-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #71340 üzenetére
Szerintem ez valami vintage monti, nem látszik mi van rajta, de szegecselt talán mavic felnik, alu nyeregcső (mondjuk gagyi union nyereg ) nem tudom, nem vagyok biztos benne, hogy ez valami áruházi fos, csak elég régi...
A hajtókar is shimano alu szóval nem hinném, hogy annyira gagyi lenne. Le kellene fotózni mik vannak rajta...[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz korcsillio #71343 üzenetére
Ez eléggé le van lakva de annyira azért nem lenne rossz amúgy, szerintem vegyél rockridert és ha nincs nagyon elfékezve rakd bele ezt a kerékszettett egy új sorral (szerintem kazettás lesz...)
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #71354 üzenetére
Szerintem egy jó öreg cromo mtb sokkal gyorsabb mint egy cross trekking, a legtöbb cross trekking kb. túra csepel style telóval.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71388 üzenetére
Ilyen nincs a közlekedés, a túra és a terepezés 3 jól elkülönülő felhasználás.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #71984 üzenetére
Miért is forogna kevesebbet a hátsó?
-
ivana
Ármester
válasz concret_hp #72113 üzenetére
Angliában szokás jobb kézre rakni az első féket... Én sose értem ezt, mert leszállásnál úgyis a bal oldalon rollerrelezel és jó ha ott van az első fék amit kényelmesen be tudsz húzni.
-
ivana
Ármester
válasz concret_hp #72123 üzenetére
Mert nem gyárt nekik senki külön Féket egyszerű megcserélni...
Crytec: Én is a jobb lábamat teszem le az úton, mert úgy messzebb vagyok a kocsiktól... Illetve a bal lábam erősebb kicsit és kontrázni azzal szoktam, ha olyannal megyek. A fixen balra leszállásnak egyszerű oka van, a jobb oldalon van a hajtás ezért célszerű balra leszállni főleg ha menet közben dobod át a lábad (én az esetek 95%-ában ezt csinálom) ez amúgy ajánlott CX technika (de meg tudom csinálni jobbra is), a másik, hogy jobb kezes vagyok ezért a bringát úgy tolom, hogy jobb kézzel megfogom a stucnit, na ehhez balra kell leszállni.
Az eredeti ok a fék helyzetére amúgy az elvileg, hogy kisívben kanyarodásnál amikor valószínűleg nagyobbat kell fékezni akkor legyen első féked, na ezzel csak az a probléma, hogy a tanyabikekokon szinte mindig jobbos az első (hátsó kontra). Nem teljesen értem miért van úgy ahogy, logikus lenne a jobbos első, mert a(ha jobb kezes vagy) jobb kezed erősebb, és annak kell használnia a fontosabb első féket, motoron is ott van. Viszont nekem jó mert ilyen átdobós leszállásnál hasznos az első fék.
-
ivana
Ármester
válasz hpsafl #72136 üzenetére
Ez olyan tényleg mint a túl sok nyomás miatti kirepedés, lehet anyag hiba. A nyomás mérő tuti jó? A gyerek tuti nem dirtölt 5 baron az rohadt sok, ilyen gumihoz még a 2.5 is lehet sok. Illetve azért egy becsapódásnál megnő a nyomás és a 2,5-ös gumi elég széles nagy az odalfwl terhelése.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #72175 üzenetére
A motor vált generátor üzembe, nincs másik szerkezet, az agydinamóhoz hasonló szerkezet maga a motor.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #72178 üzenetére
A vezérlésnek kell tudnia, hogy épp vissza kellene tölteni, illetve kell egy töltő áramkör, plusz mechanikus alkatrész nem szükséges.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #72183 üzenetére
Ha egy villany motort kívülről forgatsz akkor kapcsain feszültséget keletkezik, ami természetesen megfelelő esetben vissza is tölthető (minden hajtásra alkalmas motorra igaz ez) Innentől a vissza tölthetőség csak elektronika kérdése. Középmotor a hajtás miatt nagyobb maga a motor hasonló szerkezet. Középmotoros vissza töltés is lehetséges lenne pl. egy efixin ez utóbbi amúgy nem is olyan hülyeség mert terápiás célokra hasznos lenne
Az agymotor gyakorlatilag elpusztíthatatlan ha brushless és a csapágyai cserélhetőek.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #72204 üzenetére
Szerintem tök jó lenne cadence állíthatósággal, még akár edzeni is (130-ra aztán go...), vagy rendbe hozni az ember lábát. Skidelni nem kell ott az első fék... Amúgy a vezérléset meg tudnám szerintem tervezni egy ilyennek.
-
ivana
Ármester
válasz fpeter07 #72288 üzenetére
DH, outi, monti, télen fatbike kb. mindennel elég király kivéve trekking (korlátozott mászó képesség, terepre nem jó), illetve tanyabike (nem létező mászó képesség).
Mondjuk én tuti egy CX-et vennék az mindenre jóStrezi: Nagyon szép ez a bringa ez a piros szín nagyon el van találva
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz varsam #72292 üzenetére
A mai trekkingek geometriája teljesen alkalmatlan bármilyen terepre, nagyon lomhák, sokszor lenn van az aljuk. A gumijukat se terepre tervezték. Ellentétben a CX-el aminél jóval alacsonyabb a gumi nyomás azonos szélesség mellett. A geo inkább a régi acél trekkingekre hajaz (ezek elég sportosak amúgy) csak a kos miatt rövidebb.
Az XC monti se rossz csak kevésbé lehet vele mászni, meg szvsz a koskormány sokkal kényelmesebb mint az egyenes, viszont azzal lehet menni rendesebb terepen is. -
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #72341 üzenetére
Egy igazi monti szerintem sokkal drágább mint egy már teljesen jó outi, azok a dolgok amiket montiként adnak el egyesek hanyagolhatók.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #72366 üzenetére
Amire vigyázni kell az a stopli csavarok, egyszer sikerült keményen eldőlnöm spd-vel, mert lelazult a stopli és nem tudtam oldani.
-
ivana
Ármester
Nem ajánlott zsírozni hanem kötelező, zsírzatlan pedálmenet kontármunka. A hajtókar szinte mindig alu, a pedál tengely meg crmo acél ne ezek eléggé szeretnek összerohadni. Ezért kell acél váz esetén a stucnit és a nyeregcsövet is zsírozni. Amúgy a zsír nem árthat soha, mondjuk van ahova a loctite jobb (sárvédő csavar például ilyen)
-
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #73013 üzenetére
Van tartósabb trekking, de az általában agyváltós. Pl. egy rohloff speedhub (250k) azért elég tartós, vagy direkt trekkinghez gyártott erős crmo vázak (~100k) stb. 100k-s bringán sanszos, hogy valami ősgagyi hajtás van amit pillanatok alatt szét lehet hajtani, illetve az agyak se állnak a helyzet magaslatán (még simán lehet joytech ami úgy való szemétbe ahogy van)
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #73022 üzenetére
Milyen állapotban van jelenleg? Mennyi időnként volt szükséges a kónusz csere? Végig ugyan azzal az aggyal? (A normális shimano agyak futnak kb. 40 ezret max.) Hány tengelyt törtél (gondolom menetes)? Most pl. az első agyam az outin egy régi deore lx, az se egy nagy eresztés, de azt legalább be lehet állítani, hogy jól menjen... (Nem volt pénzem újra fűzni a tricolor 600-ast pedig az sokkal jobb...)
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #73036 üzenetére
Menetesen mindennapi jelenség a tengelytörés... Kazettáson elég extrém.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #73050 üzenetére
Amúgy meg azok a tanyabikekok a maga idejükben, amikor tényleg jók voltak (60 évekig, vagy a hetvenes évek elejéig) kb. egy havi fizetésbe kerültek, vagy többe...
-
ivana
Ármester
válasz Fejlesztő13 #73063 üzenetére
Megugrik a lánc, meg kell nézni nem-e nyúlt meg...
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #73069 üzenetére
A láncon persze, mégis mi kenné szerencsétlen láncot?
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #73074 üzenetére
Amúgy vicces, de egy igazán régi tanyabike (minél régebbi annál jobb egy Weiss Manfréd váz 100%) könnyebb mint egy átlagos mai teljesen felszerelt telós trekking.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #73081 üzenetére
Rossz belső aztán kész, hatékonyságban megvan és esztétikában se sokkal rosszabb
6030D: Ezt nem lehet megcsinálni se alu, se cromo lánctányérral, ez a gagyi acél sajátja... Régi xt hajtóműveken is szegecs van ahol már van ilyen, újakon főleg, meg outin is szegecs van mind shimanon, mind campán.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #73113 üzenetére
Nálam a jól funkcionál és működik az esetek 90%-ában együtt jár az esztétikussal Mondjuk olyanok is a cuccaim, szeretem az ipari sallang mentes dolgokat
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #73261 üzenetére
Petró, gázolaj még jobb
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #73263 üzenetére
A leghatékonyabb szerintem a petróleum, a legkevésbé büdös talán a benzin.
-
ivana
Ármester
válasz korcsillio #73320 üzenetére
Az óra pontos a GPS nem, mert egy sokszög vonallal közelíti a görbéket...
-
-
ivana
Ármester
válasz A tumi #73382 üzenetére
Kontrás bringa, pl.: csepel budapest. Ezerszer megbízhatóbb és mivel nincs váltó, teleszkóp meg ilyenek sokkal kevesebb dolog van ami tönkre mehet. Vagy van csepel cruiser is hasonló ársávban az se rossz, és kifejezetten jól néz ki.
Nem véletlen, hogy mind nálunk az Alföldön, mind pl. Hollandiában a bringák nagy része komtrás.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Cathfaern #73422 üzenetére
A biciklit nem ma találták fel, a legtöbb megoldás amit használunk elég régi. Próbáltak már sok mindent az összessel befürödtek, talán az új szíjak jók valamire, de azok is csak azért mert nem olajozzák össze a gatyád, egyébként vissza lépés. Például az átütő tengely illetve az "ipari csapágyas agy" mind léteztek már az 1920-as években csak túl drágák voltak. Az agyváltók vagy a kontrás agyak is nagyon régi alapokon nyugszanak, illetve igazából a láncváltó is. Ami nem annyira régi az a clipless, illetve az országútik fékváltókarja, a hydros tárcsák (de ez nem bringa specifikus, kocsikban jó régen van). Újabban elektromos váltás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen