- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Milyen NAS-t vegyek?
- VPN topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bent van a hátizsákomba hogy beviszem egyik szerelő haveromnak, csináljon vele amit akar, ő régen nagy bringa átalakító, könnyítő volt.
Felkaptam rá a vizet, nem tudtam megoldani hogy ne csússzon le..
Két lehetőség volt, vagy recsegett a cső, vagy csúszott befele folyamatosan, olyan 10km -> 5mm becsúszás.
Próbáltam az elején zsírt, aztán szárazon, modell lakkal (na ez megfogta de úgy recsegett hogy a saját gondolataimat nem hallottam.. ), aztán 2 féle fogkrémmel, polír pasztával, durvább polír pasztával (na ez újra megfogta, de megint úgy recsegett hogy az nem hétköznapi..).
Próbáltam még tovább gondolni a dolgot, bilincs nélkül lötyögött kicsit a nyeregcső a vázban, gondoltam ki kéne bájlagolni a vázat kisebb átmérőre, de nagyon vékony alu szalag épp nem fért be mellé..
Aztán mivelhogy mentünk a versenyre, meg már valamit kellett vele kezdeni, levettem a 23 grammos gyorszáras bilincsemet, felkerült egy kb 3 szor olyan súlyú, brutál erős szorítású bilincs, egy dirt vázról.
Na ha ezzel meghúztam, akkor nem csúszott le. Viszont észrevettem valamit.. hogy ahol a váz meg van vágva, ahol össze húzza a bilincs, ott a vágatot belehúzta a csőbe a bilincs, szóval a karbon csőbe nyomott egy egyenes részt, tehát a kör keresztmetszetű cső, a szorításnál egy 40 foknyi részen elvesztette a kör alakját, és lett benne egy egyenes rész. Tehát szerintem nem is igazán a szorító erő növelése fogta meg a csövet, hanem ez a torzult állapot. Ami veszélyes, mert ezen a helyen iszonyat stressz pontot kapott a karbon cső, és akármikor kigyengülhet elszakadhat benne szál, aztán eltörik. Na most ez nem biztos, lehet nem törne el alattam soha, de minden esetre idegesített, meg hogy a bilincset is le kellett cserélni.
Tehát egy másik bilincset mindenképp kellett volna venni. Na de igazából nem is ez volt a döntő ok a cserére.
Szóval a másik dolog..
Ez egy olyan cső, aminek a feje is karbon. Mert a legtöbb karbon nyeregcső olyan, hogy csak egy cső, és bele van ragasztva egy alu fej a bilinccsel. Na de itt a fej is karbon, és csak a bilincs alu.
És ez újabb problémát indított el, ugyanis annyira rugalmas ez a karbon, hogy a feje is mozog, viszont az alu bilincs alkatrészei nem mennek vele, mert a két csavar szorítási pontja fizikailag nem ugyan úgy viselkedik rugalmassági szempontból, ennek az a következménye hogy megnyílik a bilincs, elengedi azt hiszem elől a nyeregpálcát, pl egy döccenőn, és olyan érzeted van a fenekeden keresztül, mintha most tört volna el a hátsó tengely...
Na erre én meghúztam jobban a bilincs csavarjait (nem veszettül, 6-7Nm el..), aminek az lett a következménye, hogy a bilincs felső része elgörbült, utána ment a két csavarnak.. mert a középső része annyira bután volt megtervezve, hogy nem volt semmi tartó ereje ilyen irányba.. kellett volna, mert a csavar a feltámasztás után húzta a bilincset...
De a meghajlás miatt nem is fogta igazán jobban a nyerget, tehát ugyan így megnyílt, csak most már az a kockázat is benne volt hogy a bilincs is eltörik..
Szóval ezért került ki a bicikliből.. és kapta meg ezt az alu csövet, ami egy megbízható, minőségi termék.
Még volt egy olyan feltevésem a becsúszásra egyébként, amit leírok, mert szerintem érdekes, és egyben megmutatja hogy kicsit veszett ötlet ez a vékony karbon csövet fogassuk be az alu vázba sztorit..
Szerintem nem feltétlen azért csúszott be a nyeregcső mert lakkozott felület és nem szorul bele a vázba..
Hanem mert ahogy a rugalmas csőre ráülsz, vagy kap egy nagyobb terhelést (döccenő..) a keresztmetszete megváltozhat feltevésem szerint.. tehát felvesz egy ovális formát, és ez nyitja meg a bilincset-vázat, majd mikor lemegy róla a terhelés akkor újra kerek alakot vesz fel, és eközben csúszik be. Mert amikor lakk tartotta, akkor végig hosszan lehetett érzékelni a recsegést a vázban, szóval végig az egész cső torzul..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest