kormányon is stb. Túl sok turpisság nem lehet egy bringán...
Van ami menet közben jön ki, de az más és általában csavarok meghúzása, vagy egy kis olaj megoldja, kemény kopás látszik...[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #74788 üzenetére
Normális lámpa vagy fel van csavarozva a vázra (mert dinamós), vagy szilikonos rögzítésű, a műanyag rögzítés nem ér semmit, nagyon gyorsan eltörik, főleg az ilyen sínes, a bepattintós az egy fokkal jobb.
-
ivana
Ármester
Csak a felére, de a fejemen kívül nem fájt semmim másnap. Arra még emlékszem amikor elindultam eldőltem mint egy zsák, aztán valahogy sikerült elindulnom 5-6 sör után még rendbe szoktam lenni viszonylag. Annál több sört meg nem iszok, az ilyen keményebb berugások akkor szoktak lenni amikor keverem töménnyel (ez ilyen éves buli volt a tanév végén )
-
ivana
Ármester
Nem tudtok véletlen olyan külföldi webshopot ahol városi gépek alkatrészeit lehet venni? Szeretnék egy sram automatix váltót, meg egy sturmey dobfékes agydinamót venni magyar árak alatt.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74842 üzenetére
Nyeregcső
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #74912 üzenetére
Biztos nem a nyereg a baj?
-
ivana
Ármester
válasz -conrad- #74965 üzenetére
Kell lennie, mert ha hirtelen kell megállni és például egy gödörnél állsz meg akkor beverheted... 4-5 centi már elég. De 88cm-el egy 54-es vázat simán át kellene tudni lépni, két lehetőség van: kevesebb a belső lábhosszad amit nem hiszek ezzel a magassággal. A valószínűbb, hogy hülyeség a geo táblázat. Egy 54-es outi neked kicsi lenne pedig azt CC-ben mérik, és 88cm átlépővel a neked kb. jó 56-ostól még lenne 4-5 cm-ed.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #74969 üzenetére
Amúgy ez a szokásos XT hátsó váltó az minek? Raktak volna rá egy integrált hajtást inkább.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #74989 üzenetére
Az XTR még drágább... Dura acet úgyis csak profi versenyzők vesznek, ultegrához képest normál felhasználáshoz több a hátránya mint az előnye.
-
ivana
Ármester
válasz lsebestyen #75009 üzenetére
Sanszos, hogy frikciós a váltókarod, sőt biztos. Bármilyen 6 vagy 7 sebességes racsnit felrakhatsz. Lánc ennek megfelelően 7 sebi lánc. Képet dobj hajtás oldalról...
-
ivana
Ármester
válasz lsebestyen #75012 üzenetére
-
ivana
Ármester
válasz lsebestyen #75016 üzenetére
Hajtás szerintem acél tányéros, az sokáig bírja, ha megkopik bármi jó helyette ami 7, 8 sebi outi hajtás. Ehhez az exage is bőven jó, nekem is olyanom van nincs vele baj.
-
ivana
Ármester
válasz Psych0 #75018 üzenetére
100+kgnél ezek a rugós telók nagyon nem ajánlottak (egyébként se, semmire nem jók). A rugós nyeregcsőtől idegbajt kapok, hülyék találták ki, a rugót a kemény (!) nyereg aljába kellene rakni, puha nyereg rossz. Na ami biztos, hogy baj ezekkel, hogy kopik és a merevsége nulla.
Ha trekkinget szeretnél ilyesmit keress: [link] ez elég jóféle, ebből csak az állítható stucnit hajítanám ki ha én használnám. -
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #75024 üzenetére
Aminek gyakorlatilag nincs csillapítása az csak rontja az úttartást, és rossz reflexeket fejleszt. Ha meg nem lehet belelockolni akkor nagyon megnehezíti a mászást. Szvsz papírnehezéknek jók maximum.
(#75033) Fisherhun Vidd vissza nem tudom mi a fenét csináltak, de ez gáz.
-
ivana
Ármester
válasz lsebestyen #75054 üzenetére
Nem a leggázabb, de nem is túl jó. Problémásak a weinmann fékek és a libakergető váz (értsd: ez egy tanyabike váz, outihoz köze nincs) Menni azt fog, mondjuk a merevség nem lesz az igazi és kanyarodni nem akar majd.
A fékek könnyen orvosolhatók, a váz meg beaternek elmegy, de ne várj tőle sokat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Vicces képek
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Háztartási gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Le Mans Ultimate
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Windows 95/98/ME "RAM bug"
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs